چک لیست خرید جهیزیه

چک لیست خرید جهیزیه

خرید جهیزیه یکی از دشوارترین مراحل آغاز یک زندگی مشترک است. بسیاری از افرادی که قصد تهیه جهیزیه دارند سردرگم و مضطربند و مدام می‌پرسند که چه وسلیه‌ای را باید بخرم اما معمولاً با پاسخ‌های متنوع و گاه ضد و نقیض بسیاری روبه‌رو می‌شوند. بیشتر افراد به همین دلیل خاطره خوبی از خرید جهیزیه ندارند. برای آنکه تجربه خرید شما خوشایند باشد و بتوانید از خاطره آن به خوبی یاد کنید فراموش نکنید که تنها شما و همسرتان هستید که باید تصمیم بگیرید چه وسیله‌ای برای خانه‌تان ضروری است و چه چیز را می‌پسندید و می‌خواهید خریداری کنید. پس همه لیست‌های بلند بالای پیشنهادی دیگران و بایدها و نبایدهای نامعقولی را که گاه در این زمینه به شما گفته می­­شود کنار بگذارید.

تنها به پیشنهادهایی اهمیت دهید که قرار است به کمک شما بیایند نه اینکه مایه دردسر و اضطراب‌تان باشند. می‌پرسید چه پیشنهادی را باید جدی گرفت؟ پاسخ روشن است! هر پیشنهادی که راهنمای خرید جهیزیه‌ای از لوازم باکیفیت و دارای قیمت مناسب و در عین حال زیبا باشد. در این مطلب قصد داریم چک لیست خرید جهیزیه را که بیشتر شامل لوازم برقی بزرگ و کوچک آشپزخانه است با یکدیگر بررسی کنیم.

شناسایی لوازم ضروری یک زندگی

در خرید جهیزیه لوازم ضروری اولیه زندگی در اولویت هستند. مابقی همه به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد و بس. بخش مهمی از لوازم خانگی را تجهیزات برقی کوچک و بزرگ آشپزخانه تشکیل می‌دهند. به دلیل بالا بودن قیمت این لوازم و کارکرد طولانی مدت آن‌ها لازم است محصولاتی که تهیه می‌کنید پاسخگوی نیازهای واقعی شما و دارای دوام خوبی باشند. بنابراین، در گام نخست لوازم ضروری را شناسایی کنید و پس از آن در پی خرید باکیفیت‌ترین این لوازم باشید.

 به یاد داشته باشید که برای یافتن لوازم آشپزخانه کارآمد و باکیفیت باید ویژگی‌هایی را که لازم است هر یک از این محصولات داشته باشند به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین وسیله را با بالاترین کارایی برای خانه خود تهیه کنید.

ست جهیزیه مقرون به صرفه بوش

ست جهیزیه سفید مقرون به صرفه بوشست جهیزیه سیلور مقرون به صرفه بوش

لوازم آشپزخانه، لوازم ضروری خانه

اگر بگوییم لوازم آشپزخانه مهم‌ترین بخش چک لیست خرید جهیزیه و نیز از ضروری‌ترین لوازم خانگی هستند هرگز اغراق نکرده‌ایم. بنابراین، منطقی و به‌جاست اگر پیش از خرید اطلاعاتی اساسی و کلی درباره آن‌ها به دست آوریم. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های اصلی‌ترین لوازم برقی آشپزخانه را که هنگام خرید جهیزیه باید به آن توجه کرد بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های لوازم برقی آشپزخانه

در بین لوازم خانگی آشپزخانه معمولاً یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و نیز ماشین ظرفشویی جزو اصلی‌ترین موارد به شمار می‌روند و برای یک خرید خوب باید نسبت به قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها آگاه بود. لوازم خانگی امروزی از فناوری و برنامه‌های بسیاری بهره‌ می‌گیرند که در ادامه به طور ‌خلاصه به فهرست چند مورد مهم از این قابلیت‌های ضروری اشاره می‌کنیم.

یخچال و فریزر: از کاربردی‌ترین آپشن‌های این محصول عبارتند از:

  • سیستم ضد برفک
  • سیستم رفع‌کننده بوی بد
  • تکنولوژی Super Cooling (خنک‌کننده فوق‌العاده): سرمای سریع باعث خنک شدن سریعتر مواد غذایی می‌شود که به تازگی درون یخچال قرار می‌گیرند.
  • تکنولوژی System Multi Airflow (سیستم جریان چندگانه هوا): در این سیستم جدید که با عنوان جریان هوای چندگانه نیز شناخته می‌شود طعم خوراکی‌ها برای مدت طولانی­تری حفظ می‌شود و دلیل آن جریان داشتن راحت هوا در فضای یخچال و به کمک دریچه‌های متعدد درون آن است.
  • تکنولوژی Super Freezing (انجماد فوق‌العاده): سیستم انجماد سریع ضمن تسریع فرآیند انجماد مواد غذایی تازه افزوده شده به فریزر، از مواد غذایی منجمد نیز در برابر یخ‌زدایی محافظت خواهد کرد. در فریزرهای مجهز به این تکنولوژی، در این حالت هدر رفت انرژی وجود نخواهد داشت چرا که پس از رسیدن به دمای مورد نیاز، نحوه عملکرد فریزر به حالت عادی باز می‌گردد.

انواع یخچال فریزر بوش از جمله محصولاتی هستند که افزون بر این ویژگی‌ها و امکانات کاربردی دیگر، مصرف انرژی بهینه (A++، A+، A در مدل‌های گوناگون بالا و پایین یا ساید بای ساید) دارند. همچنین بعضی مدل‌های آن مجهز به امکاناتی مانند مینی‌بار (برای دسترسی راحت و سریع به فضای درون یخچال بدون باز کردن کامل در اصلی)، فیلتر تصفیه آب و فیلتر تهویه هوای آنتی باکتری نیز هستند.

ماشین لباسشویی: انواع خوب امروزی معمولاً دارای این قابلیت‌ها و امکانات هستند:

  • Super Quick: شست‌و‌شوی سریع
  • سیستم تأخیر در شروع برنامه (1 تا 24 ساعت)
  • Eco Silence Drive: موتوری کم‌صدا با عمر طولانی
  • Reload Function: اضافه کردن لباس حین شست‌و‌شو
  • Active Water Plus: سیستم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • Vario Perfect: قابلیت %65 زمان کمتر و 50% مصرف کمتر انرژی
  • سیستم تشخیص کف روی لباس و شست‌و‌شو اضافه در صورت نیاز

بعضی از ماشین‌های لباسشویی دارای قابلیت Home Connect (امکان تنظیم با گوشی همراه) نیز هستند که از امکانات بسیار مفید لوازم خانگی امروزی به شمار می‌رود. اگر به دنبال چنین قابلیتی هستید می‌توانید ماشین لباسشویی بوش را انتخاب کنید. همچنین سیستم I-Dos (تنظیم اتوماتیک میزان مصرف مواد شوینده) و Self Clean (شست‌و‌شوی خودکار مخزن مواد شوینده با قابلیت یادآوری) تعدادی از امکانات دیگری است که در بعضی مدل­های ماشین لباسشویی بوش وجود دارد.

ماشین ظرفشویی: تعدادی از برنامه‌ها و امکاناتی که یک ماشین ظرفشویی خوب باید داشته باشد شامل این موارد می‌شود:

  • Pre Rinse: شست‌و‌شوی اولیه
  • Aqua Stop: سیستم ضد نشت آب
  • Vario Flex: قابلیت تنظیم ارتفاع سبد‌ها
  • Machine Care: برنامه جرم‌گیری دستگاه
  • Half Load: قابلیت شست‌و‌شو نصف ظرفیت
  • سیستم تأخیر در شروع برنامه (1 تا 24 ساعت)
  • Aqua Mix: سیستم محافظت از ظروف شیشه‌ای
  • Active Water: سیستم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • Eco 50: برای صرفه‌جویی در مصرف آب با دمای 50 درجه
  • Hygiene Plus: شست‌و‌شو در دمای بالا‌تر برای بهداشت بیش‌تر
  • Night Program 50 یا Silence 50: شست‌و‌شوی آرام یا شبانه با کم‌ترین صدا

یکی دیگر از ویژگی‌های ماشین‌های ظرفشویی داشتن خشک کن زئولیت است که باعث می‌شود ظروف شما در زمانی کوتاه، با صرف انرژی کمتر و بدون رد لکه آب خشک شوند. ماشین ظرفشویی بوش از جمله ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار است که به چنین سیستم خشک‌کنی مجهز است.

ست جهیزیه اقتصادی بوش

ست جهیزیه سفید اقتصادی بوشست جهیزیه سیلور اقتصادی بوش

لوازم کوچک آشپزخانه

از دیگر لوازم آشپزخانه که بسته به نیازتان در هنگام خرید جهیزیه می‌توانید تهیه کنید به لوازم کوچک آشپزخانه نظیر مایکروویو، چرخ گوشت، چا‌ی‌ساز، غذاساز، مخلوط‌کن، آبمیوه‌گیری، توستر، همزن و … می‌توان اشاره کرد. در خرید این موارد نیز همچنان نیاز شما، کارایی محصول و امنیت و راحتی کار با آن از مهم‌ترین مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال هنگام خرید یک آبمیوه‌گیری، محصولی را انتخاب کنید که سیستم ایمنی هوشمند دارد و تنها زمانی کار ‌می‌کند که تمام قطعات آن بطور صحیح متصل شده‌اند. آبمیوه گیری بوش چنین قابلیتی دارد و انتخاب خوبی برای جهیزیه شماست.

افزون بر این، امکان شستشوی راحت قطعات به ویژه امکان شستشو با ماشین ظرفشویی تنها جزو مزایای یک آبمیوه‌گیری خوب نیستند بلکه غذاساز، مخلوط‌کن، چرخ گوشت، عصاره‌گیر و یا همزن و … هم می‌توانند چنین ویژگی مثبتی داشته باشند و چرخ گوشت بوش و سایر لوازم خانگی کوچک آشپزخانه آن از دیگر محصولات دارای این ویژگی هستند. همچنین ظرفیت مخلوط‌کن، غذاساز یا آبمیوه‌گیری و یا تعداد برنامه‌های مولتی کوکر از نکات مهمی هستند که باید به آن دقت کرد. غذاساز بوش با ظرفیت مناسب و امکانات دیگر از گزینه‌های خوبی است که می‌توانید تهیه کنید. به یاد داشته باشید در لوازم خانگی و به ویژه لوازم برقی کوچک آشپزخانه، ایمنی وسیله برای حفاظت از خود دستگاه نیز مهم است. پس موقع خرید باید به این نکته نیز توجه کنید. مثلاً چای ساز بوش که با سیستم حفاظتی خود از داغ شدن بیش از حد دستگاه در هنگام نداشتن آب جلوگیری می‌کند یک چای ساز مطلوب محسوب می‌شود و می‌تواند در چک لیست جهیزیه شما قرار گیرد.

دیگر لوازم برقی جهیزیه

بعضی از وسایل نظیر جارو شارژی و خشک‌کن را معمولاً کسانی در لیست خرید جهیزیه خود قرار می‌دهند که نیاز و همچنین بودجه کافی برای خرید آن‌ها را داشته باشند. اما وسایل دیگری مانند جاروبرقی از موارد اصلی هستند که لازم است حتماً بخشی از بودجه خود را به آن اختصاص دهید. بکوشید هنگام خرید جارو برقی موردی را انتخاب کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • فیلتر قابل شستشو
  • فیلتر ضد آلرژی Hepa
  • هشداردهنده تعویض کیسه گردوغبار
  • تکنولوژی Compressor (دارای فن خنک­کننده داخل دستگاه)
  • سیستم Quattro Power (مکش فوق‌العاده با کم‌ترین مصرف انرژی)
  • برس‌های کاربردی از جمله برس بلند مخصوص درزها و برس مخصوص مبلمان
  • سیستم Power Protect (قابلیت حفظ قدرت مکش حتی در زمان پر بودن مخزن)

همچنین اگر قصد خرید اتوی بخار را دارید باید بدانید از بهترین اتوهایی که می‌توانید انتخاب کنید مواردی هستند که ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی از جمله موارد زیر دارند:

  • طراحی ارگونومیک (Ergonomic)
  • قابلیت Anti Shine (ضد برق‌افتادگی لباس)
  • مجهز به Anti Calc و Self Clean (سیستم رسوب‌گیری و پاکسازی خودکار)

ست جهیزیه لوکس بوشست جهیزیه سفید لوکس بوشست جهیزیه سیلور لوکس بوش

ست جهیزیه بوش

یکی از خدمات خانه بوش، پیشنهاد ست جهیزیه بوش به زوج‌هایی با بودجه و سلیقه متفاوت است. این ست‌ها که در 3 گروه مقرون به‌صرفه، اقتصادی و همچنین لوکس دسته‌بندی شده‌اند شامل وسایل برقی خانه و آشپزخانه بزرگ و کوچک با کیفیتی درخور توجه و با اقلام مختلف است. اقلام پیشنهادی این ست‌ها افزون بر ویژگی‌های مهم و ضروری لوازم خانگی که به تعدادی از آن‌ها در این مطلب اشاره شده، قابلیت‌ها و امکانات متعدد دیگری نیز دارند که می‌توانند یک زندگی امروزی و راحت را  برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورند.

چرا خانه بوش؟

شرکت آلمانی بوش با نزدیک به یک و نیم قرن سابقه یکی از برندهای خوش‌نام و شناخته شده در تولید لوازم خانگی است که محصولات متنوع آن افزون بر کشور آلمان، به صورت تحت لیسانس در کارخانه‌های بسیاری و در کشورهای دیگر نیز تولید می‌شود. خانه بوش نمایندگی این شرکت در ایران است که محصولات بوش اصل را با گارانتی معتبر به هموطنان عزیز عرضه می‌کند. تمام این محصولات کدهایی دارند که می‌توان با کمک آن محصول را در سایت بوش آلمان شناسایی کرد. از دیگر مزایای خرید از خانه بوش می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • انجام نصب رایگان لوازم خانگی بزرگ در محل
  • بیمه رایگان محصولات تا خانه یا محل مورد نظر خریدار
  • ارسال فوری کلیه خریدهای حضوری و آنلاین به تمام ایران
  • امکان خرید آنلاین و خرید حضوری از سایت یا فروشگاه فیزیکی خانه بوش واقع در تهران
  • ارائه مشاوره و راهنمایی تخصصی به خریداران هر یک از محصولات این شرکت توسط کارشناسان مجرب خانه بوش
  • خدمات پس از فروش 10 ساله و گارانتی 2 و 3 ساله برای محصولات بزرگ و همچنین ضمانت‌نامه‌ 18ماهه و خدمات پس از فروش 5 ساله برای لوازم خانگی کوچک خانه بوش

سخن آخر

در این مطلب به نکات مهمی پرداختیم که در هنگام تهیه چک لیست خرید جهیزیه باید به آن توجه داشته باشید. همچنین پیشنهادهایی برای خرید لوازم خانگی با کیفیت و بهینه ارائه دادیم. فراموش نکنید هنگام خرید جهیزیه این نکته را در نظر بگیرید که آیا این محصول جزو الویت‌های اصلی خانه شما هست یا خیر! امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *