فر توکار مناسب چه خانه هایی است؟

فر توکار مناسب چه خانه هایی است

این روزها طراحی فضای داخلی آشپزخانه‌ها کمی مدرن‌تر و امروزی‌تر شده و در دکوراسیون آن‌ها از تجهیزات به روزتری استفاده می‌شود. به عنوان مثال؛ گازهای رومیزی جایگزین گاز‌های معمولی شده‌اند و به جای استفاده از اجاق گازهای فردار از فرهای تو کار استفاده می‌شود. فرهای توکار معمولا از نظر ساخت و شکل ظاهری شباهت زیادی به مایکروویو‌ها دارند. اما از نظر تنوع پخت و نحوه کار بهتر از مایکروویوهای معمولی عمل می‌کنند. افراد بسیار زیادی هستند که تمایل دارند از بهترین انواع فر توکار در آشپزخانه خود استفاده کنند. اما بایستی بدانید برای نصب این دستگاه‌ها می‌بایست مواردی را در نظر داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم فر توکار بوش مناسب چه خانه هایی است؟

فر توکار

فر تو کار مناسب چه خانه‌ هایی است؟

فر توکار به دلیل قرار گرفتن درون کابینت یا دیوار به فر کابینتی نیز معروف است. از آن‌جایی که این فرها نسبت به فر‌های معمولی، فضای زیادی را از آشپزخانه اشغال نمی‌کنند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. شما در طول روز ساعاتی را در آشپزخانه مشغول به کار هستید و معمولاً تردد زیادی در آن دارید. از همین رو استفاده از تجهیزات جدید و مدرنی که چندان دست و پاگیر نباشند و بتوانند بیشترین کارایی را داشته باشند کاملا احساس می‌شود.

به همین جهت است که بازار خرید و فروش فر توکار بسیار پررونق شده است. فرهای تو کار علاوه بر کاربردهای گسترده‌ای که در پخت و پز دارند، می‌توانند باعث افزایش جذابیت و زیبایی دکوراسیون فضای آشپزخانه شما شوند. همین دلایل کافی است تا افراد مشتاق شوند به جای استفاده از اجاق گازهای فردار به سراغ فرهای تو کار بروند.

برای اینکه بدانیم فر تو کار مناسب چه خانه ‌هایی است، بایستی فاکتورهای زیادی را بررسی کنیم. البته که ساختمان‌های نوساز و جدید که دارای شیک‌ترین و مدرن‌ترین آشپزخانه‌ها هستند همگی به فر توکار نیز مجهز می‌باشند. اما به طور کلی می‌توان گفت فر توکار بیشتر مناسب خانه‌هایی است که فضای آشپزخانه آن کوچک و محدود بوده و قرار دادن وسایلی همچون یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز فردار و… در آن سخت می‌باشد.

با استفاده از فر توکار در این خانه‌ها می‌توان به شکلی بهینه از فضای آشپزخانه استفاده کرد و به جذابیت آن نیز افزود. نمایندگی بوش تهران انواعی از جدیدترین مدل‌های فر توکار را به بازار عرضه می‌کند که هرکدام با قابلیت‌ها و امکانات خاصی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه خود و فضایی که برای این محصول در نظر گرفته‌اید بهترین نوع فر توکار را تهیه کنید.

انواع فر توکار بوش

وقتی تصمیم به خرید فر بوش می‌گیرید با انواع و اقسام گوناگونی از محصولات رو به رو می‌شوید که شاید انتخاب را برای شما کمی دشوار کند. فرها از نظر طراحی، کارایی، نحوه عملکرد، قیمت، چگونگی نصب و… به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. فر توکار تنها یکی از انواع این محصولات است که خود دسته‌بندی‌های دیگری دارد. از انواع فر توکار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فر توکار برقی که در آن برق، انرژی مورد نیاز فر را برای طبخ غذا فراهم می‌کند.
  • فر توکار گازی که در آن گاز انرژی مورد نیاز فر را برای پخت غذا فراهم می‌کند.
  • فر توکار ترکیبی (گازی و برقی) که برای پخت غذا هم از انرژی برق و هم از انرژی گاز استفاده می‌کند.

بنابراین برای پاسخ به این سوال که فر تو کار مناسب چه خانه‌ هایی است؟ بایستی این موضوع را بررسی کنید که شما برای پخت غذا از چه نوع انرژی استفاده می‌کنید؟ و بر اساس آن اقدام به انتخاب فر توکار نمایید.

انواع فر توکار

راهنمای انتخاب بهترین محل برای نصب فر توکار

پیش از این که اقدام به خرید فر توکار کنید، لازم است محلی که برای نصب آن در نظر گرفته‌اید را به طور واضح مشخص کرده و ابعاد و اندازه آن را تعیین کنید. موارد بسیار زیادی وجود دارند که در نصب فر توکار تأثیرگذار هستند. شما باید این موارد را شناسایی کرده و در خرید فر به آن‌ها توجه داشته باشید.

اگر برای نصب فر از متخصصین و تکنسین‌های مربوطه کمک بگیرید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که این محصول به درستی و با استانداردهای بالا در محل مورد نظر قرار خواهد گرفت. بزرگ و کوچک بودن فر توکار نسبت به محل نصبی که برای آن در نظر گرفته‌اید می‌تواند مشکلاتی را در جایگذاری آن به وجود آورد. از بهترین مکان‌ها در فضای آشپزخانه که می‌توانند گزینه مناسبی برای قرار دادن فر توکار باشند عبارتند از:

  • جزیره آشپزخانه
  • قسمت پایینی گاز رومیزی
  • کابینت‌های بلند
  • در مجاورت مایکروفر
  • در گوشه آشپزخانه و…

نصب فر توکار در جزیره آشپزخانه

یکی از المان‌های جذاب در آشپزخانه‌های مدرن و جدید، جزیره است که علاوه بر زیبایی به نوعی فضای آشپزخانه را از پذیرایی جدا می‌کند. برخی از افراد نسبت به چیدمان تجهیزات آشپزخانه حساسیت بسیار زیادی دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند در صورت امکان تجهیزاتی مانند فر توکار خود را درون جزیره قرار دهند تا فر در معرض دید دیگران قرار نگیرد.

در واقع مزیت قرار دادن فر توکار درون جزیره پنهان شدن آن است. پس در این مورد فر توکار مناسب خانه‌هایی است که فضای آشپزخانه آن‌ها مجهز به جزیره باشد. معمولا افرادی که خانه‌های بزرگی دارند با قرار دادن فر درون جزیره می‌توانند از فضای کابینت‌های خود بیشتر استفاده کرده و در عین حال از وجود جزیره نیز استفاده مفیدی داشته باشند.

نصب فر توکار در قسمت پایینی گاز رومیزی

برخی از افراد تمایل دارند تا تمامی تجهیزات پخت و پز کاملا در دسترسشان باشد و در زمان پخت غذا احتیاج نداشته باشند تا از گوشه‌ای به گوشه‌ی دیگر تردد کنند. از همین ‌رو نصب فر توکار در زیر گاز رومیزی می‌تواند بهترین انتخاب باشد تا آن‌ها بتوانند هم روی فعالیت اجاق گاز تمرکز داشته و هم نظارت خوبی روی عملکرد فر داشته باشند. نصب کردن فر توکار در قسمت پایین گاز رومیزی اغلب برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب صحیحی است. البته باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که پایین بودن فر باعث می‌شود تا کودکان به آن دسترسی داشته باشند. خوشبختانه فرهای بوش با مجهز بودن به قفل کودک خطرات احتمالی را به حداقل ممکن رسانده اند.

نصب فر توکار در کابینت‌های بلند

معمولاً آشپزخانه‌های بزرگی که به صورت امروزی طراحی شده‌اند، دارای کابینت‌های بلند هستند که این کابینت‌ها گاه به سقف نیز می‌رسند. نصب و قرار دادن فر توکار داخل این کابینت‌ها برای چنین آشپزخانه‌هایی بهترین انتخاب است که می‌تواند زیبایی بی‌نظیری به فضای آشپزخانه ببخشد.

نصب فر توکار در مجاورت مایکروفر

اگر دارای مایکروفر هستید، می‌توانید برای جذابیت بیشتر آشپزخانه خود فر توکار را از نظر طراحی و رنگ‌بندی متناسب با مایکروفر خود انتخاب کرده و محل نصب آن را نیز در مجاورت مایکروفر انتخاب کنید. این اتفاق جذابی است که می‌تواند علاوه بر زیباتر کردن دکوراسیون آشپزخانه، دسترسی به تجهیزات پخت و پز را برای شما راحت‌تر کند. روش نصب هم می‌تواند متناسب با سلیقه شما به صورت ساید و کنار هم یا روی هم انجام شود.

نصب فر توکار در گوشه آشپزخانه

معمولاً گوشه آشپزخانه بخشی از آن است که تقریبا دست نخورده باقی می‌ماند و استفاده چندان زیادی از آن نمی‌شود. با نصب فر توکار در گوشه آشپزخانه هم می‌توان از این فضای بکر و بلا استفاده به شکلی بهینه استفاده کرد و هم تنوعی در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کرد.

انتخاب فر تو کار

نکات مهم در انتخاب فر توکار

برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از فر توکار داشته باشید لازم است در زمان خرید این محصول نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • توجه به اعتبار برند تولید کننده: همانطور که می‌دانید برند بوش جزء مطرح‌ترین برندها در زمینه تولید لوازم خانگی است. با اینکه ممکن است قیمت فر بوش نسبت به دیگر محصولات کمی بیشتر باشد، اما قطعاً در زمان خرید این اطمینان را خواهید داشت که محصول از نظر طول عمر و کارایی در بهترین و مطلوب‌ترین شرایط ممکن قرار دارد.
  • دقت به اندازه فر توکار: فرهای توکار از نظر ابعاد و اندازه بسیار متنوع هستند. البته استانداردهایی برای ساخت این محصولات در نظر گرفته شده است. رایج‌ترین انواع فر توکار با اندازه‌هایی به عرض ۶۰، ۷۰، ۹۰ و ۱۲۰ سانتی متر به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید متناسب با ابعاد فضای مورد نظر یکی از این محصولات را انتخاب کنید.
  • توجه به ظرفیت فر توکار: فرهای توکار در گنجایش و ظرفیت‌های متنوعی تولید می‌شوند. برای استفاده بهینه از این وسیله لازم است ظرفیت آن را متناسب با تعداد اعضای خانواده خود انتخاب کنید.
  • توجه به قیمت فر توکار بوش: قیمت فر توکار با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. بهتر است کالای خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا اطمینان داشته باشید که محصول کاملاً با کیفیت بوده و قیمت در نظر گرفته شده برای آن نیز معقول است.

نتیجه گیری

برای اینکه بدانید فر تو کار مناسب چه خانه‌ هایی است بایستی ابتدا به فضای آشپزخانه خود، معماری آن، سبک دکوراسیون آن و بزرگ یا کوچک بودن آشپزخانه توجه داشته باشید. همچنین برای نصب فر توکار لازم است ابتدا محل قرارگیری آن را در آشپزخانه تعیین کنید و متناسب با آن اقدام به خرید فر نمایید تا در جایگذاری آن با مشکل خاصی مواجه نشوید.

سوالات متداول

همه چیز بستگی به شرایط آشپزخانه شما و نحوه چیدمان آن دارد. اما از لحاظ فنی و ایمنی توصیه می‌شود حتماً از نظرات کارشناسان و متخصصین این حوزه استفاده شود.

فر توکار در ابعاد متفاوتی تولید می‌شود. معمولاً بیشترین مدل‌های فر توکار با ابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتی متر به بازار ارائه می‌شوند. اما بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های حرفه‌ای، فر توکار با ابعاد ۶۰ در ۹۰ سانتی متر است.

همه چیز بستگی به شرایط آشپزخانه شما دارد. اما توصیه می‌شود فر تا حد امکان در مجاورت کانتر نصب شود. به این شکل می‌توانید پس از پخت غذا به سرعت ظرف داغ را از درون فر روی کانتر قرار دهید. البته در زمان نصب و جایگذاری فر می‌بایست به شرایط تهویه نیز توجه داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *