اگر خودمان لوازم خانگی را نصب کنیم چه می‏شود؟

نصب لوازم خانگی توسط خودمان

مسئله‏‌ای که بسیاری افراد پس از خرید لوازم خانگی با آن مواجه هستند، نصب این وسایل است. هنگامی که از فروشگاهی معتبر وسیله‌‏ای را با ضمانت خریداری می‏‌کنید، می‏توانید به راحتی از خدماتی مانند نصب نیز بهره‏‌مند شوید. با این حال بسیاری از افراد تمایل دارند که خود لوازم خانگی را نصب کنند. توجه داشته باشید که برای این کار بهتر است با فوت و فن‏‌های نصب هر وسیله آشنا شوید. با یادگیری و رعایت اساسی‌‏ترین نکات نصب می‏‌توانید  به راحتی وسیله موردنظر خود را نصب کنید. شاید برای شما سوال پیش آید که با نصب لوازم خانگی توسط خودمان با چه مشکلاتی مواجه خواهیم شد؟ یا هنگام نصب لوازم خانگی توسط خودمان چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید تا به نکات اولیه برای این کار اشاره کنیم.

نصب لوازم خانگی

نکات مهم برای نصب لوازم خانگی

بسیاری از وسایل برقی بزرگ در منازل نیاز به نصب دارند. نصب لوازم خانگی نیازمند آگاهی و یادگیری فوت‌وفن‌های مربوط به این کار است. ابتدایی‏‌ترین نکته، آگاهی از سیستم برقی لوازم مختلف است. نکته دوم داشتن وسایل مورد نیاز و ضروری است. این وسایل شامل لوازم جانبی، لوازم خانگی و لوازم مربوط به اتصالات هستند. بهتر است لوازمی مانند شیلنگ‏‌ها، بست‏‌ها و لوله‌‏ها که برای اتصالات استفاده می‏‌شوند، هر چند سال یکبار عوض شود.

بررسی نکاتی مانند وجود فضا کافی برای قرارگیری و نصب و به راحتی باز شدن درب‏‌های آن وسیله نیز از نکات ابتدایی برای نصب لوازم خانگی توسط خودمان محسوب می‌‏شود. شما باید ولتاژ و توان مصرفی را بررسی کرده تا با مشکل بار اضافی روی سیم‌ها و در نتیجه قطع برق مواجه نشوید. همچنین باید به نکات ایمنی نیز بسیار توجه داشته باشید. به عنوان مثال برای نصب لوازمی مانند ماشین لباسشویی و اجاق گاز باید شیر آب و گاز را ببندید. این کار مخصوصا برای نصب وسایل گازسوز اهمیت ویژه‌‏ای دارد.

هنگام نصب وسیله‏‌ای مانند اجاق گاز برای امنیت هرچه بیش‌تر باید از شیلنگ‌ باکیفیت و با اندازه‌‏ای مناسب و بست فلزی برای محکم بستن سر شیلنگ استفاده کنید. توجه داشته باشید که شیر آب و گاز تا اتمام نصب وسیله باید بسته بماند. بنابراین برای نصب هر وسیله برقی باید اتصالات یا لوله‌ها برای به دقت بررسی کنید تا به درستی وصل شده باشند. توجه به نکات ایمنی هنگام نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش نیز بسیار اهمیت دارد.

مشکلات احتمالی هنگام نصب لوازم خانگی توسط خودمان

معمولا نصب لوازم خانگی توسط خودمان می‏‌تواند عملکرد دستگاه را دچار اختلال کند. بنابراین بهتر است نصب این‏گونه وسایل را به افراد متخصص بسپاریم یا با آگاهی کامل اقدام به نصب آن‏ها کنیم. داشتن اطلاعات کافی درباره هر وسیله و روش نصب آن سبب جلوگیری از ایجاد مشکل می‌‏شود. با این حال هنگام نصب لوازم خانگی توسط خودمان ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم. این مشکلات شامل نشت لوله‏‌ها و اتصالات بوده که دلیل آن اتصال غیراصولی، اضافه بار روی سیم‏‌ها، تراز نبودن وسیله و… است.

راهکار‏های حل مشکلات نصب وسایل خانگی

اولین مشکلی که ممکن است هنگام نصب لوازم خانگی توسط خودمان با آن مواجه شویم، اضافه بار روی سیم‏‌ها است. اضافه بار رو سیم‌ها معمولا با قطعی برق و همچنین سوختگی سیم‌ها همراه است. برای رفع این مشکل باید از محافظ استفاده کنید. استفاده از محافظ در مناطق دارای تغییرات ولتاژ، بسیار ضروری است. نشت آب و گاز از دیگر مشکلاتی که هنگام نصب لوازم خانگی توسط افراد غیرمتخصص به وجود می‏‌آید. این مشکل بسیار خطرساز بوده و برای جلوگیری از آن باید پیش از اقدام برای نصب لوازم خانگی توسط خودمان شیر آب و گاز را ببندیم.

علاوه‏ بر موارد اشاره شده تراز نبودن وسیله از دیگر دغدغه‏‌هایی است که شاید خطرساز نباشد اما استفاده از وسیله را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. به عنوان مثال تراز نبودن یخچال می‏‌تواند سبب بسته نشدن در آن شود. تراز نبودن ماشین لباسشویی نیز منجر به لرزیدن دستگاه و حتی حرکت آن می‏‌شود. همچنین اگر ماشین ظرفشویی بوش سری 4 یا دیگر مدل‌های ماشین ظرفشویی را خریداری کردید، از تراز بودن آن اطمینان لازم را کسب کنید. توجه به این نکته و اطمینان از تراز قرارگرفتن وسیله نیز اهمیت دارد.

اگر خودمان لوازم خانگی را نصب کنبم چه میشود

چرا بهتر است لوازم خانگی جدید توسط متخصص نصب شوند؟

افراد متخصص آموزش‏ دیده‌‏اند تا وسایل خانه را به شکل اصولی و به طوری که هیچ آسیبی به آن‏ها وارد نشود، نصب کنند. بسیاری از افراد از فوت‌وفن‏‌های نصب وسایل اطلاع ندارند و ممکن است به دلیل عدم اگاهی سبب ایجاد خطراتی شوند. همچنین لوازم خانگی جدید نسبت به گذشته برق بیش‌تری مصرف می‌‏کنند و در صورتی که به درستی نصب نشوند، سبب قطع برق تمام خانه به صورت ناگهانی ‏می‌‏شوند.

ظرفشویی، مایکرویو، دستگاه قهوه جوش و… نیز به دلیل داشتن اتصالات پیچیده، مصرف برق بالایی دارند و باید در مدار الکتریکی خود قرار گیرند. بنابراین بهتر است لوازم خانگی جدید توسط فردی متخصص نصب شود تا جریان الکتریکی مورد نیاز برای آن‏ها تامین و برق ورودی به پنل بیش از حد نیاز نباشد. نصب اصولی لوازم خانگی نه تنها شما را از مواجه شدن با خطرات احتمالی دور خواهد کرد، بلکه سبب حفظ سلامت و عملکرد صحیح دستگاه نیز می‏شود. اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی بوش را دارید، اطلاع از قیمت ماشین ظرفشویی بوش و نحوه نصب آن بسیار اهمیت دارد.

سخن پایانی

بسیاری از لوازم برقی جدید نیاز به نصب و راه‌‏اندازی تخصصی دارند. این امکان برای لوازم خانگی که دارای گارانتی هستند، فراهم است. در صورتی که وسیله خریداری شده دارای گارانتی است، برای نصب آن می‌توانید از افراد متخصص مربوط به شرکت یا فروشگاه کمک بگیرید. در غیر این صورت یا باید خودتان وسیله را نصب کنید یا به دنبال فردی آگاه برای نصب دستگاه باشید. اگر تصمیم به نصب یک لوازم خانگی دارید، پیش از هر چیز اطلاعات کافی در مورد وسیله موردنظر را کسب کرده و مطمئن شوید که نصب آن وسیله به شکل ایمن انجام می‌شود.

سوالات متداول

اگر نکات اولیه به شکل اصولی رعایت نشوند، مشکلاتی به وجود خواهد آمد که می‏‌تواند خطرساز باشد. بنابراین بهتر است نصب وسایل منزل را به یک فرد متخصص بسپارید.

بسیاری از راهنماهای نصب، نکات را به طور کلی بیان کرده‌‏اند و ممکن است به نکات ریز و مهم توجه نشود. در حالی که رعایت کوچک‏ترین نکات برای نصب لوازم برقی بسیار ضروری است. بنابراین در صورتی که تجربه یا علم نصب وسیله‏‌ای را دارید، می‏‌توانید از راهنما نصب نیز کمک بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *