علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش + راه حل

علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش + راه حل

اگر شما بهترین ماشین ظرفشویی‌ها مثل ماشین ظرفشویی بوش سری 6 را هم خریداری کنید، باز ممکن است ایرادات و اشکالاتی در آن به وجود بیاید. البته این ایرادات به خاطر برند نیست، بلکه نگهداری‌های نامناسب، استفاده غلط و غیر اصولی از دستگاه یا مشکلات مربوط به برق ساختمان می‌تواند چنین اتفاقاتی را رقم بزند. یکی از سوالاتی که خیلی از شما می‌پرسید، علت ظاهر شدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی است. حال باید دید که چه دلایلی برای این موضوع وجود دارد و اگر بخواهیم این مشکل را برطرف کنیم؛ دقیقاً باید چه کار کرد! با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

علت ظاهر شدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی

چند علت مختلف برای این موضوع وجود دارد که باعث می‌شود علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش یا در دیگر برندها ظاهر شود. در این قسمت این علت‌ها را به شما توضیح داده و برایتان خواهیم گفت که راه حل آنها چگونه است تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

پیچ خوردگی یا مسدودیت شلنگ

در بعضی از موارد ممکن است شلنگ ماشین ظرفشویی پیچ خوردگی داشته باشد یا آشغال لابلای آن گیر کند و مسدودیت پیدا کند. همه این‌ها می‌تواند مشکلاتی را در دستگاه ایجاد کند.

راه حل:برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، مطمئن باشید که هیچ پیچ خوردگی در مسیر شلنگ وجود ندارد و اگر وجود داشت، آن را برطرف کنید. شلنگ آب سرد معمولاً بیشتر دچار این اتفاق می‌شود‌. باید آن را به صورت جداگانه و به دقت بررسی کنید.

اگر متوجه شدید که در مسیر شلنگ بعضی از قسمت‌ها تا خوردگی دارد، حتماً آن را برطرف کنید و یک بار آن را تست کنید تا مطمئن شوید که آب به راحتی داخل آن جریان پیدا می‌کند.

پیچ خوردگی یا مسدودیت شلنگ ماشین ظرفشویی بوش پیچ خوردگی یا مسدودیت شلنگ ماشین ظرفشویی بوش

فشار آب کم

از دیگر مواردی که به عنوان علت ظاهر شدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی می‌توانیم به آن اشاره کنیم، فشار پایین آب است. حتماً فشار آبی که مستقیماً به شلنگ ظرفشویی وصل می‌شود را بررسی کنید. برای تست می‌توانید از یک سطل استفاده کنید و آن را زیر شلنگ قرار دهید. تقریبا در هر دقیقه باید ۱۰ لیتر آب از آن جریان داشته باشد که در چنین شرایطی سطل آب به طور کامل پر می‌شود. اگر فشار آب خیلی پایین بود، یعنی مشکل از اینجاست و باید فیلتر دستگاه را بررسی کنید.

راه حل: برای برطرف کردن فشار آب کم باید دید که چه چیز باعث کاهش فشار آب شده است. معمولا رایج‌ترین دلیل مسدودیت سر راه مسیر آب است یا اینکه لوله دستگاه دچار مشکل شده است.

چنانچه مسدودیت برطرف شد و دستگاه بهبود پیدا نکرد، حتماً باید از یک لوله کش کمک بگیرید. فقط توچه داشته باشید برای اینکه تعمیرات انجام شود، قبل از آن حتماً باید شیر آب ظرفشویی را ببندید.

در بعضی از موارد هم ممکن است نیاز باشد که یکی از قطعه‌ها را عوض کنید که معمولاً خود لوله کش یا تکنسین ماشین ظرفشویی می‌داند که باید چه کار کند.

فشار آب کم در ماشین ظرفشویی بوشنحوه تست فشار آب کم در ماشین ظرفشویی بوشنحوه تست فشار آب کم در ماشین ظرفشویی بوش

مسدود شدن فیلتر ظرفشویی

اگر فیلتر آب که به شیر متصل شده است؛ مسدود شده باشد، با علامت شیر آب روی ماشین ظرفشویی مواجه می‌شوید. در چنین شرایطی شما باید فیلتر دستگاه را به طور کامل تمیز کنید.

راه حل: بالاتر هم گفته شد؛ راه حل آن این است که فیلتر دستگاه را تمیز کنید. البته اول از همه باید آب دستگاه را قطع کنید. سپس شلنگ را از منبع شیر آب جدا کنید.

فیلتر را زیر شیر آب بگیرید. یک براش یا فرچه کوچک تمیز بردارید و روی فیلتر را تمیز کنید. در نهایت شلنگ را به جای اصلی خودش متصل کنید.

هرگونه نشتی را برطرف کنید. اگر نشتی خیلی زیاد بود، شاید نیاز باشد که شلنگ را هم تعویض کنید.
حتماً حواستان باشد که بعد از اتصال شیلنگ، پیچ خوردگی در آن وجود نداشته باشد.

هر گونه تاشدگی، خمیدگی یا پیچ خوردگی در شلنگ آب سرد و شلنگ فاضلاب می‌تواند این مشکلات را به وجود بیاورد.

اگر هیچ کدام از این راهکارهایی که گفته شد؛ برای شما جواب نداد و دیدید که هنوز مشکل سر جای خود باقی مانده است، حتماً باید از نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش کمک بگیرید که می‌توانند به صورت تخصصی مشکل را برطرف کنند. اگر نیاز به قطعه جدید باشد، حتماً قطعه اصل و اورجینال را در اختیارتان می‌گذارند.

مسدود شدن فیلتر ماشین ظرفشویی بوش

جلوگیری از ظاهر شدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی‌های بوش

بالاتر به شما توضیح دادیم که چه علت‌هایی می‌تواند باعث ایجاد این اتفاق شود. همانطور که متوجه شدید تا خوردگی، گره خوردگی. خمیدگی یا کثیفی شیلنگ می‌تواند باعث این اتفاق شود. اگر شما فیلتر دستگاه را تمیز نگه دارید و فضای داخل دستگاه هم همیشه تمیز باشد، از طرفی از مواد شوینده خوب استفاده کنید، چنین مشکلاتی برای دستگاه‌تان اتفاق نمی‌افتد.

البته که خرید ماشین ظرفشویی‌های با کیفیت هم می‌تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند. برای خرید بهترین ظرفشویی‌های بوش کافی است که وارد مجموعه ما یعنی خانه بوش شوید. شما می‌توانید از داخل سایت قیمت ماشین ظرفشویی بوش در مدل‌های مختلف را دیده، بررسی و مقایسه کرده و در نهایت دست به یک خرید عالی و با کیفیت بزنید.

سخن آخر

ماشین ظرفشویی‌ها و لباسشویی‌ها در شرایط مختلف ممکن است دچار مشکل شوند. این مشکلات از طریق ارورها و خطاهای روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. برای اینکه شما بتوانید این مشکلات را برطرف کنید، باید در مورد آنها مطالعه کرده و ببینید که چه عواملی باعث این اتفاق می‌شوند و چه راه حل‌هایی برای برطرف کردن این مشکلات وجود دارد. ما در این مبحث به طور کامل برای شما توضیح دادیم که علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش به چه علت اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توانید با راه حل‌های مختلفی مشکل را برطرف کنید.

 

سوالات متداول

رایج‌ترین علتی که باعث می‌شود این علامت روی ظرفشویی ظاهر شود که در همه برندها هم یکسان است، گرفتگی و مسدودیت شلنگ آب است.

مهم‌ترین راهکار این است که شما فیلتر دستگاه را تمیز نگه دارید.

بهترین وسیله استفاده از یک فرچه کاملا تمیز است.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *