نحوه تمیز کردن کفش با ماشین لباسشویی

نحوه تمیز کردن کفش با ماشین لباسشویی

آیا کفش ها می توانند داخل ماشین لباسشویی بروند؟ کفش‌هایی مثل اسپرت، کتونی، پارچه‌ای وغیره همواره مورد استفاده‌‌ترین کفش‌ها هستند که می‌توان از آن‌ها هم برای سرکار رفتن و هم ورزش استفاده کرد. اما یکی از معایب این کفش‌ها این است که خیلی سریع کثیف می‌شوند مخصوصا اگر رنگ آن‌ها روشن باشد. بنابراین گاها نیاز به شستن پیدا می‌کنند، اما نمی‌توان از این مسئله به‌راحتی گذشت؛ چراکه ممکن است حتی بعد از تمیز کردن هم لکه روی کفش باقی بماند.

پس برای انجام این کار باید به صورت مرحله‌ای اقدام به زدودن لکه‌ها کرد. البته در نظر داشته باشید که یکسری قواعد برای شستن این کفش‌ها وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. به عنوان مثال الزاما برای شستن کفش‌ها نیاز به شوینده‌های ویژه دارید یا در لباسشویی‌های خاص باید روش‌ها یا مراحل متنوعی را برای تمیز کردن کفش‌ها پیش بگیرید.

اما اگر لباسشویی‌تان از برند بوش باشد مشکلی با شستن هیچگونه کفش به جزء چرم ندارد. در کل لازمه انجام این کار رعایت چند نکته آن هم برای جلوگیری از آسیب رساندن به کفش و لباسشویی است که ما این نکات را در ادامه متن مطرح خواهیم کرد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا ادامه همراه ما باشید.

نکات مهم قبل از شستن کفش در ماشین لباسشویی

تمام کفش‌ها قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را ندارند و برخی از کفش‌ها قابلیت ایجاد آسیب به ماشین لباسشویی و یا خودشان را دارند. بنابراین، در صورتی که می‌خواهید کفش‌های خود را در ماشین لباسشویی شستشو دهید، به موارد زیر توجه کنید:

  • بررسی دستورالعمل‌ها: قبل از شستن کفش‌ها در ماشین لباسشویی دستورالعمل‌های موجود روی کفش‌ها را بررسی کنید. توصیه می‌شود همواره دستورالعمل تولید کننده را رعایت کنید و فقط کفش‌هایی را که قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند، شستشو دهید.
  • استفاده از کیسه یا حوله: برای جلوگیری از خراب شدن ماشین لباسشویی و یا آسیب به کفش‌ها، بهتر است از کیسه یا حوله‌ای که برای شستشوی کفش‌ها در داخل ماشین لباسشویی طراحی شده استفاده کنید. این کیسه یا حوله می‌تواند به کفش‌ها کمک کند تا در حین شستشو به درستی نگهداری شوند و از برخورد مستقیم با قسمت‌های دیگر ماشین جلوگیری کند.
  • حذف عناصر سخت: قبل از قرار دادن کفش‌ها در ماشین لباسشویی، هر گونه عنصر سختی مانند خمیر یا خاک را از کفش‌ها حذف کنید. این کار می‌تواند در جلوگیری از آسیب رساندن به ماشین لباسشویی کمک کند.

مهم است که همواره به دستورالعمل تولید کننده ماشین لباسشویی و کفش‌های خود توجه کنید. در صورتی که شک دارید، بهتر است از روش‌های دستی یا استفاده از خدمات شستشوی کفش بهره ببرید تا از حفظ کفش‌هایتان و جلوگیری از خرابی ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.

چه کفش هایی را می توانیم در لباسشویی بیندازیم؟

در نظر داشته باشید که فقط برخی از کفش‌ها را می‌توان از طریق لباسشویی تمیز کرد. به عنوان مثال کفش‌های کتونی، پارچه ای، ورزشی و نایلونی جزء کفش‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را با لباسشویی تمیز کرد. یعنی شستن آن‌ها هیچ خطری برای لباسشویی و کفش نداشته و توسط شوینده هم آسیب نمی‌بینند.

زیرا ساخت آن به شکلی است که دچار مشکلی نمی‌شود. البته در مقابل برخی کفش‌ها هستند که نمی‌توان آن‌ها را با لباسشویی شست و باید با دست تمیز شوند. شستن کفش‌هایی از جنس چرم، جیر، وینیل، نوبوک از طریق ماشین لباسشویی اشتباه بزرگی است.

آیا کفش ها می توانند داخل ماشین لباسشویی بروند

چون این جنس کفش‌ها آب‌ها را جذب می‌کنند و در نتیجه با بالا رفتن رطوبت این کفش‌ها دچار آسیب می‌شوند. پس شما این کفش‌ها را اولا با دست و دوما با پاک کننده مخصوص می‌شویید. البته اگر شستن کفش‌ها را به خشکشویی واگذار کنید هم مشکلی ندارد و چه بسا بهتر هم از پس این کارها بر می‌آید.

البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که برخی از کفش‌ها از جمله کفش‌هایی که دارای تزئینی، مهره‌های گلدوزی، پولک دوزی وغیره هستند را هیچ جوره نمی‌توان در لباسشویی قرار داد. واضح است که در لباسشویی طرح و زیبایی خود را از دست می‌دهند. پس تنها راه تمیز کردن آن‌ها شستن با دست است.

مراجعه به پیشنهاد تولید کننده

قبل از آنکه اقدام به شستن کفش کنید، حتما توصیه‌های تولید کننده را مطالعه کنید. این توصیه‌ها معمولا به صورت برچسبی روی کفش یا جعبه آن تعبیه می‌شود. اگر کفش مورد نظرتان از این بخش برخوردار نباشد، بهتر است که وارد سایت تولید کننده کفش شوید و در مورد نحوه شستن آن مطالعه کنید.

یا اگر دسترسی به سایت کفش ندارید تا ادامه همراه ما باشید؛ چرا که می‌خواهیم به بررسی نحوه شستن این کفش‌ها بپردازیم. اما در کل برخی از کفش‌ها به سختی ساخته می‌شوند و در اثر شستن سریع خراب می‌شوند. به عبارت دیگر فرقی ندارد که کفش شما از چه برندی است یا چقدر آن را خریداری کرده‌اید، ممکن است در اثر شستن به وسیله لباسشویی خراب شود.

مراحل شستن کفش در لباسشویی

اگر می‌خواهید کفش‌هایتان را به شکلی بشویید که دچار آسیب نشوند به چند مرحله زیر توجه کنید:

  • آماده‌سازی
  • برنامه شست و شوی درست و صحیح کفش با لباسشویی
  • در صورت لزوم می‌توان از روکش کفش بهره برد.
  • در صورت نیاز از کیسه محافظ استفاده کنید.
  • استفاده از مقدار و حجم مناسب شوینده
  • استفاده از خشک‌کننده مناسب

اولین مرحله شست و شو کفش ها با لباسشویی

اولین مرحله شست‌وشو کفش، آماده‌سازی آن است. منظور از آماده‌سازی کفش این است که قبل از آنکه آن را در لباسشویی بیندازید کفش را آماده شستن کنید که برای انجام آن باید چند کار کوچک را انجام دهید که این کارها به شرح زیر است:

اول بند کفش‌ها را باز کنید که می‌توانید یا همراه کفش یا به صورت جداگانه آن‌ها را بشویید. اما حتما آن‌ها را باز کنید، دلیل این همه تاکید این است که اینگونه جرم بند کفش در آن جذب می‌شود یا بالعکس جرم کفش‌ها باعث سیاه شدت بندها می‌شود. برای شستن بندها همراه با کفش می‌توانید از روش‌های دیگری هم استفاده کنید که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

مواد شوینده را به‌‌اندازه کافی و لازم در لباسشویی بریزید تا کف کند و بعد کفش‌ها را به لباسشویی بسپارید. البته قبل از اینکه کفش‌ها را در لباسشویی قرار دهید حتما گرد و غبار روی کفش را تمیز کنید. مثلا با مسواک و خمیر دندان می‌توانید تا حدودی آن را تمیز کنید و بعد آن را در لباسشویی قرار دهید تا تمیز شود و برق بزند.

دومین مرحله شست و شو کفش ها با لباسشویی

مرحله دوم شست‌وشو کفش‌ها مطالعه راهنمایی تمیز کردن آن است. یعنی در ارتباط با شستن کفش‌ها با لباسشویی اطلاعاتی را به دست آورید. مثلا این که با چه سرعتی کفش‌ها را باید شست یا چقدر مواد شوینده نیاز است؟ حتی اینکه باید درجه آب چقدر باشد؟ در صورتی که برنامه مناسبی برای شست‌وشو داشته باشید کفش‌ها کمتر به هم برخورد می‌کنند و آسیب‌های احتمالی کمتر خواهد شد.

مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی

سومین مرحله شست و شو کفش‌ها با لباسشویی

مهم‌‌ترین مرحله در شستن کفش‌ها نحوه شستن آن‌ها است. در واقع باید به نحوی کفش‌ها را شست که به آن‌ها آسیبی وارد نشود. می‌توانید از یک محافظ کفش استفاده کنید؛ زیرا علاوه بر کمک به تمیز کردن کفش، از آن محافظت می‌کند. اما در نظر داشته باشید که جنس محافظ به شکلی باشد که خود آن آسیب نبیند. در این مرحله باید یکسری نکات را رعایت کنید که در ادامه آن‌ها را نام خواهیم برد:

  • از حوله سفید برای تمیز کردن کفش کثیف اصلا استفاده نکنید.
  • به همراه کفش کثیف کفش دیگری را در لباسشویی رها نکنید.
  • اگر فکر می‌کنید که کفش‌تان وزن زیادی دارد آن را در لباسشویی نیندازید؛ چراکه به لباسشویی آسیب می‌زند. به عنوان مثال تمیز کردن کفش‌های بسکتبال با لباسشویی کار درستی نیست.

مرحله چهارم شست و شو کفش با لباسشویی

در مرحله بعدی حتما از کیسه‌های محافظ استفاده کنید. این کیسه‌ها به‌خوبی از کفش مراقبت می‌کنند. اگر می‌خواهید کفش‌ها را همراه با بندشان بشویید می‌توانید از کیسه سوراخ دار آن استفاده کنید. در مورد کیسه‌های محافظ باید موارد زیر را به خاطر بسپارید:

این کیسه‌ها برای شستن همزمان بند با کفش مناسب هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تهیه کنید. این کیسه‌ها را می‌توان برای نگهداری کفش‌ها هم استفاده کرد. حتما جنس خوب آن را خریداری کنید.

مرحله پنجم شست و شو کفش با لباسشویی

در گام بعدی باید مقدار شوینده را تعیین کنید. حواستان را جمع کنید که مقدار مناسبی شوینده را در داخل لباسشویی بریزید. اصلا هم فکر نکنید که هر چقدر مواد شوینده بیشتر باشد کفش تمیزتر می‌شود؛ چون تصور کاملا غلطی است.

وجود مقدار زیادی پاک کننده به معنای ایجاد کف زیاد است که در نتیجه باعث می‌شود کف به کفش نفوذ کند و کاملا تمیز نشود. به هیچ عنوان هیچ چیزی دیگری با کفش کثیف در داخل لباسشویی قرار ندهید زیرا ممکن است رنگ دهد. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که حتما نیاز نیست از شوینده‌های خاص استفاده کنید، به جزء زمانی که در توصیه‌های تولید کننده به این موضوع اشاره شده باشد.

مرحله آخر شست و شو کفش با لباسشویی

مرحله آخر شست‌وشو استفاده از خشک‌کننده است. توجه کنید که اصلا از خشک‌کن لباسشویی استفاده نکنید، چون به معنای واقعی کفش را نابود می‌سازد. در این مرحله هم برای تکمیل شست‌وشو باید یکسری نکات رعایت شود:

  • در هنگام چرخش‌ها، آب کفش را زیاد نگیرید.
  • از یک پنبه برای خشک کردن کفش استفاده کنید. حتی می‌توانید کفش‌های نم‌دار را رو به روی پنکه قرار دهید.
  • یک زمان خاصی را برای خشک کردن در نظر بگیرید.
  • می‌توانید آن‌ها را به صورت افتاده قرار دهید تا خشک شود.

شست و شو کفش با لباسشویی

معرفی محصولات بوش

همانطور که گفتیم اگر لباسشویی شما از برند بوش باشد هیچ مشکلی برای شستن هیچ گونه کفش به جزء چرم ندارد. پس لازم دیدیم تا در مورد این برند بیشتر صحبت کنیم. لوازم خانگی بوش جزء محصولات با کیفیت و خوش ساخت هستند.

برای خرید ماشین لباسشویی بوش می‌توانید به فروشگاه‌های متعددی که در سرتاسر ایران حضور دارند و نمایندگی این برند را بر عهده دارند، اقدام به خرید کنید. قیمت ماشین لباسشویی بوش با در نظر گرفتن نوع و مدل آن می‌تواند متفاوت باشد.

سخن پایانی

از آن جایی که کفش‌ها زود به زود کثیف می‌شوند به ویژه اگر سفید و کتانی باشند، نیاز است که گاهی آن را تمیز کنید. اما در نظر داشته باشید در صورتی که در شستن کفش‌ها کوتاهی کنید کثیفی‌ها به صورت لکه روی سطح کفش باقی می‌مانند. شستن کفش‌ها آن هم به وسیله لباسشویی یکی از راه‌های آسان برای تمیز کردن کفش‌ها است.

اما توجه داشته باشید که برای شستن کفش‌ها باید به صورت مرحله‌ای جلو بروید و تمام‌ نکات ذکر شده در بالا را مو به مو انجام دهید. بدین‌ ترتیب کفش‌هایتان تمیز می‌شوند و از آن مهم‌‌تر دچار آسیبی هم نخواهند شد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *