معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 4

معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 4

لوازم خانگی بوش جزء معتبرترین و باکیفیت‌ترین محصولات در بازار لوازم خانگی هستند که از نظر نحوه طراحی، روش ساخت، عملکرد، کارایی و… بسیار متنوع هستند. ماشین ظرفشویی بوش، یکی از محصولات پرطرفدار و پرفروش این برند است که در سری‌ها و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. یکی از اولین محصولات ساخته شده توسط این کمپانی ماشین ظرفشویی سری ۴ بود که بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت. اما برند بوش هیچ گاه دست از تلاش برای بهتر کردن محصولات خود برنمی دارد. به همین جهت به دنبال ظرفشویی سری ۴، محصولات دیگری در سری‌های ۶ و ۸ نیز به بازار عرضه شدند. اما، ما قصد داریم در این مطلب در خصوص معایب ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ صحبت کنیم و این محصول را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار دهیم.

ماشین ظرفشویی بوش سری ۴

پیش از اینکه در خصوص معایب ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ صحبت کنیم، بیایید ابتدا کمی با این محصول و شرکت تولید کننده آن آشنا شویم. وقتی صحبت از خرید لوازم خانگی می‌شود، همیشه نام برند بوش خودنمایی می‌کند. کمپانی بوش یکی از معتبرترین و معروف‌ترین برندهای تولید کننده لوازم خانگی در دنیاست که کار خود را در کشور آلمان شروع کرد.

این کمپانی از بهترین و درجه یک‌ترین قطعات در ساخت محصولات خود استفاده می‌کند. از این رو کالاهای عرضه شده توسط این برند، جزء بادوام‌ترین و کارآمدترین محصولات هستند. با توجه به استقبال بی‌نظیری که از محصولات برند بوش شد، کشورهای دیگری نیز با دریافت مجوز و تحت لیسانس شرکت آلمان، اقدام به تولید و عرضه محصولات بوش به بازار کردند که از آن جمله می‌توان به کشورهای ترکیه، مالزی و چین اشاره کرد.

ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ یکی از محصولات بی‌نظیر این شرکت است که در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. خانه بوش به عنوان نمایندگی بوش در تهران، مجموعه‌ای از بهترین انواع ماشین ظرفشویی را در اختیار علاقه مندان و متقاضیان خرید قرار می‌دهد. اگر به دنبال خرید کالای اورجینال و اصل بوش هستید، می‌بایست حتما به این نمایندگی بوش در تهران مراجعه کنید. اما برای اینکه بتوانید شناخت بهتری در خصوص ماشین ظرفشویی بوش کسب کنید، در ادامه شما را با برخی از مشخصات این محصولات آشنا می‌کنیم.

ویژگی‌های ماشین ظرفشویی بوش سری ۴

ماشین ظرفشویی بوش سری 4

ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ جزء اولین محصولات تولید شده توسط کمپانی بوش بود که رفته رفته با گسترش تکنولوژی پیشرفت کرده و با قابلیت‌های جدید روانه بازار شد. این ماشین ظرفشویی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و معمولا می‌تواند سالیان سال با قدرت بالا ظرف‌های کثیف شما را شسته و تمیز کند. شما با داشتن یک نمونه از این ماشین ظرفشویی می‌توانید در بسیاری از هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

این مدل ظرفشویی با تکنولوژی که در ساخت خود دارد مصرف آب، برق و همچنین مواد شوینده را به حداقل ممکن می‌رساند و در این موارد نیز صرفه جویی‌های قابل توجهی دارد. ماشین ظرفشویی سری ۴ با ظرفیت ۱۴ نفره به بازار عرضه می‌شود و نسبت به دیگر کالاها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. بنابراین اگر به دنبال یک محصول درجه یک، باکیفیت، بادوام و در عین حال مقرون به صرفه هستید، می‌توانید به سراغ این مدل ظرفشویی از برند بوش بروید.

این محصول به سه سبد با طراحی کاملا استاندارد مجهز است و شما می‌توانید تمامی ظروف خود را به خوبی در آن جای دهید. یکی از قابلیت‌های ویژه این دستگاه که می‌توان به آن اشاره کرد این است که حتی خانواده‌های کم جمعیت هم می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر ظروف کثیف شما به حد نصاب نمی‌رسد، می‌توانید از قابلیت  Half load  دستگاه بهره‌مند شوید.

این قابلیت به شما امکان می‌دهد که بدون پر شدن کامل دستگاه آن را روشن کرده و ظروف را سریع‌تر بشویید. (در صورتی که ظروف شما کم است و ماشین ظرفشویی در حین روشن شدن کاملا پر نیست، بهتر است ژل ظرفشویی را جایگزین قرص ظرفشویی کنید.)

معایب ماشین ظرفشویی بوش سری ۴

در بخش قبل تنها با برخی از ویژگی‌ها و مزایای ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ آشنا شدیم. این محصول جزء کاربردی‌ترین و بهترین انواع ماشین ظرفشویی در بازار است که بی‌نهایت امکانات و قابلیت دارد. اما هر محصول باکیفیت و مرغوبی هم می‌تواند دارای یک سری نقاط ضعف باشد. ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

البته وقتی می‌خواهیم در مورد معایب ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ صحبت کنیم، لزوما منظورمان مشکلی در طراحی یا کیفیت دستگاه نیست. شاید یک سری قابلیت‌ها یا امکاناتی که در مدل‌های بالاتر این محصول وجود دارند، در این محصول مشاهده نشوند. اگر بخواهیم به معرفی برخی از معایب ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ بپردازیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قرار دادن ظروف بسیار کوچک درون ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث افتادن آن‌ها از درون سبد شود. بنابراین تا حد امکان نباید ظروف کوچک را درون ماشین قرار داد.
  • نمی‌توان ظروف پلاستیکی که به حرارت حساس هستند را درون ماشین قرار داد.
  • تعداد حالات شستشو و قابلیت‌های این دستگاه نسبت به دیگر سری‌های عرضه شده به بازار کمتر است. از این رو اگر به دنبال تنوع بیشتر در برنامه‌های دستگاه هستید، بهتر است به سراغ ماشین‌های رده بالاتر بروید.
  • این محصول دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر است. اما با توجه به تحریم‌هایی که در کشور وجود دارد، معمولا خدمات پس از فروش به سختی ارائه می‌شوند. همچنین اگر قطعه‌ای از دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد، به سختی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.
  • با توجه به کیفیت بالا در ساخت ماشین ظرفشویی بوش سری۴، این کالا نسبت به دیگر محصولات داخلی از قیمت بالاتری برخوردار است. این موضوع می‌تواند یک نکته منفی یا عیب برای محصول به شمار رود.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش سری ۴

ماشین ظرفشویی وسیله‌ای است که قرار است مدت‌ها برای شما کار کند، بنابراین در زمان خرید آن لازم است تمامی جوانب و ویژگی‌های محصول را بسنجید و نکات مثبت و منفی آن را مورد بررسی قرار دهید. حال که تا حدودی با مزایا و معایب ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ آشنا شدیم، بهتر می‌توانیم برای انتخاب این محصول تصمیم گیری کنیم.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش سری 4

اما در این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش با ارائه یک سری نکات کلیدی در خصوص محصول، تصمیم داریم شما را در پروسه خرید ماشین ظرفشویی همراهی کنیم. این نکات به شرح زیر هستند:

  • از آن جایی که ماشین ظرفشویی بوش سری ۴، جزء پرفروش‌ترین محصولات برند بوش است، مجموعه‌های زیادی در زمینه تولید و عرضه این محصول به بازار فعالیت می‌کنند. اما لزوما همگی آن‌ها از اعتبار کافی برخوردار نیستند. به همین علت پیشنهاد می‌شود در زمان خرید، حتما فروشگاه موردنظر را اعتبارسنجی کنید. مطمئن شوید که کالای ارائه شده اصل و اورجینال است.
  • مشخصات ساخت محصول و اطلاعاتی که روی بسته‌بندی آن درج شده است را با مشخصات آن در سایت اصلی بوش مقایسه کنید. سایت مرجع همیشه در دسترس شماست و می‌توانید از این طریق کالای تقلبی از اصل را به خوبی تشخیص دهید.
  • ابعاد و اندازه ماشین ظرفشویی را حتما در نظر داشته باشید. بایستی فضایی که برای ماشین در نظر گرفته‌اید کاملا متناسب با ابعاد آن باشد و دستگاه را تحت فشار قرار ندهد.
  • در زمان خرید ماشین ظرفشویی بوش حتما اطلاعات کافی در خصوص گارانتی و خدمات پس از فروش آن کسب کنید. از فروشنده محصول جویا شوید که در صورت بروز هرگونه مشکل چگونه می‌توانید مسئله را پیگیری و حل کنید.
  • لیست قیمت کالاهای خارجی در بازار داخلی بسیار نوسانی و متغیر است. خصوصا برندی همچون بوش که میزان عرضه و تقاضا برای آن بالاست. به همین جهت لازم است پیش از ثبت و تایید سفارش، حتما قیمت روز محصولات را از سایت‌های معتبر استعلام کنید.

قیمت ماشین ظرفشویی بوش

همانطور که در بخش قبل اشاره مختصری داشتیم، قیمت ماشین ظرفشویی بوش در بازار داخلی شرایط ثابت و پایداری ندارد. این محصولات به دلایل مختلف دچار نوسانات قیمت هستند و نمی‌توان برای آن‌ها قیمت مشخصی اعلام کرد. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ماشین ظرفشویی بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم حاکم در بازار داخلی همیشه یکی از مهم‌ترین فاکتورها در قیمت محصولات خارجی است. از این رو این عامل به طور مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت نهایی ماشین ظرفشویی تاثیر می‌گذارد.
  • ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. طراحی بدنه، رنگ بندی، ابعاد و اندازه دستگاه و… از مواردی هستند که در قیمت محصول نقش دارند.
  • قابلیت‌ها و امکانات ماشین ظرفشویی نیز از دیگر مواردی است که باعث افزایش قیمت آن می‌شود.
  • کیفیت ساخت و استانداردهای به کار رفته در تولید محصول
  • ظرفیت ماشین ظرفشویی
  • گارانتی و خدمات پس از فروش محصول
  • هزینه‌های حمل و نقل و واردات کالا به داخل کشور
  • هزینه‌های نگهداری و ارسال کالا به دست مشتری
  • شرکت فروشنده و عرضه کننده ماشین ظرفشویی
  • حضور واسطه‌ها در پروسه خرید و فروش محصول

خرید ماشین ظرفشویی بوش سری 4

آیا ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ ارزش خرید دارد؟

خب سوالی که در زمان خرید ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند بسیار درست و به جا باشد، این است که اصلا آیا خرید ماشین ظرفشویی از برند بوش کار درستی است؟ و اصلا چرا باید در میان این تنوع برند و مدل، به سراغ محصولات بوش برویم؟ پاسخ ما به شما این است که انتخاب محصولات برند بوش قطعا ارزش هزینه کردن دارد.

برخی افراد گران قیمت بودن را جزء بزرگ‌ترین معایب ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ می‌دانند. اما اگر بتوانید به طور کامل از قابلیت‌ها و امکانات این محصول سر در بیاورید، مطمئن می‌شوید که قطعا هزینه کردن برای خرید این کالا ارزشش را دارد. بنابراین اگر محدودیتی در هزینه کردن ندارید، بهتر است به جای کالاهای ارزان قیمت، به سراغ این مدل بروید.

کارایی، کیفیت بالای ساخت، استحکام بالای بدنه، تنوع در برنامه‌های شستشو، طول عمر بسیار بالا، راندمان کاری بالا، مصرف کم انرژی، آب و… تنها بخشی از مزیت‌های این محصول هستند که ارزش خرید آن را تا حد زیادی افزایش داده‌اند. قطعات به کار رفته در تولید ماشین ظرفشویی بوش از بهترین و درجه یک‌ترین متریال ساخته شده‌اند و دوام بالایی دارند. موتور قدرتمند و کم صدای این محصول نیز از دیگر ویژگی‌های قابل توجه آن است که نباید به سادگی از کنارش گذشت.

این استاندارد بالا باعث می‌شود تا ماشین ظرفشویی و قطعات داخلی آن به ندرت دچار خرابی یا استهلاک شوند. بنابراین شما در گذر زمان، نیازی به هزینه کردن برای تعمیر یا تعویض قطعات نخواهید داشت. می‌توان گفت در مقایسه با کالاهای نامرغوب و درجه دو، قطعا سرمایه‌گذاری روی این محصول رضایت شما را به دنبال دارد.

نتیجه گیری

ماشین ظرفشویی بوش سری ۴، جزء پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین انواع ماشین ظرفشویی است که هم از نظر ارگونومی و طراحی بدنه و هم از نظر کارایی می‌تواند نظر مخاطبان خود را به خوبی جلب کند. معایب ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. در واقع هزینه بالای آن نسبت به دیگر مدل‌های معمولی می‌تواند یکی از نقاط ضعف محصول باشد که برخی را از خرید منصرف می‌کند. همچنین تعداد برنامه‌ها و امکانات کمتر نسبت به سری‌های بالاتر از دیگر معایب این دستگاه است که لازم است در زمان خرید به طور دقیق آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

سوالات متداول

بله. اینطور نیست که چون محصولات برند بوش از کیفیت بالایی برخوردار هستند، پس دچار مشکل نشده و یا نیاز به تعمیر ندارند. در صورتی که روش صحیح استفاده از دستگاه را آموزش نبینید و نکات ایمنی حین کار با آن را رعایت نکنید، احتمال بروز آسیب یا کاهش راندمان کاری ظرفشویی وجود دارد. پس حتما مطابق با دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی پیش بروید و به نکات گفته شده در دفترچه متعهد باشید.
ماشین ظرفشویی بوش هم می‌تواند مانند دیگر محصولات دچار نشتی آب، بوی بد، گرفتگی یا خرابی فیلتر، درست کار نکردن پمپ‌ها و آبپاش‌ها و… شود. هر چند که این موارد به نحوه کار کردن شما با دستگاه بر می‌گردد. اینکه به طور مرتب دستگاه را سرویس دهی کنید و از سلامت هر بخش آن مطمئن باشید. برخی افراد بزرگ‌ترین عیب ماشین ظرفشویی را همین موارد می‌دانند. برخی نیز گران قیمت بودن ظرفشویی بوش نسبت به دیگر محصولات را از نکات منفی آن برمی شمارند. اما به طور کل می‌توان گفت این محصول نسبت به بسیاری از برندهای دیگر طول عمر و ماندگاری بهتری دارد.
بله دستگاه‌های بوش نیز می‌توانند در زمان شروع به کار خطاهای مختلفی داده و به شما هشدار دهند که یک بخش از کار مشکل دارد. شما می‌توانید لیست این خطاها را از سایت‌های معتبر تهیه کرده و روش‌های رفع آن را نیز فرا بگیرید.
4.1/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *