بررسی مزایای گریل های برقی

هنگامی که صحبت از سبک زندگی سالم به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد، مصرف غذای سالم است. می توان گفت هیچ فاکتوری به اندازه مصرف غذای سالم و طبیعی بر سلامتی بدن ما تأثیر ندارد.

متأسفانه پخت غذا، فرآیندی است که در آن تعداد زیادی از خواص مواد غذایی از بین رفته و مواد ناسالم و مضری مانند روغن، به آن افزوده می شود. همه ما از مضرات روغن و غذای سرخ شده برای قلب و عروق آگاهی داریم. گریل کردن یا کباب کردن، یکی از روش هایی است که به وسیله آن می توانید غذایی سالم تر تهیه کنید. با استفاده از گریل، ناچار به استفاده از روغن و سرخ کردن مواد غذایی نخواهید بود.

علاوه بر این، کباب کردن یکی از لذت بخش ترین مراحل در مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و دوستانه است.

اما آیا گریل های برقی نیز می توانند مانند گریل های گازی و زغالی، مفید باشند؟ آیا در گریل برقی هم می توان کباب درست کرد؟ آیا برای تهیه غذای سالم و بدون روغن، می توان از گریل برقی استفاده کرد؟

بله! گریل برقی بوش، جایگزینی مناسب و مطمئن برای گریل زغالی و گازی است. با استفاده از گریل برقی، می توانید لذت مصرف غذای سالم را به اطرافیان خود هدیه کنید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا دقیق ترین و به روز ترین جزئیات در مورد گریل بوش را با مشاهده ویژگی ها و قیمت های مختلف آن در سایت خانه بوش مشاهده کنید.

مزایای استفاده از گریل برقی بوش

 

 

  • گریل های زغالی و گازی، به زمان نسبتا زیادی برای داغ شدن نیاز دارند؛ اما از آنجایی که گریل برقی، به سرعت گرم می شود، می توانید کار طبخ غذا را به سرعت شروع کنید.
  • تهیه غذا در گریل برقی، نسبت به گریل زغالی و گازی، سریع تر انجام می شود. خصوصا در مدل هایی که هر دو طرف گریل داغ می شوند، این زمان کوتاه تر می شود.
  • کنترل غذای در حال پخت و زیر و رو کردن آن، در گریل های برقی، نسبت به گریل گازی و زغالی، آسان تر است؛ چرا که هیچ شعله سوزاننده ای وجود ندارد و حرارت از طریق سینی های گریل به مواد غذایی منتقل می شود.
  • با استفاده از گریل بوش، می توانید بدون دردسر، داخل منزل، انواع کباب، غذای برشته، پنیر ذوب شده و برگر تهیه کنید. زیرا گریل برقی مانند گریل های زغالی و گازی، دود و بو ایجاد نمی کنند. تنها کافی است هواکش یا هود آشپزخانه را روشن کنید.
  • با استفاده از گریل بوش، بدون به هم ریختگی و ایجاد دوده و خاکستر، می توانید، غذاهای خوشمزه و سالم را در زمان کوتاهی آماده کنید و از دردسرهای تمیز کردن زغال باقی مانده و دوده، در امان باشید.
  • سرخ کردن بادمجان، همبرگر، تکه های مرغ و سیب زمینی، به مقدار زیادی روغن نیاز دارد. اگر میخواهید روغن را از این غذاها حذف کنید، می توانید برای سرخ کردن آنها، بدون مصرف روغن، از گریل برقی استفاده کنید.
  • با استفاده از گریل برقی بوش، برای هربار آشپزی، نیازی به خرید زغال یا تهیه کپسول گاز نخواهید داشت. بنابراین می توانید در هر زمان که مایل هستید از آن استفاده کنید.
  • گریل های برقی اندازه کوچکی داشته و کاملا قابل حمل (پرتابل) هستند. می توانید آنها را پس از استفاده، در کابینت آشپزخانه بگذارید تا فضای کمتری را اشغال کنند.
  • حتی می توانید گریل برقی بوش را در مسافرت ها، همراه خود ببرید تا در سفر نیز از تهیه غذای سالم و فوری، لذت ببرید.
  • در برخی از مدل های گریل بوش، می توانید درب دستگاه را کاملا باز کنید تا دو برابر فضا، برای تهیه غذا در اختیار داشته باشید.
  • گریل های برقی، نسبت به کباب پزها، گریل های گازی و زغالی، قیمت مناسب تری دارند.
  • تمیز کردن گریل برقی، بسیار آسان تر از تمیز کردن گریل های معمولی است. تنها کافی است سینی ها را جدا کرده و بشویید.
  • کیفیت غذای گریل شده در گریل برقی، بسیار بالاست. غذاهایی مانند جوجه کباب، ماهی کبابی و همبرگر، به راحتی در گریل برقی آماده می شوند.
  • گرچه طعم کباب زغالی بسیار متفاوت تر از کباب بدون زغال است، اما برخی کارشناسان عقیده دارند، زغال در حال سوختن، ذرات مضری را وارد هوا می کند که می تواند ریسک ابتلا به سرطان را افزایش دهد.
  • با استفاده از گریل برقی می توانید میزان حرارت را کنترل کنید، بنابراین برای طبخ آهسته غذا، یا تهیه غذاهایی که به درجه حرارت پایینی نیاز دارند، می توانید از گریل برقی استفاده کنید.
  • صفحات یا سینی های گریل برقی، از مواد نچسب تهیه شده اند، بنابراین مواد غذایی بدون هیچ گونه چسبندگی از سینی ها جدا شده و کار نظافت سینی ها نیز بسیار آسان است.

 

نکات مهم هنگام خرید گریل برقی

  • برخی مدل های گریل برقی، دارای تایمر هستند. برای راحتی بیشتر هنگام طبخ غذا، می توانید از مدل های تایمر دار استفاده کنید.
  • بهتر است گریل برقی، امکان تنظیم حرارت را در اختیار شما قرار دهد. زیرا تهیه هر غذایی به درجه حرارت خاصی نیاز دارد.
  • لزوما هر گرانی به منزله کیفیت بیشتر محصول نیست. بسیاری از مدل های گریل برقی، با وجود قیمت مناسب، کیفیت مطلوبی دارند.
  • بهتر است مدلی را انتخاب کنید که شروع به کارِ سریعی داشته و صفحات آن در زمان کوتاهی داغ شوند.

 

چه غذاهایی را می توان با گریل برقی درست کرد؟

 

جوجه کباب

همان طور که گفته شد، کباب کردن، کار اصلی گریل برقی است. بنابراین می توانید انواع کباب را در این گریل ها آماده کنید. برای تهیه جوجه کباب، کافی است، سینه و ران مرغ را به قطعاتی با ضخامت کم برش بزنید.

ضخامت قطعات باید کمتر از ضخامت قطعاتی باشد که هنگام تهیه کباب زغالی استفاده می کنید. قطعات را با آب پیاز، نمک، فلفل سیاه و ادویه جات مورد علاقه خود طعم دار کنید. (برای تهیه آب پیاز، کافی است آن را رنده کرده و در صافی بفشارید)

سپس قطعات را در گریل قرار داده و هر طرف آنها را به مدت 2 تا 4 دقیقه کباب کنید. اگر هر دو طرف گریل برقی شما داغ می شود، احتمالا مدت زمان کباب شدن، کوتاه تر خواهد بود.

 

نکته حرفه ای:

کار کباب کردن را پس از داغ شدن کامل دستگاه شروع کنید و در طول مدت پخت، مرتب قطعات را چک کنید.

سبزیجات کبابی

برای تهیه انواع سبزیجات کبابی نیز می توانید از گریل برقی استفاده کنید. با گریل کردن بادمجان، گوجه، فلفل دلمه، خلال سیب زمینی و ذرت، می توانید از یک وعده غذای گیاهی سالم و گیاهی لذت ببرید.

پیش از قرار دادن قطعات در گریل برقی، آنها را به صورت لایه ای برش بزنید و با نمک و ادویه جات مورد علاقه خود، طعم دار کنید.

پنکیک

گریل های برقی برای پخت پنکیک ایدئال هستند. علاوه بر پنکیک های ساده، می توانید پنکیک هایی با قطعات شکلات، گردو یا میوه را نیز در گریل برقی، تهیه کنید.

فراموش نکنید مدت زمان پخت پنکیک بسیار کوتاه است.

 

استیک و همبرگر

برای لذت بردن از طعم بی نظیر همبرگر و استیک کباب شده، نیازی به برپا کردن زغال و آتش ندارید. تنها کافی است گوشت را طعم دار کرده و در گریل برقی قرار دهید.

برای تهیه همبرگر، هر طرف آن را به مدت پنج دقیقه حرارت دهید. بهتر است حرارت را طوری تنظیم کنید که همبرگر و استیک، کاملا مغزپخت شوند و حرارت ببینید. زیرا در صورتی که حرارت نقاط میانی گوشت کمتر از 70-80  درجه سانتی گراد باشد، باکتری ها، عوامل بیماری زا و انگل های موجود در گوشت، از بین نمی روند.

 

گریل برقی بوش

 

غذاهای دریایی

برای تهیه ماهی و میگو نیز می توانید از گریل برقی استفاده کنید. مراحل کار، مانند پخت گوشت و استیک است. بهتر است قطعات در حال پخت را مرتب چک کنید.

چنانچه قصد خرید و اطلاع از قیمت گریل بوش را دارید، میتوانید از نمایندگی بوش در تهران کالای مورد نظر خود را تهیه کنید.

4.7/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *