دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی چیست؟ راهکار رفع آن

قفل شدن درب ماشین ظرفشویی

همه لوازم خانگی پس از مدتی ممکن است با خرابی و مشکلاتی مواجه شوند. برخی از این مشکلات به دلیل استفاده نادرست و برخی دیگر با گذر زمان و استفاده مداوم به وجود می‌آیند. در بین این مشکلات بعضی از آن‌ها رایج‌تر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی اشاره کرد. این مشکل در اثر دلایل متعددی می‌تواند رخ دهد. آگاهی از دلایل این اختلال به شما کمک خواهد کرد که در صورت روبرو شدن با این مشکل بتوانید به درستی آن را عیب‌‌یابی و تعمیر نمایید. همچنین در صورتی‌که با دلایل به وجود آمدن این مشکل آشنا باشید، می‌توانید با انجام اقداماتی ساده از بروز آن جلوگیری کنید. با خرید ماشین ظرفشویی توکار بوش یا دیگر مدل‌های این برند می‌توانید از قابلیت‌های منحصربه‌فرد و همچنین کیفیت فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید.

مهم ترین دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

دلایل متعددی می‌توانند باعث بروز مشکل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی شوند. یکی از دلایل رایج این اتفاق پوسیدن نوار دور درب دستگاه است. دور درب ماشین ظرفشویی نواری پلاستیکی وجود دارد که به مرور زمان و با باز و بسته شدن زیاد، لازم است تعویض شود. بنابراین اگر این نوار پلاستیکی در فواصل زمانی منظم تعویض شود، با مشکل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی مواجه نخواهید شد.

از دیگر دلایلی که منجر به رخ دادن این اختلال خواهد شد، خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی است. بدیهی است که با خراب شدن هر بخش از قفل در این دستگاه، درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نمی‌شود. به طور کلی این بخش در اثر ضربه‌های شدید یا فشار زیاد دچار شکستگی و خرابی خواهد شد. برای برطرف کردن خرابی قفل باید آن را تعویض کنید یا از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا میکروسوئیچ و مجموعه قفل درب را بررسی و تعمیر کند.

علاوه‌بر این موارد معیوب شدن فنر درب نیز از دلایل مهم قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی محسوب می‌شود. از طرفی خراب شدن چفت که روی چهارچوب درب دستگاه قرار دارد نیز باعث می‌شود که درب ماشین قفل نشود. در واقع مشکل خرابی چفت درب دستگاه به دلیل ناهماهنگی میان بست‌ها و قرار نگرفتن دقیق آن‌ها است.

خراب شدن لولا‌ها نیز سبب می‌شود که درب ماشین ظرفشویی به درستی قفل نشود. خرابی لولاها ناشی از استفاده طولانی مدت و زنگ زدگی، ضربه و شکستگی، قدیمی شدن دستگاه و… است. در صورتی‌که مشکل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی لولاها به وجود آمده باشد، باید لوله‌های درب دستگاه را تعویض نمایید. برای تعمیر تمامی مشکلاتی که در مطالب اشاره کردیم، توصیه می‌شود از فردی متخصص کمک بگیرید.

تعمیر قفل درب ماشین ظرفشویی

نکات مهم و راهکار برطرف کردن مشکل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

اگر با مشکل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی مواجه شدید، در گام اول باید نکات اساسی را رعایت نمایید تا مشکل به وجود آمده وخیم‌تر نشود. بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید، سعی نکنید که درب ماشین ظرفشویی را با فشار بیش از حد ببندید. زیرا ممکن است به دیگر قطعات درب آسیب وارد شود. همچنین نباید ماشین ظرفشویی را در جایی قرار دهید که برای باز کردن درب آن مانعی وجود داشته باشد.

تعویض لاستیک دور درب و قفل درب نیز از راهکارهایی برطرف کردن این مشکل به شمار می‌آید. اگر با این اقدامات مشکل برطرف نشد تعمیر دستگاه خود را به تکنسینی متخصص بسپارید. در صورتی‌که قصد تعویض یا خرید ماشین ظرفشویی بوش را دارید، می‌توانید از طریق نمایندگی‌های معتبر این برند اقدام به خرید کنید.

چیدمان نادرست ظروف چه تاثیری در بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی دارد؟

در دفترچه راهنما همه برندهای ماشین ظرفشویی نحوه چیدمان صحیح ظروف ذکر شده است. بنابراین هنگام استفاده از دستگاه باید مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما عمل کرده و ظروف را به درستی داخل ماشین بچینید. اما این مورد از چه نظر اهمیت دارد؟ چیدمان اشتباه ظروف می‌تواند مشکلات مختلفی را در پی داشته باشد. به عنوان مثال چیدمان غلط گاهی سبب می‌شود که ظروف مقابل درب مخزن شوینده قرار گرفته و از پخش شوینده در ماشین ظرفشویی جلوگیری شود. همچنین چیدمان غلط باعث بسته نشدن درست درب ماشین ظرفشویی نیز خواهد شد. در واقع ظروف باید به نحوه‌ای چیده شوند که مانع قفل درب نشده و آسیبی به ماشین ظرفشویی وارد نشود.

چیدمان نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی

سخن پایانی

لوازم خانگی پس از مدتی استفاده ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند. یکی از مشکلات رایجی که برای ماشین ظرفشویی به وجود می‌آید، بسته نشدن درست قفل آن است. این مشکل در اثر عوامل مختلفی ممکن است به وجود آید که اغلب به راحتی قابل تعمیر هستند. تنها کافی است برای تعمیر این مشکل به درستی از دلایل به وجود آمدن آن آگاه باشید. خرید یک برند با کیفیت سبب می‌شود که دستگاه شما کمتر و دیرتر دچار خرابی‌ شود. برند بوش یکی از تولید کنندگان خوشنام لوازم خانگی است که محصولات خود را در بالاترین سطح کیفی به بازار عرضه می‌کند. اگر قصد خرید اشین ظرفشویی این برند را دارید، می‌توانید برای اطلاع از قیمت ظرفشویی سری 8 بوش به فروشگاه معتبری همچون خانه بوش مراجعه کرده و پس از بررسی محصولات اقدام به خرید کنید.

سوالات متداول

خرابی قفل یا زبانه قفل، چفت و ضامن، فنر درب و همچنین دفرمه شدن لولا‌ها سبب قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی می‌شوند.

بله، چیدمان صحیح ظروف مطابق با دفترچه راهنما از جمله موارد بسیار مهم است. چیدن نادرست ظرف‌ها می‌تواند مشکلات مختلفی در پی داشته باشد که یکی از آن‌ها گیر کردن درب و بسته نشدن آن است.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *