فرق غذاساز با خردکن چیست؟

فرق غذاساز با خردکن چیست

غذا درست کردن بسیار لذت‌بخش است. با این حال، آماده‌سازی مواد غذایی و خرد کردن آن‌ها گاهی بیشتر از زمان آشپزی وقت‌گیرهستند و برای بسیاری از افراد این مرحله از خود آشپزی کردن نیز سخت‌تر است. به همین دلیل، برندهای مختلف لوازم خانگی در دنیا در تلاش هستند تا آشپزی کردن را تا جای ممکن آسان کنند. در میان خیل وسایل آشپزی، غذاساز و خردکن از محبوب‌ترین وسایل آشپزخانه‌های نوین به شمار می‌آیند. اما به راستی، فرق غذاساز با خردکن چیست و کدامیک کاربردی‌تر است؟

زمانی که صحبت از آشپزی آسان می‌شود، اولین موضوعی که به ذهن می‌رسد، ابزار آشپزی است. غذاساز و خردکن ازجمله محصولات مدرن آشپزخانه‌های امروزی است که سرعت عمل در آشپزی را بالا برده و فرآیند آماده‌سازی غذا را تسهیل می‌کند. این دو وسیله کاربردی و جذاب در عین شباهت‌هایی که با یکدیگر دارند (و بسیاری از افراد آن‌ها را به اشتباه یکسان تصور می‌کنند)، کاربردها و تفاوت‌هایی با همدیگر دارند. از این رو آشنایی با فرق غذا ساز با خردکن به شما کمک می‌کند، محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

خردکن بوش

خردکن چیست؟

اگر به دنبال یافتن این هستید که فرق غذاساز با خردکن چیست؟، بهتر است ابتدا بدانید که خردکن برقی چیست و چه کارایی‌های دارد. همانطور که از نام این وسیله برمی‌اید، خردکن وسیله‌ای است که با بهره‌گیری از تیغه‌های تیز و محکم، خرد کردن مواد غذایی، حتی تهیه اسموتی خنک را برای شما میسر می‌سازد.

خردکن‌های متنوعی را می‌توان در بازار یافت که عموماً ندازه کوچکی دارند و قادرند مواد غذایی مختلف اعم از سبزی، گوشت تازه، مغزها و حتی یخ را نیز با تیغه‌های تیز خود خرد کنند. خردکن‌های با کیفیت همچون خردکن بوش قادرند عمل خرد کردن و مخلوط کردن مواد غذایی را به خوبی انجام دهند.

غذاساز چیست؟

اگر به دنبال محصولی هستید که همه کارهای آشپزخانه شما را به نحو احسنت انجام دهد، غذاسازهای خوب همچون غذاساز بوش یک انتخاب عالی و هوشمندانه است که شما را بی‌نیاز می‌کند. فرق غذاساز با خردکن را به خوبی در سایز این محصولات می‌توان مشاهده کرد. در حقیقت، غذاسازهای معتبر و کاربردی از مجموعه‌ای از وسایل جانبی تشکیل شده‌اند که هر کدام کارایی خاص خود را داشته و کمک‌کننده خوبی در آشپزی است. از یک غذاساز خوب می‌توان انتظار داشت تا عمل خرد کردن، هم زدن، رنده کردن، پوره کردن و حتی مخلوط کردن را نیز برای شما انجام دهد.

فرق غذاساز و خردکن

فرق غذاساز با خردکن چیست؟

برای مقایسه و پس بردن به فرق غذاساز با خردکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تفاوت در کارایی‌های غذاساز در مقایسه با خردکن

همانطور که در بالا اشاره شد، خردکن محصولی با تیغه‌های تیز است که با کیفیت باورنکردنی عمل خرد کردن انواع محصولات را برای شما انجام می‌دهد. اما غذاسازها به مراتب محصولات بزرگتری هستند و از وسایل جانبی متعددی تشکیل شده‌اند. به صورت کلی، اغلب غذاسازها قادر هستند که عمل خرد کردن را در کنار سایر ویژگی‌های خود یعنی هم زدن، مخلوط کردن، رنده کردن و پوره کردن انجام دهند.

قدرت موتور

دیگر عامل فرق غذاساز با خردکن قدرت موتور این محصولات می‌باشد. با توجه به کارایی‌های متفاوت غذاساز، موتور تعبیه شده در غذاسازها عموما قدرت بیشتری در مقابل خردکن‌های ساده دارد.

گنجایش پارچ

فرق غذاساز با خردکن را نیز می‌توان در ظرفیت پارچ محصولات نیز مشاهده کرد. عموماً غذاسازها از ظرفیت بیشتری نسبت به خردکن بهره می‌برند تا در آماده‌سازی انواع خوراک‌ها همراه شما باشند.

تفاوت در شیوه تمیز کردن و نگهداری

با توجه به اینکه غذاساز از وسایل جانبی متعدد تشکیل شده است، شستشو و تمیز کردن آن‌ها به مراتب زمان‌برتر از خردن است. همچنین، در زمان استفاده از غذاساز بهتر است از مواد غذایی آبدار استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به دستگاه آسیب برسانند. در مورد خردکن نیز باید توجه داشت که نباید از آن برای مخلوط کردن هر ماده غذایی (همچون درست کردن خمیر) استفاده کرد؛ زیرا این کار آسیب جدی به موتور دستگاه وارد می‌کند.

قیمت محصولات

تمامی این موضوعات در کنار همدیگر سبب شده است تا عامل نهایی فرق غذاساز با خردکن چیست، مرتبط با قیمت آن‌ها شود. با توجه به کارایی‌های گسترده غذاساز در مقایسه با خردکن و علاوه بر آن، قدرت موتور بیشتر دستگاه غذاساز، قیمت غذاساز نسبت به قیمت خردکن بیشتر است. برای آشنایی با قیمت خردکن بوش و غذاساز بوش می‌توانید به نمایندگی بوش در تهران مراجعه کرده و با انواع مدل‌های آن از نزدیک آشنا شوید.

غذاساز بوش

بهترین مدل های غذاساز بوش در بازار

حال که با فرق غذاساز با خردکن آشنا شده‌اید و می‌دانید که قیمت غذاساز بوش نسبت به خردکن بوش به مراتب بیشتر است؛ اگر به دنبال یک محصول همه فن حریف برای آشپرخانه خود می‌گردید تا تمام کارهای آشپزی خود را به آن بسپارید، مدل‌های زیر را به شما معرفی می‌کنیم.

غذاساز بوش مدل MCM3501M

یکی از حرفه‌ای‌ترین مدل‌های غذاساز بوش، بی شک مدل MCM3501M است. این محصول که تلفیقی از پلاستیک و استیل برس خورده است، ظاهری بسیار مدرن و شکیل به آشپزخانه شما می‌بخشد. ظرفیت پارچ غذاساز این مدل، یک لیتری بوده و همراه آن یک عدد آسیاب کوچک نیز وجود دارد تا به راحتی انداع ادویه و مغزها را پودر نمایید.

قابلیت‌ها:

  • قابل شستشو در ماشین ظرفشویی
  • جنس پارچ مخلوط کن و ظرف خردکن: پلاستیک فشرده
  • قابلیت خمیر زن: دارد
  • پایه ضد لغزش
  • تعداد دیسک رنده: 2 عدد به همراه صفحه چیپس‌ساز
  • توان: 800 وات

غذاساز بوش مدل  MC812M865

این مدل از غذاساز بوش با توان باورنکردنی خود امکان آماده‌سازی انواع مواد غذایی را برای شما فراهم می‌کند. شاید قابل توجه‌ترین قابلیت این محصول را بتوان نگینی خرد کردن انواع مواد غذایی دانست که در اغلب خردکن‌ها و غذاسازها وجود ندارد. جذابیت این مدل سبب شده است تا اغلب افراد به جای خرید خردکن بوش، انتخاب این محصول را در الویت قرار دهند.

قابلیت‌ها:

  • قابل شستشو در ماشین ظرفشویی
  • جنس پارچ مخلوط کن و ظرف خردکن: پلاستیک فشرده
  • قابلیت خمیر زن: دارد
  • پایه ضد لغزش
  • تعداد دیسک رنده: 4 عدد
  • همراه با سری همزن
  • توان: 1250 وات
  • گنجایش مخلوط کن: 1.5 لیتر

غذاساز بوش مدل  MC812M853G

اگر به دنبال یک غذاساز منحصربه‌فرد، مطابق با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا هستید، به شما غذاساز بوش مدل  MC812M853G را پیشنهاد می‌دهیم. این مدل بی‌نظیر از سری لوازم خانگی بوش سری 8 می‌باشد که نه تنها بیشترین ظرفیت کاسه غذاساز را به خود اختصای داده است؛ بلکه، از سنسور تشخیص سرعت برای ابزارهای مختلف بهره می‌برد تا مواد غذایی را بی‌نقص و عالی خرد کند.

قابلیت‌ها:

  • قابل شستشو در ماشین ظرفشویی
  • جنس پارچ مخلوط کن و ظرف خردکن: پلاستیک فشرده
  • قابلیت خمیر زن: دارد
  • پایه ضد لغزش
  • تعداد دیسک رنده: 3 عدد دو طرفه
  • همراه با سری همزن و آسیاب
  • توان: 1250 وات
  • گنجایش مخلوط کن: 1.5 لیتر
  • جنس تیغه‌ها: استیل ضد زنگ از نوع Super cut blade

سخن آخر

اگر به دنبال محصولی هستید که کاربردهای متنوعی داشته باشد و به سرعت شما در آماده‌سازی مواد غذایی کمک کند، به شما توصیه می‌شود به سراغ غذاسازهای معتبر همچون غذاساز بوش بروید. همانطور که در این مطلب با فرق غذاساز با خردکن چیست آشنا شدید، هر غذاساز در دل خود یک خردکن کوچک را جای داده است که به همراه سایر وسایل جانبی کمک‌کننده خوبی در آشپزی باشد. با این وجود، بهتر است پیش از انتخاب محصول مورد نظر، با بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو محصول با یکدیگر، بر اساس نیاز خود انتخاب مناسب را انجام دهید.

سوالات متداول

غذاسازهای طراحی شده برند بوش اغلب بدون آبمیوه‌گیری هستند تا از موتور و دستگاه در برابر رطوبت و آب محافظت نمایند.

با توجه به تیغه‌های بسیار تیز و با کیفیت به کار رفته در غذاساز بوش، امکان خرد کردن انواع سبزی در اندازه‌های مختلف وجود دارد.

قفل ایمنی غذاساز بوش به گونه‌ای طراحی شده است که تنها با قرارگیری صحیح قطعات در جای مناسب خود، امکان روشن کردن و شروع به کار دستگاه وجود دارد. در غیر این صورت، دستگاه با وجود اتصال به برق، روشن نشده و شروع به کار نمی‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *