نگاهی به کاربرد آون توستر و نکاتی که پیش از خرید آن باید بدانیم

کاربرد آون توستر

در بحث راهنمای خرید آون توستر شما اطلاعاتی را به‌دست می‌آورید که با توجه به آن‌ها می‌توانید از بین مدل‌های مختلف این محصول در بازار گزینه مناسب را انتخاب کنید. آون توستر وسیله‌ای کاربردی در آشپزخانه به شمار می‌رود و رایج‌ترین کاربرد آن گرم کردن غذا است.

اگر جزو کسانی هستید که بیرون از منزل نیز کار می‌کنید مسلما به‌اندازه کافی زمان جهت آشپزی در همه وعده‌ها ندارید. بنابراین مجبور خواهید بود در مواقعی که فرصت آشپزی کردن دارید برای وعده‌های دیگر نیز غذا آماده کنید. در چنین شرایطی وجود آون توستر یکی از نیازهای اساسی شما به‌شمار می‌رود.

زیرا این وسیله کمک می‌کند غذای از پیش آماده شده را بسیار سریع گرم کرده و میل کنید. اگر تمایل به دریافت راهنمای خرید آون توستر دارید پیشنهاد می‌دهم تا انتهای مطالب با ما همراه بمانید و قابل توجه‌ترین نکات خرید آون توستر را فرا بگیرید.

راهنمای خرید آون توستر

قبل از آن‌که اقدام به ارائه راهنمای خرید آون توستر کنیم ترجیح می‌دهیم در رابطه با خود این محصول و همچنین روش استفاده و کاربردهای آن توضیحات مختصری ارائه دهیم. آون توستر یا به‌عبارت دیگر اجاق پخت دستگاهی است که برای گرم کردن غذا و نان و همچنین پخت انواع غذاها به‌کار می‌رود.

فراموش نکنید که آون توستر و مایکروویو باهم فرق دارند. هرچند که دو محصول نام برده از نظر ظاهری و برخی کاربردها بسیار شبیه به یکدیگر هستند. اما در اصل هر کدام از این دو وسیله دستگاهی جداگانه به‌شمار می‌روند و خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

آون توستر و ماکروفر هر دو برای گرم کردن غذا و نان کارایی دارند. همچنین از هر دو دستگاه می‌توان برای تهیه وضعیت غذاهای مختلف استفاده‌ کرد. همچنین بین آون توستر و توستر معمولی نیز تفاوت وجود دارد.

به‌نحوی‌که توسترهای معمولی صرفاً برای داغ کردن نان به‌کار می‌روند و کاربرد دیگری ندارند. اما اون توسترها علاوه بر گرم کردن نان و غذا کاربردهای دیگری هم دارند. به‌عبارت دیگر انواع آون توستر جهت تهیه کباب، برشته کردن مرغ، گریل کردن، درست کردن همبرگر، درست کردن پیتزا، پخت گوشت و غیر نیز به‌کار می‌رود. به این‌ترتیب می‌توان گفت آون توستر‌ها نمونه‌های پیشرفته‌تر توسترهای معمولی هستند که کاربردی فراتر از آن‌ها دارند. به همین دلیل بین آون توستر و مایکروویو شباهت بیشتری نسبت به آون توستر و توستر معمولی وجود دارد.

نکات خرید آون توستر

از این‌رو یکی از نکات مهمی که در حین خرید آون توستر باید به آن توجه کنید تشخیص تفاوت‌هایی است که این دو وسیله با یک‌دیگر دارد. در ادامه به سراغ بحث اصلی یا ارائه راهنمای خرید آون توستر می‌رویم. خوشبختانه در حال حاضر آون توستر با تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارد.

به همین دلیل نیاز است که در حین خرید به این نکته توجه کنید و از بین مدل‌های مختلفی که پیش‌رو دارید گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنید. در ادامه مطالب مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب و خرید آون توستر باید مورد توجه قرار دهید را عنوان خواهیم کرد.

اندازه و ظرفیت دستگاه

در بحث راهنمایی خرید آون توستر یکی از مهم‌ترین مواردی که در حین خرید باید مورد توجه قرار دهید اندازه و ظرفیت آن است. آون توسترها از نظر اندازه و ظرفیت بسیار متنوع هستند. به همین دلیل لازم است که در حین انتخاب متناسب با میزان مصرف و تعداد اعضای خانواده خود از بین موارد موجود گزینه‌ای که بیشترین تناسب را با نیاز شما دارد انتخاب کنید.

آون توسترها متناسب با نوع و مدل خود دارای تعداد قفسه‌های متفاوتی هستند. به همین دلیل لازم است که در حین انتخاب به این گزینه نیز توجه کنید. اگر فردی هستید که به پخت پیتزا در منزل علاقه دارید، توصیه می‌کنیم به سراغ مواردی بروید که تعداد قفسه در آن‌ها بیشتر است. زیرا در چنین شرایطی می‌توانید به تعداد اعضای خانواده خود پیتزا پخت کنید.

ابعاد و اندازه دستگاه

دیگر نکته مهمی که در راهنمای خرید آون توستر باید مورد توجه قرار دهید ابعاد و اندازه‌ آن است. از نظر ابعاد و اندازه نیز آون توسترها بسیار متنوع هستند. مهم‌ترین اصلی که در انتخاب آون توستر با ابعاد و اندازه مناسب باید مورد توجه قرار دهید، فضایی است که جهت قرارگیری آن در اختیار دارید.

متأسفانه در زندگی مدرن امروزی فضای آشپزخانه‌ها نسبت به گذشته بسیار کوچک‌تر شده ‌و فضای اندک آشپزخانه‌ها با محدودیت‌های زیادی به همراه است. به همین دلیل باید در حین خرید هر وسیله برای آشپزخانه قبل از هر چیزی به میزان فضایی که در دسترس است توجه شود.

ناگفته نماند در حین خرید آون توستر باید مدلی را انتخاب کنید که امکان رعایت نکات ایمنی را نیز برایتان فراهم کند. به‌عبارت دیگر لازم است که بین آون توستر و کابینت‌های بالای آن حداقل فاصله رعایت شود.

همچنین دو طرف توستر نیز باید به‌اندازه کافی فضای خالی داشته‌ باشد. میزان فضای استاندارد بین دستگاه و کابینت‌های دو طرف و همچنین بالای آن معمولاً در دفترچه راهنما هر محصول درج می‌شود.

برند دستگاه

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید آون توستر توجه به برند دستگاه است. در حال حاضر تولیدکنندگان زیادی در اقصی نقاط دنیا در زمینه تولید این دسته از محصولات فعالیت دارند. منتهی برخی از آن‌ها نسبت به دیگر موارد از محبوبیت و اعتبار بیشتری بهره‌مند هستند.

البته محبوبیت بالای آن‌ها نیز بی‌دلیل نیست و ریشه در ارائه محصولاتی با کیفیت و قابلیت‌های بالا دارد. به‌عنوان‌ مثال برند بوش یکی از بهترین در مطرح‌ترین تولیدکنندگان لوازم برقی منزل و آشپزخانه در دنیا به‌شمار می‌رود.

به همین دلیل آون توستر بوش یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین برندهایی است که می‌توانیم به شما معرفی کنیم. البته ناگفته نماند که همانند دیگر لوازم‌خانگی بوش این گزینه نیز در مدل‌های مختلف و متنوعی وجود دارد. به این‌ترتیب اگر گزینه انتخابی شما از بین همه برندهای موجود برند بوش باشد، باز نیز دست شما برای انتخاب گزینه متناسب با معیارها‌یتان باز است.

توان مصرفی دستگاه

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید آون توستر توجه به توان مصرفی آن است. هرچه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد میزان مصرف انرژی در آن نیز افزایش پیدا می‌کند. آون توسترها انرژی مورد نیاز برای گرم کردن و پخت غذاهای مختلف را از طریق المنت‌هایی که برای آن‌ها تعبیه می‌شود تأمین می‌کنند.

به همین دلیل هرچه توان و مصرف انرژی در آن‌ها بالاتر باشد سرعت‌عمل دستگاه نیز بیشتر می‌شود. هرچه تعداد المنت ها بالاتر باشد نیز توان مصرفی افزایش پیدا می‌کند. به‌طور کلی اکثر آون پوسترهای موجود در بازار مجهز به دو یا چهار المنت هستند.

مسلما دستگاه‌های که 4 المنت دارند، انرژی بیشتری برای پخت غذا ایجاد می‌کنند. از نظر توان مصرفی نیز این دسته از محصولات با یکدیگر تفاوت دارند و معمولاً در بازه توان مصرفی ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات به بازار عرضه می‌شوند.

جوجه‌گردان

دیگر نکته مهمی که در راهنمای خرید آون توستر نیاز به اشاره دارد وجود جوجه‌گردان است. اگر این گزینه برای شما مهم است پس باید در حین خرید به سراغ مواردی بروید که جوجه‌گردان دارند. معمولاً آون توستر‌هایی که به جوجه‌گردان مجهز هستند، گنجایش داخلی زیادی دارد. به‌نحوی‌که می‌توانید یک مرغ کامل را جهت بریان کردن درون آن قرار دهید.

محدوده دما

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود بین انواع آون توستر محدوده دمایی آن‌ها است. به همین دلیل در بحث راهنمای خرید آون توستر باید به محدوده دما نیز توجه کرد. معمولا هر دستگاه متناسب با مدل خود دارای محدوده دمایی مناسبی است.

برای آنکه بتوانید از محصولی که خرید می‌کنید نهایت استفاده را ببرید و همه مدل‌های غذا را توسط آن پخت کنید بهتر است به سراغ مواردی که محدوده دمای بالا دارند بروید.

کانوکشن

دیگر نکته مهم در راهنمای خرید آون توستر پشتیبانی دستگاه از فناوری کانوکشن است. اکثر آون توسترهای جدید به قابلیت کانوکشن مجهز هستند. این قابلیت به شما کمک می‌کند غذاها بسیار سریع آماده شوند.

همچین برای پخت یکنواخت همه قسمت‌های غذا نیز کارایی دارد. کانکشن شامل فن‌هایی است که گرمای تولید شده توسط المنت‌ها را درون دستگاه به گردش درمی‌آورد. همین عامل سبب می‌شود، همه قسمت‌های غذای موجود در دستگاه گرمایی کاملاً یکنواخت را دریافت کنند.

در نتیجه غذاهایی که با استفاده از اون توسترهای مجهز به قابلیت کانکشن می‌پزید ، با کیفیت بسیار بالا پخت می‌شوند.

فناوری‌ها و قابلیت‌ها

آون توسترها نیز همانند دیگر لوازم الکترونیکی کاربردی در منزل فناوری‌ها و قابلیت‌های متفاوتی دارند. در این میان برخی از تولیدکنندگان محصولات خود را بسیار کاربردی‌تر ارائه می‌دهند و با پشتیبانی از فناوری‌های روز دستگاه‌های با قابلیت‌ها ایده‌آل روانه بازار می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال آون توستر‌هایی که توسط برند بوش راهی بازار می‌شوند از نظر امکانات و تکنولوژی‌های کاربردی در سطح بالاتری قرار دارد. به همین دلیل این گزینه نیز همانند دیگر محصولات بوش، نسبت به سایر موارد موجود در بازار کاربردهای بیشتری دارد. همچنین شرایط بسیار مساعد و راحتی برای پخت انواع و اقسام غذا فراهم می‌کند.

کاربرد آون توستر

کاربردها

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود بین انواع آون توستر تعداد تنظیمات و سطح کاربردهای آن است. در واقع می‌توانید با تنظیم دستگاه متناسب با نیاز و ذائقه خود غذاهای مختلف را آماده کنید.

تنظیمات دستگاه در این باره به شما کمک می‌کند که استفاده بهینه‌تری از آن ببرید. به‌طور کلی برخی از تنظیمات و کاربردهای استانداردی که اکثر آون توستر ها به آن مجهز هستند شامل موارد زیر است.

· توست کردن

همه آون توسترهای موجود در بازار از قابلیت ست کردن بهره‌مند هستند. بنابراین اگر مجهز بودن دستگاه به قابلیت توستر کردن برای شما اهمیت بالایی دارد، باید بگوییم انتخاب هر مدل و برندی امکان فوق را به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید از آن جهت توست کردن نان‌های مختلف بهره ببرید.

· قهوه‌ای کردن

اگر جزو افرادی هستید که غذاهای برشته را دوست دارید باید به سراغ مواردی بروید که در تنظیمات آن امکان قهوه‌ای کردن سطح غذا وجود داشته ‌باشد. برخی از آون توسترها از قابلیت فوق پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر نیز فاقد امکان فوق هستند.

· کباب کردن

یکی دیگر از کاربردهای آون توسترها این است که از قابلیت کباب کردن مواد غذایی مختلف نیز بهره‌مند هستند. پس اگر مصرف غذاهای کباب شده را بیشتر می‌پسندید و به‌دنبال آون توستری هستید که مجهز به این قابلیت باشد بهتر است در این زمینه نیز دقت کنید و به سراغ گزینه‌ای بروید که امکان و فوق را برایتان فراهم سازد.

· پخت کردن

یکی دیگر از کاربردهای رایج اکثر آون توسترها این است که به قابلیت پخت کردن مجهز هستند. پخت کردن غذاهای مختلف بستگی به محدوده دمایی دستگاه دارد. به نحوی که هرچه محدوده دمایی بالاتر باشد، امکان پخت غذاهای بیشتری با آن خواهید داشت.

· گرمایش مجدد

دیگر کاربرد رایج آون توسترها گرمایش مجدد است. بنابراین با فعال‌کردن این فناوری اگر موقع پخت غذا امکان سرو آن برای شما وجود نداشته باشد، غذا همچنان درون توستر گرم باقی می‌ماند. زیرا قابلیت فوق مانع از سرد شدن غذا می‌شود و هر زمان که دمای غذا کمتر از حد معمول شود گرمایش مجدد فعال‌شده و دمای غذا را بالا می‌برد.

· پخت پیتزا

یکی دیگر از موارد موجود در لیست تنظیمات پخت و برنامه‌های کاربردی انواع آون توستر قابلیت پخت پیتزا است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به غذاهای فست فود علاقه دارید، جهت حفظ سلامتی خود توصیه می‌کنیم که اقدام به خرید یک آون توستر با قابلیت پخت پیتزا کنید.

به هرحال غذاهایی که در منزل پخت می‌شوند نسبت به غذاهای آماده کیفیت بیشتری دارند و همچنین سالم‌تر هستند.

· پخت کلوچه

دیگر کاربردی که می‌توان برای انواع آون توستر برشمرد وجود قابلیت پخت کلوچه است. این قابلیت به کمک می‌کند هر زمان که هوس خوردن کلوچه تازه کنید، به‌راحتی در منزل خود آن را بپزید.

·  خاموش شدن خودکار

یکی دیگر از موارد موجود در لیست تنظیمات انواع آون توستر وجود قابلیت خاموش شدن خودکار است. قابلیت فوق جزو برنامه‌های بسیار کاربردی به‌شمار می‌رود و کمک می‌کند غذاها با کیفیت بسیار مطلوبی پخت شوند.

همچنین مانع از سوختن غذاها نیز می‌شود. به این‌ترتیب با کمک قابلیت فوق بدون آنکه نگران سوختن غذا درون آون توستر شوید می‌توانید به انجام دیگر امور روزمره خود بپردازید.

سهولت استفاده از دستگاه

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید آون توستر سهولت استفاده از آن است این نکته نیز بسیار مهم بوده و باید به سراغ مواردی بروید که به‌راحتی بتوانید از آن استفاده‌ کنید.

راهنمای خرید آون توستر

خرید آون توستر بوش

خرید آون توستر بوش کمک می‌کند که به بهترین و کاربردی‌ترین گزینه موجود در این زمینه دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که در مطالب قبلی نیز گفتیم آون توستر بوش بهترین برند موجود در بازار است. اما محصولات بوش در این زمینه‌ تنوع زیادی دارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم در حین خرید به نکاتی که در راهنمای خرید توستر ارائه شد توجه کنید.

به‌عبارت دیگر آون توستر بوش دارای مدل‌های متنوعی است که هر کدام از آن‌ها از نظر ظرفیت، ابعاد، طراحی ظاهری، رنگ‌بندی، قابلیت‌ها و فناوری‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. برای آنکه بتوانید در این زمینه به‌درستی عمل کنید حتماً سطح انتظارات خود را معیار قرار دهید.

اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که صرفاً جهت گرم کردن غذا و نان از آن استفاده‌ کنید می‌توانید به سراغ توسترهای معمولی که قیمت ارزان‌تری دارند بروید. اما اگر سطح انتظارات شما از وسیله‌ای که می‌خرید بالا بوده و تمایل دارید با آن انواع و اقسام غذا را با کیفیت بالا بپزید حتماً گزینه را انتخاب کنید که همه نیازها و انتظارات شما را پوشش دهد.

قیمت آون توستر بوش

قیمت آون توستر بوش با توجه به ویژگی‌های فنی و ظاهری آن متفاوت است. به‌عبارت دیگر قیمت این دسته از محصولات بوش متناسب با سطح امکانات، ابعاد، ظرفیت، متریال به کار رفته برای تولید، تعداد قفسه‌ها، تعداد المنت‌ها و موارد مشابه دیگر متفاوت است. به این‌ترتیب می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید از بین موارد موجود گزینه مناسب را برای خرید انتخاب کنید.

نکته بسیار مهمی که در خرید آون توستر بوش و همچنین دیگر محصولات بوش باید به آن توجه کنید خرید محصول با گارانتی و تضمین اصالت است. متأسفانه در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بسیاری از محصولات که با عنوان برند پوش به بازار عرضه می‌شوند فیک هستند.

از این‌رو برای آنکه از اصالت محصولی که می‌خرید مطمئن باشید، حتماً آن را از مراکزی بخرید که اصالت را تضمین می‌کند. همان‌طور که گفتیم محصولات بوش از نظر کیفیت و امکانات کاربردی در مقایسه با همه موارد موجود در بازار در سطح بالاتری قرار دارند.

همین امر سبب شده‌ قیمت آن‌ها نسبت به دیگر موارد در سطح بالاتری باشد. توصیه می‌کنیم هر زمان محصولی با عنوان برند بوش اما قیمت پایین‌تر از حد معمول به شما ارائه شد، از خرید آن خودداری کنید. زیرا در تقلبی بودن مواردی که به این شکل عرضه می‌شوند هیچ شکی وجود ندارد.

نتیجه گیری

با توجه به نکات ارائه‌شده تلاش کردیم راهنمایی خرید آون بوش را خدمت شما ارائه دهیم. اما در انتهای مطالب جهت تکمیل توضیحات خود باید به این نکته مهم اشاره کنیم که انتخاب مرجع فروش مناسب برای خرید محصولات اصل بوش مخصوصاً خرید آون توستر بوش اهمیت به‌سزایی دارد.

اگر می‌خواهید از اصالت محصولی که می‌خرید اطمینان‌خاطر داشته‌باشید، پیشنهاد می‌دهیم جهت خرید به سایت رسمی نمایندگی بوش در تهران، خانه بوش مراجعه کنید. اگر تمایل دارید علاوه بر آون توستر بوش در رابطه با دیگر محصولات بوش نیز اطلاعات بیشتری به‌دست آورید می‌توانید به مقاله معرفی محصولات بوش که در همین سایت ارائه‌ شده است رجوع کنید.

4.5/5 - (10 امتیاز)

2 دیدگاه برای “نگاهی به کاربرد آون توستر و نکاتی که پیش از خرید آن باید بدانیم

  1. علی کریمی گفته:

    توضیحاتی که در ارتباط با اون توستر دادید خیلی عالی بود من میخواستم یک دستگاه غذا پز رژیمی بخرم اما با توجه به قیمت بالای ان ترجیح میدهم اون توستر خرید کنم چون تفاوتی در خصوص پخت غذا ندار اما قیمت و هزینه غذا پز های رژیمی بالا هست و اقتصادی بودن اون توستر خیلی عالی هست موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *