طرز تهیه 5 تا از خوشمزه ترین غذاهایی که می توانید با غذاساز بوش بپزید

قیمت خرید غذاساز بوش

آشپزی هنر بسیار لطیفی است که با ابزار برنده‌ای سرو‌کار دارد. از خرد کردن، پوست‌گرفتن، مخلوط‌کردن و چرخ کردن موادغذایی گرفته تا تهیه یک غذای خوشمزه اقداماتی زیادی انجام می‌شود. آشپزها برای تهیه غذا روی اندازه قطعات، و میزان مخلوط شدن حساس هستند و باور دارند جزئیات طعم غذا را متحول می‌کند و البته در اختیار داشتن ابزار مناسب. غذاساز بوش از آن ابزارهایی است که حتی یک آشپز آماتور را به نیز به یک هنرمند تمام‌عیار تبدیل می‌کند. با غذاساز مثل یک آشپز حرفه‌ای سیر را خرد، پیاز را نگینی و کلم را رشته‌ای کنید.

غذاساز بوش برای تهیه دسرهای شیرین و خوشمزه و غذاهای خوش‌عطر و طعم دستیار شما خواهد بود. در این مقاله دستیار جدید خود برای آشپزی را بیشتر می‌شناسید. پس از نگاهی اجمالی به مهارت‌ها و قابلیت‌های این دستیار، به سراغ فهرستی از دستورهای آشپزی می‌رویم که برای امتحان کردن دستیارتان بی‌نظیر هستند.

 آشنایی با غذاساز بوش

خرید غذاساز بوش

غذاساز بوش دستگاهی کاربردی برای تهیه غذاست. با استفاده از این دستگاه 50 کار متفاوت را به سادگی انجام خواهید داد. با غذاساز پوست بکنید، ورز بدهید، پوره کنید، خرد کنید، رنده کنید و هر کار دیگری که برای تهیه یک غذای منحصر‌به‌فرد لازم است را انجام دهید.

موتور قدرتمند این دستگاه با 500 وات توان در کنار شما آشپزی می‌کند. در کنار این غذاساز به یک میکسر و مخلوط کن نیز دسترسی خواهید داشت که به خوبی از توان موتور استفاده می‌کنند. برخلاف دستگاه‌های چندکاره که اغلب در برخی از موارد بی‌کیفیت هستند، غذاساز بوش در آن واحد یک مخلوط‌کن حرفه‌ای، یک میکسر بی‌نقص و یک غذاساز تمام‌عیار است. بوش برندی است که به خوبی از عهده تلفیق این دستگاه‌ها برای تهیه یک غذاساز کامل برآمده است. این غذاساز برنامه‌های پخت متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با یک دستگاه سالاد تهیه کنید، مقدمات غذای اصلی را انجام دهید، نوشیدنی را به کمک سری مرکبات گیری تهیه و در یخچال نگهداری کنید. برای بعد از شام با میکسر و ورزن برقی دستگاه کیک و شیرینی آماده کنید. اگر مهمان شما قهوه میل دارد، یک مشت دانه قهوه را در آسیاب دستگاه بریزید و عطر قهوه تازه را در خانه پراکنده کنید. در نهایت مهمانان از شما و دستیارتان برای پذیرایی بی‌نقص‌تان قدردانی می‌کنند.

تمام قطعات غذاساز بوش را به راحتی می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید و نگران تمیز کردن تیغه‌ها و دیسک‌های دستگاه نباشید. در اینکه غذاساز بوش یک دستیار ماهر و ماندگار است شکی نیست. هرچه باشد پای برند بوش در میان است. برندی که با محصولات متفاوت و قدرتمند خود، همواره یکی از بهترین برندهای موجود بوده است. دست به کار شوید و دستیار خودرا به چالش بکشید. برای خرید غذاساز بوش اصل می توانید به فروشگاه اینترنتی فروش محصولات بوش در ایران، سایت خانه بوش مراجعه کنید.

 با غذاساز بوش چه غذایی بپزیم؟

اکنون که دیگر غذاساز بوش را به خانه آورده‌اید و زمان امتحان کردن دستگاه فرا رسیده است، به احتمال زیاد برای تهیه اولین غذا کمی دچار شک و تردید شده‌اید و نمی‌دانید برای اولین بار دستگاه را چطور امتحان کنید و چه غذایی بپزید.

در این بخش فهرستی از دستورهای مناسب غذاساز بوش را با شما در میان می‌گذاریم. دستور مورد علاقه خود را انتخاب کنید و از عملکرد غذاساز جدیدتان لذت ببرید. بیایید از پیش‌غذا شروع کنیم و به ترتیب یک شام کامل را تهیه کنیم.

1.     طرز تهیه هوموس با غذاساز بوش

هوموس

اگر شما هم مثل ما شیفته طعم هوموس هستید، پس از اولین باری که با غذاساز هوموس درست کنید، شیفته دستگاه جدید خود می‌شوید. چرا که راه ساده‌تری برای تهیه هوموس وجود ندارد.

تنها کاری که باید کنید این است که نخودها را از روز قبل در آب خیس دهید و هر 4 ساعت آب آن را عوض کنید. سپس باید پوست نخود را بگیرید.

برای تهیه هوموس برای 4 نفر به این مواد اولیه نیاز دارید:

  • 400 گرم نخود خیس خورده و پوست گرفته شده
  • 50 گرم ارده کنجد
  • 1پر سیر خرد و له شده
  • 4 تا 5 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
  • اندکی زیره
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص
  • ½ قاشق چای‌خوری پاپریکا
  • اندکی گشنیز
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه هوموس

ابتدا نخودهای پوست کنده را در کاسه غذاساز بریزید. ارده کنجد، سیر و آب‌لیمو را اضافه کنید. میزان آب‌لیمو به ذائقه شما بستگی دارد. دراین مرحله نمک و فلفل را به میزان کافی به ترکیب اضافه کنید.

قدرت موتور را در بالاترین حالت ممکن قرار دهید و با افزودن روغن زیتون مخلوطی نرم و کرم مانند را تهیه کنید. اگر هوموس بیش از اندازه سفت شده است، اندکی آب یا روغن زیتون به آن اضافه کنید. سپس آن را بچشید و در صورت نیاز آب‌لیمو و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. هوموس را در ظرف سرور بریزید و فر را روشن کنید تا گرم شود.

تعجب نکنید قرار نیست هوموس را بپزیم. هوموس شما در این مرحله آماده شده است. اما برای سرو هوموس به چیپس پیتا نیاز دارید. البته از چیپس‌های موجود در بازار یا تکه‌های نان نیز می‌توان برای سرور استفاده کرد.

ابتدا نان‌های پیتا را به نوارهای 2 سانتی‌متری ببرید. روی آنها روغن زیتون بمالید و اندکی رزماری روی تکه‌های نان بپاشید.

نان‌ها را در سینی فر بچینید و برای 8 تا 10 دقیقه بپزید تا ترد و کریسپی شوند. اکنون زمان سرو است.

پشت قاشق را در مرکز هوموس قرار دهید و با یک چرخش یه تورفتگی ایجاد کنید. اندکی روغن زیتون روی هوموس بریزید، سپس با پاپریکا و گشنیز هوموس را تزئین کنید. در کنار ظرف سرو چیپس‌های پیتا را قرار دهید و از طعم لذیذ این پیش‌غذا لذت ببرید. البته هوموس می‌تواند یک غذای اصلی لذیذ و مقوی نیز باشد. هوموس به این شیوه در کمتر از 10 دقیقه آماده می‌شود.

2.     طرز تهیه کتلت با غذاساز بوش

کتلت

با استفاده از غذاساز بوش در کنار تهیه غذاهای متفاوت، دستورهای سنتی را نیز احیا می‌کنید. عطر کتلت‌های تازه سرخ شده، یکی از نوستالژی‌های ما ایرانی‌هاست. اما این روزها با کمبود زمان و البته نگرانی از بریدن دست هنگام رنده کردن سیب‌زمینی‌ها گاهی تهیه این غذا را به تاخیر می‌اندازیم.

قبل از اینکه به سراغ دستور تهیه این غذا برویم. باید بدانید که دستورهای متفاوتی برای تهیه کتلت وجود دارد. برخی برای تهیه این غذا از تخم‌مرغ استفاده می‌کنند و برخی دیگر بدون تخم‌مرغ یا آرد کتلت درست می‌کنند. در این دستور از تخم‌مرغ و آرد استفاده نمی‌شود. با تهیه کتلت بدون تخم‌مرغ و آرد همراه ما باشید و نگران خرد شدن کتلت‌ها نباشید.

برای تهیه این کتلت خوشمزه به این مواد نیاز دارید:

  • سیب‌زمینی
  • گوشت چرخ‌کرده با غذاساز بوش
  • پیاز
  • ادویه دلخواه

همانطور که مشاهده می‌کنید مقدار لازم برای مواد اولیه را به عهده شما گذاشته‌ایم. فرمول کلی برای تهیه کتلتبه این شکل است. به ازای هر 2 عدد سیب‌زمینی متوسط به یک عدد پیاز کوچک و 100 گرم گوشت چرخ کرده نیاز است.

طرز تهیه کتلت

در اولین قدم به کمک تیغه رنده کننده دستگاه غذاساز بوش سیب‌زمینی‌ها را رنده کنید. سیب‌زمینی رنده شده را از کاسه بیرون بیاورید و در یک پارچه تمیز مانند تنظیف ریخته و آب آن را بگیرید.

پیازها را نیز به همین شکل در کاسه بریزید و رنده کنید. سپس به همان شکل آب پیاز را بگیرید.

گرفتن آب پیاز و سیب‌زمینی از خرد شدن کتلت جلوگیری می‌کند. به این ترتیب دیگر نیازی به افزودن تخم‌مرغ نخواهید داشت.

البته با اضافه کردن تخم‌مرغ مشکلی در تهیه کتلت ایجاد نمی‌شود. اما اگر از بوی تخم‌مرغ خوشتان نمی‌آید یا ترجیح می‌دهید عطر و طعم گوشت و سیب‌زمینی در کتلت غالب باشد، بهتراست از تخم‌مرغ استفاده نکنید.

در ادامه سیب‌زمینی و پیاز آب‌گرفته شده را به کاسه غذاساز برگردانید. در این مرحله گوشت را به مخلوط اضافه کنید و به وسیله تیغه همزن یا ورزن مواد را ترکیب کنید.

اکنون که گوشت، سیب‌زمینی و پیاز به خوبی با یکدیگر ترکیب شده‌اند زمان افزودن ادویه است. اصولا می‌توانید از ادویه‌هایی مانند نمک، زردچوبه، فلفل برای تهیه کتلت استفاده کنید. پس از افزودن ادویه‌ها به کمک غذاساز ترکیب را ورز دهید.

مخلوط را در ظرف مناسبی بریزید و با کیسه فریزر یا سلفون بپوشانید. این ترکیب بهتر است 1 ساعت در یخچال استراحت کند و به اصطلاح بیات شود. به این ترتیب هم موارد به خورد یکدیگر می‌روند و هم روغن کمتری برای سرخ شدن مصرف می‌شود.

شما می‌توانید از سبزیجات معطری مثل جعفری نیز در تهیه کتلت استفاده کنید. بعد از آماده شدن مخلوط اگر نگران وا رفتن کتلت هستید، یک قاشق آرد به آن اضافه کنید.

3.     طرز تهیه نان ترتیلا

نان ترتیلا

برای تهیه نان ترتیلا برای چهار نفر به این مواد اولیه نیاز دارید:

  • 100 میلی‌لیتر روغن
  • 2 عدد پیاز قرمز پوست کنده و دو نیم شده
  • 2 عدد سیب‌زمینی پوست کنده و دو نیم شده
  • 8 تخم‌مرغ بزرگ زده شده
  • نمک و فلفل
  • 1 قاشق چای‌خوری رزماری ساطوری

تیغه خرد کردن را در دستگاه غذاساز بوش قرار دهید. پیازها و سیب‌زمینی‌ها را جداگانه خرد کنید.

تابه رو روی حرارت قرار دهید پس از گرم شدن تابه روغن را به آن اضافه کنید. بهتر است قطر تابه 28 سانتی‌متر و قابل استفاده در فر باشد.

پیاز و سیب‌زمینی را در تابه بریزید و 30 دقیقه روی حرارت کم تفت دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ سیب‌زمینی و پیاز تغییر کند و نرم شوند. هر چند دقیقه مخلوط را هم بزنید.

سیب‌زمینی و پیاز را از تابه خارج کنید. اجازه دهید اندکی خنک شوند سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی در ظرف کوچکی بشکنید و به مخلوط اضافه کنید. به این ترتیب اگر تخم‌مرغ خراب باشد، قبل از افزودن به ترکیب متوجه می‌شوید. تخم‌مرغ، سیب‌زمینی و پیاز را در دستگاه غذاساز بوش به خوبی ترکیب کنید. نمک و فلفل را نیز در این مرحله به ترکیب اضافه کنید.

مخلوط را مجددا در تابه بریزید و اجازه دهید برای ده دقیقه روی اجاق باقی بماند. سپس تابه را برای 10 تا 15 دقیقه به فر انتقال دهید.  پس از برشته شدن سطح تورتیلا آن را به وسیله یه بشقاب بزرگ و گرد برگردانید. به شکل دلخواه برش بزنید و در کنار سالادی که به وسیله غذاساز تهیه کرده‌اید سرو کنید.

4.     تهیه سس موجو با غذاساز بوش

سس موجو

چیپس‌های پیتایی که با هوموس تهیه کردید را به خاطر دارید.  چیپس و دیپ یا سس‌های متنوع میان‌وعده بسیار خوبی برای عزیزانتان هستند. سس موجو در کنار چیپس‌ نان پیتا ترکیب بی‌نظیری است.

اگر تا به‌حال این سس را امتحان نکرده‌اید، منتظر یک تجربه هیجان‌انگیز باشید. این سس اندکی تند و بسیار خوش‌طعم است.

برای تهیه این سس به 7 ماده اولیه نیاز دارید:

  • فلفل سبز تند
  • سیر
  • گشنیز
  • آب‌ لیموی تازه
  • نمک و فلفل
  • روغن زیتون

این سس لذیذ ظرف 1 دقیقه آماده می‌شود. همانطور که حدس می‌زنید میزان تندی به نوع فلفل سبزی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

تمام مواد را در غذاساز بوش بریزید و مواد را تا زمانی که یک ترکیب یک‌دست و سس مانند ایجاد شود ترکیب کنید.

این سس را در کنار غذاهای گوشتی یا با چیپس‌‌های ترتیلا و پیتا میل کنید و لذت ببرید. از این سس در ساندویچ‌های خانگی خود استفاده کنید و طعم جدیدی را تجربه کنید.

5.     تهیه تارت لیمو با غذاساز بوش

تارت لیمو

اکنون زمان تهیه یک دسر خوشمزه است. مواد لازم برای تهیه مواد میانی تارت لیمو:

  • 3 عدد تخم‌مرغ بزرگ
  • 1 و ¼ پیمانه شکر
  • ¼ پیمانه آب‌لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری رنده پوست پرتقال
  • ¼ پیمانه کره مذاب

مواد اولیه برای تهیه نان تارت:

  • 1 پیمانه آرد همه‌کاره
  • 1/3 پیمانه شکر قنادی
  • ½ پیمانه پودر بادام
  • 1 قاشق ‌غذاخوری رنده پوست پرتقال
  • 1 قاشق غذاخوری رنده پوست لیمو
  • ½ پیمانه کره یخ زده و مکعبی شده

طرز تهیه

تخم‌مرغ‌ها را 30 دقیقه زودتر از بخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند.

فر را روی 350 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا گرم شود. تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر، آب‌لیمو و پوست پرتقال در غذاساز بریزید و مخلوط کنید.

برای تهیه خمیر تمام 6 ماده اولیه را در غذاساز بریزد و مخلوط کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مواد به شکل یه گلوله در مرکز ظرف غذاساز جمع شوند.  سپس خمیر تارت را در ظرف مخصوص تارت پهن کنید و مواد را روی آن بریزید.

تارت را برای 25 تا 30 دقیقه در فرد قرار دهید  تا زمانی که قسمت میانی تارت کاملا بپزد. پس از خنک شدن، تارت را ببرید و روی آن شکر قنادی بپاشید.

تارت لیموی شما آماده است. نوش جان

غذاساز بوش یک همراه ماهر

آشپزی به علاقه، ابزار و مهارت نیاز دارد. زمانی که از غذاساز بوش برای تهیه غذاهای و شیرینی‌های محبوب خانواده خود استفاده می‌کنید، به یک آشپز ماهر تبدیل می‌شوید. چرا که همه طعم‌ها و چاشنی‌ها در سراسر غذا پراکنده می‌شوند. خمیر کیک و شیرینی به بهترین شکل عمل می‌آید و عطر غذاهای لذیذ و اشتها برانگیز همیشه در خانه شما پراکنده خواهند بود.

فهرست غذاهایی که می‌توانید با غذاساز تهیه کنید به اینجا ختم نمی‌شود. پس از چندبار استفاده به قابلیت‌های دستگاهی که خریداری کرده‌اید پی می‌برید. با این غذاساز تهیه هر دستوری ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود. از دستیار خود به خوبی مراقبت و دستورهای متفاوت را امتحان کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *