بوگیر یخچال چگونه کار میکند؟

بوگیر یخچال چگونه کار میکند؟

امروزه پیشرفت تکنولوژی سبب شده محصولاتی تولید شوند که اثر مثبتی در راحتی زندگی انسان بگذارند. یخچال و فریزر یکی از وسایل ضروری در منازل هستند که به دلیل کارکرد مهم، باید همواره تمیز نگه داشته شوند. گاهی ممکن است ماندن برخی مواد در یخچال و فریزر منجر به ایجاد بو نامطبوع شود که با استفاده از بوگیر یخچال می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در ادامه به این سوال می پردازیم که بوگیر یخچال چگونه کار میکند؟ تا با دانستن نکات کاربردی بوی بد یخچال خود را برطرف کنید. البته برترین برند‌های یخچال مانند برند بوش دارای تکنولوژی سیستم تهویه هوا هستند که سبب سالم ماندن هوا داخل یخچال خواهند شد. برای خرید این برند باکیفیت یخچال حتما به نمایندگی محصولات بوش مراجعه نمایید.

بوگیر یخچال چیست؟

با وجود اینکه در بسیاری از یخچال‌های امروزی فیلتر تهویه هوا وجود دارد، برخی از مواد غذایی می‌توانند بو نامطبوعی ایجاد کنند. در این شرایط چه باید کرد؟ بهترین روش استفاده از بوگیر یخچال محسوب می‌شود. بوگیر یخچال نوعی فیلتر تصفیه هوا است که معمولا از جنس یک پد گرانولی تولید می‌شود. بوگیر‌های یخچال پدهایی هستند که سبب جذب بو نامطبوع می‌شوند. با خرید این محصول کاربردی می‌توانید از ایجاد بو بد در یخچال نیز جلوگیری کنید‌. کارایی بوگیرها با توجه به میزان بو نامطبوعی که جذب کرده است می‌تواند از 4 تا 8 ماه متغیر باشد.

بوگیر یخچال چیست؟

بوگیر یخچال چه کاربردی دارد؟

بوگیر یخچال با جذب کردن گاز‌های یخچال، از بو بد یخچال جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که مواد غذایی درون یخچال ماندگاری بیش‌تری داشته باشند. همچنین پخش شدن گاز در یخچال می‌تواند سبب تغییر طعم مواد غذایی شود. با خرید و استفاده از بوگیر یخچال طعم مواد غذایی در یخچال ثابت می‌ماند. تمامی این کاربرد‌ها تا زمانی تاثیر دارند که بوگیر‌ها را در زمان مشخصی تعویض کنید.

بوگیر یخچال چگونه کار میکند و طرز استفاده از آن

بوگیر یخچال در واقع نوعی فیلتر مبنی بر کربن است که می‌تواند باکتری‌های موجود در محیط را جذب کند. استفاده از بوگیر یخچال بسیار آسان است. تنها کافی است فیلتر در بخش ورودی هوا قرار گیرد تا هوایی که به درون یخچال کشیده می‌شود از فیلتر یا بوگیر عبور کند و ذرات نامطبوع آن جذب شود.

ویژگی های بوگیر یخچال

برند‌های بسیاری وجود دارند که بوگیر یخچال تولید کرده‌اند. هر کدام از این بوگیر‌های ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و جزئی با توجه به برند خود را دارند. اما ویژگی‌های مطلوب کلی این محصول شامل موارد زیر می‌شوند:

  • همانطور که از اسم این محصول پیدا است، بوی بد داخل یخچال را با تولید رادیکال‌های آزاد از بین می‌برند.
  • برای شارژ کردن این بوگیر می‌توانید آن را در معرض نور خورشید قرار دهید.
  • همچنین بوگیر‌ها از لحاظ ظاهری با اسپیسر پوشیده شده‌اند و محتوا داخل آن شامل گرانول است. گرانول‌هایی که در پد فیلتر وجود دارند، با بافت منحصر به فردی که دارند، بوهای نامطبوع داخل یخچال را از بین می‌برند.
  • از دیگر ویژگی‌های بوگیر یخچال این است که می‌توانید بوگیر‌ها را در هر قسمت یخچال قرار دهید.

ویژگی های بوگیر یخچال

معرفی بوگیرهای خانگی یخچال

پس از پاسخ به سوال بوگیر یخچال چگونه کار میکند؟ حالا نوبت به معرفی انواع بوگیرهای خانگی یخچال می رسد. بو بد یخچال می‌تواند علت های مختلفی داشته باشد و شما برای رفع این بو می‌توانید اقداماتی انجام دهید. همانطورکه بیش از این اشاره کردیم، استفاده از بوگیرهای یخچال رایج در بازار می‌تواند به کاهش و از بین بردن بو بد یخچال بسیار کمک کند. علاوه‌بر آن شما می‌توانید از بوگیرهای یخچال خانگی نیز برای رفع بوی بد یخچال بهره ببرید. در ادامه به معرفی معروف‌ترین بوگیر های خانگی یخچال می‌پردازیم.

معرفی بوگیرهای خانگی یخچال

استفاده از جوش شیرین برای برطرف کردن بو بد یخچال

جوش شیرین یکی از معروف‌ترین بوگیرهای خانگی برای رفع بو بد یخچال است. جوش شیرین ماده‌ای است که در خانه بسیاری از ما وجود دارد و شما می‌توانید مقداری از آن را به همراه مقداری اسانس در یخچال قرار دهید. پس از گذشت چند روز متوجه خواهید شد که بو بد یخچال از بین رفته است.

استفاده از قهوه برای برطرف کردن بوی بد یخچال

شاید برایتان عجیب باشد که قهوه نیز برای برطرف کردن بو بد یخچال بسیار موثر است و شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک بوگیر خانگی برای یخچال خود بهره ببرید برای انجام اینکار مقداری پودر قهوه را آسیاب کنید. سپس پودر قهوه را روی یک سینی ریخته و و آن را یک ساعت در یخچال قرار دهید. برای نتیجه‌گیری بیش‌تر، بهتر است دانه‌های قهوه تازه آسیاب شده باشند.

برطرف کردن بوی بد یخچال با استفاده از لیمو ترش

از دیگر روش‌های موثر خانگی برای برطرف کردن بو بد یخچال میتوان به استفاده از لیموترش اشاره کرد. برای انجام این کار شما می‌توانید لیموترش را برش زده و آن را به چهار تکه تقسیم کنید. سپس هر یک از تکه‌های لیمو را در قسمت‌های مختلف یخچال قرار دهید تا بو بد یخچال از بین برود.

تاثیر استفاده از سرکه برای رفع بو بد یخچال

سرکه نیز به از بین رفتن بو بد یخچال بسیار کمک می‌کند. سرکه از جمله موادی است که در اکثر خانه‌ها وجود داشته و همواره در دسترس است. برای انجام این کار کافی است که مقداری سرکه را داخل یک لیوان ریخته و آن را به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید.

تاثیر استفاده از سرکه برای رفع بو بد یخچال

برطرف کردن بو بد یخچال با استفاده از زغال چوب

زغال چوب نیز به عنوان یک بوگیر خانگی محبوبیت بسیار زیادی دارد. برای استفاده از زغال به عنوان بوگیر یخچال کافی است مقداری زغال را در ظرفی قرار داده و آن را در یخچال بگذارید‌. پس از قرار دادن زغال در یخچال به مدت سه روز در یخچال را باز نکنید. استفاده از زغال به عنوان بوگیر هنگامی مناسب است که شما قصد سفر دارید و درب یخچال باز نمی‌شود.

سخن پایانی

برای اطمینان از وضعیت سلامت مواد غذایی استفاده از بوگیر یخچال گزینه‌ای مناسب به شمار می‌آید. همچنین استفاده از بوگیر‌ها به ماندگاری و حفظ کیفیت مواد غذایی نیز کمک خواهد کرد. در نهایت انتخاب یک برند باکیفیت یخچال نیز عاملی موثر برای جلوگیری از ایجاد بو ناخوشایند است. زیرا برندهای مطرحی مانند بوش دارای فیلتر باکیفیت تصفیه هوا هستند. اگر قصد خرید یخچال ساید بای ساید بوش یا دیگر محصولات این برند را دارید، می‌توانید با مراجعه به نمایندگی معتبر آن به بهترین قیمت یخچال فریزر بوش دست یابید.

سوالات متداول

عمر مفید بوگیرهای یخچال از 4 تا 8 ماه است. تعویض به موقع آن‌ها باعث می‌شود تا ذرات جذب شده، اشباع نشوند و خود باعث ایجاد بوی بد نشوند. همچنین تعویض مرتب و به موقع این بوگیرها سبب بهبود کارکرد آن‌ها خواهد شد.
بوگیر با قرارگیری در قسمت ورودی هوا یخچال سبب می‌شود هنگام ورود هوا داخل یخچال با برخورد و گذشتن از توری فیلتر شده با کربن، ذرات اضافه آن جدا شود. هنگامی که این هوا مجدد به گردش در می آید، یکبار دیگر از فیلتر عبور می کند و هوا را از هر گونه آلودگی که در داخل یخچال جمع شده است، تمیز می‌کند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *