لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش + علت و روش رفع آن

لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش + علت و روش رفع آن

ماشین ظرفشویی بوش یکی از بهترین و پرفروش‌ترین انواع ماشین ظرفشویی در بازار است که از تنوع مدل بالایی برخوردار است. با این حال که محصولات برند بوش از نظر شیوه ساخت و عملکرد استانداردهای فوق العاده بالایی دارند، اما همین دستگاه‌ها نیز به دلایل مختلف می‌توانند دچار مشکل شوند. گاهی استفاده غیر اصولی از وسایل خانه منجر به بروز مشکل می‌شود و گاهی نیز برخی عوامل فنی روی عملکرد دستگاه تاثیر منفی می‌گذارند. ماشین ظرفشویی بوش نیز ممکن است در حین عملیات شستشو، قبل یا بعد از آن ارور یا خطاهایی دهد که شما باید به خوبی معنای هر پیام خطا را بدانید تا بتوانید اقدامی برای رفع مشکل انجام دهید. در این مطلب قصد داریم لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش را به طور کامل ارائه دهیم.

آشنایی با لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش

آشنایی با لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش به شما کمک می‌کند تا در زمان بروز مشکل بتوانید به سرعت علت را پیدا کرده و آن را حل کنید. وقتی صحبت از ارور و خطای ظرفشویی می‌شود، یعنی یک نقص فنی یا مشکل باعث اختلال در عملکرد دستگاه شده است که تا زمان برطرف کردن آن امکان استفاده از ظرفشویی وجود ندارد.

گاهی این مشکلات خیلی جدی نیستند و شما می‌توانید با دانشی که در این زمینه کسب کرده‌اید، به صورت اصولی مشکل ایجاد شده را برطرف کنید. گاهی نیز یک نقص فنی مهم و جدی برای دستگاه به وجود آمده که در این صورت باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

آشنایی با لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش

نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش تهران، برای ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات آماده خدمت بوده و در صورت درخواست شما عزیزان، نیروهای متخصص را برای رفع مشکل به محل اعزام می‌کند. نکته مهمی که در رابطه با اررها و خطاهای ماشین ظرفشویی بوش وجود دارد این است که ممکن است نوع خطاها و نحوه نمایش آن‌ها روی دستگاه‌ها با مدل‌های مختلف متفاوت باشد. بنابراین شما باید شناخت خوبی از مدل دستگاهتان داشته باشید و متناسب با آن، خطای ظاهر شده را با بررسی لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش رفع کنید. اما بیایید وقت را تلف نکنیم و با لیست این خطاها آشنا شویم.

کد خطای  E01 و F01 در ماشین ظرفشویی بوش

به طور کلی لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش با دو حرف E و F به همراه عدد مشخص می‌شوند. این موضوع نیز همانطور که قبلا اشاره کردیم، به مدل دستگاه ربط دارد. اما ارر E01 و F01 بیانگر چه مشکلی است؟ وقتی آب مخزن ظرفشویی برای استفاده در فرایند شستشو به دمای موردنیاز نمی‌رسد و در واقع گرم نمی‌شود، شما با این پیام خطا مواجه خواهید شد. برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید، باید علت آن را جویا شوید. عوامل مختلفی می‌توانند دلیل بروز این خطا در ظرفشویی بوش باشند که عبارتند از:

  • خراب بودن یا سوختن برد دستگاه
  • خراب بودن و مشکل در هیتر المنت دستگاه
  • خراب بودن سنسور دما

هیتر، برد و سنسور از قطعات بسیار مهم ماشین ظرفشویی هستند که معمولا بررسی و کنترل عملکرد آن‌ها از عهده کاربران عادی خارج است. بنابراین بهتر است برای اطمینان از سلامت این قطعات از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا در صورت نیاز قطعه موردنظر تعمیر یا تعویض گردد.

لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش و کد خطای  E02 و F02

این پیام خطا نیز تا حد زیادی مشکلات خطایE01  را بیان می‌کند. معمولا وجود مشکل در سنسور یا ترمیستور دستگاه با این پیام خطا هم می‌تواند نمایان شود. وقتی سنسور درجه حرارت دما نتواند به درستی کار کند، مسلما آب ظرفشویی گرم نمی‌شود و ظروف شما پس از پایان فرایند شستشو لکه‌دار و کثیف خواهند بود. بنابراین اگر با این پیام خطا مواجه شدید، بهتر است دستورالعمل و راهکاری که برای اررE01  ارائه شد را در این مورد نیز به کار بگیرید.

کمک گرفتن از یک متخصص لوازم خانگی بوش می‌تواند سریع‌تر مشکل به وجود آمده را برطرف کند. یکی از دلایلی که باعث بیشتر بودن قیمت ظرفشویی بوش نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار شده است، این موضوع می‌باشد که معمولا قطعات استفاده شده درون دستگاه از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و در صورت استفاده اصولی کاربران دچار مشکل نخواهند شد. همچنین همیشه برای رفع اشکالات ایجاد شده نیروهایی متخصص حضور دارند تا بتوانند خدمات پس از فروش را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه کنند.

لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش و کد خطای  E02 و F02

کد خطای  E03 و F03 در ماشین ظرفشویی بوش

اگر مشکلی در آبگیری ماشین ظرفشویی بوش وجود داشته باشد و دستگاه از آب پر نشود، شما با این کد خطا روبرو خواهید شد. با اینکه این مشکل برای مدل‌های جدید ظرفشویی بوش به ندرت اتفاق می‌افتد و بیشتر این خطا را در دستگاه‌های قدیمی‌تر بوش می‌بینیم. اما بهتر است از دلایل بروز این خطا آگاه باشید تا بدانید که برای حل مشکل چه اقدامی باید انجام دهید. مهم‌ترین علل بروز این خطا به شرح زیر هستند:

  • قطع بودن آب ساختمان
  • فشار کم آب ورودی به دستگاه
  • خرابی سنسور
  • خرابی هیدروستات
  • گرفتگی شیر ورودی دستگاه
  • خراب بودن شیر برقی
  • کثیفی فیلتر ورودی ظرفشویی

این موارد را خودتان هم می‌توانید در خانه بررسی کنید. اما اگر پس از بررسی لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش مطمئن شدید که مشکل چیز دیگری است. باید به خراب بودن برد دستگاه شک کنید. تست سلامت برد دستگاه نیز تنها باید توسط یک تکنسین مجرب و حرفه‌ای انجام شود.

کد خطای  E04 و F04 در ماشین ظرفشویی بوش

به معنای خطا در سیستم گرمایش آب دستگاه که دلیل آن معمولا خرابی آبپاش یا سنسورهای فشار آب دستگاه است. باید مطمئن شوید که آبپاش‌های ظرفشویی دچار انسداد یا رسوب گرفتگی نشده باشند. معمولا با رفع این انسداد پیام خطا نیز از بین می‌رود.

کد خطای  E05 و F05 در ماشین ظرفشویی بوش

اگر با این خطا مواجه شدید، یعنی آبگیری بیشتر از حد استاندارد برای دستگاه انجام شده است. اصلی‌ترین دلیل این ارور نیز خراب شدن هیدروستات یا سنسور سنجش سطح آب است که به شما مقدار صحیح آب ورودی به دستگاه را نشان نمی‌دهد. این قطعه در صورت بروز مشکل باید تعمیر یا تعویض شود که انجام آن باید توسط یک فرد متخصص انجام شود.

لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش و کد خطای  E06 و F06 

اگر سنسور کیفیت آب ظرفشویی دچار مشکل یا کثیفی شده باشد، شما با این پیام خطا مواجه خواهید شد. البته گاهی علت این خطا می‌تواند اختلال در عملکرد درب دستگاه باشد که باید آن را بررسی کرد. می‌توان گفت یکی از بدترین کد خطاها در ظرفشویی بوش همین کد است که باید آن را جدی گرفت. در اینجا هم برای حل مشکل باید قطعه آسیب دیده را تعویض کرد که این کار نیاز به تخصص کافی دارد.

لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش و کد خطای  E06 و F06 

لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش و کد خطای  E07 و F07 

در صورتی که عملیات آبکشی و خشک کردن ظروف به درستی انجام نشوند شما با این پیام خطا مواجه خواهید شد. البته در مدل‌های جدید محصولات بوش این خطا به ندرت اتفاق می‌افتد. از دلایل بالا بودن قیمت ماشین ظرفشویی سری 8 بوش دقیقا همین مطلب است که شما به ندرت با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنید و معمولا دستگاه در فرایند شستشو و خشک کردن ظروف عملکرد فوق العاده مطلوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

اما چه دلایلی باعث بروز این خطا می‌شوند؟ معمولا اگر آبپاش دستگاه به دلیل تجمع رسوب، تجمع مواد غذایی و… دچار گرفتگی شود، یا بازوهای آب‌پاش آن خراب شوند، این مشکل به وجود می‌آید. در صورت گرفتگی آبپاش باید آن را برطرف کنید و در صورت خراب بودن بازوهای آبپاش باید اقدام به تعویض آن‌ها نمایید.

دیگر ارورهای ماشین ظرفشویی بوش

ارورها و خطاهای ماشین ظرفشویی بوش بسیار زیاد هستند که در این بخش به صورت کوتاه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت. لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش به شرح زیر است:

  • ارر E08: نشان دهنده پایین بودن سطح آب است. دلیل آن هم خراب بودن سنسور سطح آب است که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
  • ارر E09: نشان دهنده خراب بودن المنت خطی، هیتر یا فن گرمایشی دستگاه است که باید قطعه موردنظر را تعمیر یا تعویض کرد.
  • ارر E10: نشان دهنده خراب بودن فناوری زئولیت است که در برخی از مدل‌های ظرفشویی بوش که دارای این تکنولوژی هستند اتفاق می‌افتد. برای رفع آن باید از یک متخصص کمک گرفت.
  • ارر E11: نشان دهنده مشکل در تنظیم دمای آب دستگاه است. خراب بودن ترموستات و برد دستگاه یا سوختن محافظ‌های امنیتی ظرفشویی می‌توانند از دلایل ظاهر شدن این پیام خطا باشند. در تمامی این موارد باید از یک نیروی متخصص کمک گرفت.
  • ارر E12: نشان دهنده تجمع گردوغبار روی المنت دستگاه که می‌توان با گردگیری المنت این مشکل را برطرف کرد.

نتیجه گیری

آشنا شدن با لیست ارور ماشین ظرفشویی بوش به شما کمک می‌کند تا بتوانید سریع‌تر مشکل ایجاد شده را پیدا کرده و در جهت رفع آن اقدام کنید. ماشین ظرفشویی‌های بوش به طور کلی عملکرد فوق العاده مطلوبی دارند و از طول عمر بالایی برخوردار هستند. اما گاهی یک سری نقص‌های فنی در دستگاه یا عوامل خارجی باعث می‌شوند تا دستگاه دچار اختلال در عملکرد شود.

ارورهای ماشین ظرفشویی به شما می‌گویند که دستگاه در چه قسمتی دچار مشکل شده است. اینگونه می‌توانید سریعا اقدام به رفع آن مشکل کنید. به عنوان مثال؛ ارور E01 به شما می‌گوید که دمای آب ظرفشویی به اندازه کافی گرم نیست. این موضوع نیز ممکن است به دلیل خراب بودن سنسور دما، هیتر یا برد الکترونیکی دستگاه باشد.

بنابراین شما با مشاهده این پیام می‌توانید بلافاصله اقدام به بررسی این بخش‌ها کرده تا از سلامت قطعات مذکور اطمینان حاصل کنید. معمولا پیشنهاد می‌شود برای رفع مشکلات مربوط به لوازم خانگی بوش از طریق نمایندگی‌های معتبر آن اقدام کرده و درخواست اعزام نیروی متخصص داشته باشید.

 

سوالات متداول

پیام‌های ارر یا خطا در ماشین ظرفشویی نشان دهنده یک نوع نقص فنی یا مشکل در دستگاه هستند که باید سریعا برطرف شوند.
در یک سری از مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش گرم نشدن آب با کد خطای K نشان داده می‌شود. در این مواقع باید هیتر المنت و ترموستات دستگاه بررسی و تست شوند.
اگر تاخوی موتور ظرفشویی دچار مشکل شده باشد، دستگاه این کد خطا را نشان می‌دهد که باید آن را جدی گرفت.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *