بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی

بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی

آشپزخانه‌ بدون یخچال، همانند جسمی فاقد قلب است که قادر به ادامه حیات نیست! حقیقتا شما بگوئید؛ آیا نبود یخچال در آشپزخانه‌تان پر رنگ‌تر است یا نبود وسایلی مانند لباسشویی، ماشین ظرفشویی، چای ساز و …؟! بدیهی است که همه‌ ما می‌دانیم نبود یخچال چقدر زندگی را برایمان سخت‌ و دشوار می‌کند. همگام با پیشرفت تکنولوژی سیر تحول یخچال‌ها نیز از گذشته تاکنون تغییرات بسیار چشم‌گیری داشته است، به طوریکه با ورود یخچال‌های کنار در کنار یا «ساید بای ساید» این پیشرفت و تکامل به اوج خود رسید. یخچال‌های ساید بای ساید به دلیل طراحی زیبا و خلاقانه، قابلیت‌های بیشتر نسبت به یخچال‌های قدیمی، ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر و… به‌سرعت جای خود را در دل خریداران باز کردند تا جائیکه اکنون می‌توان ادعا کرد؛ یخچال‌های ساید جزو محبوب‌ترین لوازم خانگی موجود در بازار هستند. تنوع بالا، امکانات متعدد و … سبب شده است که مشتریان هنگام خرید این نوع یخچال‌ها دچار سردرگمی شوند، از این‌رو ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با معیارهای مختلف انتخاب بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی موجود در بازار و ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

انتخاب بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی

معیارهای انتخاب بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی چیست؟

هنگام خرید یخچال ساید، فاکتورهای متعددی هم‌چون؛ برند، کیفیت، میزان مصرف انرژی، امکانات، ابعاد، قیمت و … مهم هستند که مجموع آن‌ها در تعیین بهترین یخچال ساید خارجی تأثیر دارند. بدین منظور، ما در ادامه مطلب به مهم‌ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

ظرفیت و ابعاد یخچال فریزر ساید بای ساید

ابعاد و ظرفیت یخچال‌های ساید بای ساید جزو فاکتورهای اولیه در انتخاب بهترین نوع آن‌ها است‌. در واقع کمپانی‌های مختلف اعم از؛ لوازم خانگی بوش، سامسونگ، ال‌جی و … همواره سعی می‌کنند با ایجاد تنوع در ظرفیت یخچال‌ و فریزرهای تولیدی خود نیاز طیف وسیعی از خریداران را پاسخگو باشند. بدین ترتیب؛ شما به‌عنوان خریدار می‌توانید با توجه به فضای آشپزخانه و تعداد اعضای خانواده خود یخچال سایدی را بخرید که متناسب با شرایط و استایل زندگی‌تان بوده و از میزان مصرف انرژی استانداری نیز برخوردار باشد.

یخچال‌ ساید نیز مانند تمامی یخچال فریزرهای معمولی دارای ابعاد و ظرفیت‌های مختلف است که عرض و ارتفاع آن بر اساس فوت و گنجایش کابین نیز بر اساس لیتر محاسبه می‌شود، اما به‌طور کلی تمامی یخچال‌های ساید بای ساید دارای قامت بلند و ارتفاع زیاد هستند، ظرفیت کابین آن‌ها نیز نسبت به گنجایش یخچال‌های معمولی بیشتر است. به‌طور میانگین یخچال ساید، دارای عرض  ۱۰۰ و ارتفاع  ۱۹۰ است، بنابراین یخچال‌های ساید بای ساید بیشتر مناسب افراد با تعداد اعضای متوسط یا زیاد و آشپزخانه‌های جادار هستند.

کیفیت و دوام بدنه و قطعات

کیفیت و ماندگاری، دیگر موردی است که در انتخاب بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی نقشی مهم دارد. از آنجائیکه یخچال جزو وسایلی است که به‌طور مداوم از آن استفاده می‌شود، هر چقدر کیفیت و دوام بدنه و قطعات داخلی‌اش بیشتر باشد دستگاه نیز عمر مفید بالاتری داشته و کمتر به تعمیر یا تعویض قطعات نیاز خواهد داشت.

جدای از اینکه برند تولید کننده یخچال ساید از چه متریال و فناوری‌ای جهت ساخت؛ کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، فن اواپراتور، فن کندانسور، دمپر یا دریچه هوا، برد الکترونیکی یا برد اصلی، درین، لوله تخلیه، المنت یا هیتر، تایمر دیفراست، ترموستات و … یخچال ساید استفاده می‌کند، کیفیت کشوها، قفسه‌ها و طبقات یخچال ساید بای ساید نیز بسیار مهم هستند.

معتبرترین و مشهورترین برندهای تولیدکننده یخچال‌ مانند؛ یخچال فریزر بوش، همواره سعی می‌کنند که از مواد محکم و مقاوم مانند؛ ترکیب آهن و فولاد برای ساخت بدنه، لایه‌ای از آلمینیوم و استیل ضد زنگ برای ساخت قاب و از شیشه یا پلاستیک یا فلز برای ساخت طبقات، کشوها و قفسه‌های یخچال ساید استفاده کنند.

رنگ و ظاهر

شکل ظاهری و طراحی بیرونی یخچال‌ها نیز دیگر ویژگی بارزی است که در جذب مخاطب و رضایت او تأثیر دارد. از نظر مخاطبان، بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی  دستگاهی است که علاوه بر داشتن کیفیت، ویژگی‌های فنی مطلوب، قیمت مناسب و…  طراحی‌ شیک و مدرن نیز داشته‌باشد، از این‌رو، برندی در این دایره رقابت برنده است که بتواند نیازهای مخاطب را رصد کرده و آن‌ها را به‌بهترین شکل رفع نماید.

یخچال‌های ساید بای ساید نیز همانند سایر یخچال‌ها دارای رنگ‌های متنوعی هم‌چون؛ سفید، سیلور، تیتانیوم و … هستند که در برخی از آن‌ها کمپانی تولیدکننده با اتکا به ذوق و قریحه مهندیسن خود، طراحی‌های خلاقانه‌ای مانند استفاده از چرم برای روکش بیرونی یخچال ساید خود استفاده کرده‌اند تا بدین شکل بتوانند نظر مثبت کاربران سخت پسند را نیز جلب نمایند، بنابراین شما می‌توانید با آسایش خیال، هر مدل یخچال ساید خارجی که خواستید را متناسب با دکوراسیون آشپزخانه و منزل خود انتخاب کرده و زیبایی و جذابیت را به خانه خود هدیه کنید.

بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی

سیستم خنک کنندگی

تمام ماهیت یخچال، در میزان و کیفیت خنک کنندگی آن است. تولید سرما، کاهش دما تا حد استاندارد و جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی داخل آن، توسط سیستمی پیچیده و هوشمندانه در یخچال‌های ساید بای ساید انجام می‌شود. گاز یخچال از جمله عواملی است که در فرآیند خنک سازی یخچال نقش حیاتی دارد. در یخچال‌های قدیمی از گاز آمونیاک برای خنک کردن فضای داخل آن استفاده می‌شد. این گاز به دلیل قابلیت اشتغال و سمی بودن آن از چرخه تولید یخچال‌ها خارج شد و با پیشرفت فناوری جای خود را به گازی به نام “Freon”داد.

در بیشتر یخچال‌های ساید بای ساید از سیستم خنک کنندگی دوگانه استفاده می‌شود. در این سیستم، خنک سازی یخچال و فریزر توسط اواپراتورهای جداگانه انجام می‌گیرد، یعنی چرخش هوای سرد و میزان رطوبت تولیدی در دو بخش یخچال و فریزر از هم جدا است. این عامل سبب می‌شود تا میوه‌ها و سبزیجات تازه‌ و باطراوت بمانند، بوی نامطبوع داخل کابین نپیچد و فشار کمتری به کمپرسور وارد شود.

امکانات و قابلیت‌ها

بررسی امکانات و قابلیت‌های یخچال، دیگر معیار تعیین کننده در انتخاب بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی است.

  • فیلتر بهداشتی: استفاده از فیلتر بهداشتی، دیگر مزیت رقابتی است که سبب می‌شود تا یخچال‌های ساید بای ساید یک برند از سایر رقبا متمایز شود. این فناوری پیچیده که در ساخت آن از لایه‌های مجزا؛ فوتوکاتالیست، کربن و لامپ فرابنفش استفاده می‌شود کمک می‌کند تا کلیه باکتری‌ها، ویروس‌ها و بوهای نامطبوع داخل کابین از بین رفته و فضای داخل یخچال کاملا استرلیزه شود.
  • فناوری door in door : این فناوری به کمتر بازوبسته شدن درب یخچال و افزایش طول عمر آن کمک می‌کند چرا که به‌واسطه قابلیت door in door  شما می‌توانید بدون نیاز به باز کردن درب یخچال، فضای داخل آن را مشاهده نمائید. اینکار به کمک پنل هوشمند مجزایی که روی درب اصلی یخچال ساید تعبیه شده‌است انجام می‌شود، بنابراین با لمس پنل و زدن چند ضربه آرام، صفحه شفاف آن امکان تماشای داخل یخچال را فراهم می‌کند.
  • بار خانگی: هوم بار یا بار خانگی محفظه‌ای جذاب و شیک است که روی درب برخی مدل‌های یخچال‌های ساید بای ساید نصب شده‌است تا کاربر بتواند به‌شکلی آسان و راحت به نوشیدنی‌ها و مواد غذایی دسترسی داشته باشد.
  • سیستم کنترل دیجیتال دما: از طریق این سیستم می‌توان میزان دما و سرمایش داخل فضای یخچال ساید را به‌شکل الکترونیک کنترل کرد.
  • تکنولوژی super cool : زمانیکه غذا یا خوراکی‌ای تازه داخل یخچال می‌گذاریم دمای هوای یخچال کاهش می‌یابد، در نتیجه کمپرسور با فشار بیشتری کار می‌کند تا دمای یخچال را دوباره به میزان استاندارد برساند. در یخچال ساید بای ساید بوش و برخی برندهای خارجی دیگر، این مشکل به‌واسطه تکنولوژی super cool رفع شده‌است.
  • قفل کودک: قفل کودک از جمله قابلیت‌های بسیار کاربردی برای آن دسته از خانواده‌هایی است که کودک دلبندی در منزل دارند. کمپانی‌های بزرگ هم‌چون بوش سعی کرده‌اند تا با تعبیه این قفل در برخی از مدل‌های یخچال‌های ساید بای ساید خود، دسترسی کودکان به کلیدها و برخی قابلیت‌های یخچال را محدود سازند.
  • سیستم نوفراست: پاک کردن مداوم برفک‌های یخچال از جمله کابوس‌های کاربران است که حسابی آن‌ها را کلافه می‌کند. از این‌رو تولیدکنندگان یخچال‌های مدرن کنونی از جمله یخچال‌های ساید بای ساید با استفاده از سیستم نوفراست یا ضد برفک به این دغدغه کاربران پایان داده‌اند. برای دیدن مدل‌های جذاب یخچال ساید بوش که مجهز به این سیستم هستند، به وبسایت فروشگاهی خانه بوش مراجعه کنید.
  • محفظه vacuum fresh :این فناوری پیشرفته با ایجاد خلأ و فضایی بدون اکسیژن، از اکسیداسیون مواد غذایی و خوراکی جلوگیری کرده و به ماندگاری و طراوت بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.
  • قابلیت کنترل از راه دور: بسیاری از یخچال‌های ساید کنونی مجهز به سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند که از طریق آن می‌توان به تلفن یا سایر گجت‌های هوشمند متصل شد. بدین ترتیب شما می‌توانید به‌راحتی با نصب نرم افزارهای مخصوص، دما، مصرف انرژی، عیوب احتمالی و … یخچال فریزر خود را مدیریت و کنترل نمائید.
  • قابلیت اخطار بازماندن درب یخچال
  • سیستم مخصوص کاهش عملکرد دستگاه در هنگام سفر

برچسب انرژی

برچسب انرژی دربرگیرنده اطلاعات مختلفی راجع به محصول است اما به‌طور کلی این برچسب نشان دهنده میزان مصرف انرژی در دستگاه است. برچسب انرژی دارای ۷ طیف رنگی مختلف همراه با حروف لاتین و علامت + است که هرکدام نشان دهنده درصد و سطح انرژی مصرفی دستگاه است. این کلاس‌های انرژی مطابق با موارد زیر تفسیر می‌شود؛

  • سطح A: این حرف همراه با تعداد علامت‌های مثبت‌ روبه‌رو آن، نشان‌دهنده بهینه‌ترین شکل مصرف انرژی در یخچال است. طبق این نماد، نهایت مصرف انرژی در دستگاه ۵۵٪ است.
  • سطح B: طبق این علامت بهره‌وری انرژی در یخچال به میزان متوسط ۷۵٪ درصد می‌رسد.
  • سطح C: سطح سی بیانگر مصرف انرژی بالای یخچال تا میزان ۹۵٪ است.
  • سطح D: این سطح بیشتر معرف مدل‌های قدیمی یخچال است. این نماد معرف بالاترین میزان مصرف برق و انرژی است که شاخص آن به ۱۱۰٪ می‌رسد.

همانطور که مشاهده کردید سطح انرژی A نشانگر کارآمدترین و بهینه‌ترین میزان مصرف انرژی در یخچال ساید است که هرچه تعداد علامت‌های مثبت آن بیشتر باشد سطح بهینگی دستگاه نیز بیشتر خواهد بود، بنابراین قبل از انتخاب بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی، به راهنمای خرید یخچال بوش، سامسونگ ، ال‌جی و یا هر برند دیگری که پسندیده‌اید مراجعه کرده و برچسب انرژی آن‌ را بررسی کنید تا بعدا مجبور به پرداخت هزینه‌های مضاعف ناشی از مصرف بالای دستگاه خود نشوید.

قیمت یخچال ساید بای ساید

اگرچه قیمت، تأثیری مستقیم در انتخاب بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی ندارد اما این واقعیت غیر قابل انکار است که در هر صورت؛ قیمت یخچال‌های ساید بای سایدی که توسط برندهای معتبر لوازم خانگی جهان تولید می‌شوند بسیار بیشتر از قیمت تولیدات برندهای ناآشنا یا همتایان داخلی آن‌ها است، به‌طور مثال نباید انتظار داشت؛ قیمت یخچال ساید بای ساید بوش که از امکانات پیشرفته، تکنولوژی به‌روز، بدنه باکیفیت، سطح انرژی بهینه، طراحی جذاب و مدرن، قفسه‌بندی کاربردی و صدای کم برخوردار است با یخچال‌های ساید داخلی مانند اسنوا، امرسان و … برابری کند.

بهترین یخچال ساید بای ساید

بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی را از کجا بخرم؟

قبل از پاسخ به این سؤال مهم، ابتدا باید بگوئیم که همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم؛ شاخص‌های فنی، کیفی و کمی متعددی در انتخاب بهترین یخچال ساید خارجی دخیل هستند. خوشبختانه کمپانی‌های خارجی معروف و بزرگ جهان مانند بوش، همواره سعی دارند تا یخچال‌های ساید خود را مطابق با استاندارهای جهانی و با حفظ کیفیت مطلوب روانه بازار کنند، بنابراین از بابت انتخاب بهترین برند و مدل یخچال ساید موجود در بازار جای نگرانی وجود ندارد.

در واقع در کشور ما متأسفانه به‌دلیل تحریم‌های سیاسی جهانی، خرید محصول اورجینال و اصل دغدغه اصلی خریداران است، بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید هریک از یخچال‌های ساید بای ساید برندهای خارجی موجود در بازار لوازم خانگی ایران را دارید پس از بررسی‌های لازم و در نظر گرفتن معیارهای ذکرشده، داشتن کارت گارانتی اصل و خدمات پس از فروش محصول را نیز در نظر بگیرید.

بدین ترتیب بهترین و مطمئن‌ترین راهکار، خرید از نمایندگی‌های معتبر برند مد نظرتان در داخل ایران است، مثلا بوش به‌عنوان یکی از بهترین برندهای خارجی تولید کننده یخچال‌های ساید بای ساید، دوقلو و … دارای بی‌شمار نمایندگی‌های معتبر در سرتاسر ایران است، بنابراین شما به‌راحتی و با اطمینان خاطر می‌توانید از نمایندگی بوش در تهران، یخچال ساید مورد پسندتان را همراه با گارانتی اصل، کد اصالت کالا، خدمات نصب رایگان و … خریداری نمائید.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا معیارهای مؤثر و مهم در انتخاب بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی را بررسی کنیم تا شما بتوانید انتخابی رضایت بخش و آگاهانه‌تر داشته‌باشید، البته نباید از این اصل اساسی غافل شد که در نهایت، ملاک اصلی این انتخاب برای هر شخص؛ سطح نیازهای وی، سبک زندگی، تعداد اعضای خانواده، تجربه کاربری و میزان بودجه مد نظر وی است.

سوالات متداول

معمولا نام و شهرت برند در کنار امکانات و تکنولوژی به‌کار رفته در ساخت یخچال، جزو فاکتورهای مؤثر در قیمت‌ نهایی یخچال‌های ساید موجود در بازار است، بنابراین در پاسخ این سؤال باید بگوئیم؛ بله، یخچال‌های ساید برخی برندهای مشهور خارجی مانند بوش، ال‌جی و … قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های داخلی دارند.
بله، وبسایت فروشگاهی خانه بوش از جمله معتبرترین سامانه‌های فروش آنلاین و اینترنتی محصولات مختلف بوش است که طی سال‌ها فعالیت در این عرصه توانسته‌است از طریق ارائه خدماتی چون؛ امکان ثبت سفارش و خرید آنلاین، ارسال فوری محصول مورد نظر به سراسر ایران، نصب رایگان، تضمین سلامت کالا به‌واسطه بیمه رایگان، ده سال خدمات پس از فروش، برگ گارانتی اصل و ضمانت اصالت کالا رضایت بی‌شمار مشتریان خود را جلب نماید.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *