معرفی انواع برنامه های پخت غذا در فرهای برقی توکار بوش

فر برقی بوش

یکی از سوالات اساسی کاربران انواع فر برقی، به برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش مرتبط است. از آنجا که تنوع این برنامه‌های پخت در فرهای برقی برند بوش بالاست، کاربران این کالای کاربردی به راهنمایی‌های در خصوص برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش  نیاز دارند. در این مقاله ضمن معرفی فر برقی توکار بوش آلمان ، به توضیحاتی در خصوص تمام برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش ، علامت های روی فر برقی بوش و تنظیم ساعت فر برقی بوش می‌پردازیم. می‌توانید از این مقاله به عنوان راهنمای استفاده از فر برقی توکار بوش استفاده کنید.

معرفی فر برقی توکار بوش

در دو دهه گذشته به دلیل افزایش تعداد لوازم برقی مورد نیاز در آشپزخانه، اهمیت اشغال کمترین فضا توسط وسیله‌ها بالا رفت. به همین دلیل لوازم توکار طرفداران بیشتری پیدا کرد. از طرفی در دکوراسیون مدرن، بهتر است تا آنجا که ممکن است لوازم داخل کابینت‌ها نصب شوند تا نظم محیط بهتر حفظ شود و از زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نیز کم نشود. فر برقی توکار بوش آلمان طوری طراحی و ساخته شده که در کمترین زمان ممکن به سادگی تمیز می‌شود.

فر توکار برقی بوش همان‌طور که از نامش مشخص است، در داخل کابینت نصب می‌شود و با استفاده از نیروی برق در چندین حالت مختلف پخت، کار آشپزی را بسیار ساده می‌کند. داخل این نوع فر، المنت‌های حرارتی به کار رفته که قابلیت تنظیم دما را دارند. یکی از ویژگی‌های مهم پخت غذا در فر برقی بوش، پخت یکنواخت است. این ویژگی در رنگ و طعم غذا، همچنین حفظ خاصیت مواد غذایی اثر مثبتی دارد.

از دیگر مزایای فر برقی توکار بوش باید به تنوع برنامه‌های پخت دستگاه اشاره کرد. برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش از تنوع بالایی برخوردار هستند. امکان گریل کردن تمام عرض و نیم عرض، خشک کردن میوه و سبزیجات، تنظیم پخت پیتزا، حالت کباب کردن در هوای گرم، حالت آرام پختن و حالت یخ‌زدایی چند مورد از برنامه‌ های پخت غذا در فر برقی بوش هستند که در ادامه در مورد هر کدام به تفکیک توضیحاتی را ارائه می‌کنیم.

قیمت فر توکار برقی بوش

فر برقی بوش

مزایای استفاده از فر برقی بوش

  • اندازه درجه حرارت آن نسبت به فر گازی بیشتر است.
  • از فر برقی می‌توان برای پخت غذاهای خشک استفاده کرد.
  • فر برقی بوش برای پخت انواع کیک و شیرینی مناسب است.
  • فر برقی توکار بوش برای پخت غذاهای مختلف دارای حالتهای متنوع و برنامه‌های پسش‌فرض زیادی است.
  • شیوه پخت در فر برقی بوش کاملا یکنواخت است.
  • فرهای برقی بوش دارای پنل لمسی هستند.
  • فرآیند پخت غذا در فر برقی بوش به وسیله المنت‌های تعبیه‌شده در آن صورت می‌گیرد.
  • فر برقی بوش دارای مدل‌های بسیار متنوعی است که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

معرفی برنامه‌های مختلف پخت غذا با فر برقی توکار بوش

تعداد برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش به تناسب مدل دستگاه متغیر است. دستگاه‌های جدید به عملکردهای بیشتری مجهز هستند و تعداد برنامه‌های پخت در آنها بین 10 تا 13 حالت است. سیستم تمیزکن فر، قفل کودک، ساعت الکترونی، درب داخلی شیشه‌ای، فن خنک‌کننده داخل فر و تایمر هشداردهنده، قابلیت‌هایی هستند که در اغلب مدل‌های این دستگاه برقی وجود دارند. تعداد برنامه‌ های پخت غذا در فر برقی توکار بوش بر حسب مدل دستگاه متغیر هستند. دسترسی به این برنامه‌های پیش‌فرض توسط یکی از علامت های روی فر برقی بوش امکان‌پذیر است که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

علامت‌های روی فر برقی بوش

همه فرهای جدید برند بوش دارای تعدادی نماد و عملکرد هستند که ممکن است با برخی از آنها آشنا نباشید. به طور کلی علامت های روی فر برقی بوش را می‌توان در طیف وسیعی از فرهای برقی به کار گرفت. بنابراین بهتر است به منظور استفاده از فر برقی توکار بوش برای هر سبکی از آشپزی، با این علامت‌ها آشنا باشید. با استفاده از عملکرد مناسب یا تنظیم فر، بهترین نتایج پخت و پز را به دست می‌آورید.

هوای گرم 4 بعدی

با استفاده از این عملکرد می‌توانید غذا را در هر یک از چهار قفسه قرار دهید تا به نتایجی بی‌نقص دست پیدا کنید: فن به کار رفته در دستگاه جهت چرخش حرارت را در حین پخت تغییر می‌دهد تا گرما را به طور مساوی در هر سطح پخش کند.

هوای گرم سه بعدی

با استفاده از این عملکرد، می‌توانید حرات مناسب را در هر سه سطح قفسه حفظ کنید تا به پختی یکنواخت دست پیدا کنید. در بعضی از سبک‌های آشپزی، پخت یکنواخت غذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حرارت از بالا و پایین

این حالت برای پخت و برشته کردن معمولی در یک سطح به کار می‌رود. این عملکرد برای پخت اغلب غذاها کاربرد دارد. بسته به نوع مواد غذایی، حرارت را در این حالت تنظیم کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

حرارت بالا/پایین ملایم

پخت و برشته کردن معمولی با استفاده از حرارت باقیمانده در یک سطح، به شما این امکان را می‌دهد که گوشت، ماهی و مواد غذایی دیگر را به آرامی بپزید.

برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش

تنظیم پیتزا

با استفاه از این حالت تخصصی پخت پیتزا، می‌توانید پیتزاهای اصیلی را با پایه‌های ترد و رویه‌های نرم در خانه درست کنید. این عملکرد برای تارت و غذاهای منجمد نیز کاربرد دارد.

حرارت از پایین

با استفاده از این حالت فقط قسمت پایینی غذا گرم می‌شود. این عملکرد  برای پخت شیرینی، پخت و پز بن ماری و گرم کردن مجدد غذا بسیار مناسب است.

استفاده از بخار

برای پختن کباب‌های آبدار، گوشت‌های آبدار با پوست ترد، همچنین طبخ انواع نان با رنگ و طعم بی‌نقص از این عملکرد استفاده کنید.

Hotair Gentle

در مواردی که قصد دارید فقط از یک سطح برای پخت استفاده کنید، این عملکرد منجر به پخت فوق‌العاده‌ای می‌شود.

آرام پز

برای پخت آرام و آهسته تکه‌های گوشت پخته‌شده و لطیف در ظرف فر بدون درب از حالت آرام‌پز دستگاه استفاده کنید. در این حالت گرما به طور یکنواخت از بالا و پایین در دماهای پایین تولید می‌شود. در این حالت خواص مواد غذایی به خوبی حفظ می‌شود. این قابلیت یکی از پرکاربردترین برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش است.

برنامه های پخت غذا فر برقی بوش

Hot Air-Eco

برای پخت آرام انواع غذاها در یک سطح بدون نیاز به پیش گرم کردن، این عملکرد دستگاه را به کار بگیرید. فن دستگاه گرما را از عنصر گرمایش حلقه‌ای شکل در پنل پشتی دریافت کرده و در اطراف محفظه پخت پخش می‌کند. این قابلیت از بهترین برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش است و طرفداران زیادی دارد.

Top and bottom eco

برای پخت آرام انواع غذا با استفاده از گرمای تولید‌شده از بالا و پایین، این حالت کاربرد دارد. این عملکرد در گرمایش بین 150 تا 250 درجه سانتیگراد، بیشترین کارایی را دارد.

گرمای شدید

برای غذاهایی با پایه ترد کاربرد دارد. در این حالت شدت گرمای تولیدشده از بالا نسبت به گرمای تولیدشده از پایین بیشتر است.

خشک کردن

خشک کردن، یکی دیگر از برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش است. این عملکرد برای خشک کردن سبزیجات و میوه کاربرد دارد.

گریل کردن Hotair

این حالت یکی دیگر از برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش  است که با کار کردن متناوب گریل و فن، جوجه گردان را می‌چرخاند. این عملکرد برای پخت گوشت و مرغ ترد عالی است. برای استفاده از این حالت برنامه پخت فر توکار درب دستگاه را ببندید.

گریل مرکزی یا نیم عرض

این نماد گریل به این معنی است که می‌توانید از گریل مرکزی برای مقادیر کم غذا و کارایی بیشتر دستگاه استفاده کنید.

گریل متغیر عرض کامل

اگر با استفاده از کنترل دقیق دما می‌خواهید مقادیر زیادی از مواد غذایی را به راحتی کباب کنید، این گریل فر را به کار بگیرید. گریل کردن یکی از جذاب‌ترین برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش است که به تهیه غذاهای بسیار لذیذ می‌انجامد.

پخت غذا در فر برقی توکار بوش

یخ زدایی

به آرامی غذای یخ‌زده را به طور یکنواخت و سریع یخ زدایی می‌کند. این قابلیت برای گرم کردن نان یخ‌زده و تمام مواد غذایی فریزری کاربرد زیادی دارد. برای اینکه غذاهای یخ‌زده طوری گرم شوند که طعم خود را از دست ندهند، استفاده از برنامه پخت فر توکار ضروری است.

گرمای سریع

در مواقعی که فرصت کمی دارید و لازم است در کمترین زمان ممکن غذا را گرم کرده یا بپزید، استفاده از این عملکرد کمک قابل توجهی می‌کند. با انتخاب حرارت سریع، فر با سرعت بسیار بیشتری گرم شود.

اندازه‌گیری تک نقطه ای دما

این قابلیت دستگاه که فقط در مدل‌های منتخب سری 6 موجود است، دمای هسته کباب را به طور مداوم اندازه می‌گیرد و به محض رسیدن به دمای مورد نظر، صدای آکوستیک شنیده شده و فر به صورت خودکار خاموش می‌شود.

اندازه‌گیری دما در گوشت کباب شده

این قابلیت دمای سه نقطه بسیار حساس هسته غذای شما را بسیار دقیق اندازه‌گیری کرده و کامل برشته شدن را تضمین می‌کند. (این حالت فقط در مدل‌های منتخب سری 8 موجود است)

گرم نگهدارنده

این قابلیت برای گرم نگه داشتن غذای پخته‌شده کاربرد دارد.

برنامه‌های پخت غذا در فر برقی بوش

در فر برقی توکار بوش برای انواع غذا، تعدادی برنامه از پیش تعیین‌شده قرار داده شده که می‌توانید بر حسب نوع مواد غذایی و سبک آشپزی مورد نظرتان از آنها استفاده کنید.

فر برقی بوش

نورپردازی داخلی

نورپردازی داخلی این دستگاه طوری طراحی شده که فضای داخل فر روشن باشد و غیر از عمکردی که در حال استفاده است، بقیه عملکردها خاموش باشند. وجود این نورپردازی داخلی همچنین برای تمیز کردن دستگاه کاربرد زیادی دارد و این عمل را آسان می‌کند.

گرم کردن ظروف فر

این قابلیت برای گرم کردن ظروف مخصوصی که قصد استفاده از آنها را دارید به کار می‌رود.

گرم کردن مجدد

این عملکرد برای گرم کردن مجدد غذاهای آبدار یا پخته‌شده به کار رفته و مانع از دست رفتن آب غذا و خشک شدن آن می‌شود.

آماده سازی خمیر

همان‌طور که حدس می‌زنید این قابلیت یکی دیگر از برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش است که برای تسریع فرآیند استراحت خمیر و آماده شدن آن کاربرد دارد. با استفاده از این عملکرد، سطح خمیر به هیچ عنوان خشک نمی‌شود. افرادی که از فر برقی برای تهیه نان و انواع کیک، شیرینی یا هر غذای خمیری دیگر استفاده می‌کنند، از این برنامه کمک می‌گیرند تا روند کار را تسریع کنند.

تمیز کردن پیرولیتیک

این قابلیت داخل فر را با دمای حدود 480 درجه سانتیگراد گرم کرده که باعث کاهش آلودگی و رسوبات چربی یا گرد و غبار می‌شود. بعد از استفاده از این عملکرد، به راحتی می‌توانید سطوح داخلی فر را پاک کنید.

EcoClean Direct

با وجود پوشش مخصوص دیواره عقب دستگاه که به طور خودکار آلودگی را به خودش جذب می‌کند، برای تمیز کردن داخل فر تقریباً هیچ تلاش خاصی لازم نیست.

نکاتی در مورد گریل کردن با فر برقی توکار بوش آلمان

برنامه های پختن غذا با فر برقی بوش

دقت کنید که هنگام گریل کردن مواد غذایی در فر برقی، لازم است درب دستگاه کاملا بسته باشد. قبل از گریل کردن، فر را سه دقیقه گرم کنید و سپس غذا را داخل آن قرار دهید. هنگام استفاده از عمکرد گریل کردن در فر برقی توکار بوش آلمان ، مواد غذایی به صورت مستقیم روی قفسه سیمی قرار می‌گیرند. سینی همه‌منظوره فر برقی باید در طبقه اول فر قرار داده شود. به این ترتیب آب مواد غذایی حین پخت، داخل سینی ریخته و داخل فر کثیف نمی‌شود. سینی همه‌منظوره یا سینی نان را در طبقات چهار یا پنج قرار ندهید، زیرا حرارت بالا ممکن است موجب تغییر شکل این سینی شود.

قطعات مواد غذایی که در فر برقی گریل می‌شوند باید در حد امکان ضخامت یکسانی داشته باشند تا به صورت یکنواخت برشته شده و آبدار بمانند. به استیک تا زمانی که گریل نشده، نمک نزنید. بعد از گذشت ۳/۲ زمان تعیین شده، استیک قطعات گریل‌شده را برگردانید تا طرف دیگر نیز گریل شود.

نکاتی درباره بریان کردن انواع گوشت با فر توکار بوش

برای بریان کردن گوشت کم‌چرب بهتر است مقدار خیلی کمی آب به ظرف غذا اضافه کنید. برای آب‌پز کردن گوشت نیز بین یک تا دو سانتی‌متر آب داخل ظرف غذا بریزید. مقدار آب مورد نیاز کاملا به نوع گوشت و جنس ظرف بستگی دارد. غذا پختن در ظروف لعاب‌دار نسبت به ظروف شیشه‌ای آب بیشتری نیاز دارد.

نکاتی درباره آرام پختن

آرام پختن یا به عبارتی پختن با دمای پایین، روشی ایده آل برای پخت قطعات نرم گوشت است که قرار است نیم‌پز شوند. عملکرد آرام‌پز یکی دیگر از برنامه های پخت غذا در فر برقی بوش است که به تنوع منوی غذایی شما کمک زیادی می‌کند. برای استفاده از این برنامه گوشت تازه باکیفیت بدون رگ و چربی را برای غذا انتخاب کنید. توجه داشته باشید که به خاطر این روش مخصوص پخت، گوشت پخته‌شده صورتی رنگ به نظر می‌آید اما این به معنی خام بودن گوشت نیست. با اطمینان غذای خود را سرو کنید و از طعم خاص آن لذت ببرید. برای بررسی پخته‌بودن گوشت می‌توانید از دما سنج گوشت استفاده کنید. دما در مرکز گوشت در عرض ۳۰ دقیقه ۶۰ درجه سانتیگراد است.

تنظیم ساعت فر برقی بوش

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های فر برقی توکار بوش تنظیمات مربوط به ساعت و تایمر است. بدون اعمال این تنظیمات دستگاه شما کار پخت را شروع نمی‌کند. زمان پخت غذا در فر توسط این تنظیمات تعیین می‌شود. وقتی زمان اعمال‌شده طی شد، دستگاه هشدار اتمام کار پخت را به صدا در می‌آورد. زمان لازم برای پخت هر غذا را معمولا باید از پیش بدانید و تنظیمات زمان را بر اساس نوع مواد غذایی داخل فر انجام دهید.

طرز استفاده از فر برقی توکار بوش

معرفی خانه بوش به عنوان نمایندگی بوش آلمان برای خرید فر اصل

محصولات بوش از پرفروش‌ترین لوازم برقی خانگی در سراسر جهان هستند. شرکت معتبر بوش که به کشور آلمان تعلق دارد، دارای قدمت زیادی در عرصه طراحی و تولید کالاهای برقی است. از آنجا که این برند جهانی محصولات خود را در تمام کشورهای دنیا به فروش می‌رساند، در چند کشور خط تولید راه‌اندازی کرده که تحت نظارت مستقیم شرکت بوش آلمان به فعالیت مشغول هستند. ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، چین و… از جمله این شرکت‌ها هستند. فر برقی بوش ترکیه نیز در بازار فعلی وجود دارد که قیمت آن نسبت به فر برقی بوش آلمان کمتر است.

برای خرید فر برقی توکار بوش آلمان می‌توانید با کارشناسان مجرب خانه بوش که نماینده رسمی شرکت بوش آلمان در ایران است، تماس بگیرید. مشاوران این مجموعه با اطلاعات دقیقی که از جزییات هر مدل فر برقی بوش دارند، شما را برای انتخاب مناسب‌ترین مدل راهنمایی می‌کنند. تمام محصولات خانه بوش همراه با ضمانت‌نامه معتبر کالا و خدمات پس از فروش ارائه می‌شوند.

جمع بندی

فر برقی بوش از وسایل پر کاربرد آشپزخانه است که از آن برای پخت غذا، گرم کردن غذا، تهیه شیرینی و کیک، پیتزا و… استفاده می‌شود. این فرهای پرطرفدار در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. طراحی فرهای بوش شهرت جهانی دارند و افرادی که به دکوراسیون آشپزخانه خود اهمیت می‌دهند، انتخاب فرهای برند بوش را در اولویت قرار می‌دهند. این فر برقی نسبت به قابلیت‌های متعددی که دارد، قیمت مناسبی داشته و در خانه بوش همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان عرضه می‌شود.

فر توکار بوش آلمان همان‌طور که از نامش مشخص است، داخل کابینت قرار گرفته و هیچ فضایی را در محیط آشپزخانه اشغال نمی‌کند. پنل لمسی تنظیمات دستگاه در قسمت جلویی فر قرار گرفته و هر عملکرد دارای نماد مشخص است.

بر اساس نیاز و سلیقه خود یکی از مدل‌های فر برقی بوش را انتخاب کرده و به صورت حضوری یا اینترنتی از خانه بوش که نمایندگی بوش آلمان در تهران است، خریداری کنید. پس از ثبت سفارش خود، فر مورد علاقه خود را درب منزل تحویل بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ معرفی انواع برنامه های پخت غذا در فرهای برقی توکار بوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *