چگونه لوله تلسکوپی جاروبرقی را تعمیر کنیم + آموزش تعویض آن

لوله تلسکوپی جاروبرقی بوش

جاروبرقی یکی از پرکاربردترین وسایل در منزل به شمار می‌آید. به همین دلیل است که ممکن در موارد مختلف دچار خرابی شود. خراب شدن لوله تلسکوپی جاروبرقی همچون لوله خرطومی یکی از موارد رایجی است که اغلب افراد با آن مواجه شده‌اند. با این تفاوت که لوله تلسکوپی همانند لوله خرطومی نازک نیست و به همین دلیل دیرتر از لوله‌های خرطومی جارو‌برقی دچار خرابی می‌شود. همچنین لوله تلسکوپی جاروبرقی از قطعات مهم و کاربردی این وسیله به شمار می‌آید که لوله خرطومی را به دستگاه متصل می‌کند. اگر شما نیز با مشکل خرابی این قطعه مواجه هستند، به راحتی می‌توانید در خانه اقدام به تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی یا تعویض آن نمایید. اگر قصد خرید یک برند باکیفیت جاروبرقی را دارید، برای اطلاع از قیمت جاروبرقی بوش و قیمت جاروشارژی بوش می‌توانید از طریق نمایندگی‌های اصلی این برند اقدام کنید.

لوله تلسکوپی جاروبرقی چیست؟

لوله تلسکوپی جاروبرقی قطعه‌ای مهم در این وسیله است که از جنس استیل یا پلاستیک فشرده و مستحکم تولید شده است. لوله تلسکوپی بین لوله خرطومی و پارویی قرار می‌گیرد و نوعی رابط محسوب می‌شود. این لوله زباله‌های جمع‌آوری شده را به سمت لوله خرطومی هدایت می‌کند. همچنین این لوله در بسیاری از جاروبرقی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. در صورتی‌که قصد تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی را دارید، ابتدا باید علت خرابی آن را به درستی عیب‌یابی کنید‌. بنابراین آگاهی از علت خرابی لوله تلسکوپی جاروبرقی و اینکه چه زمانی لازم است آن را تعویض کنید، حائز اهمیت است.

چگونه لوله تلسکوپی جاروبرقی را تعمیر کنیم + آموزش تعویض آن

 

علت خرابی لوله تلسکوپی جاروبرقی و زمان تعویض آن

برای تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی اولین گام تشخیص درست علت خرابی است. به طور کلی خرابی این قطعه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. به عنوان مثال ضربه و ایجاد برآمدگی روی لوله، خرابی یا عدم وجود اهرم تنظیم ارتفاع و… از مهم‌ترین علل تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی و تعویض آن محسوب می‌شود. علاوه‌بر این موارد هرز شدن لوله تلسکوپی نیز از دلایلی است که به واسطه آن باید لوله تلسکوپی را تعویض کنید.

با توجه به اینکه اکنون از علت‌های خرابی این قطعه مهم در جارو‌برقی آگاه هستید، برای تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی باید نکاتی را بدانید. اولین نکته این است که اغلب لوله‌های تلسکوپی از استحکام خوبی برخوردار هستند که به همین دلیل با ضربه‌های کوچک دچار تغییر شکل، شکستکی، سوراخ شدن و هرز شدن نمی‌شوند. با این حال اگر این قطعه دچار خرابی شد، در بسیاری از موارد قابل تعمیر نبوده و لازم است آن را تعویض نمایید. این لوله‌ها از نظر قیمت مناسب و معقول هستند که به همین دلیل تعویض آن‌ها هزینه‌ای گزاف برای شما به همراه نخواهد داشت. نکته مهم هنگام خرید لوله تلسکوپی این است که توجه نمایید که لوله از اهرم تنظیم ارتفاع برخوردار باشد تا هنگام استفاده از جاروبرقی بتوانید با تنظیم ارتفاع راحتی بیش‌تری احساس کنید.

اهرم تنظیم ارتفاع در لوله تلسکوپی جاروبرقی چه اهمیتی دارد؟

بدیهی است که تنظیم ارتفاع دسته جارو‌برقی سبب می‌شود که افراد بتوانند با توجه به قد خود در ارتفاعی که راحت‌تر هستند از جاروبرقی استفاده نمایند. در واقع وجود اهرم تنظیم ارتفاع در لوله تلسکوپی سبب می‌شود که برای جارو کردن نیازی به خم شدن بیش از حد نباشد. با توجه به اهمیت این قابلیت، عدم وجود اهرم تنظیم ارتفاع در برخی مدل‌های لوله تلسکوپی جاروبرقی، از دلایلی است که برخی افراد اقدام به تعویض این لوله می‌کنند.

در صورت خرابی اهرم ارتفاع، تعمیر آن در اسرع وقت حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از شکستن و خرابی این اهرم باید لوله تلسکوپی جاروبرقی را تا حد امکان از برخورد مستقیم نور آفتاب دور نگه دارید. همچنین برخورد مداوم لوله تلسکوپی با آب و رطوبت نیز سبب خرابی آن و اهرم ارتفاع خواهد شد. علاوه‌بر این موارد هنگام استفاده از جاروبرقی، سعی کنید لوله آن را بیش از حد نکشید و ضربه محکم به آن وارد نکنید تا دیرتر نیاز به تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی پیدا کنید.

اهرم تنظیم ارتفاع لوله جاروبرقی بوش

سخن پایانی

خرابی لوازم خانگی پرکاربرد برای همه افراد رخ می‌دهد و می‌تواند روتین روزمره افراد را دچار اختلال کند. جاروبرقی نیز از جمله وسایل پرکاربرد است که همه ما با خرابی قطعات مختلف آن از جمله لوله تلسکوپی و خرطومی مواجه شده‌ایم. نکته مهم هنگام مواجهه با خرابی یک قطعه در وسیله‌‌ای پرکاربرد این است که به طور اصولی آن را عیب‌یابی کرده در اولین فرصت اقدام به تعمیر آن کنیم. برای تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی می‌توانید از افراد متخصص نیز کمک بگیرید. البته تعویض این قطعه از موثرترین راهکارهای برطرف کردن خرابی آن است. در نهایت اگر قصد خرید جاروبرقی جدید از برند با کیفیت و شناخته شده بوش را دارید، می‌توانید به نمایندگی جاروبرقی بوش مراجعه نمایید و مدل‌های مختلف را بررسی و انتخاب کنید.

سوالات متداول

به طور خلاصه لوله تلسکوپی جاروبرقی ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود و عملکرد جاروبرقی را دچار اختلال کند. از شایع‌ترین دلایل می‌توان به شکستن اهرم ارتفاع جاروبرقی، ضربه، برخورد لوله جاروبرقی با اجسام و هرز شدن لوله تلسکوپی اشاره کرد.

از آنجایی‌که اهرم تنظیم ارتفاع یکی از دلایل شایع خرابی لوله تلسکوپی جاروبرقی است، راهکارهای افزایش طول آن منجر به سالم ماندن لوله تلسکوپی نیز خواهد شد. از راهکارهای افزایش طول عمر اهرم تنظیم ارتفاع می‌توان به دور نگه داشتن لوله جاروبرقی از نور مستقیم خورشید، جلوگیری از فشار زیاد به لوله جاروبرقی و پرهیز از کشیدن بیش از حد لوله اشاره کرد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *