جاروبرقی بوش بهتر است یا پارس خزر

جاروبرقی بوش بهتر است یا پارس خزر

انتخاب نوع و مدل جاروبرقی برای آن دسته از بانوانی که به تمیزی و نظافت خانه خود توجه زیادی می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود خریداران در انتخاب جاروبرقی کمی سردرگم شوند، تنوع برند محصولات است. در زمینه تولید لوازم خانگی همچون جاروبرقی، برندهای داخلی و خارجی زیادی فعالیت می‌کنند که هر کدام محصولات خود را با شرایط مخصوصی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند. دو برند معتبر و شناخته شده در این حوزه، برندهای بوش و پارس خزر هستند که برند بوش جزء برندهای معتبر خارجی و برند پارس خزر جزء برندهای مطرح ایرانی هستند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه جاروبرقی بوش و پارس خزر بپردازیم و این محصولات را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

جاروبرقی بوش بهتر است یا پارس خزر؟

معمولا خریداران در زمان خرید جاروبرقی، ریسک نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند به سراغ برندهایی بروند که در طول زمان، خود را از هر لحاظ به مصرف کنندگان ثابت کرده‌اند. دو برند بوش و پارس خزر که یکی برندی آلمانی و دیگری برندی ایرانی هستند، جزء محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی به شمار می‌روند که تقریبا در هر فروشگاهی می‌توان انواعی از این محصولات را یافت.

از آن‌جایی که خریداران گاهی در انتخاب بین برندهای داخلی و خارجی دچار شک و تردید می‌شوند، ما قصد داریم برای اطمینان بیشتر شما نسبت به نحوه عملکرد و ویژگی‌های هر کدام از انواع جاروبرقی بوش و پارس خزر، به بررسی آن‌ها بپردازیم.

قبل از هر چیزی باید بدانید که محصولات بوش و پارس خزر در مدل‌ها و سری‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. اما ما قصد داریم به صورت کلی به مقایسه جاروبرقی بوش و پارس خزر بپردازیم و خریداران عزیز را در پروسه انتخاب محصول مناسب‌تر راهنمایی کنیم.

مقایسه جاروبرقی بوش و پارس خزر

مقایسه جاروبرقی بوش و پارس خزر از نظر نحوه عملکرد

برای اینکه یک مقایسه منصفانه بین دو جاروبرقی بوش و پارس خزر انجام شود، باید محصولاتی را با هم در کفه ترازو قرار بدهیم که از نظر توان موتور برابری کنند. یعنی عملا مقایسه جاروبرقی با توان ۱۸۰۰ وات با جاروبرقی پارس خزر با توان ۲۵۰۰ وات یا بالعکس، ارزیابی و قیاس درستی نیست.

به طور کل، جاروبرقی‌های برند بوش به دلیل ساخت نوآورانه‌تر و بهره‌مندی از قطعات باکیفیت و کارآمد، عملکرد فوق العاده مطلوبی در طول زمان دارند. البته شاید در نگاه اول، هر دو نوع جاروبرقی بوش و پارس خزر توان و قدرت مکش بالایی در تمیز کردن گردوغبارها داشته باشند، اما در نهایت این موتور فوق حرفه‌ای جاروبرقی بوش است که با مونتاژ عالی می‌تواند بدون افت کیفیت، عملکرد مطلوب خود را حفظ کند.

مقایسه جاروبرقی بوش و پارس خزر از نظر طراحی بدنه

البته که هر برند تولیدکننده‌ای برای جلب نظر مخاطبان خود، به طور پیوسته در حال ارتقای سطح کیفی محصولاتش می‌باشد. اما نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که محصولات برند بوش از نظر زیبایی حرف اول را می‌زنند. رقابت با این محصولات بسیار سخت است چرا که تنوع فوق العاده بالایی دارند و روز به روز بر زیبایی آن‌ها افزوده می‌شود.

طراحی ارگونومیک جاروبرقی‌های بوش باعث می‌شود تا عملیات نظافت سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود و کاربران ارتباط بهتری با دستگاه برقرار کنند. البته که جاروبرقی‌های پارس خزر به عنوان یک برند ایرانی از نظر زیبایی و تنوع امتیاز بالایی دریافت می‌کنند. اما در یک مقایسه کلی می توان به این موضوع پی برد که محصولات بوش شرایط ایده آل تری دارند.

مقایسه جاروبرقی بوش و پارس خزر از نظر خدمات پس از فروش

در خصوص خدمات پس از فروش، به طور کلی محصولات تولید داخل شرایط ایده آل‌تری دارند. خب تحریم‌های ایجاد شده در کشور به طور مستقیم روی فروش محصولات خارجی تاثیر گذاشته و در خصوص ارائه خدمات پس از فروش محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است. البته که نمایندگی جاروبرقی بوش تا حد امکان خدمات موردنیاز مشتریان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اما با این حال می‌توان گفت دریافت خدمات پس از فروش برای محصولات داخلی از جمله جاروبرقی پارس خزر به مراتب بهتر و راحت‌تر از جاروبرقی‌های بوش است.

جاروبرقی بوش یا پارس خزر

مقایسه جاروبرقی بوش و پارس خزر از نظر قیمت

قیمت جاروبرقی بوش نسبت به جاروبرقی پارس خزر بیشتر است. بنابراین آن دسته از خریدارانی که در خرید جاروبرقی محدودیت بودجه دارند، بهتر است به سراغ لوازم خانگی تولید داخل بروند. جاروبرقی پارس خزر برای حمایت از مصرف کننده داخلی محصولات را با قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه می‌کند. البته که باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که دلیل گران قیمت بودن محصولات بوش، عملکرد مطلوب‌تر در گذر زمان و طول عمر بیشتر آن‌هاست که قطعا ارزش خرید این تولیدات را بالا می‌برد.

بررسی دیگر موارد

برای کامل‌تر شدن مقایسه جاروبرقی بوش و پارس خزر تصمیم داریم به فاکتورهایی دیگری نیز اشاره کنیم:

  • هر دو محصول در انواع پاکت موقت و پاکت دائمی به بازار عرضه می‌شوند.
  • جاروبرقی‌های بوش معمولا کم صداتر از جاروبرقی‌های پارس خزر هستند.
  • محصولات جدیدی که توسط هر دو برند بوش و پارس خزر به بازار عرضه می‌شوند دارای فیلتر هپا هستند که فرایند نظافت را با کیفیت بیشتری انجام می‌دهد.
  • جاروشارژی بوش و پارس خزر نیز از جدیدترین محصولات تولید شده توسط دو برند بوش و پارس خزر هستند که هر کدام قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. البته محصولات برند پارس خزر به دلیل برخورداری از قطعات داخلی ارزان قیمت‌تر از محصولات برند بوش هستند.

نتیجه گیری

در مقایسه جاروبرقی بوش و پارس خزر باید بدانید که هر دوی این محصولات مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل خریداران باید در زمان خرید، این محصولات را از هر نظر مورد ارزیابی قرار دهند. محصولات برند پارس خزر از نظر نحوه عملکرد، قدرت تمیزکنندگی، طراحی بدنه و کیفیت ساخت شرایط بسیار مطلوبی دارند. اما در زمان قیاس با محصولات برند بوش، معمولا در رتبه دوم قرار می‌گیرند. اما برای آن دسته از افرادی که در خرید خود با محدودیت بودجه روبرو هستند، جاروبرقی پارس خزر می‌تواند گزینه اقتصادی‌تری به شمار رود.

سوالات متداول

جاروبرقی‌های برند بوش با داشتن موتور قوی‌تر با تکنولوژی پیشرفته‌تر، از قدرت مکش بالاتری برخوردار هستند.

هر دو برند بوش و پارس خزر در طراحی جاروبرقی‌های خود از فیلتر هپا استفاده کرده‌اند که فیلتری با بازدهی بسیار بالاست و قدرت بالایی در جذب ریزترین ذرات گردوغبار دارد.

مسلما محصولاتی که طراحی، تولید و مونتاژ آن‌ها در کشورهای خارجی انجام شده به دلیل صرف هزینه بیشتر، تکنولوژی و فناوری پیشرفته‌تر، هزینه‌های نگهداری و حمل و نقل و… قیمت بیشتری پیدا می‌کنند. بنابراین طبیعی است که جاروبرقی بوش نسبت به جاروبرقی پارس خزر گران قیمت‌تر باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *