خرید اجاق، فر یا اجاق گاز

اجاق، فر یا اجاق گاز

مقایسه اجاق، فر و گاز در مدل‌های مختلف با یکدیگر، در هنگام خرید این دسته از لوازم آشپزخانه، به شما کمک می‌کند وسیله‌ای متناسب با نیاز خود بخرید. هر کدام از مدل‌های اجاق، فر یا اجاق‌گاز دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. اما همه مدل‌های موجود در این زمینه تقریبا کاربری یکسانی دارند و جهت پخت غذا به کار می‌روند.

اجاق‌گاز از جمله مهم‌ترین لوازم مورد نیاز برای آشپزخانه به‌شمار می‌رود. همچنین این دسته از لوازم آشپزخانه جزو مواردی هستند که کاربرد بالایی دارند. بنابراین زمانی که تصمیم به خرید وسیله‌ای مناسب برای پخت‌وپز دارید، باید سعی کنید به سراغ مواردی بروید که تناسب لازم با نیازها و استفاده شما را داشته باشد.

در ادامه مطالب تصمیم داریم در کنار ارائه نکات مهم خرید اجاق‌گاز برای آشپزخانه به مقایسه اجاق، فر و گاز در مدل‌های مختلف نیز بپردازیم. اگر درصدد دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطلب به همراهی خود با ما ادامه دهید.

معرفی انواع اجاق، فر و گاز

اجاق پخت دارای مدل‌های بسیار مختلفی است بنابراین زمانی که قصد خرید این دسته از محصولات آشپزخانه را دارید، باید اطلاعات کاملی در رابطه با انواع اجاق گاز داشته‌ باشید. داشتن اطلاعات کافی کمک می‌کند گزینه‌ای را انتخاب کنید که با نیازها و سطح انتظارات شما همخوانی داشته‌ باشد.

کوره‌های پخت با توجه به معیارهای مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. اما مهمترین معیار برای تقسیم‌بندی این دسته از محصولات شامل طراحی و منبع انرژی است. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با هر دو دسته ارائه خواهیم داد.

انواع اجاق گاز

انواع اجاق گاز از نظر سبک طراحی

در مقایسه اجاق، فر و گاز از نظر طراحی ظاهری می‌توان مدل‌های مختلفی را معرفی کرد. به‌عبارت دیگر بر اساس طراحی ظاهری این دسته از محصولات شامل اجاق گاز مبله یا معمولی، اجاق گاز کشویی، اجاق گاز صفحه‌ای و اجاق ‌گاز رومیزی هستند. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با هرکدام از موارد نام‌برده ارائه خواهیم داد.

اجاق‌ گاز معمولی یا مبله

اجاق‌ گاز معمولی یا مبله همان اجاق گازهای کابینتی است که برخی مدل‌ها به همراه فر و برخی دیگر با طرح فر ارائه می‌شوند. این دسته از اجاق گازها رایج‌ترین مدل به‌شمار می‌روند.

مسلما شما نیز به‌اندازه کافی نسبت به آن‌ها شناخت دارید. اجاق های معمولی در ابتدا به‌صورت یک شعله به بازار معرفی شدند. اما به‌مرور زمان این مدل گازها پیشرفته‌تر شده و اکنون در مدل‌های 4, 5 و حتی 6 شعله‌های نیز در بازار یافت می‌شوند.

اجاق گاز کشویی

اجاق گازهای کشوی نیز نوع دیگری از گازها هستند که محفظه فر در آن‌ها حالت تفکیک شده دارد. به‌عبارت دیگر، با اجاق گاز کشویی می‌توانید به‌صورت همزمان برای پخت چند غذای مختلف از هر دو طبقه آن به‌صورت مجزا استفاده کنید. این دسته از اجاق ‌گازها نسبت به اجاق‌ های معمولی هم کاربردی‌تر هستند و هم ظاهری زیبا و جذاب‌تر دارند.

اجاق گاز صفحه‌ای

اجاق گازهای صفحه‌ای نسبت به دو مورد معرفی شده مدرن‌تر هستند و در دو مدل توکار و روکار وجود دارند معمولاً این دسته از اجاق‌گازها برای آشپزخانه‌هایی که مساحت کوچکی دارند بسیار مناسب هستند.

در مقایسه اجاق، فر و گاز صفحه‌ای نسبت به سایر موارد باید گفت که نیاز به فضای کمتری دارند. البته سبک طراحی اجاق گازهای صفحه‌ای بسیار جذاب بوده و همچنین از تنوع بیشتری بهره‌مند هستند.

از این‌رو در حال‌حاضر برای بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن این نوع اجاق گاز بیشتر مورد توجه قرار دارد. البته ناگفته نماند گازهای صفحه‌ای فر ندارند.

اگر جزو افرادی هستید که از فر زیاد استفاده می‌کنید در کنار اجاق گاز صفحه‌ای حتماً باید به فکر خرید مایکروفر یا فرهای تکی نیز باشید. اجاق گازهای صفحه‌ای از نظر جنس نیز با یکدیگر متفاوت بوده و معمولاً با جنس شیشه، استیل و سرامیک به بازار عرضه می‌شوند.

اجاق‌ گاز رومیزی

اجاق گازهای رومیزی تقریباً مشابه اجاق گازهای صفحه‌ای است منتهی این دسته از گازها بیشتر در شرکت‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد و چندان کاربری خانگی ندارند. اجاق‌ گازهای رومیزی اغلب دو شعله هستند و به‌راحتی قابلیت جابجایی را دارند.

این مدل اجاق گاز نسبت به دیگر موارد معرفی شده ارزان‌تر هستند. بنابراین اگر به فکر خرید اجاقی برای محل کار خود هستید می‌توانید به سراغ کوره‌ های دو نفره این دسته از اجاق‌های پخت‌وپز بروید.

انواع اجاق‌گاز از نظر نوع مصرف انرژی

یکی دیگر از مواردی که برای دسته‌بندی انواع اجاق‌گاز معیار قرار می‌گیرد نوع انرژی مصرفی است. از نظر مصرف انرژی اجاق‌های پخت‌وپز سه دسته بوده و شامل اجاق‌های گازی، اجاق‌های برقی و اجاق‌های ترکیبی هستند. در ادامه مطالب توضیحات بیشتری در رابطه با هر کدام از موارد نام‌برده ارائه خواهیم داد.

اجاق‌ های گازی

اجاق‌های پخت‌وپز گازی همان‌طور که از عنوان آن‌ها مشخص است انرژی مورد نیاز برای پخت غذا را از طریق گاز تأمین می‌کنند. در گذشته برای استفاده از این نوع اجاق‌ها از کپسول گاز استفاده می‌شد.

اما با توجه به پیشرفت‌های حاصله در حال‌حاضر این نوع گازها مستقیماً به گاز شهری وصل می‌شوند. درصورتی که شما نیز همانند همه ایرانی‌های دیگر استفاده از کوره‌ های گازی را بیشتر ترجیح می‌دهید باید در حین استفاده، به نکات ایمنی موجود در این زمینه توجه داشته باشید.

اجاق‌ های برقی

در کشور ما استفاده از اجاق‌های برقی به‌دلیل ارزان‌تر بودن سوخت‌های فسیلی چندان مورد توجه قرار ندارد کوره‌ های برقی همان‌طور که از عنوان آن‌ها مشخص است انرژی مورد نیاز برای پخت‌وپز را از طریق جریان الکتریسیته تامین می‌کنند.

مهم‌ترین مزیت اجاق های برقی یا اجاق گازهای برد در مقایسه با اجاق‌های گازی ایمنی بالای آن‌ها است. اما در عوض این نوع گازها مصرف برق بالایی دارند. البته در حالت کلی مصرف انرژی در اجاق‌ های برقی نسبت به گازی کمتر است.

زیرا این دسته از محصولات به کنترل‌ های الکترونیکی مجهز هستند. از این‌رو در آن‌ها فقط در ابتدای فرایند پخت، چرخه گرمایی روشن می‌شود. پس از آنکه دمای اجاق به حدمعمول برسد دیگر چرخه گرمایی در آن تا زمان نیاز خاموش می‌شود و به‌صورت متوالی روشن باقی نمی‌ماند.

اجاق‌های ترکیبی

برخی از اجاق‌های پخت‌وپز به‌نحوی طراحی‌شده‌اند که انرژی مورد نیاز برای پخت غذا را هم از طریق برق و هم از طریق گاز تأمین می‌کنند. اجاق گازهای مبله فردار یکی از نمونه‌های بارز اجاق‌های پخت‌وپز ترکیبی هستند.

توجه به برند اجاق گاز

در مقایسه اجاق، فر و گاز یکی دیگر از نکات مهمی که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، برند است. در حال‌حاضر تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که مدل‌های مختلف اجاق گاز تولید می‌کنند. اما در این میان بوش آلمان بهترین عملکرد را داشته است. در ادامه چند مدل از اجاق گازهای برند بوش را معرفی خواهیم کرد.

اجاق گاز بوش مدل hsg736257i

مشخصات محصول

  • کشور سازنده: ایتالیا
  • رنگ: استیل
  • عرض: 90 سانتی متر

اجاق گاز بوش مدل  HSG736257I از نوع مبله است و ۹۰ سانتیمتر عرض دارد. این محصول به رنگ استیل است و ۵ شعله دارد. این گاز  بوش به فر چندکاره نیز مجهز است و ۱۱۲ لیتر ظرفیت دارد. این مدل اجاق گاز مبله برای آشپزخانه‌های بزرگ و خانواده‌های پرجمعیت مناسب است.

اجاق صفحه برقی بوش مدل PIE611B18E

مشخصات محصول

  • کشور سازنده اسپانیا
  • تعداد شعله: ۴ شعله
  • جنس بدنه: شیشه و سرامیک

اجاق صفحه برقی بوش مدل PIE611B18E جزو محصولات سری ۴ بوش به‌شمار می‌رود و ۴ شعله برای پخت دارد. این محصول از شیشه درجه‌یک تولید شده است. به همین دلیل در مقابل ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد و همچنین لک و چربی از سطح آن بسیار راحت پاک می‌شود.

اجاق گاز صفحه ای بوش مدل PCP6A5B90

مشخصات محصول

  • تعداد شعله: ۵ شعله
  • رنگ: استیل
  • کشور سازنده: اسپانیا

اجاق گاز صفحه ای بوش مدل PCP6A5B90 از محصولات سری ۶ بوش در دسته بندی اجاق گاز است و 12500وات توان مصرفی دارد. این محصول دارای ۹۰ سانتیمتر عرض است و پانل کنترل آن روی جلوی صفحه قرار دارد. به سیستم ایمنی ترموکوپل نیز مجهز است و ۱۵.۵ کیلومتر نیز وزن دارد.

خرید اجاق، فر یا اجاق گاز

اجاق‌های پخت‌وپز چه امکاناتی دارند؟

در مقایسه اجاق، فر و گاز یکی از نکات مهم بررسی امکانات آن‌ها است. به‌عبارت دیگر اجاق‌های پخت‌وپز از نظر امکانات و قابلیت‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. به‌طور کلی این دسته از ابزار آشپزخانه در مقایسه با گذشته تغییرات بسیاری کرده‌ است.

به‌نحوی‌که مدل‌های جدیدتر و به‌روزتر هم دارای امکانات و فناوری‌های بیشتری هستند و شرایط راحت‌تری برای استفاده دارند. در ادامه تصمیم داریم در رابطه با امتحانات و فناوری‌های که برای انواع اجاق گازی و برقی تعبیه می‌شود صحبت کنیم.

فر

برخی از اجاق‌های گازی و برقی به فر نیز مجهز هستند. از این‌رو در کنار پخت‌وپزهای معمول می‌توانید از آن‌ها برای پخت غذاهایی که نیاز به فر دارند نیز بهره ببرید. همچنین اگر علاقمند به پخت شیرینی و کیک در منزل هستید این دسته از اجاق‌گازها برای شما کاربردی‌تر خواهند بود.

اجاق گازهای فردار مدرن نسبت به اجاق‌گازهای قدیمی‌تر امکانات و فناوری‌های بیشتری دارند. به‌عنوان‌مثال برخی از اجاق گازهای فردار مجهز به فرهای فن دار هستند و غذای مورد نظر شما را با کیفیت بیشتری پخت می‌کنند. فرهای فن دار غذا را با یکنواختی بیشتری می‌پزند.

زیرا فن‌های تعبیه شده برای این دسته از محصولات گرما را به‌سمت غذا هدایت کرده و در نتیجه همه قسمت‌های غذا یا شیرینی در حال پخت درون دستگاه گرما یکنواختی را دریافت می‌کند. از این‌رو این دسته از اجاق‌گازها کارایی بهتر و ممطلوب‌تری دارند.

فانکشن ها

فانکشن ها یا عبارت دیگر یکنواخت کننده‌ها از جمله تکنولوژی‌های مدرن به‌شمار می‌رود و در حال‌حاضر برای انواع مختلف اجاق‌گاز و اجاق‌برقی تعبیه می‌شود. در مقایسه اجاق، فر و گاز باید گفت که برخی از مدل‌ها به فانکشن مجهز هستند و برخی دیگر نیز بهره‌ای از این قابلیت نبرده‌اند.

فرهایی که به فانکشن مجهز هستند حرارت و گرمای بیشتری را ایجاد کرده و همچنین شرایطی به وجود می‌آورند که همه نقاط فر گرما یکنواختی داشته باشد. در واقع فناوری فانکشن کارایی این دسته از محصولات را نسبت به موارد قدیمی‌تر بهینه‌تر کرده و شرایط را برای طبخ غذاها و خوراکی‌های مختلف نظیر کیک و شیرینی بسیار مطلوب‌تر می‌کند.

به‌طورکلی فانکشن ها یک نوع فن هستند که برای فرهاد تعبیه می‌شوند و به‌نوعی قابلیت این دسته از محصولات را ارتقا می‌دهند. این فناوری به‌صورت یک پروانه در انتهای دستگاه نصب می‌شود و با توجه به عملکردی که دارد دمای درون دستگاه را کاملاً یکنواخت می‌کند.

به این‌ترتیب به لطف فناوری فوق غذا کاملاً یکنواخت و سریع آماده می‌شود. همچنین غذاهایی که توسط فرهای مجهز به فانکشن می‌پزند ترد و برشته‌ و همچنین خوشمزه‌تر می‌شوند. از فانکشن ها می‌توان به‌عنوان وسایل کمکی فر نیز یاد کرد. زیرا برای افزایش عملکرد گازفر بسیار تأثیرگذار هستند.

گریل

یکی دیگر از وسایل کمکی فر شامل گریل است. در مقایسه اجاق، فر و گاز باید گفت که برخی از اجاق‌های پخت مجهز به گریل بوده و برخی دیگر نیز فاقد گریل هستند. آن دسته از محصولاتی که گریل دارند کاربردی‌تر هستند. زیرا این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید در منزل مرغ بریان شده تهیه کنید.

بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مرغ بریان دوست دارید، بهتر است به سراغ گازفرهایی بروید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. برخی از اجاق گازها نظیر اجاق گازهای مبله به فر و گریل مجهز هستند. پس با انتخاب این دسته شما دیگر نیازی به خرید فر جداگانه ندارید.

البته علاوه بر تهیه مرغ بریان برای سرخ کردن و پخت غذا با چربی بسیار کم نیز می‌توانید از گریل استفاده ‌کنید. بنابراین اگر ورزشکار هستید و یا در بین اعضای خانواده فرد ورزشکار دارید قابلیت گریل بسیار به‌کارتان می‌آید. زیرا از این قابلیت می‌توانید برای تهیه غذاهای رژیمی و کم‌چرب نیز بهره ببرید.

تایمرها

یکی دیگر از امکاناتی که در اغلب اجاق‌های پخت به چشم می‌خورد شامل تایمرها است. در مقایسه اجاق، فر و گاز باید گفت که تایمرها در مدل‌های مختلف متفاوت وجود دارند. بسیاری از تایمرها که برای اجاق گازهای برقی و گازی تعبیه می‌شود دیجیتالی بوده و مجهز به یک‌سری مدار هستند.

مدارهای تعبیه شده برای تایمرهای دیجیتالی به نحوه طراحی و سازماندهی شده‌اند که می‌توانند زمان پخت را به‌صورت دقیق به نمایش بگذارند. همچنین تایمرهای دیجیتالی رنگ‌های مختلفی دارند و ممکن است به‌صورت لمسی یا معمولی باشد. ناگفته نماند که تایمرهای دیجیتالی مدرن به قفل کودک نیز مجهز هستند.

در حال‌حاضر تولید کنندگان مطابق با سلیقه و سفارش مشتریان بر روی بردهای الکترونیکی تایمرهای دیجیتال قابلیت‌های مختلفی ایجاد می‌کنند. به‌طور کلی امکاناتی که تایمرها به شما ارائه می‌دهند شامل مواردی نظیر قابلیت تنظیم زمان باقی‌مانده برای پخت، قابلیت نمایش ساعت، قابلیت خاموش و روشن‌کردن فر، تنظیم تایمر دیجیتال و کنترل تایمر جوجه‌گردان است.

ویژگی‌های ایمنی

ویژگی‌های ایمنی یکی دیگر از مواردی است که در مقایسه اجاق، فر و گاز مورد توجه قرار می‌گیرد. به‌عبارت دیگر برخی از اجاق‌های پخت نسبت به برخی دیگر ایمن‌تر بوده و امکانات ایمنی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

همان‌طور که در مطالب قبلی به این نکته اشاره کردیم به‌طورکلی اجاق‌های پخت برقی در مقایسه با اجاق‌های گازی ایمنی بیشتری دارند. البته در حال‌حاضر برای اجاق‌های گازی نیز یک‌سری امکانات ایمنی تعبیه شده است که این امکانات شرایط را برای افزایش ایمنی این دسته از محصولات تا حدود زیادی مساعد کرده است.

به عنوان مثال گازهایی که اخیراً از طرف تولیدکنندگان مختلف راهی بازار می‌شوند مجهز به فندک و ترموکوپل ایمنی هستند. مزیت وجود ترموکوپل در اجاق‌های گازی این است که اگر به هر دلیلی شعله گاز خاموش شود، جریان گاز به‌صورت خودکار قطع می‌شود. اجاق گازهایی که به سیستم‌ ایمنی ترموکوپل مجهز هستند مانع از انتشار گاز و آتش‌سوزی می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های ایمنی موجود در اجاق‌های گازی و برقی وجود قفل ایمنی کودک است. محصولاتی که به این ویژگی ایمنی مجهز هستند، در معرض دستکاری کودکان و خطرات ناشی از آن قرار ندارند.

کشوهای گرم‌کننده

 درمقایسه اجاق، فر و گاز باید بگویم که برخی از اجاق‌های پخت، اعم گازی و برقی مجهز به کشوهای گرم کننده هستند. کشو‌های گرم کننده شامل محفطه‌ای هستند که دمای مناسبی دارند. پس از آماده‌سازی غذا می‌توانید تا زمان سرو آن را درون کشو گرم کننده قرار دهید.

اجاق‌ گازهایی که مجهز به فر و کشوهای گرم‌ کننده هستند، طراحی منحصر‌به‌فردی دارند. همچنین در این دسته از محصولات تعداد درها بیشتر است. به‌عبارت دیگر محفظه فر و کشو گرم کننده هر کدام محفظه‌های جداگانه هستند و درهای جدا دارند.

برنامه‌های پخت مختلف

اجاق گازهای فردار و همچنین فرها دارای برنامه‌های پخت مختلف هستند. البته هر چه به‌روزتر و مدرن‌تر باشد این ویژگی در آن‌ها کارآمدتر خواهد بود‌. زیرا برنامه‌های پخت تعبیه‌ شده برای گازفرهای مدرن بیشتر است.

محصولاتی که به برنامه‌های پخت مختلف مجهز هستند امکان تهیه غذاهای سرخ‌کردنی، کبابی پخت ماهی و دیگر موارد مشابه را به‌صورت اتوماتیک برایتان فراهم می‌کنند.

سنسور پخت

یکی دیگر از قابلیت‌های مدرن و پیشرفته‌ای که در گازهای فر جدید به چشم می‌خورد سنسور پخت است. سنسور پخت این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از پخته شدن کامل غذا مطلع شوید. به‌عبارت دیگر زمانی که غذا به‌صورت کامل مغز پخت شود، سنسور پخت فعال‌ شده و شما را مطلع می‌کند.

روش تمیز کردن انواع اجاق گازی یا برقی

 روش تمیز کردن انواع اجاق گازی و برقی

روش تمیز کردن در اجاق گازهای مختلف تقریباً مراحل یکسانی دارد. بنابراین برای مقایسه اجاق، فر و گاز از نظر روش تمیز کردن می‌توان گفت که تفاوت‌های چندان بارزی وجود ندارد.

البته ممکن است برخی از مدل‌ها به‌دلیل داشتن ظرافت بیشتر در حین تمیز کردن نیاز به‌دقت بالاتری داشته باشد. به‌عنوان‌مثال اجاق‌‌گازهای شیشه‌ای نسبت به سایر موارد ظریف‌تر هستند و باید فرآیند تمیزکاری آن‌ها با دقت بیشتری صورت بگیرد.

به‌طورکلی برای تمیز کردن انواع گاز و گاز فر و همچنین فر روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ترکیب آب و جوش‌ شیرین و سرکه

تجربه ثابت کرده‌ است که ترکیب جوش شیرین و سرکه با آب برای تمیز کردن گاز و گاز فر بسیار مناسب است و نتایج رضایت‌بخشی را در پی دارد. برای استفاده از ترکیب فوق لازم است مقداری جوش شیرین و سرکه را با آب مخلوط کنید و سپس آن را به‌واسطه یک‌ پارچه یا اسفنج به تمام سطوحی که نیاز به تمیز کاری دارد، بمالید.

سپس پس از حداقل ۱۲ ساعت با یک‌پارچه تمیز محلول مورد نظر را از سطح گاز پاک کنید. بهترین زمان برای پاک کردن ترکیب سرکه و جوش‌شیرین با آب از سطح گاز زمانی است که جوش شیرین به رنگ قهوه‌ای دربیاید.

استفاده از لیمو

یکی دیگر از مواد طبیعی که برای تمیز کردن گاز و فر کارایی دارد لیمو است. لیمو روغن خاصی دارد که برای پاک کردن روغن‌های دیگر از روی سطوح مختلف بسیار ایده‌آل عمل می‌کند. برای این منظور نیاز به کمی آب و دو عدد لیمو دارید.

بابد آب‌لیمو را درون ظرف آب بریزید و ظرف مورد نظر را در فر قرار دهید. آنگاه فر را با دمای ۲۵۰ درجه روشن کنید و اجازه دهید ظرف مذکور حدود نیم ساعت درون دستگاه باقی بماند.

نتیجه گیری

با مقایسه اجاق، فر و گاز از جهات مختلف می‌توان نتیجه گرفت که همه مدل‌های این دسته از محصولات دارای یک وجه مشترک هستند. وجه مشترک اجاق گازهای مختلف این است که همه آن‌ها برای پخت‌وپز غذا به کار می‌روند. منتهی برخی از مدل‌ها نسبت به برخی دیگر امکانات بیشتری دارند.

برای آنکه بتوانید از بین مدل‌های مختلف اجاق‌گاز موجود در بازار گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنید باید قبل از هر چیزی سطح نیازهای خود را در نظر بگیرید. همچنین اجاق‌گازها از نظر طراحی ظاهری، ابعاد و اندازه نیز بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.

بنابراین دیگر نکته مهمی که لازم است در انتخاب اجاق‌گاز مورد توجه شما قرار بگیرد فضایی است که برای قرار دادن این دسته از محصولات در اختیار دارید. به‌عنوان‌مثال اگر دارای آشپزخانه کوچکی هستید، مسلماً اجاق گازهای صفحه‌ای توکار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

در انتها توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی‌ها و قیمت‌های مدل‌های مختلف نگاهی بر دسته بندی اجاق گاز در سایت خانه بوش بیندازید.

سوالات متداول

اجاق گازها بسیار متنوع هستند. اما به‌طور کلی از نظر سبک طراحی و نوع مصرف انرژی تقسیم‌بندی می‌شوند که برحسب سبک طراحی شامل گازهای مبله، صفحه‌ای، کشویی و رومیزی هستند. از نظر مصرف انرژی نیز شامل اجاق‌های برقی، اجاق‌های گازی و اجاق‌های ترکیبی هستند.
برای اجاق گازها امکانات ایمنی مختلفی نظیر قفل ایمنی کودک و ترموکوپل می‌شود.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *