دوراهی سخت تازه عروسان، چای ساز یا سماور؟

دوراهی سخت تازه عروسان چای ساز یا سماور

چای، یکی از بهترین و پر طرفدارترین نوشیدنی‌های جهان است که عاشقان زیادی دارد. امروزه روش‌های بسیاری برای دم کردن چای وجود دارد. در حال حاضر استفاده از سماور و چای ساز رواج پیدا کرده است. از همین رو تازه عروسان برای تکمیل جهیزیه خود سر این دو راهی قرار می‌گیرند که باید به سراغ چای ساز بروند یا سماور؟ یکی از چای سازهای مشهور که در حال گرفتن جای بسیاری از سماورها است، چای ساز بوش می‌باشد. البته نباید از کیفیت سماورهای این برند هم غافل شد. با توجه به اهمیت این موضوع، ما تصمیم داریم در ادامه به بررسی چای ساز و سماور و تفاوت آنها با هم بپردازیم تا راحت‌تر بتوانید از بین این دو وسیله، یکی را انتخاب کنید.

سماور یا چای ساز

تفاوت سرعت تهیه چای با چای ساز و سماور

اگر جز افرادی هستید که مشغله‌های بسیار زیادی دارند و باید هر چه سریع‌تر به سر کار خود بروند، باید به سرعت تهیه چای توسط چای ساز یا سماور برقی دقت کنید. در حقیقت سرعت تهیه چای توسط چای ساز و سماور برقی بسته به مدل‌ها و تنظیمات خاص مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی چای سازهای مختلف مانند چای ساز بوش برای گرم کردن سریع آب تا نقطه جوش طراحی شده‌اند. آنها معمولاً دارای المنت گرمایشی هستند که به سرعت آب را گرم می‌کنند و آن را ظرف چند دقیقه به دمای جوش می‌رسانند.

هنگامی که آب جوش آمد، می‌توان از آن برای تهیه چای با افزودن کیسه‌های چای یا برگ‌های چای استفاده کرد. از سوی دیگر، سماورها برای حفظ دمای آب گرم برای چند ساعت طراحی شده‌اند. فرایند گرمایش در سماورهای برقی ممکن است در مقایسه با چای سازها بیشتر طول بکشد، زیرا آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به جای جوشاندن سریع، آب گرم را به طور مداوم تأمین کنند.

به طور کلی، اگر خیلی سریع برای تهیه چای به آب داغ نیاز دارید، چای ساز گزینه سریع‌تری خواهد بود. با این حال، اگر به دنبال تأمین مداوم آب گرم برای چندین وعده یا برای گرم نگه داشتن آب برای مدت طولانی هستید، سماور برقی مناسب‌تر است.

تفاوت در ظرفیت چای ساز و سماور

ظرفیت چای ساز یا کتری برقی معمولاً بین 1 تا 2 لیتر است، اگرچه مدل‌های بزرگ‌تر با ظرفیت‌های بالاتر نیز موجود هستند. این بدان معناست که شما می‌توانید تا 2 لیتر آب را به سرعت گرم کنید که معمولاً برای تهیه چندین فنجان چای کافی است. ظرفیت بزرگ‌تر در سماور به شما امکان می‌دهد مقدار بیشتری آب را به طور هم‌زمان گرم کنید و از آن برای خدمات رسانی به چندین نفر استفاده کنید.

برای موقعیت‌هایی که نیاز به تأمین مداوم آب گرم دارید، سماور بسیار مناسب است. چای سازها برای مصارف فردی یا مجالس کوچک و مهمانی‌های خودمانی طراحی شده‌اند. به عنوان تازه عروس، چای ساز با ظرفیت کمتر می‌تواند گزینه مناسب‌تری به نظر بیاید، زیرا سماور برقی‌ها بیشتر برای شرکت‌ها و کارخانه‌ها مناسب است که باید حجم بسیاری از آب جوش همیشه محیا باشد.

تفاوت در تنظیم دما توسط چای ساز و سماور

تنظیم دما یکی از ویژگی‌های مهم در چای سازها است زیرا به شما امکان می‌دهد دمای گرم شدن آب را کنترل کنید. انواع مختلف چای برای استخراج طعم مطلوب به دمای آب متفاوتی نیاز دارند، بنابراین داشتن قابلیت تنظیم دما برای دم کردن یک فنجان چای عالی بسیار مهم است.

اکثر چای سازها دارای تنظیمات دمایی از پیش تعیین شده برای انواع مختلف چای مانند چای سبز، سیاه و گیاهی هستند. این تنظیمات تضمین می‌کند که آب تا دمای ایده آل برای هر نوع چای گرم می‌شود و طعم و عطر آن را به حداکثر می‌رساند. از طرفی سماورهای برقی دارای چنین تکنولوژی نیستند و شما نمی‌توانید دمای خاصی را برای دم کردن تعیین کنید. در واقع اگر می‌خواهید انواع چای با طعم‌های لذت بخش را بخورید یا روش خاصی در دم کردن به کار ببرید، چای سازها گزینه مناسب‌تری هستند.

تفاوت در مصرف برق توسط چای ساز و سماور برقی

مصرف برق چای ساز و سماور برقی بسته به مدل‌ها و ویژگی‌های خاص آنها می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، چای سازها در مقایسه با سماورهای برقی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از نظر انرژی کارآمدتر باشند. چای سازها معمولاً ظرفیت کمتری دارند، همچنین اغلب آن‌ها به ویژگی‌های عایق برای حفظ گرما، کاهش نیاز به گرم کردن مجدد و به حداقل رساندن مصرف برق مجهز هستند. ویژگی تنظیم دما در چای سازها با گرم کردن آب تا دمای خاص برای هر چای، به بهینه سازی مصرف انرژی کمک می‌کند.

از سوی دیگر، سماورهای برقی بزرگ‌تر هستند و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که حجم زیادی از آب را برای مدت طولانی گرم نگه دارند. آنها اغلب در مقایسه با چای سازها نیاز به مصرف وات بالاتری دارند و برق بیشتری مصرف می‌کنند. توجه به این نکته ضروری است که شما یک بار چای ساز را روشن کرده، به سرعت آب جوش را تحویل گرفته و سپس آن را خاموش می‌کنید. اما در سماور آب دیرتر به جوش می‌آید و همچنین آن را روشن نگه می‌دارید تا آب را گرم نگه دارد، در نتیجه بهترین گزینه برای مصرف برق کمتر، چای ساز است.

تفاوت در سروصدای چای ساز و سماور

یکی از اشکالات بزرگی که به کتری و سماورها وارد می‌شود، سروصدای بسیار زیاد آن‌ها است. سماورها هنگام جوش، سوت می‌زنند و قبل از جوش نیز سروصدای زیادی دارند. از طرفی چای سازها علی‌الخصوص نوع با کیفیت آن‌ها مانند چای ساز بوش نه تنها به سرعت آب را به جوش می‌آورند، بلکه کوچک‌ترین سروصدایی هم ندارند. این محصولات پس از این که آب را به جوش رساندند، به صورت اتومات و خود به خود خاموش می‌شوند و دیگر هیچ سروصدایی در خانه وجود نخواهد داشت.

چای ساز بوش

بهترین مارک چای ساز چیست؟

حال که فهمیدید بهترین گزینه برای تازه عروسان، چای ساز با کیفیت است، باید به سراغ بهترین نوع چای ساز بروید. در بین لوازم خانگی، بوش حرف اول را می‌زند که یک برند آلمانی است‌. چای سازهای بوش دارای ظرفیت کافی و جنس مناسبی هستند که چای دم کردن با آن‌ها طعم خاص و خوشمزه خود را دارد. هم چنین دارای پیشرفته‌ترین امکانات در رابطه با تنظیم دما هستند. شما می‌توانید برای خرید چای ساز بوش به سراغ نمایندگی بوش در تهران بروید تا با بهترین قیمت، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

سخن پایانی

با توجه به قیمت چای ساز بوش و زیبایی و کارایی آن، می‌توان گفت این گزینه انتخاب مناسب‌تری برای تازه عروسان است. همان‌طور که دیدید، چای ساز دارای مصرف برق پایین‌تر، جوشاندن آب با سرعت بیشتر، تنظیمات دما و… است.

سوالات متداول

مصرف برق چای ساز کمتر از سماور است.

در آماده سازی چای، سرعت چای ساز بسیار بیشتر از سماور است.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *