معرفی مدل های مختلف همزن بوش و 5 مدل برتر همزن برقی بوش

معرفی مدل های مختلف همزن بوش

شاید فکر کنید که همزن وسیله ضروری برای خانه محسوب نمی‌شود ولی در واقع اگر همزن نباشد جایش در میان لوازم آشپزخانه خالی است. اگر جزء افرادی هستید که به پخت و پز کیک و انواع شیرینی علاقه دارید همزن یک وسیله مهم برای شماست.

از همزن می‌توان برای درست کردن خمیر، خامه، نان، کیک و شیرینی، هم زدن تخم مرغ و… استفاده می‌شود. در زمان خرید همزن باید ویژگی‌های بسیاری را در نظر گرفت. از جمله ویژگی‌های مختلف که در هنگام خرید این وسیله کاربردی باید در نظر گرفت شامل تعداد تیغه، سرعت موتور، کاسه داشتن یا نداشتن است. در ادامه مقاله بیشتر درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد و بهترین مدل های همزن بوش را معرفی خواهیم کرد.

انواع همزن های بوش

همزن‌ها به دو دسته کلی به نام همزن دستی و همزن برقی تقسیم می‌شوند و مدل برقی آن دارای دو مدل همزن برقی معمولی و همزن برقی کاسه‌دار است.

همزن دستی بوش

همزن دستی از ساختار ساده‌‌‌ای برخوردار است و شامل دسته، یک عدد میله و یک سر همزن ایجاد شده است. سرعت این مدل وابسته به سرعت دست شما است؛ ولی در حالت کلی این مدل‌های همزن بوش سرعت بسیار کمتری نسبت به همزن برقی دارد.

همزن‌های ساده در انواع مختلفی ساخته شده‌‌‌اند که عبارتند از: همزن مسطح که جهت آماده سازی سس به‌کار می‌رود. همزن بالونی برای هم زدن کیک و همزن دندانه دار برای ترکیب مواد مایع کاربرد دارد.

همزن بوش مدل MFQ40302

همزن بوش مدل Bosch MFQ40302

این همزن در کشور اسلوونی ساخته شده و دارای قدرت موتور با توان ۵۰۰ وات است که می‌توان آن را یک همزن با قدرت بالا معرفی کرد. این همزن دستی از دو کلید برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می‌کند و از همه مهمتر دارای ۵ حالت برای تنظیم سرعت است که روی دسته آن تعبیه شده‌‌‌اند.

جنس بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک بوده به همین دلیل به‌راحتی جابه‌جا می‌شود. این محصول دارای دو تیغه است؛ جنس تیغه آن نیز دارای استیل ضد زنگ است که به‌آسانی می‌توان آن با فشردن یک دکمه از دستگاه جدا کرد و شست.

بد نیست بدانید که این دستگاه به‌راحتی در ماشین ظرفشویی قابل شستشو است، تنها با ذکر این نکته که بدنه اصلی را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد؛ چراکه موتور دستگاه در بدنه آن قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های این همزن می‌توان به وجود خمیر زن و دکمه توربو است.

همزن برقی بوش

این نوع همزن یک موتور الکتریکی دارد که باعث به حرکت درآوردن سر همزن می‌شود و دیگر نیاز نیست که فرد آن را حرکت دهد. همزن برقی دارای دو نوع معمولی و کاسه‌دار است که در ادامه بیشتر درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

  • همزن برقی بدون کاسه یا معمولی: این همزن جزء ساده‌ترین همزن‌های برقی موجود در بازار است و همان‌طور که از نامش پیداست دو بخش دارد که یکی برای سر همزن و دیگری برای دسته است.

برای کار با این دستگاه در ابتدا باید همزن را بردارید و آن را روشن کنید؛ سپس سر همزن که در حال چرخش است را درون ظروفی که دارای مواد اولیه لازمه است فرو می‌کنید و بعد بهم می‌زنید.

  • همزن برقی کاسه دار: این نوع همزن به صورت کاملا حرفه‌‌‌ای است و کاربرد آن بیشتر برای رستوران‌ها و آشپزهای حرفه‌‌‌ای است. از آنجایی که این دستگاه یک کاسه دارد و دیگر نیاز نیست آن را در دست قرار دهید، تنها کافیست که مواد غذایی را درون کاسه همزن بریزید و سپس با نصب کاسه در محل خود، دستگاه را روشن کنید.

حجم و ظرفیت هر کاسه با هم فرق دارد و واحد آن لیتر است. در زمان خرید باید ظرفیت همزن را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. در ادامه یک مدل پرطرفدار از همزن برقی کاسه دار مدل بوش را معرفی خواهیم کرد.

همزن بوش مدل MFQ 36460

همزن بوش مدل MFQ 36460 جزء بهترین و پرطرفدارترین مارک‌های همزن برقی کاسه‌دار حرفه‌‌‌ای است که دارای دو رنگ سفید و طوسی است. قدرت موتور این دستگاه ۴۵۰ وات است و با توجه به قدرت بالایی که دارد در عین حال از صدای بسیار کمی برخوردار است.

همزن بوش مدل MFQ36460

کشور سازنده این همزن اسلوونی است که تحت لیسانس بوش آلمان ساخته شده است. از جمله ویژگی‌های این همزن می‌توان به کاسه چرخان اشاره کرد که ظرفیتی به اندازه ۵۰۰۰ گرم دارد. همچنین دارای دو سری از جنس استیل ضد زنگ است که برای مخلوط کردن ترکیبات به‌کار می‌رود و دارای دو قلاب خمیر زنی است که جنس استیل ضد زنگ دارد.

از جمله شاخصه‌های بارز این مدل از همزن وجود دکمه‌های بزرگ و همچنین کاسه است. وجود کاسه در این دستگاه باعث می‌شود که در حین آماده شدن خمیر، کارهای دیگری را انجام دهید.

در نظر گرفتن ویژگی های مهم همزن قبل از خرید

همزن‌های بوش دارای ویژگی‌های بسیاری هستند که در زمان خرید همزن بوش باید به آن توجه کرد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

توان و قدرت دستگاه

همان‌طور که می‌دانید توان یک دستگاه از جمله مزیت‌های مهم آن به شمار می‌رود و اولین فاکتور در خرید همزن برقی است. به عبارتی می‌توان گفت که توان و قدرت دستگاه ارتباط مستقیمی با میزان مصرف انرژی دارد.

بالا بودن توان دستگاه باعث می‌شود که مواد غذایی با سرعت بیشتری مخلوط می‌شود و فشار بسیار کمی‌به دستگاه تحمیل شود. این نکته را در نظر بگیرید که توان بالاتر باعث افزایش مصرف برق نیز خواهد شد.

تنظیم سرعت

تنظیم سرعت یک قابلیت مهم در همزن‌ها است که باعث می‌شود شما با توجه به نیاز خود آن را تنظیم کنید. بد نیست بدانید که ترکیب مواد با هم به سرعت‌های مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال برای درست کردن خمیر باید از حداکثر سرعت استفاده کنید که خمیر یکدستی ایجاد شود.

سرعت موتور

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم سرعت موتور هر دستگاه با هم متفاوت است. اگر بخواهیم به صورت کلی سرعت هر دستگاه را دسته‌بندی کنیم می‌توان گفت که همزن‌های برقی معمولی ۳ سرعت چرخش موتور و همزن‌های کاسه‌دار ۳ تا ۶ سرعت چرخش موتور دارد.

تعداد تیغه ها

همزن‌ها دارای سری یا تیغه‌های مختلفی هستند که هر کدام کاربرد و کارایی متفاوتی دارد. سری ورزدهنده، سری تخم مرغ زن و سری خمیر زن از جمله انواع مختلف آن هستند.

ابعاد مناسب

از دیگر موارد مهم هنگام خرید همزن در نظر گرفتن ابعاد است. شاید همزن یک دستگاه کوچک به نظر برسد ولی باز هم نیاز است که با توجه به بزرگ و کوچک بودن آشپزخانه‌‌تان آن را انتخاب کنید.

سر و صدای همزن

مطمئنا خیلی افراد هستند که حوصله سر و صدای همزن را ندارند و این صدا برایشان آزاردهنده است. بنابراین اگر که این ویژگی برایتان مهم است در هنگام خرید این نکته را در نظر بگیرید. البته این ویژگی را در نظر بگیرید که هیچ همزنی بدون صدا نیست ولی بدون شک وجود دارند همزن‌هایی که از سر و صدای کمتری برخوردار هستند و بدون هیچگونه مزاحمتی کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.

وزن همزن

اگر که قصد دارید از همزن دستی استفاده کنید وزن بسیار اهمیت دارد؛ چرا که هر بار برای کار کردن با آن باید دستگاه را در دست قرار دهید و مشغول به‌کار شوید. بنابراین همزن‌هایی که دارای وزن ۱ کیلو هستند می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشند.

شستشوی راحت همزن

مطمئنا شستشوی همزن بسیار مهم است؛ چراکه در حین هم زدن، مواد به قسمت مختلف تیغه‌ها راه پیدا می‌کند و شستن آن واجب است. لذا حتما از همزن‌هایی استفاده کنید که قطعات آن به‌راحتی جدا می‌شوند و بدون هیچ‌گونه مشکلی شسته می‌شوند.

محفظه نگهدارنده سیم

ممکن است این ویژگی برای برخی از افراد مهم نباشد ولی در واقع می‌تواند تاثیر مثبتی در خرید شما داشته باشد. برای این که مطمئن شوید همزن شما این قابلیت را دارد باید به محفظه قرار گرفته در پشت همزن رجوع کنید. این محفظه باعث می‌شود که سیم را درون محفظه قرار داده و به‌راحتی آن را جابه‌جا کنید.

دوام همزن

جنس همزن باید به گونه‌‌‌ای باشد که بتوان به‌راحتی و بدون نگرانی آن را شست. بهتر است که جنس همزن انتخابی شما از نوع ضد زنگ و فلز همچنین از مواد بادوامی‌در آن استفاده شده باشد.

جنس محفظه کاسه

همزن‌های کاسه‌دار از جمله همزمان‌های پر طرفدار با کارایی بالا در بازار هستند. بهتر است که قبل از خرید به جنس کاسه دقت کنید. در صورتی که جنس کاسه از نوع ضد زنگ باشد گزینه مناسب‌‌تری است.

بهترین مدل های همزن بوش

بهترین مدل های همزن بوش

همان‌طور که می‌دانید برند بوش یک کمپانی خوشنام است که با توجه به ویژگی‌ها و کارایی مناسبی که دارد از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌‌‌ای نیز برخوردار است. در ادامه چند تا از بهترین مدل‌های همزن بوش را معرفی خواهیم کرد.

همزن بوش مدل  MFQ 47304

این همزن از برترین محصولات برند بوش در بازار محسوب می‌شود که از طرفداران بسیاری نیز برخوردار است. دستگاه همزن مدل 47304 از موتوری با تکنولوژی مدرن استفاده می‌کند و علاوه بر قدرت عالی که دارد بسیار سبک و کم صدا است.

این همزن از عملکرد قوی و فوق‌العاده‌‌‌ای برخوردار است و دارای استیل ضد زنگ است. همزن بوش مدل MFQ 47304 به خاطر طراحی آرگونومیکی که دارد استفاده از آن را راحت‌‌تر کرده است.

همزن بوش مدل 47304 علاوه بر ظاهر شیک و منحصربه‌فردی که دارد دارای کارایی و توان مناسبی است. این مدل دارای رنگ مشکی است و طراحی آن به گونه‌‌‌ای است که با هر سلیقه و دیزاینی هماهنگ می‌شود. جنس بدنه آن از پلاستیک خش‌دار و ضد ضربه ساخته شده و جنس پره آن استیل ضد زنگ است؛ به همین دلیل عمر بالایی دارد.

در بخش انتهایی این دستگاه یک قلاب قرار گرفته که جهت نگهداری از سیم برق تعبیه شده است. این همزن به دلیل ابعادی که دارد فضای بسیاری را اشغال نمی‌کند. توان مصرفی این دستگاه ۵۷۵ وات و تعداد پره‌های آن دو عدد است.

همزن بوش مدل Bosch MFQ4020 Hand Mixer

این همزن بسیار شیک و کاربردی است و پایه‌‌‌ای ندارد. از جمله ویژگی‌های بارز آن می‌توان کوچکی، سبکی و ساده بودن را نام برد. این همزن دارای قدرت موتور الکتریکی ۴۰۰ وات است که می‌توان قدرت آن را با هر مخلوط زنی مقایسه کرد.

همچنین سرعت آن را به دلخواه می‌توان به هر اندازه‌‌‌ای از ۱ تا ۵ تنظیم کرد. این همزن دارای سری‌های مختلفی است که تمام آن‌ها فلزی و بسیار مقاوم است. هر کدام از این سری به‌راحتی قابل تعویض هستند و می‌توان آن را از دستگاه جدا کرده و شست.

سیم بلندی که در دستگاه تعبیه شده بسیار بلند است به گونه‌‌‌ای که می‌توان در هر پریز برقی از آن استفاده کرد و با خیال راحت کار خود را انجام داد. این دستگاه ابعاد مناسبی دارد و به هیچ عنوان فضایی را اشغال نخواهد کرد. همچنین به خاطر جنس پلاستیکی که دارد بسیار سبک وزن بوده و با توجه نوع طراحی، به آسانی در دست قرار می‌گیرد.

همزن برقی بوش مدل MFQ 3030GB

همزن برقی بوش مدل 3030GB از بهترین مدل‌های همزن بوش است. این مدل از همزن از قیمت مناسب‌‌تری برخوردار بوده و در عین حال کیفیت عالی دارد و از همه مهمتر از عملکرد توربو بهره می‌برد.

توان مصرفی این همزن ۳۰۰ تا ۴۰۰ وات است که می‌توان به صورت دلخواه سرعت آن را تنظیم کرد. یکی از معایب این همزن نداشتن کاسه است که این موضوع باعث حذف چرخش اتوماتیک کاسه شده است.

همزن برقی بوش مدل MFQ 3540

این مدل نیز دارای ظاهری شیک و زیبا است و ویژگی‌های بسیاری دارد که از مهم‌‌ترین آن‌ها می‌توان به عملکرد توربو، تنظیمات سرعت و خمیر زن اشاره کرد. تعداد پره‌های این همزن دو عدد است و به خاطر تنظیمات سرعتی که دارد می‌توانید با توجه به نیاز خود هر کدام از آن‌ها را تنظیم کنید.

 

همزن بوش مدل MFQ 3010

همزن بوش مدل MFQ3010

همزن بوش مدل MFQ 3010 از موتور قدرتمند و عملکرد توربو استفاده می‌کند. با توجه به موتور قدرتمندی که دارد در عین حال بسیار سبک وزن و کم صدا است. همچنین از ۲ عدد پره برای مخلوط کردن و هم‌زدن استفاده می‌کند. حداکثر توان مصرفی این همزن ۳۰۰ وات است و از دو عدد دکمه برای تنظیمات سرعت است. جنس پره در این دستگاه از جنس استیل است که می‌توان عمر بالای تیغه را تضمین کرد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم که تمام موارد مهم برای انتخاب بهترین مدل‌های همزن بوش را برای شما عزیزان شرح دهیم. همچنین ۵ تا از بهترین همزن‌های برقی و دستی را به شما معرفی کردیم که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود هر یک از این مدل‌ها را انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه سفارش و خرید همزن‌های برقی و دستی بوش می‌توانید با کارشناسان خانه بوش تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *