نحوه اندازه گیری ماشین ظرفشویی

نحوه اندازه گیری ماشین ظرفشویی

امروزه با توجه به تولید لوازم خانگی پیشرفته محصولات متنوعی با ابعاد، کارایی و قیمت‌های مختلفی در بازار وجود دارد. یکی از این لوازم پرمصرف و کاربردی در بین خانواده‌ها به خصوص کدبانو‌های خانه، ماشین ظرفشویی است،که در بین آن‌ها ماشین ظرفشویی بوش یکی از محبوب‌ترین‌های لوازم خانگی بوش به شمار می‌آید. درهنگام خرید ماشین ظرفشویی در کنار کیفیت،کارایی و قیمت به نکته‌ای که باید توجه داشت، ظاهر و اندازه آن است. ظاهر و ابعاد ماشین ظرفشویی باید متناسب با آشپزخانه شما باشد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. ماشین ظرفشویی ها دارای انواع مختلفی هستند، که شما می‌توانید براساس طراحی و سبک آشپزخانه خود ، آن را تهیه کنید.

در این مقاله با هم به بررسی اندازه‌های استاندارد ماشین ظرفشویی و نحوه اندازه‌گیری آن خواهیم پرداخت تا با خیالی آسوده و بدون دردسر اندازه مکان ماشین ظرفشویی را گرفته و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنیم.

اندازه استاندارد ماشین ظرفشویی

اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای اندازه‌های استاندارد و متناسب با دهانه‌های معمولی کابینت‌های آشپزخانه هستند. با این حال اندازه‌های کوچکتر و بزرگتر ماشین‌ ظرفشویی برای فضاهای غیر استاندارد نیز موجود است.

در ماشین‌های ظرفشویی دارای اندازه استاندارد، عرض 45 الی 60 سانتی متر، عمق 53 الی 64 سانتی متر و نیز ارتفاع 79 الی 87 سانتی متراست. بیشتر سازندگان آشپزخانه، محل ماشین ظرفشویی را با توجه به این ابعاد طراحی و می‌سازند. البته باید توجه داشته باشید که ماشین‌های ظرفشویی در انواع مختلفی تولید می شوند و از نظر سایز و ابعاد متفاوت هستند که می‌توان آنها را به دودسته رومیزی و ایستاده تقسیم کرد. در اینجا می‌خواهیم با توجه به نوع ماشین ظرفشویی ابعاد و اندازه آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌هایی با اندازه کوچک و جمع و جور و افرادی که کم جمعیت و مستاجر هستند، است؛ چرا که این نوع از ماشین‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند ، به راحتی رو کابینت و جایی که لوله کشی آب در دسترس است قرار می‌گیرند و قابلیت جابه جایی دارند.

این نوع از ماشین ظرفشویی دارای گنجایش 4 تا 8 نفر است که به علت گنجایش کم و زمان شستشو سریع طرفداران خاص خود را دارد. اندازه استاندارد آن حدود عرض 46 الی 60 سانتی متر، عمق حدودا 56 سانتی متر و ارتفاع 60 الی 82 سانتی متر است.

بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی بوش

یکی از بهترین ماشین ظرفشویی‌های رومیزی بوش مدل SKS62E28IR است. این مدل دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی مانند موتور قوی، صدای بسیارپایین، شروع برنامه‌های شستشو با تاخیر و…. است و تنها دارای یک سبد است. اندازه عرض این ماشین 55 سانتی متر، ارتفاع آن 45 سانتی‌متر و عمق آن 50 سانتی‌متر است.

ماشین ظرفشویی رومیزی بوش سری 4 SKS62E28IR

 آلت تصویر



  • ظرفیت: 6 نفر
  • سری 4
  • دارای 8 برنامه شستشو
  • ساخت کشور اسپانیا

ماشین ظرفشویی ایستاده

استفاده از ماشین ظرفشویی ایستاده در بین کسانی که به دنبال زیبایی و مدرنیته هستند، جایگاه ویژه‌ای دارد. از مزایای این ماشین‌ها نسبت به نوع رومیزی آن ظرفیت بالای آنها است که بسیار مناسب برای افراد پرجمعیت و کسانی است که مهمان‌های زیادی دارند و با استفاده از این نوع ماشین ظرفشویی‌ها می‌توانند با خیال آسوده از مهمانی دادن‌های خود لذت ببرند. از دیگر مزایای آن می‌توان به بزرگتر بودن ماشین ظرفشویی ایستاده اشاره کرد، که برای شستن ظروف بزرگتر مانند قابلمه‌‌ها مناسب است. ابعاد استاندارد این نوع از ماشین ظرفشویی بدین شرح است:  ارتفاع بین 84.5 تا 85 سانتی متر و عرض از 45 ( 18 اینچ) تا 60 ( 24 اینچ ) سانتی متر تغییر کرده و عمق استاندارد آن ها 60 سانتی متر است.

بهترین ماشین ظرفشویی ایستاده بوش

یکی از بهترین ماشین ظرفشویی‌های بوش مدل SMS46MW20 است. که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند شست‌وشوی اقتصادی و اولیه، شروع با تأخیر، سیستم صرفه‌جویی در مصرف آب و …. است. این ماشین دارای عمق 60 سانتی‌متر، ارتفاع 85 سانتی متر و عرض 60 سانتی‌متر است.

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMS46MW20

 آلت تصویر



  • ظرفیت: 13 نفر
  • سری 4
  • دارای 12 برنامه شستشو
  • ساخت کشور آلمان

ماشین ظرفشویی توکار

این نوع از ماشین ظرفشویی که از نوع ایستاده است، در داخل کابینت‌های شما تعبیه می‌شود و به دلیل نداشتن بدنه دیدی از بیرون ندارد و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌ بخشد. در این ماشین‌ها شما می‌توانید رنگ درب را نیز با رنگ و طرح درب کابینت‌های خود هماهنگ کنید. شما با خرید ماشین ظرفشویی‌ بوش توکار می‌توانید از تنوع آپشن‌های شستشوی آن بیشترین استفاده را داشته باشید. به دلیل قرار گرفتن این نوع از ماشین ظرفشویی در داخل کابینت، شما کمترین صدای ممکن را خواهد شنید. ابعاد آن بنابر سلیقه شما متفاوت است اما حدودا عرض آن  بین 61 الی 77 سانتی متر،عمق آن بین 60 الی 66 سانتی متر و ارتفاع آن بین 82 الی 88 سانتی متر است.

بهترین ماشین ظرفشویی توکار

ماشین ظرفشویی بوش  مدل SMV69M00IR  یکی از بهترین‌های ماشین ظرفشویی توکار بوش است. این ماشین ظرفشویی بی نظیر دارای ویژگی‌های شستشوی نصف ظرفیت، دارای 3 فیلتر با قابلیت تمیزکننده خودکار، موتور فوق العاده ساکت با عمر طولانی و… است. ابعاد این مدل از ماشین ظرفشویی 55،60،82 سانتی‌متر است.

ماشین ظرفشویی توکار بوش سری 6 مدل SMV69M00IR

 آلت تصویر



  • ظرفیت: 14 نفر
  • سری 6
  • دارای 6 برنامه شستشو + 4 برنامه ویژه
  • ساخت کشور آلمان

آیا ماشین ظرفشویی با اندازه غیراستاندارد وجود دارد؟

بعضی از ماشین ظرفشویی‌ها دارای اندازه‌های غیر استاندارد هستند و آن‌ها را به دلیل افزایش ظرفیت بزرگ و یا به خاطر فضای زندگی جمع و جور، آن‌ها را کوچک می‌سازند.

ابعاد ماشین ظرفشویی بزرگ

ابعاد ماشین ظرفشویی‌های بزرگ معمولا دارای عرض  بین 30 (76 سانتی‌متر) تا 42 اینچ ( 106 سانتی متر) است و ارتفاع و عمق آن‌ها نیز با اندازه‌های استاندارد مطابقت دارد. بعنی ارتفاع 35 اینچ( 89 سانتی‌متر) و عمق 24 اینچ (61 سانتی‌متر) دارند.

ابعاد ماشین ظرفشویی کوچک

این نوع از ظرفشویی‌ها معمولا دارای عرض بین 17.5 ( 45 سانتی‌متر) تا 18 اینچ ( 46 سانتی‌متر) هستند. و دارای اندازه مشترک عمق و ارتفاع با اندازه‌های استاندارد یعنی 24 اینچ برای عمق(61 سانتی‌متر)  و 35 اینچ ( 89 سانتی‌متر)  برای ارتفاع هستند.

نحوه اندازه‌گیری ماشین ظرفشویی

اگر شما به دنبال خرید ماشین ظرفشویی هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا در مکانی که برای آن تعبیه کرده‌اید، جا می‌شود یا خیر؟ پس بهتر است قبل از هرکاری اندازه مکان موردنظر خود را گرفته و بعد به انتخاب ماشین ظرفشویی با ویژگی‌های مدنظرتان بپردازید، تا دچار مشکل نشوید. برای گرفتن اندازه مکان موردنظر برای ماشین ظرفشویی می توانید با درنظرگرفتن دستورالعمل زیر، بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکته ای که قبل از اندازه‌گیری باید به یاد داشته باشید؛ این است که فضایی که برای ماشین ظرفشویی انتخاب کرده‌اید ، به هنگام اندازه‌گیری خالی باشد تا اندازه‌های شما دقیق گرفته شود و مانعی برای اندازه‌گیری شما وچود نداشته باشد.

اندازه‌گیری عرض ماشین ظرفشویی

ابتدا فاصله بین دو کابینت را که به عنوان دهانه ماشین ظرفشویی است را اندازه بگیرید. برای اطمینان از دقت اندازه‌گیری خود هم بالای دهانه و هم پایین آن را اندازه گیری کنید و در صورت تفاوت داشتن، اندازه کوچکتر را ملاک قرار دهید. همیشه سعی کنید به اندازه 6 سانتی‌متر فضای خالی برای هواخور دستگاه قرار دهید.

اندازه گیری عرض ماشین ظرفشویی

اندازه‌گیری ارتفاع ماشین ظرفشویی

ابتدا فاصله بین بالاترین و پایین‌ترین نقطه مکان خود را اندازه بگیرید. برای اینکه دقت اندازه‌گیریتون بالا باشد، بهتر است که طبق شکل هم جلو و هم عقب مکان مورد نظر را اندازه‌گیری کنید.چون ممکن است که سطح رویی میز دارای شیب باشد. البته اکثر ماشین ظرفشویی‌ها دارای پایه‌های قابل تنظیم هستند تا در صورت نیاز ارتفاع دستگاه را تنظیم کرده و آن را تراز کنید.

اندازه گیری ارتفاع ماشین ظرفشویی

اندازه‌گیری عمق ماشین ظرفشویی

حال نوبت آن رسیده است تا عمق مکان خود را اندازه‌گیری کنید. برای این کار باید از انتهای کابینت تا جلوی آن را اندازه‌گیری کنید. البته حتما به یاد داشته باشید که هر دو کناره کابینت را اندازه کنید تا بتوانید تغییرات بین آنها را متوجه شوید. هنگام خرید ماشین ظرفشویی و اندازه گرفتن مکان آن باید فاصله باز شدن درب ماشین ظرفشویی را نیز درنظر بگیرید.زیرا شما می خواهید درب ماشین ظرفشویی را بطور کامل باز کنید و قفسه‌های آن را برای جابه جایی ظروف بیرون بکشید، درحالیکه همچنان آزادانه در اطراف آشپزخانه خود حرکت کنید . حداقل فضای خالی جلوی ماشین ظرفشویی شما باید بشتر از 69 سانتی‌متر یا 27 اینچ باشد.

اندازه گیری عمق ماشین ظرفشویی

کلام آخر

درصورتی که قصد خرید یک ماشین ظرفشویی باکیفیت را دارید و یا اگر آشپزخانه خود را نوسازی  و کابینت‌های جدیدی نصب کرده‌اید و می‌خواهید ماشین ظرفشویی جدیدی جایگزین ماشین ظرفشویی قدیمی خود بکنید، قبل از هرچیز دوباره فضای مورد نظر برای ماشین ظرفشویی را با دقت و طبق دستورالعمل اندازه گرفته و سپس محصول موردنظر را انتخاب و خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماشین ظرفشویی‌های بوش می توانید به خانه بوش که تنها نمایندگی و مرجع معتبر فروش لوازم خانگی بوش در ایران است، مراجعه کرده و از مشاوره کارشناسان آنها استفاده کنید و محصول موردنظر خود را  با  قیمت مناسب و گارانتی معتبر و اصل تهیه کنید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *