علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش یکی از اتفاقاتی است که احتمالا برای هر فردی می‌تواند نگران کننده باشد. یعنی چه اتفاقی افتاده که لباسشویی روشن نمی‌شود؟ شاید در برخورد اول با این مشکل به سراغ اتصالات دستگاه بروید تا مطمئن شوید که دستگاه به طور کامل به پریز برق وصل باشد. در قدم بعدی نیز بررسی خواهید کرد که آیا برق کل خانه قطع نشده باشد. اما اگر این دو مورد را چک کردید و مطمئن شدید که مشکلی وجود ندارد؟ به طور حتم مضطرب خواهید شد که چه عاملی باعث روشن نشدن دستگاه شده است؟ ما در این مطلب قصد داریم علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش را به طور کامل شرح دهیم تا بتوانید برای حل مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش؟

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین لوازم خانه است که این روزها تقریبا همه ما حداقل یک نمونه از آن را در خانه خود داریم. ماشین‌های لباسشویی در مدل‌ها و برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. در این میان، ماشین لباسشویی بوش یکی از بهترین و معتبرترین انواع لباسشویی در بازار است. این محصولات از نظر کیفیت ساخت و راندمان کاری شرایط بسیار ایده آلی دارند. اما حتی همین محصولات هم در مواقعی می‌توانند دچار مشکل و اختلال در عملکرد شوند.

بنابراین نباید به این دلیل که لباسشویی شما از یک برند معتبر است نسبت به نگهداری اصولی از آن بی‌توجه باشید. علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش تنها یک مورد خاص نیست. دلایل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث بروز این مشکل باشند. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

علت روشن نشدن لباسشویی بوش

مشکل در اتصالات برقی ماشین لباسشویی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، وصل نبودن سیم ماشین لباسشویی به پریز برق و در واقع جدا شدن از آن یکی از مواردی است که می‌تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش باشد. بنابراین ساده‌ترین راهکاری که به ذهن می‌رسد، این است که ابتدا اتصالات لباسشویی به برق را چک کنید. گاهی اوقات این امکان وجود دارد که به دلیل لرزش و تکان‌های شدید لباسشویی، دو شاخه آن از پریز جدا شده باشد. پس در قدم اول بهتر است این موضوع را چک کنید.

خراب بودن نمایشگر ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش باشد، خراب بودن یا سوختگی صفحه نمایش آن است. اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که نمایشگر دستگاه سوخته است یا نه، باید علاوه بر دکمه Start، دیگر دکمه‌های آن را نیز بررسی کنید. در صورتی که تنها چند عدد از دکمه‌های نمایشگر کار نکردند، این نشان دهنده آن است که صفحه نمایش لباسشویی سوخته و نیاز به تعویض دارد. اما در صورتی که تمام دکمه‌ها از کار افتاده باشند این یعنی باید مشکل را در برق ورودی دستگاه جستجو کنید. در اینجا لازم است حتما از وسایل ایمنی همچون فازمتر استفاده کنید.

کامل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی معمولا به دلیل خراب بودن سوئیچ درب است. تا زمانی که سوئیچ درب لباسشویی مشکل داشته باشد، درب دستگاه به طور کامل بسته نمی‌شود و در نتیجه ماشین لباسشویی شما نیز روشن نخواهد شد. راهکار این مشکل نیز تعویض سوئیچ با یک نمونه جدید است. برای این کار سعی کنید حتما از نیروهای متخصص کمک بگیرید. نمایندگی لباسشویی بوش بهترین تکنسین‌ها را برای حل مشکل به محل اعزام می‌کند.

خراب بودن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

لوازم برقی همگی دارای یک برد الکترونیکی هستند که این برد در واقع فرماندهی کل دستگاه را برعهده دارد. حال تصور کنید برد الکترونیکی ماشین لباسشویی از کار بیفتد و یا به هر دلیلی بسوزد؟ قطعا نتیجه آن چیزی نخواهد بود جز روشن نشدن دستگاه. پس می‌توان گفت یکی از احتمالات مهم در روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش مربوط به خرابی برد الکترونیکی آن است. اگر برد سوخته باشد، لباسشویی تحت هیچ شرایطی روشن نخواهد شد. برای تشخیص این موضوع و حل آن هم نیاز به حضور افراد متخصص است و کاربران عادی نمی‌توانند آن را به درستی بررسی کنند.

روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

سوختن فیوز ماشین لباسشویی

برای بررسی فیوز دستگاه باید از وسیله‌ای به نام مولتی متر استفاده شود. اگر فیوز سوخته باشد یا کابل دستگاه دچار پوسیدگی، پارگی و یا حتی آب شدگی شده باشد، نمی‌توان ماشین لباسشویی را روشن کرد. در این شرایط تنها راه حل این است که کابل‌ها و فیوز آسیب دیده به طور کامل تعویض شوند. توجه داشته باشید که استفاده از فیوز نامرغوب یا غیر استاندارد می‌تواند صدمات جدی‌تری به دستگاه وارد کند. بنابراین در این مورد نیز بهتر است حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

خراب بودن موتور ماشین لباسشویی

کیفیت موتور تاثیر بسیار زیادی در قیمت ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش، ۹ کیلویی و ۱۰ کیلویی بوش دارد. برند بوش در واقع به دلیل استفاده از بهترین و قدرتمندترین موتورها در ساخت انواع ماشین لباسشویی شهرت دارد. موتورهای فوق العاده قوی که علاوه بر کم صدا بودن از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

اما وقتی صحبت از خراب بودن موتور ماشین لباسشویی می‌کنیم، یعنی به یک مشکل جدی اشاره داریم. کاربران باید به این امر واقف باشند که حتی موتور ماشین لباسشویی بوش هم می‌تواند دچار مشکل یا اختلال در عملکرد شود. معمولا مشکل در موتور زمانی مشخص می‌شود که لباسشویی شما در حال کار کردن است و حین کار صداهای غیر طبیعی تولید می‌کند یا به ناگهان حین کار، دیگ آن متوقف شده و دستگاه خاموش می‌شود.

این‌ها می‌توانند نشانه‌هایی از خراب بودن موتور دستگاه باشند. اگر بیش از اندازه از ماشین لباسشویی کار بکشید، فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شده و بر اثر داغ شدن زیاد احتمال سوختگی آن وجود دارد. بنابراین سعی کنید در این مورد کمی متعادل رفتار کنید.

مشکل در سیم کشی داخلی ماشین لباسشویی

مشکل یا هر گونه ایراد در سیم کشی داخلی دستگاه نیز می‌تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش باشد. وقتی سیم کشی مشکلی داشته باشد، یعنی جریان برق به آن شکلی که باید به برد دستگاه و نمایشگر آن منتقل نمی‌شود و نهایتا هیچ کدام از این بخش‌ها نمی‌توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند. اختلال در عملکرد برد دستگاه هم، همانطور که پیش از این اشاره کردیم از روشن شدن دستگاه ممانعت به عمل می‌آورد.

روشن نشدن لباسشویی بوش

نکاتی درمورد مراقبت از ماشین لباسشویی بوش

شاید در برخی مواقع علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش ربطی به نحوه استفاده کاربران نداشته باشد. اما در برخی مواقع هم این روش استفاده از محصول است که باعث خرابی‌هایی در آن می‌شود. ما در این بخش می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که اگر کاربران استفاده درستی از ماشین لباسشویی بوش داشته باشند، می‌توانند از مشکلاتی نظیر روشن نشدن آن جلوگیری کرده و طول عمر دستگاه خود را افزایش دهند. به این جهت، لیستی را آماده کرده‌ایم که نکات مهمی را در خصوص نگهداری و مراقبت اصولی از دستگاه در اختیار شما قرار می‌دهد. این نکات به شرح زیر هستند:

  • سعی کنید روزی فقط یک یا نهایتا دوبار ماشین لباسشویی را روشن کنید. در صورت نیاز به دو بار استفاده، بین هر بار روشن کردن لباسشویی وقفه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای بیندازید تا موتور دستگاه کمی سرد شود.
  • به هیچ عنوان اشیاء و اجسام سنگین را روی لباسشویی قرار ندهید.
  • از پر کردن بیش از حد دیگ لباسشویی جلوگیری کنید.
  • پس از هر بار پایان فرایند شستشو، لاستیک اطراف درب دستگاه را با یک پارچه تمیز کاملا خشک کنید و اجازه دهید درب لباسشویی برای چند ساعتی باز بماند تا رطوبت داخل آن کاملا خشک شود.
  • هر چند وقت یک بار فیلتر دستگاه را کاملا تمیز کنید.
  • از مواد جرم گیر مخصوص ماشین لباسشویی بوش استفاده کنید تا دستگاه دچار جرم گرفتگی و رسوب نشود.
  • حتما برای لباسشویی از یک محافظ برق استفاده کنید و دوشاخه آن را مستقیما به پریز برق وصل نکنید.
  • پس از هر بار شستشو، بهتر است برای اطمینان بیشتر دو شاخه دستگاه را از برق بیرون بکشید.
  • از تراز بودن لباسشویی در محل خود اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به مواردی همچون؛ سوختن یا خراب شدن برد الکترونیکی لباسشویی، سوختن فیوز یا خراب بودن کابل دستگاه، قطع شدن برق، درست وصل نشدن دوشاخه لباسشویی به پریز برق، مشکل در سیم کشی داخلی لباسشویی، خراب شدن یا سوختن موتور لباسشویی، خراب بودن نمایشگر لباسشویی و خراب شدن سوئیچ درب لباسشویی اشاره کنیم. معمولا بهترین راهکار برای حل مشکل روشن نشدن لباسشویی این است که از نمایندگی لباسشویی بوش درخواست اعزام نیروی متخصص داشته باشید تا این افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن علت اصلی مشکل را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای حل آن انجام دهند.

سوالات متداول

روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. گاهی اوقات دلایل ساده‌ای مثل جدا شدن دو شاخه دستگاه از پریز برق علت روشن نشدن دستگاه است. در برخی مواقع نیز مشکل کاملا جدی است و باید به صورت تخصصی بررسی شود. سوختن برد الکترونیکی، سوختن موتور دستگاه، خراب بودن صفحه نمایش، پارگی کابل، خراب بودن سیم کشی داخلی دستگاه و… از جمله دلایل مهمی هستند که می‌توانند علت روشن نشدن لباسشویی بوش باشند و تشخیص آن در اکثر مواقع از عهده افراد عادی خارج است.

برای اینکه بتوان مشکل روشن نشدن لباسشویی را برطرف کرد، باید ابتدا دلیل اصلی وقوع این مسئله را تشخیص داد. وقتی علت اصلی مشکل به درستی تشخیص داده شود، می‌توان به سرعت راهکاری برای حل آن به کار برد. به عنوان مثال اگر برد دستگاه سوخته باشد، می‌توان برد جدیدی برای آن تهیه کرد و… .

بله، اگر سوئیچ درب لباسشویی مشکل داشته باشد، درب دستگاه به طور کامل بسته نمی‌شود. در نتیجه لباسشویی قادر به روشن شدن و کار کردن نخواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *