لوازم خانگی بوش ساخت کدام کشور است؟

لوازم خانگی بوش ساخت کدام کشور است

در حال حاضر بوش، یکی از برندهای معتبر و مطرح در سطح جهان شناخته می‌شود و در ایران هم از محبوبیت زیادی برخوردار است. این برند در زمینه طراحی و تولید لوازم خانگی و آشپزخانه فعالیت می‌کند و به نوعی زمینه پر کاربرد در بخش خانگی و صنعت را در بر می‌گیرد. دلیل محبوبیت آن در ایران و جهان، زیبایی، شیک بودن، استفاده از متریال‌های با کیفیت و دوام و طول عمر بالای آن است.

آیا تا کنون به این سوال توجه کرده‌اید که لوازم خانگی بوش ساخت کجاست؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و ضمن معرفی تمام محصولات بوش از جمله یخچال، جاروبرقی و ظرفشویی، تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه، به روش‌های تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم خانگی بوش اشاره‌ای کنیم و نگاهی به مزیت‌های این برند موفق جهانی داشته باشیم. اگر قصد خرید لوازم خانگی را دارید و وجود برندهای متعدد شما را گمراه کرده است، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله آموزشی را تا پایان مطالعه کنید. بدون شک در پایان مقاله، تصمیم گیری مناسبی خواهید داشت.

لوازم خانگی بوش

برای اینکه ذهنیت کاملی نسبت به این موضوع که لوازم خانگی بوش ساخت کجاست؟ پیدا کنید، این بخش از مقاله را با دقت مطالعه کنید. جالب است بدانید که لوازم خانگی بوش توسط کشور آلمان طراحی و تولید می‌شود. با نگاهی به پیشینه این برند برای اولین بار به شهر اشتوتکارت آلمان می‌رسیم در واقع بوش اولین فعالیت خود را در این شهر شروع کرد. البته این برند امروزه به حدی رشد و توسعه پیدا کرده است که علاوه بر کشور مادر که آلمان نام دارد، در کشورهای دیگری مانند ترکیه، مالزی، مجارستان، چین و غیره نیز با مجوز و تحت لیسانس مرجع اصلی برند بوش در آلمان، تولید و به سایر بازارهای دیگر عرضه می‌شوند.

بوش نام خالق و سازنده خود را دریافت کرده است. در سال 1901 میلادی رابرت بوش به عنوان خالق و تاسیس کننده اصلی برند بوش، اولین قدم را برای تولید لوازم خانگی برداشت. با گذشت حدود 15 سال و رونق گرفتن تولید لوازم خانگی، همه محصولات برند بوش از آلمان به عنوان کشور مبدأ به سایر کشورهای دنیا راه پیدا کرد.

در ادامه مبحث لوازم خانگی بوش ساخت کجاست؟ این نکته نیز حائز اهمیت است که با نگاهی به برندهای ممتاز دنیا، متوجه می‌شویم نام بوش در بین سه برند مطرح جهان به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که شعار این برند این است”ترجیح می‌دهم سرمایه خود را از دست بدهم تا اعتماد شما را” و از همین شعار می‌توان به کیفیت و درجه عالی تولیدات آن پی برد. در حال حاضر  این برند بالغ بر 50 هزار نیرو در سراسر جهان دارد.

لوازم خانگی برند بوش در چه کشورهایی تولید می‌شود؟

لوازم خانگی اصل بوش

برند بوش متعلق به کشور آلمان است و از زمان شروع به‌‌کار آن سال‌های زیادی می‌گذرد. این برند در حال حاضر جزو 3 برند برتر تولید کننده لوازم خانگی در جهان به‌شمار می‌رود. برند بوش متشکل از مجموعه‌ای بزرگ است و تولیدکنندگان زیادی در سراسر دنیا زیر نظر و مطابق با اصول و قوانین حاکم بر این برند در حال فعالیت هستند. به‌نحوی می‌توان گفت این مجموعه جهانی در حال‌حاضر غریب به 50000 هزار نیروی کار دارد.

تمام محصولاتی که با نام و نشان بوش راهی بازارهای جهانی می‌شوند، از نظر کیفیت و طول‌عمر کاملا مشابه هم بوده و بدون هیچ شبهه‌ای قابل تایید هستند. بنابراین کیفیت خرید لوازم خانگی برند بوش از نظر کشور تولید کننده فرقی باهم ندارند.

کمپانی اصلی برند بوش در کجا قرار دارد؟

کمپانی اصلی برند بوش در کشور آلمان و شهر اشتوتگارت آن مستقر است اما برند بوش به غیر از کارخانه اصلی در کشورهای دیگر نیز کمپانی فعال دارد. به‌عبارت دیگر کشور‌های زیادی نظیر، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، مجارستان، مالزی، اسلوونی و غیره در با برند بوش آلمان در زمینه تولید لوازم خانگی برند بوش همکاری دارند.

البته باید متذکر شویم که کارخانه‌های اصلی این برند فقط در کشورهای آلمان، چین، ترکیه، مالزی و مجارستان قرار دارند. تولیدات سایر کشورها به‌غیر از مواد نام برده تحت لیسانس بوش آلمان فعالیت می‌کنند. به‌طورکلی لوازم خانگی برند بوش 6 دسته‌بندی مجزا دارد و شامل پخت و پز، شستشو و نظافت، نوشیدنی ساز، خردکن و غذاساز و یخچال و فریزر هستند. هرکدام از این دسته‌بندی‌ها در کارخانه‌های متعددی که در کشورهای مختلف فعالیت دارند تولیدمی‌شوند.

البته این نکته مهم ناگفته نماند که هر مدل از محصولات و لوازم برقی بوش فقط در یک کشور تولید می‌شود و هیچ کشوری یک محصولی مشابه با مدلی که در کشوری دیگر تولید می‌شود را تولید نمی‌کند.

بیشتر بدانید: چرا باید از بین برندهای مختلف، بوش را انتخاب کنیم؟

معرفی تمام محصولات بوش از جمله یخچال، جاروبرقی و ظرفشویی بوش

بوش اولین خط تولید خود را به یخچال اختصاص داد و آن را در سال 1933 میلادی راه‌اندازی کرد. پس از آن متوقف نشد و در سال 1958 میلادی اولین ماشین تمام اتوماتیک را روانه بازار کرد و در حال حاضر انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ را می‌توان در گوشه و کنار هر منزلی مشاهده کرد. ناگفته نماند که این برند موفق شده پیشرفته‌ترین یخچال، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی و جاروبرقی را تولید و عرضه کند. در ادامه به اختصار این وسایل را معرفی می‌کنیم.

یخچال

بدون شک هیچ منزل و یا محل کاری را نمی‌توان بدون یخچال تصور کرد با این حال از میان انواع برندهای داخلی و خارجی، شاید یکی از بی نظیرترین و ایمن‌ترین برند از دید مردم یخچال بوش باشد و همین موضوع آنها را کنجکاو کرده تحقیق کنند لوازم خانگی بوش ساخت کجاست؟ طراحی زیبا، جا دار بودن، استحکام بدنه در برخورد با موانع، قدرت بالای موتور، مجهز به پوشش آنتی باکتریال در محفظه داخلی، راحتی کار با دستگاه از جمله مزیت‌هایی هستند که این برند را در اولویت انتخاب‌ها قرار می‌دهد.

جاروبرقی

 علاوه بر زیبایی، برخورداری از متد روز در طراحی و عملکرد آن، کیفیت بالا در جمع آوری زباله و توان بالا، ویژگی‌هایی هستند که از یک جاروبرقی انتظار می‌رود. جاروبرقی بوش از همه لحاظ به انتظارات مخاطبان پاسخ می‌دهد و مطابق میل آنها است. در واقع از آنجا که صدای بیش از حد دستگاه، اسباب ناراحتی اطرافیان را فراهم می‌کند، بی صدا بودن عملکرد آن یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. ظرفیت بالای محفظه زباله یکی دیگر از مزیت‌هایی است که می‌توان در برند بوش مشاهده کرد. همچنین مصرف انرژی یکی از فاکتورهایی است که در هنگام خرید جاروبرقی باید به آن توجه کنید و برند بوش در این بخش هم با توجه به بهره وری بالایی که دارد، تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند و در نتیجه نمره بالایی دریافت می‌کند. از دیگر امتیازاتی که می‌توان نام برد، قیمت مناسب دستگاه است. طراحی، تولید و عرضه جاروبرقی تمام آحاد جامعه را در نظر گرفته و از این بابت به همه اقشار جامعه، امکان خرید محصولات خود و از جمله جاروبرقی را می‌دهد.

ماشین ظرفشویی

مشغله و کمبود وقت اجازه نمی‌دهد وقت اضافی برای شست و شوی ظروف داشته باشید و ماشین ظرفشویی بوش با توان بالا در خدمت افراد قرار گرفت. جالب است بدانید که این دستگاه به صورت بی صدا کار می‌کند و عملکرد فنی نیز به بهترین شکل انجام می‌شود لزومی ندارد نگران جانمایی و ست کردن آن باشید چرا که انعطاف پذیری بالایی دارد و با طرح‌ها و متد روز سازگاری دارد. ست کردن با کابینت و فضای آشپزخانه بدون هیچ نگرانی صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که بیشتر مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش دستگیره مخفی دارند و در کنار ظاهری شیک و مدرن، علاوه بر کارایی ایده‌آل، جلوه خاصی به فضا می‌بخشند. فراموش نکنید که پیش از خرید، ظرفیت بالای ظروف برای شست و شو را مد نظر قرار دهید. بد نیست بدانید که یکی از روش‌های اصل یا تقلبی بودن لوازم خانگی بوش این است که در کنار عملکرد استاندارد و اصولی، ظرفیت بالا را نیز در نظر می‌گیرد. با باز کردن درب دستگاه متوجه تقسیم بندی منظم و در نظر گیری جایگاه‌های مختلف برای ظروف می‌شوید. بخش بشقاب، کاسه، قاشق و چنگال و لیوان و استکان به خوبی از یکدیگر تفکیک شده است.

سری های ماشین لباسشویی بوش

محصولات مرتبط با شستشو و نظافت

محصولات مرتبط با شستشوی و نظافت بوش شامل ماشین لباسشویی، خشک‌کن، جاروبرقی و ماشین ظرفشویی هستند. این دسته از محصولات معمولا در کشورهای رومانی و ترکیه تولید می‌شوند. البته سایر کشورها نظیر روسیه و اسپانیا نیز در این زمینه با بوش آلمان همکاری دارند منتهی کشور ترکیه در این رابطه فعالیت گسترده‌تری دارد.

باید بگویم که از نظر کیفیت هیچ تفاوتی بین خرید لوازم خانگی برند بوش یا ماشین لباسشویی بوش و ظرفشویی بوش تولید شده در ترکیه و آلمان وجود ندارد. زیرا همه آن‌ها نظارت بوش بوده و تکنولوژی ساخت یکسانی دارند.

محصولات مرتبط با نوشیدنی ساز

نوشیدنی‌ساز‌ها بخشی از لوازم کوچک آشپزخانه به‌شمار می‌روند که به‌صورت انبوه تولید می‌شوند. این دسته از محصولات در کشور چین به تولید می‌رسند. فلسفه اصلی انتقال خط تولید انواع چای‌ساز، قهوه‌ساز و اسپرسو‌ساز برند بوش به کشور چین کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمدها است.

محصولات مرتبط به خردکن و غذاساز

این سری محصولات بوش که شامل انواع آبمیوه‌گیری بوش، آب مرکبات گیری، عصاره‌گیر، خردکن، مخلوط‌کن هستند، نیز جزو محصولات کوچک آشپزخانه بوده و در کشور چین تولید عرضه می‌شوند.

محصولات مرتبط پخت و پز

محصولات مرتبط با پخت‌و‌پز نظیر اجاق گاز، فر و مایکروفر و غیره برند بوش در کشور ایتالیا تولید می‌شوند. البته باید بگویم که کشور ایتالیا در زمینه تولید لوازم مرتبط با پخت‌وپز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و معمولا نامدارترین برندهای مرتبط با این دسته‌بندی به این کشور تعلق دارد. ازاین‌رو بوش آلمان جهت بهره‌مندی از این امکان و به‌کارگیری تجربیات مهندسان ایتالیایی این حوزه از فعالیت خود را در ایتالیا دایر کرده است تا بتواند محصولاتی باکیفت و قابلیت بالا روانه بازارهای جهانی کند.

تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه

بوش برند منحصر به فردی است اما گاهی ممکن است در مقایسه با محصولات بوش آلمان و ترکیه دچار تردید شویم که کدامیک را انتخاب کنیم؟ پیش از آنکه به تفاوت آن‌ها اشاره کنیم لازم است این نکته را بدانید که محصولات بوش آلمان و ترکیه از نظر کیفیت، سرعت، عملکرد، بازدهی، در درجه ممتازی قرار دارند اما تفاوت‌های موجود بین آن‌ها باعث می‌شود که مخاطب بتواند انتخاب دقیقی را داشته باشید. این تفاوت‌ها می‌تواند در نحوه طراحی، کیفیت، ویژگی، گارانتی و فرآیند خرید و انتقال باشد. در این بخش بیشتر به این موضوع و روش‌های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن لوازم خانگی اشاره می‌کنیم.

تفاوت در متریال

توجه داشته باشید که کشور آلمان در مقایسه با ترکیه از متریال‌های بهتر و با درجه کیفیت مناسب‌تری برای طراحی و تولید لوازم خانگی استفاده می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود لوازم خانگی آلمانی کارکرد مناسب و اصولی و همچنین طول عمر بیشتری داشته باشند. بدون شک طراحی لوازم خانگی یکی از فاکتورهای مهمی است که از دید مخاطب پنهان نمی‌ماند و زیبایی و مدل دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین لوازم خانگی آلمان و ترکیه داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که کشور آلمان در بخش طراحی و زیبایی، ظرافت و خلاقیت بیشتری به خرج داده است و با توجه به جذابیتی که دارد، مشتریان بیشتری را برای خرید ترغیب و تشویق می‌کند.

حال که متوجه شده‌ایم لوازم خانگی بوش ساخت کجاست؟ باید از میزان درجه بندی کیفی کشور آلمان با سایر کشورهای تولید کننده لوازم خانگی از جمله ترکیه نیز آشنایی داشته باشیم. نحوه خرید و انتقال محصول هم یکی دیگر از تفاوت‌های محصولات بوش آلمان و ترکیه محسوب می‌شود. با توجه به نزدیک بودن ایران و ترکیه، بدون شک خرید و انتقال سریع و ساده‌تری و به تبع آن هزینه کمتر انتقال را به دنبال دارد. از آنجا که آلمان در لیست کشورهای توسعه یافته قرار دارد، تولیدات آن در همه زمینه‌ها رو به رشد است و ویژگی‌های متفاوت و خاصی در آن لحاظ می‌شود اما این تغییرات و ویژگی‌ها در کشور ترکیه با تأخیر همراه است. ضمانت و گارانتی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای لوازم خانگی به شمار می‌رود و تولیدکنندگان برند لوازم خانگی بوش در آلمان خود را متعهد می‌دانند، علیرغم درجه یک بودن محصولات، گارانتی پس از فروش را به مشتری ارائه می‌دهند تا در صورت بروز مشکل از گارانتی استفاده کند اما خریداران لوازم خانگی بوش در کشور ترکیه از این گارانتی برخوردار نیستند.

قیمت خرید غذاساز بوش

روش‌های تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم خانگی بوش

امروزه به دلیل تنوع و تعدد محصولات در گوشه و کنار دنیا و کشور، تقلبی بودن آن نیز بیشتر شده است و بیشتر مشتریان در دام فروشندگان و افراد سود جو می‌افتند اما چنانچه از روش های تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم خانگی بوش، آگاهی داشته باشید، انتخاب مطمئنی خواهید داشت. در نظر داشته باشید که برچسب اصالت محصول یکی از این روش‌ها محسوب می‌شود. جست و جوی کد محصول یکی دیگر از راهکارهای تشخیص کالای تقلبی از نوع اصلی است. فراموش نکنید کارخانه‌های مستقر در آلمان کلیه لوازم خانگی را با کد منحصر به فرد آن تولید و توزیع می‌کنند و همین موضوع امکان شناسایی شدن کالا را برای مشتری فراهم می‌کند. می‌توانید به سایت بوش آلمان یا ترکیه مراجعه کنید و با سرچ کردن نام محصول مورد نظر به اعتبار آن پی ببرید. اگر متوجه شدید چنین محصولی در سایت مورد نظر وجود ندارد، باید به اصل بودن آن شک کنید.

خانه بوش؛ نمایندگی خرید لوازم خانگی بوش اصل

همانطور که گفتیم در کشور‌های دیگر هزینه دستمزد کارگر نسبت به کشور آلمان ارزان‌تر است. از این رو کمپانی بوش تصمیم گرفته است که دامنه تولیدات خود را در کشورهای دیگر نیز بسط دهد. اما متاسفانه کشور ما جزو لیست انتخابی بوش نیست.

به این ترتیب خرید لوازم خانگی برند بوش با توجه به شرایط حال‌حاضر کشور ما با چالش‌های بسیاری به‌همراه است. حتی می‌توان گفت که این چالش‌ها طرفداران این برند را دلسرد کرده و به‌ناگزیر آن‌ها را مجبور می‌کند، لوازم خانگی مورد نیاز خود را از بین سایر برندهای دیگر انتخاب کنند.

اما اگر یک مرجع خرید مطمئن و قابل اعتماد برای این منظور وجود داشته باشد، برخی از چالش‌های موجود از بین می‌رود و طرفدارن این برند چند ملیتی می‌توانند با آرامش خاطر بیشتری برای خرید اقدام کنند.

حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه لوازم برقی بوش وجود دارد و حتی برخی مدعی هستند، که در حال‌حاضر هیچکدام از کالاهای اصل بوش وارد کشور ما نمی‌شوند. اما واقعیت چنین نیست. بلکه هنوز هم مثل سابق محصولات بوش اصل آلمان وارد کشور شده و در اختیار مردم قرار دارند. منتهی تنها لازمه دسترسی به این قبیل محصولات انتخاب مرجع فروش قابل اعتماد است. برخی از مراکزی که قبل از تحریم‌ها در زمینه وارد کالاهای برند بوش فعالیت می‌کردند، هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

خانه بوش، نمایندگی لوازم خانگی بوش از جمله این مراکز بوده که در حال‌حاضر امکان دسترسی به همه محصولات بوش در تمام دسته‌بندی‌های آن را برای همه هموطنان در سراسر کشور فراهم کرده است. به این ترتیب همه عزیزانی که درصدد خرید کالاهای بوش هستند، می‌توانند محصول مورد نظر خود را با گارانتی معتبر و تضمین اصالت و سلامت کالا از این مرجع سفارش داده و خرید کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که لوازم خانگی بوش ساخت کدام کشور است؟ در کنار آشنایی با تاریخچه تأسیس لوازم خانگی بوش، به ویژگی‌های منحصر به فرد آن اشاره کردیم و این امکان را برای شما به وجود آوردیم تا بتوانید مقایسه جامع و کاملی را در بین سایر برندها داشته باشید. امیدواریم مطالعه این مقاله به سوالات شما پاسخ داده باشد و توانسته باشید به انتخاب درستی دست پیدا کنید. در صورت وجود هر گونه سوال و یا نقطه نظراتی می‌توانید با ما در تماس باشید. همچنین در صورت وجود هر گونه ایراد در هر کدام از لوازم خانگی بوش، می‌توانید از همکاران ما در بخش تعمیرات مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول

بدون شک وجود نمایندگی لوازم خانگی بوش در کشور یک امتیاز ویژه برای خریداران و مخاطبان آن به شمار می‌رود اما متأسفانه در حال حاضر کشور ایران از این نمایندگی محروم است و امکان استفاده از خدمات پس از فروش لوازم خانگی بوش در ایران هم وجود ندارد. علی رغم واردات و فروش انواع لوازم خانگی بوش، محصولات و کالاهای زیر مجموعه آن بدون اعتبار و ضمانت نامه به فروش می‌رسند و در صورت خراب شدن دستگاه، فروشندگان متعهد به ضمانت پس از فروش نیستند. البته نمایندگی تعمیرات و متخصصان این حوزه در کشور فعالیت می‌کنند که در صورت بروز مشکل می‌توانید از مشاوره و تعمیر تخصصی آن‌ها کمک بگیرید.

با توجه به تنوع و تعدد برندهای مطرح، مخاطب با سردرگمی بسیاری مواجه می‌شود. اطلاعات زیادی در خصوص کیفیت و بازخورد انواع برندها وجود دارد که انتخاب را برای او با مشکل مواجه می‌کند. در احاطه انواع برندها، ممکن است با این سوال مواجه شوید که آیا برند بوش در مقایسه با دیگر برندها از کیفیت و قابلیت کافی برخوردار است یا خیر؟ در پاسخ باید گفت کشور آلمان به عنوان سازنده این برند، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات خودرو و ابزار آلات و لوازم خانگی در دنیا محسوب می‌شود و در لیست تولیدکنندگان موفق لوازم خانگی قرار دارد. طراحی زیبا و شیک، کیفیت بالای قطعات، توجه به نیاز مخاطب، بازدهی بالا، سازگاری با محیط، استفاده از آخرین تکنولوژی روز، طول عمر بالا و غیره باعث شده که همیشه به عنوان بهترین برندها، شناخته شود و کماکان جایگاه خود را حفظ کند. با توجه به این موضوع و سطح رضایتمندی مشتریان، مشخص است که با انتخاب برند لوازم خانگی بوش، امتیازات زیادی را از آن خود می‌کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *