معنی چراغ های ظرفشویی بوش + دکمه های آن

ماشین ظرفشویی‌های بوش یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین لوازم خانگی این برند هستند که در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای امکانات و قابلیت‌های متعددی هستند تا فرایند شستشوی ظروف به بهترین شکل ممکن انجام شود. اگر شما معنی چراغ های ظرفشویی بوش را به خوبی بدانید، می‌توانید استفاده بهینه‌تری از آن داشته باشید. بنابراین بهتر است قبل از استفاده در این مورد اطلاعات لازم را کسب کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین این علائم آشنا کنیم.

معنی چراغ های ظرفشویی بوش

آشنایی با معنی چراغ های ظرفشویی بوش به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به شکل درستی از تمامی امکانات و قابلیت‌های این دستگاه استفاده داشته باشید. توجه کنید که شناخت این علائم به شما کمک می‌کند تا به دستگاه اجازه دهید متناسب با نوع و میزان کثیفی ظروف بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. بنابراین این موضوع روی طول عمر و کارایی دستگاه نیز تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

معنی چراغ های ظرفشویی بوش

معمولا در زمان خرید ماشین ظرفشویی بوش اطلاعات لازم در خصوص نحوه استفاده از دستگاه به شما ارائه می‌شوند. همچنین می‌توانید از طریق دفترچه راهنمای دستگاه جزئیات موردنیاز را بدست آورید. ما نیز قصد داریم یک سری اطلاعات کلی و مفید را در خصوص معنی چراغ های ظرفشویی بوش در اختیارتان قرار دهیم.

معنی کلیدهای روی نمایشگر ظرفشویی بوش

در این بخش به طور کلی با معنی معنی چراغ های ظرفشویی بوش آشنا می‌شویم:

  • کلید On/Off: کلید مخصوص روشن و خاموشی دستگاه
  • کلید Eco: برنامه مخصوص شستشوی اقتصادی ظروف
  • کلید Auto: برنامه شستشوی خودکار ظروف
  • کلید Glass/Delicate: برنامه مخصوص شستشوی ظروف شیشه ای/ ظریف
  • کلید Rinse: برنامه پیش شستشو، جهت آبکشی ظرف‌ها
  • کلید Regular/ Normal: برنامه شستشوی منظم یا نرمال
  • کلید Intensive/Heavy: برنامه شستشوی متمرکز و سنگین
  • کلید Rinse & Hold: برنامه مخصوص خیس کردن ظروف
  • کلید Display: دیسپلی یا نمایشگر ظرفشویی
  • کلید Quick Wash: برنامه مخصوص شستشوی سریع
  • کلید One hour/ Express/ Speed60: برنامه شستشوی فشرده، یک‌ساعته

معنی کلیدهای روی نمایشگر ظرفشویی بوش

می‌بینید که روی دیسپلی ماشین ظرفشویی بوش کلیدهای متعددی وجود دارد و هر کدام برای کار خاصی در نظر گرفته شده‌اند. شما می‌توانید متناسب با شرایط خود، بهترین برنامه شستشو را انتخاب کنید.

راهنمای علائم ماشین ظرفشویی بوش

یکی از دلایلی که باعث شده قیمت ماشین ظرفشویی بوش نسبت به دیگر برندهای داخلی گران‌تر باشد، این است که این محصولات با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌اند و از نظر سطح ایمنی، قدرت عملکرد، دوام و طول عمر شرایط بسیار ایده آلی دارند. معنی چراغ های ظرفشویی بوش بسته به مدل دستگاه می‌توانند متفاوت باشند. ما در ادامه به صورت تصویری شما را با معنی چراغ‌های ظرفشویی بوش آشنا می‌کنیم.

پیش شستشو

به مرحله قبل از آبکشی اصلی اشاره دارد. در واقع این چراغ نماد آبکشی کوتاه است که بیشتر برای ظروفی کاربرد دارد که بسیار کثیف و چرب هستند و نیاز به شستشوی عمیقی دارند.

شستشوی یک‌ساعته

معمولا زمانی که برای شستشوی ظرف‌ها زمانی کافی ندارید و باید در مدت زمان کمتری این کار را انجام دهید، می‌توانید از این حالت استفاده کنید که ظرف‌ها را طی یک ساعت به طور کامل شسته و خشک می‌کند.

شستشوی خودکار

معمولا برای شستشوی روزانه ظروف می‌توان از این برنامه استفاده کرد. برنامه شستشوی خودکار که دمای آب را بسته به میزان کثیفی و حجم ظرف‌ها بین ۴۵ تا ۶۵ درجه سانتی گراد تنظیم می‌کند.

شستشوی اقتصادی

اقتصادی‌ترین و در عین حال طولانی‌ترین برنامه برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی بوش است که ظروف را در دمای ۵۰ درجه سانتی گراد شسته و آب و برق بسیار کمی مصرف می‌کند.

شستشوی مخصوص شیشه و کریستال

برای شستن ظروف کریستالی و شیشه‌ای که بسیار حساس هستند، می‌توان از این برنامه استفاده کرد. این برنامه به آرامی دمای دستگاه را تا ۴۰ درجه افزایش می‌دهد و همچنین برای افزایش درخشندگی و براق بودن ظرف‌ها، فرایند خشک کردن را بسیار آرام انجام می‌دهد.

شستشوی مخصوص شیشه و کریستال

برنامه  Express 45°

از این برنامه برای شستشو و خشک کردن سریع لیوان‌ها که دمای آب در آن نسبتا خنک است استفاده می‌شود.

برنامه Express 60°

برنامه‌ای که دمای آب در آن بیشتر از دمای آب برای شستشوی ظروف شیشه‌ای و کریستالی است. این برنامه ظروف را سریع‌تر تمیز می‌کند.

کلید Intensive Zone

در این برنامه برای تمیز شسته شدن ظروف بسیار چرب، قابلمه‌ها و تابه‌ها از آب با دما و فشار زیاد استفاده می‌شود. البته این دما و فشار بالای آب بیشتر در سبد پایینی ظرفشویی اعمال می‌شود. پس ظروفی که تمیزتر و ظریف‌تر هستند را بهتر است در سبدهای بالایی قرار دهید.

علامت شیر آب

اگر چراغ شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش روشن شد به این معناست که آب ورودی به دستگاه شما کافی نیست. در این زمان شما باید از باز بودن شیر آب اطمینان حاصل کنید. همچنین لازم است اتصالات و شلنگ‌ها را بررسی نمایید و مطمئن شوید که انسداد و گرفتگی در آن‌ها وجود نداشته باشد.

قفل کودک

روشن شدن چراغ کلید، به معنای فعال شدن قفل کودک ماشین ظرفشویی است. اگر این چراغ روشن باشد، یعنی هر گونه دستکاری و لمس کلیدهای نمایشگر، تغییری در عملکرد دستگاه ایجاد نمی‌کند. این موضوع بیشتر برای امنیت دستگاه در برابر کودکان و یا حیوانات خانگی است. برای خانواده هایی که دارای کودک هستند دانستن معنی چراغ های ظرفشویی بوش بخصوص قفل کودک بسیار مهم است.

چراغ مخزن نمک

یکی دیگر از معنی چراغ های ظرفشویی بوش که باید بدانید علامت دو فلش رفت و برگشتی، به خالی بودن مخزن نمک اشاره دارد. اگر این چراغ روشن باشد، یعنی باید حتما پیش از روشن کردن ظرفشویی، اقدام به پر کردن مخزن نمک کنید.

چراغ مایع جلادهنده

یکی از مواد شوینده بسیار موثر در براق و درخشان شدن ظروف، مایع جلادهنده است. اگر مخزن مربوط به این ماده شوینده خالی شده باشد، این چراغ روشن می‌شود. بنابراین شما باید قبل از روشن کردن ظرفشویی حتما مخزن را پر کنید.

خشک کردن و شستشوی ظروف

روشن بودن این چراغ به معنای آن است که ظروف در مرحله خشک شدن قرار دارند. البته برخی مدل‌های ظرفشویی بوش دارای حالت Extra dry نیز هستند که نسبت به حالت خشک شدن معمولی پروسه طولانی‌تری دارد و ظروف را کاملا خشک شده به شما تحویل می‌دهد. روشن بودن علامت برس، به معنای آن است که ظروف شما در حال شسته شدن هستند.

نتیجه گیری

آشنایی با معنی چراغ های ظرفشویی بوش، به شما این امکان را می‌دهد تا هشدارها و پیام‌های دستگاه را به خوبی درک کنید. به عنوان مثال، اگر چراغ دو فلش روشن باشد، به این معناست که مخزن نمک خالی شده است و شما باید حتما اقدام به پر کردن آن کنید. یا روشن بودن علامت کلید به معنای فعال بودن قفل کودک است. همچنین یک سری کلید و علامت دیگر روی صفحه نمایش ظرفشویی وجود دارند که به شما می‌گویند با توجه به شرایط موجود، انتخاب کدام حالت شستشو برای ظروف بهتر است. شما می‌توانید اطلاعات کامل این علائم و چراغ‌ها را از طریق دفترچه خانه بوش راهنمای دستگاه نیز بدست آورید.

سوالات متداول

حالت Eco در ماشین ظرفشویی بوش یک برنامه ویژه برای شستشوی اقتصادی ظروف است که معمولا نسبت به برنامه‌های شستشوی روزانه زمان بیشتری طول می‌کشد و آب و برق کمتری مصرف می‌کند.
در صورتی که چراغ شیر آب روشن باشد، یعنی دستگاه آب کافی ندارد. این موضوع می‌تواند به دلیل بسته بودن شیر آب یا انسداد و گرفتگی شلنگ اتفاق بیفتد.
بسته به شدت کثیفی و چرب بودن ظروف، دمای آب بین ۴۵ تا ۶۵ درجه سانتی گراد تغییر می‌کند.

3.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *