راهنمای جامع خرید خشک کن بوش + هر آن چیزی که باید بدانید

خشک کن بوش

برای دریافت راهنمای خرید خشک‌ کن به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله از خانه بوش ما را همراهی کنید. زیرا تصمیم داریم در این مطلب مواردی که به شما کمک می‌کند خرید مناسب و رضایت‌بخشی داشته باشید را مورد بررسی قرار دهیم.

برخلاف گذشته که شستن و خشک کردن لباس‌های مخصوصا در فصول سرد یکی از کارهای سخت برای خانم‌ها به‌شمار می‌رفت، در دنیای امروز انجام این کار با توجه به امکانات و ابزار‌های موجود بسیار راحت شده است. برای شستن و خشک کردن لباس‌ها فقط کافی است یک ماشین لباسشویی با قابلیت خشک کن در دسترس داشته‌ باشید.

در حال حاضر تنوع این دسته از محصولات در بازار بسیار بالا است. هرچند این امر دست شما را برای انتخاب بازتر می‌گذارد. اما در برخی موارد نیز ممکن است انتخاب گزینه مناسب از بین محصولات متنوع کار شما را سخت‌تر کند.

همانطور که گفتیم در ادامه قصد داریم راهنمای خرید خشک کن و لباسشویی را خدمت شما عرضه کنیم. به ‌نحوی که بتوانید با توجه به توضیحات ارائه‌ شده در این باره بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید خشک‌کن

برای خرید خشک کن نکات زیادی وجود دارد که اگر بدون توجه به آن‌ها اقدام به خرید کنید، قادر به انتخاب مناسبی نخواهد شد. در دنیای امروزی انواع خشک کن با تنوع بسیار بالا در بازار وجود دارد. شاید این امر به‌عنوان یک فاکتور مثبت تلقی شود و دست شما برای انتخاب را بازتر بگذارد.

اما از طرف دیگر انتخاب گزینه‌ای متناسب با شرایط و نیاز شما از بین آن همه خشک کن نیز سختی‌های خود را دارد. به نحوی که کوچک‌ترین اشتباه موجب می‌شود پس از خرید متوجه شوید گزینه انتخاب شده با آن چیزی که انتظارش را داشته‌اید تفاوت دارد.

دریافت راهنمای خرید خشک کن با توجه به نکات موجود در این زمینه تأثیر به سزایی در انتخاب ایده‌آل خواهد داشت. به‌طور کلی مهم‌ترین نکاتی که جهت خرید خشک‌کن باید به آن‌ها توجه کنید شامل موارد زیر هستند.

انتخاب مدل مناسب

همان‌طور که در مطالب قبلی نیز به نکته اشاره کردیم، در حال‌حاضر خشک کن با انواع بسیار متفاوت در بازار وجود دارد. بنابراین اولین توصیه‌ای که در رابطه با راهنمای خرید خشک کن می‌توانیم ارائه دهیم، این است که متناسب با شرایط خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

در حال‌حاضر انواع خشک کن به‌طور کلی شامل دو مدل ایستاده و الکتریکی است. در ادامه در رابطه با دو مدل مذکور توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

· خشک کن مدل ایستاده

خشک کن مدل ایستاده در اصطلاح دیگر به‌عنوان خشک کن آپارتمانی نیز خوانده می‌شود. این مدل یکی از پرطرفدارترین مدل خشک کن به‌شمار می‌رود. این مدل خشک کن‌ها مجهز به یک میله کاور و همچنین یک موتور به‌منظور ایجاد باد گرم هستند.

در واقع عملکرد دستگاه خشک کن مدل آپارتمانی تقریباً مشابه با عملکرد سشوار است. برای استفاده از این مدل باید لباس‌ها را درون میله کاور قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. هنگامی که خشک کن استفاده روشن می‌شود, موتور آن اقدام به ایجاد باد گرم و خشک کردن کامل لباس‌ها می‌کند. این مدل خشک کن در هر شرایط آب و هوایی قابل‌استفاده است.

یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه در رابطه با خشک کن های ایستاده یا آپارتمانی این است که پس از انجام کار قطعات آن قابلیت جداسازی از یکدیگر هستند. پس در صورتی که در آشپزخانه فضای کافی برای قرار دادن خشک کن ندارید این مدل را انتخاب کنید. زیرا سایز آن قابل کوچک شدن است و پس از انجام کار می‌توانید قطعات آن را از همدیگر جدا کنید.

این کار سبب می‌شود ابعاد و اندازه دستگاه کوچک‌تر شده و آنگاه آن را در گوشه‌ای از خانه خود قرار دهید. ناگفته نماند که قابلیت جمع شوندگی این دستگاه بسیار آسان بوده و از این بابت نیز جای هیچ‌گونه نگرانی برای شما وجود ندارد.

· خشک کن مدل الکتریکی

خشک کن مدل الکتریکی یا به‌عبارت دیگر خشک کن برقی تقریباً شبیه لباسشویی طراحی شده است. به نحوی که همانند لباسشویی‌های اتوماتیک از قسمت جلو یا بالا دارای درب هستند. می‌توانید از طریق درب لباس‌ها را درون دستگاه قرار دهید.

در حال حاضر دستگاه خشک کن برقی یا الکتریکی با تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارد. این دسته از خشک کن ها بر حسب مدل و نوع خود از برنامه‌های متنوعی برخوردار هستند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای خشک کردن لباس‌ها راحت‌تر بوده و همچنین فرآیند خشک کردن با کیفیت بهتری صورت‌ می‌گیرد.

منتهی در مقایسه با خشک کن های ایستاده قیمت گران‌تری دارند‌ اگر از نظر بودجه و فضا مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این نوع خشک کن را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند خشک کن های الکتریکی از نظر مصرف برق نیز نسبت به مدل‌های ایستاده پیشی گرفته و به‌دلیل برخورداری از فناوری‌های مختلف میزان مصرف برق در آن‌ها تقریباً بالاست.

ظرفیت و اندازه درام

دیگر نکته مهمی که در بحث راهنمای خرید خشک کن باید به آن توجه کنید ظرفیت و درام دستگاه است. یکی دیگر از تفاوت‌های بارز انواع خشک کن ظرفیت و اندازه درام آن‌ها است. به همین دلیل زمانی که تصمیم به خرید خشک کن می‌گیرد باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که وسیله‌ای با اندازه درام مناسب انتخاب کنید.

ظرفیت دستگاه خشک کن نیز نظیر ماشین‌های لباسشویی برحسب کیلوگرم مشخص می‌شود. در حال‌حاضر انواع خشک کن موجود در بازار ظرفیت بین ۳ الی ۱۴ کیلوگرم را دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب دستگاه خشک کن با ظرفیت و اندازه درام مناسب به شما کمک می‌کند توجه به تعداد اعضای خانواده است.

به‌عبارت دیگر باید وسیله‌ای را انتخاب کنید که در هر مرحله استفاده از آن ظرفیت کافی برای خشک کردن لباس‌های همه اعضای خانواده داشته‌ باشد. نکته مهم دیگری که در این باره نیاز به توجه دارند این است که ظرفیت دستگاه خشک کن را تقریباً برابر با ظرفیت ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید.

زیرا این امر سبب می‌شود که پس از اتمام فرآیند شستشو توسط ماشین لباسشویی بدون دغدغه همه لباس‌ها را درون دستگاه خشک کن قرار دهید. ناگفته نماند که تقریباً تمامی ماشین‌های لباسشویی جدید موجود در بازار مجهز به قابلیت خشک هستند.

منتهی فناوری قرار گرفته در این دسته از محصولات به‌نحوی است که پس از خشک کردن لباس‌ها اندکی نم دارند. این در حالی است که خشک‌کن‌ها لباس‌ها را به‌طور کامل و بدون هیچ‌گونه نم خشک کرده و تحویل شما می‌دهند.

اندازه و ابعاد

یکی دیگر از نکات مهمی که در بخش راهنمایی خرید خشک کن نیاز به توجه دارد اندازه و ابعاد دستگاه است. قبل از آن که اقدام به خرید خشک کنید باید مطمئن شوید که فضای کافی برای قرار دادن آن در آشپزخانه خود دارید.

همان‌طور که گفتیم دستگاه خشک کن ایستاده از نظر ابعاد و اندازه مشکلی ندارد و بدون توجه به فضایی که برای قرار دادن آن در اختیار دارید می‌توانید اقدام به خرید کنید.

اما در صورتی که قصد خرید خشک کن الکتریکی دارید، باید قبل از هر چیزی به فضایی که می‌خواهید دستگاه را در آن قرار دهید توجه کنید. زیرا این مدل قابلیت جمع و کوچک شوندگی ندارد و دقیقاً همانند لباسشویی باید فضای مناسبی جهت قرار دادن آن در آشپزخانه خود در نظر بگیرید.

توان موتور خشک کن

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود بین انواع خشک کن توان موتور آن‌ها است. به همین دلیل در ادامه بحث راهنمای خرید خشک کن با توجه به این نکته به شما پیشنهاد می‌دهیم، دستگاهی با توان موتور مناسب انتخاب کنید. به‌طور کلی هرچه موتور دستگاه بالاتر باشد، میزان مصرف برق در آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

اما در عوض فرآیند خشک کردن لباس‌ها توسط خشک کن برقی با کیفیت و سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. موتور دستگاه خشک کن با قیمت آن نیز در ارتباط است. به نحوی که هرچه توان موتور بالاتر باشد قیمت دستگاه نیز بیشتر می‌شود.

بهره‌وری انرژی دستگاه

دستگاه‌های خشک کن نیز همانند دیگر ابزار کاربردی موجود در این زمینه مجهز به برچسب میزان مصرف انرژی هستند. هرچند توان بالای موتور موجب افزایش مصرف برق می‌شود.

اما در حال‌حاضر بسیاری از تولیدکنندگان با به‌کارگیری یک‌سری فناوری‌ها توانسته‌اند میزان بهره‌وری انرژی را در این دسته از محصولات را تا حدودی کنترل کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در حین خرید به برچسب میزان مصرف انرژی دستگاه توجه کنید و حتی‌المقدور به سراغ مواردی بروید که مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.

نویز و لرزش

یکی دیگر از نکات مرتبط با راهنمای خرید خشک کن نویز و لرزش دستگاه در حین کار است. دستگاه خشک کن وسیله‌ای است که عملکرد آن با ایجاد صدا همراه است. به این ترتیب همه موارد موجود در این زمینه در حین خشک کردن لباس‌ها دارای صدا و نویز هستند.

منتهی نکته مهمی که در این رابطه نیاز به توجه دارد، این است که برخی از مدل‌های جدید و به‌روزتر به‌دلیل پشتیبانی از یکسری فناوری‌ها و همچنین موتور اینورتر نویز و لرزش کمتری ایجاد می‌کنند.

به همین دلیل اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که این موضوع برایتان اهمیت ویژه دارد و به‌دنبال خرید محصولی با صدا و لرزش کمتر هستید حتماً به سراغ موارد جدیدتر و مدرن‌تر بروید.

خشک کن بوش

ویژگی‌ها و فناوری‌های موجود در انواع خشک کن

ویژگی‌ها و فناوری‌های موجود در انواع خشک کن یکی دیگر از نکات مهمی است که در طول ارائه راهنمای خرید خشک کن لازم است به آن اشاره کنیم. مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی از نظر ویژگی‌ها و فناوری‌های موجود در آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

به‌نحوی‌که برخی از مدل‌ها از فناوری‌های بیشتری برخوردار هستند و برخی دیگر از فناوری‌های کمتری بهره برده‌اند. در این زمینه شما می‌توانید متناسب با نیاز و سطح انتظارات خود و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید گزینه مناسب را انتخاب کنید. در ادامه مطالب برخی از فناوری‌های موجود در دستگاه‌های خشک کن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سیستم تشخیص خشکی لباس‌ها

به‌طور کلی انواع دستگاه خشک کن از نظر سیستم تشخیص خشک کن لباس‌ها شامل دو نوع سیستم حرارتی و رطوبت سنجی هستند. از بین دو مدل نامبرده مواردی که دارای سنسور بوده و قابلیت سنجش رطوبت را دارند در مقایسه با مدل‌های حرارتی عملکرد بهینه‌تری دارند.

همچنین دستگاه اتوماتیک بوده و پس از آن‌که فرآیند خشک کردن لباس‌ها به اتمام می‌رسد هشدار سنسور به‌طور خودکار وارد عمل شده و و در طی آن دستگاه خاموش می‌شود.

مهم‌ترین مزیت این عملکرد صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب لباس‌ها به‌دلیل حرارت دهی بیش از حد به ان‌ها است.

قفل کودک

بسیاری از مدل‌های جدید و مدرن دستگاه خشک کن جدید مجهز به قفل کودک هستند. با فعال کردن قفل کودک، دیگر کودک نوپای شما نمی‌تواند مخصوصاً در حین کار درب دستگاه را باز یا بسته کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر کودک نوپایی دارید حتماً به سراغ مواردی بروید که مجهز به قابلیت فوق هستند.

صفحه نمایشگر

یکی دیگر از فناوری‌های موجود در مدل‌های جدید خشک کن وجود صفحه نمایشگر است. نوع صفحه نمایشگر بر حسب مدل دستگاه می‌تواند لمسی یا عادی باشد. وجود صفحه نمایشگر این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید متناسب با داده‌ها و اطلاعات موجود بر روی آن تنظیمات مورد نظر خود را روی دستگاه اعمال کنید.

برنامه‌های خشک کن لباسشویی

امروزه علم و فناوری نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری کرده ‌است. به همین دلیل تمام ابزار و لوازمی که توسط تولیدکنندگان مختلف راهی بازار می‌شوند مملو از برنامه‌های کاربردی هستند.

همین امر سبب شده‌ استفاده از آن‌ها کیفیت زندگی عصر کنونی را تا حدود زیادی ارتقا بدهد. و به امکانات زیادی برای داشتن یک زندگی راحت در دسترس همه قرار بگیرد. استفاده از خشک کن و لباسشویی برای شستشو راحت و خشک کردن سریع لباس چند دهه است که در بین مردم رایج شده و امروزه در هر خانه‌ای این دسته از لوازم وجود دارد.

منتهی مدل‌های جدید لباسشویی و خشک کن در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر از برنامه‌های کاربردی و امکانات بیشتری برخوردار هستند. استفاده از برنامه‌های تعبیه‌شده برای انواع لباسشویی و خشک‌کن شرایط را برای استفاده بهینه‌تر از این دسته محصولات بسیار مساعد کرده‌ است.

در حال‌حاضر تولید کنندگان زیادی در اقصی نقاط دنیا در زمینه تولید لباسشویی و خشک‌کن فعالیت دارند. به همین دلیل تنوع این دسته از محصولات بسیار بالا است. بنابراین بر حسب شرایط و اولویت‌های خود گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید.

برنامه‌های کاربردی برای مدل‌های مختلف لباسشویی بر حسب مدل و برند آن می‌تواند متفاوت باشد. همچنین مواردی که از تکنولوژی به‌روزترین پشتیبانی می‌کنند امکانات و برنامه‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

به‌نحوی‌که به جرات می‌توانیم بگوییم یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود بین انواع لباسشویی موجود در بازار فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی آن‌ها است. در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های موجود در خشک‌کن‌ها را مورد بررسی قرار بدهیم.

·  برنامه Rinse spin

برنامه Rinse spin جهت آب‌کشی و خشک کردن انواع لباس کارایی دارد. با انتخاب این برنامه پس از اتمام چرخه آب‌کشی لباس‌ها به‌صورت خودکار خشک می‌شوند.

·  برنامه Spin

برنامه Spin یا خشک‌کن نیز یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی است که برای اکثر خشک کن‌ها تعبیه می‌شود. این برنامه همان‌طور که از عنوان آن مشخص است برای خشک کردن لباس‌ها به کار می‌آید.

  • برنامه Wash + dry

برنامه Wash + dry یا شستشو و خشک کن هم فرآیند شستشو و هم خشک کردن لباس‌ها را انجام می‌دهد. با انتخاب این برنامه لباس‌ها تمیز شستشو شده و پس از آن وارد مرحله خشک کردن می‌شوند.

  • برنامه Dry

برنامه Dry یا خشک‌کن 100 درصد نیز برای خشک کردن کارایی دارد. منتهی با انتخاب این برنامه لباس‌ها به‌صورت کامل و بدون هیچ نمی خشک شده و آماده استفاده می‌شود.

  • برنامه No spin

برنامه No spin یا بدون خشک‌کن برنامه‌ای است که با انتخاب آن پس از اتمام فرآیند شستشو لباس دیگر لباس‌ها وارد چرخه خشک کردن نمی‌شوند.

طراحی ظاهری

دیگر نکته مهم در بحث راهنمای خرید خشک کن طراحی ظاهری آن است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دکوراسیون و طراحی ظاهری آشپزخانه خود اهمیت زیادی می‌دهید لازم است که در حین خرید دستگاه خشک کن به طراحی ظاهری آن نیز توجه داشته‌ باشید.

این دسته از محصولات از نظر رنگ‌بندی نیز متنوع هستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم در حین خرید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با سایر موارد موجود در آشپزخانه شما همخوانی داشته‌ باشد.

خشک کن، شستن لباس‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند. فقط بشویید، خشک کنید، تا کنید و تمام! انتخاب خشک کن با پمپ حرارتی یا خشک کن کندانسوری کاملاً به شما بستگی دارد. اگر می‎خواهید با خرید خشک کن لباس بوش ردپای کربن و قبض برق را کاهش دهید، باید خشک کن پمپ حرارتی را به دلیل بهره وری انرژی بالا انتخاب کنید. یک فرد ممکن است به دنبال بهترین خشک ‌کن برای خانواده پرجمعیت خود باشد، مانند خشک ‌کن‌های 9 کیلوگرمی بوش که می‌تواند حجم زیادی از لباس‌ها را به یک‌باره خشک کند. اگر یک خشک کن سریع یا یک خشک کن بی صدا در لیست موارد ضروری شما هستند، گزینه‌هایی نیز دارید. برای اینکه بدانید هنگام خرید خشک کن بوش باید دقیقا به چه نکاتی توجه کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

به کدام نوع خشک کن نیاز دارم: کندانسور یا پمپ حرارتی؟

دو نوع خشک کن لباس بوش بدون تهویه وجود دارد: خشک کن با پمپ حرارتی و خشک کن کندانسوری. از طرف دیگر، ماشین لباسشویی دو در یک گزینه خوب برای کسانی است که فضای زیادی دارند. برای خرید خشک کن بوش از این سه مدل، متناسب با نیازهایتان بهترین را انتخاب کنید.

خشک کن پمپ حرارتی چیست؟ خشک کن پمپ حرارتی چگونه کار می‌کند؟

خشک کن با پمپ حرارتی کم‌‎مصرف‎ترین نوع خشک کن است. به جای گرم کردن هوا با المنت حرارتی، هوای در حال گردش را دوباره گرم می‌کند. اگرچه با قیمت خرید کمی بالاتر عرضه می‌شود اما یک خشک کن پمپ حرارتی به طور قابل‌توجهی انرژی کم‎تری را مصرف می‌کند. از نظر فنی، خشک کن پمپ حرارتی نوعی خشک کن کندانسور است: رطوبت را در طول فرآیند خشک کردن جمع‌‎آوری می‌‎کند.

خشک کن کندانسور چیست؟ خشک کن کندانسور چگونه کار می‌کند؟

خشک کن کندانسور معمولی لباس‌ها را سریع‎‎تر از مدل پمپ حرارتی خشک می‌کند، اما انرژی بسیار بیشتری مصرف می‌‎کند. رطوبت را در یک محفظه آبی جمع‌آوری می‌کند که پس از هر بار بارگیری باید تخلیه شود.

ظرفیت خشک کن

ظرفیت خشک کن نشان می‌دهد که یک ماشین چند کیلوگرم لباس را به طور هم‎زمان می‌تواند خشک کند. با خرید خشک کن بوش می‌توانید بین 7 کیلوگرم تا 9 کیلوگرم لباس را در آن جای دهید. شما می‌توانید ظرفیت مناسب را بر اساس اندازه خانه و نوع اقلامی که خشک می‌کنید تعیین کنید.

سرعت خشک کن

اگر چشم شما مدام به ساعت است، به گرینه خرید خشک کن بوش فکر کنید. این یک خشک کن با عملکرد بالا است. این سری‌های خشک کن بوش طراحی شده‌اند تا لباس‌ها را بدون توجه به برنامه خشک کردن، در سریع‌ترین زمان ممکن خشک کنند.

بسیاری از خشک ‌کن‌های بوش دارای ویژگی مبتکرانه AutoDry هستند که زمان برنامه را تنظیم می‌کند تا لباس‌های شما به همان اندازه که می‌خواهید خشک کنند. برخی از ماشین‎‌های لباسشویی دارای برنامه شستشو و خشک کردن 60 دقیقه‌‎ای هستند که در زمان صرفه‎‌جویی می‎‌کنند.

خشک کن بی‌صدا

به طور کلی، خشک کن‌ها صدای کم‎تری نسبت به ماشین لباسشویی منتشر می‌کنند. اگر خشک کن شما دور از اتاق نشمین قرار می‌گیرد، سطح سر و صدا احتمالا در درجه دوم اهمیت قرار دارد. اما اگر دستگاه شما در داخل یا نزدیک محل زندگی شما قرار داشته باشد، خرید خشک کن بوش به دلیل بی صدا بودن آن، انتخاب خوبی است. یک خشک کن خازنی فوق‌العاده بی‌صدا از بوش بین 59 تا 62 دسی بل صدا منتشر می‌کند که تقریباً معادل موسیقی پس زمینه کم است.

فیلتر کردن کرک‌ها

کرک در هر خشک کنی جمع می‌شود، اما هر خشک کنی با سیستم یکسانی برای فیلتر کردن کرک‌ها و تمیز نگه داشتن دستگاه عرضه نمی‌شود. در خرید خشک کن بوش به مدل فیلتر کردن آن حتما توجه کنید. در زیر به انواع آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مدل‎‌های AutoClean با تمیزکردن خودکار، کرک‌‎ها را به جای فیلتر، در یک محفظه جمع می‌‎کنند. یک فیلتر کرکی مخصوص، بعد از هر 20 بار شست‌وشو باید خالی شود.

یک خشک کن با یک کندانسور SelfCleaning در طول هر چرخه خود را تمیز می‎‌کند. برای حداکثر بهره‌‎وری انرژی، فیلتر کرکی باید بعد از هر چرخه خالی شود.

برخی از خشک کن‌‎ها دارای یک فیلتر کرکی درب هستند که پس از هر بار خشک کردن باید تخلیه شود. فیلتر پایین EasyClean باید هر 20 دوره تمیز شود.

خرید خشک کن بوش

امکانات خشک کن بوش

مجموعه‌‎ای از ویژگی‌ها و برنامه‌های برجسته در خشک کن‎ لباس بوش وجود دارد که برای خرید خشک کن بوش لازم است آنها را بدانید. چهار مورد را برای شما آورده‌‎ایم:

شست‌وشوی پیشرفته

SmartDry برنامه خشک کردن مناسب را بر اساس اطلاعات ماشین لباسشویی شما انتخاب می‎‌کند.

خشک کردن مناسب پارچه

سیستم SensitiveDrying به آرامی لباس‎‌ها را خشک می‎‌کند تا نرم، کرکی و بدون چروک ظاهر شوند.

دستیار اتو

با بخارشوی IronAssist که لباس‌های خشک را صاف می‌کند، استفاده از اتو را کاهش دهید.

کنترل از راه دور

از طریق برنامه Home Connect، می‎‌توانید برنامه‌‎ای را انتخاب کنید و خشک کن خود را از هر کجا که هستید، راه‌اندازی کنید.

قیمت خشک کن بوش

طول عمر خشک کن

طول عمر خشک کن به عوامل مختلفی از جمله کیفیت اولیه دستگاه و همچنین نگهداری و مراقبت بستگی دارد. با خرید خشک کن بوش که با کیفیت بالا و مهندسی آلمانی ساخته شده است، شما صاحب خشک کنی می‌شوید که تا سال‌ها دوام می‌آورد. تست‌ها و گواهی‌های خارجی سندی بر استانداردهای کیفیت بالای بوش هستند. بنابراین وقتی بوش را انتخاب می‌کنید، مطمئن باشید که تصمیم خوبی گرفته‌اید.

مزایای خشک کن بوش

خشک کن‌ها مزایای زیادی دارند که راحتی و آرامش را به زندگی افراد هدیه داده‌اند. برای خرید خشک کن بوش، دانستن مزایای آن شما را در انتخابی خوب یاری می‌دهد.

بهره‌وری انرژی

در کنار فناوری‌های شست‌وشوی پیشرفته بوش برای سطوح آب و دمای کارآمد، فناوری جدید خشک کردن پمپ حرارتی در خشک کن‌های سری 500 بوش مصرف انرژی را تقریباً 50 درصد کاهش می‌‎دهد. فناوری خشک کردن پمپ حرارتی بدون تهویه که به عنوان یک سیستم حلقه بسته و بدون عنصر گرمایش عمل می‌کند، رطوبت را در مخزن آب متراکم می‌سازد و هوای گرم را از طریق خشک کن بازیافت می‌کند تا لباس‌های شما را بدون نیاز به انرژی اضافی به طور موثرتری خشک کند.

اتصال راحت

لباسشویی سری 500 بوش جدید همچنین دارای Home Connect است تا از طریق این ویژگی به مصرف‌‎کنندگان اجازه دهد از راه دور خشک کن را از طریق دستگاه هوشمند خود کنترل و نظارت کنند. EasyStart یک ویژگی در برنامه Home Connect است که برنامه مناسب را برای هربار شستن توصیه می‌کند، وقتی شستشو تمام شد، اعلان‌ها را ارسال می‌کند.

خشک کردن به طور اقتصادی

بر خلاف خشک کن‌های معمولی، خشک کن‌های پمپ حرارتی بوش از میله‌های گرمایشی پرانرژی برای گرم کردن هوا استفاده نمی‌کنند. در عوض از پمپ حرارتی استفاده می‌کنند. این کار خلاقانه هوای داغ را حفظ و دوباره از آن استفاده می‌کند که بیشتر انرژی مورد نیاز برای فرآیند خشک کردن بعدی را فراهم می‌کند. در این‌صورت با خرید خشک کن بوش انرژی زیادی مصرف نمی‌کنید و بهره‌وری را بالا می‌‎برید.

بدون نیاز به سوراخ کردن دیوار

استفاده از خشک کن‌های خازنی بوش نه تنها مقرون‌به‌صرفه است، بلکه نصب آنها نیز آسان است. از آنجا که رطوبت استخراج شده از شستشو در یک ظرف جمع‌آوری می‌شود، آنها نیازی به شلنگ هواگیر معمولی در خارج ندارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به پریز برق وصل و آن را روشن کنید.

خشک کردن سریع

با خرید خشک کن‎ بوش دارای تهویه، لباس‌های شما بسیار سریع خشک می‌شود. این خشک کن‌های هوشمند با صرفه‌جویی در منابع به سادگی هوا را از خشک کن بیرون می‌کشند، آن را گرم می‌‎کنند و در حالی که خشک کن لباس‌ها را می‌چرخاند، هوا را در میان لباس‌ها به جریان درمی‌آورد.

سری خشک کن های بوش

قبل از خرید خشک کن بوش به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید خشک کن بوش مواردی وجود دارد که لازم است به آنها توجه کنید. این موارد را در ادامه می‌خوانید.

تکنولوژی سنسور

خشک کن‌ها همیشه به عنوان وسایلی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند درنظر گرفته می‌شوند. برند بوش سعی کرده است با ایجاد حسگرها این مشکل را برطرف کند. این سنسورها رطوبت را در طول چرخه کنترل می‌کنند و به محض خشک شدن لباس‎های شما، خشک کن را متوقف می‎کنند و در وقت و هزینه شما صرفه‎جویی می‎کنند. اگرچه خرید خشک‌ کن بوش دارای سنسور معمولاً به بودجه بیشتری نیاز دارد، اما وقتی به خوبی کار می‌کند به شما کمک می‌کند در درازمدت در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کنید.

خشک کن دستی و زمان‌بندی شده

اینها معمولاً ارزان‌تر از خشک ‌کن‌های حسگر هستند، اما باید خودتان دستگاه را برنامه‌ریزی کنید و ممکن است متوجه شوید که لباس‎ها را در مدت طولانی‌تر از حد لازم خشک می‌کنید. خشک کردن بیش از حد لباس‌‎ها می‌‎تواند هزینه‌های اضافی را به صورت حساب انرژی شما اضافه کند و به لباس شما آسیب برساند.

برنامه نويسی

کارکردن با خشک کن‌ها ساده است. دو نوع اصلی از آنها وجود دارد: دستی و سنسور. مدل‌های دستی حداقل دو یا سه تنظیم دارند: پنبه، مصنوعی و ظریف. خشک کن‌های سنسوری معمولاً برنامهه‌های بیشتری دارند که به شما امکان می‌دهد مناسب‌ترین تنظیمات را انتخاب کنید.

اکثر خشک کن‎ن‌ها برای هر دو نوع تنظیم پنبه و مصنوعی دارای سه درجه خشکی هستند:

خشک کردن اتو: این تنظیم لباس‌ها را کمی مرطوب می‌کند تا اتوکشی آسان‌تر شود و به محض اتمام چرخه باید اتوکشی را انجام دهید.

خشک کردن کمد: این تنظیم باعث می‌شود که لباس‌ها به اندازه‌ای خشک باشند که پس از پایان چرخه، در کمد قرار داده شوند.

خشکی زیاد: این برای اقلام بزرگتر مانند لحاف یا بالش بهترین است زیرا مطمئن می‌شود همه چیز کاملاً خشک است.

فیلتر آب

در هنگام خرید خشک کن بوش بررسی کنید که فیلتر به راحتی برداشته شود و مخزن آب در موقعیت قابل دسترس قرار داشته باشد.

قفل‌های کودک

این قفل‌ها برای جلوگیری از استفاده کودکان از دکمه‌های خشک کن، مفید هستند.

نمایش زمان باقیمانده

برخی از مدل‌های حسگر مدت زمان خشک شدن شستشوی شما را تخمین می‌زنند که باعث می‌شود شما برای برنامه‌هایتان زمان‌بندی کنید.

تاخیر در شروع

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید انتخاب کنید که لباس‌های خود را در زمان مناسب شروع به خشک کردن کنید.

LEDهای هشداردهنده

با خرید خشک کن بوش، شما دیگر هزینه‌های اضافی نخواهید داشت. روشن شدن چراغ هشداردهنده به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی باید ظرف آب را خالی یا فیلتر پرز را تمیز کنید که هر چه زودتر از بروز خرابی‌های زیاد جلوگیری کنید.

چرخش معکوس

مخزن می‌تواند در هر دو جهت، در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخد که به فرآیند خشک شدن و جلوگیری از چین ‎خوردگی کمک می‌کند.

عملکرد ضد چین و چروک

مخزن در پایان شستشو به چرخش ادامه می‌دهد تا از چین خوردن و اتو کردن لباس‎های چروک جلوگیری کند.

چگونه خشک کن‌ها را تست می‌کنیم؟

برای آزمایش خشک‌کن‌ها، حداکثر حجم ملحفه‌های پنبه‌ای و مصنوعی، حوله‌ها و پیراهن‌ها را در یک ماشین لباسشویی استاندارد با استفاده از تنظیمات تست خشک کن می‌شوییم. پس از اتمام چرخه شست‌وشو، لباس‌های خیس را وزن کرده و ثبت می‌کنیم. سپس همه آن لباس‌های خیس را در خشک کن ریخته و بسته به آزمایش آن را روی تنظیمات پنبه یا مصنوعی خشک می‌کنیم. ما مدت زمانی را که خشک‌کن پیشنهاد می‌کند خشک کردن لباس طول بکشد را یادداشت و هم‎زمان تایمر خود را نیز تنظیم می‌کنیم تا از درستی تایمر مطمئن شویم. ما همچنین هر آزمایش را دو بار انجام می‌دهیم تا از صحت نتایج خود مطمئن شویم.

پس از اتمام کار، لباس‎های خشک شده را وزن می‌کنیم تا بفهمیم خشک کن چقدر آب برداشته است. همچنین بررسی می‌کنیم که آیا لباس‌ها مرطوب هستند؟ آیا لکه‌های خیس خاصی وجود دارد؟ تا چه حد پیراهن‌ها چروک شده‌ و چقدر گره خورده‌اند؟

در طول هر آزمایش، مصرف انرژی را اندازه‎‌گیری می‌کنیم تا بفهمیم که خشک کن چقدر مقرون به صرفه است. در برخی آزمایش‌ها، می‌توانیم متوجه شویم که یک برنامه اقتصادی‌تر از بقیه است. ما سهولت استفاده و کارکرد خشک کن را نیز ارزیابی می‌کنیم.

خشک کن بوش

نگهداری و مراقبت از خشک کن

اکثر پارچه‌ها می‌توانند خشک شوی را تحمل کنند، اما همیشه برچسب‌های مراقبت را از نظر مناسب بودن بررسی کنید، زیرا برخی از آنها برای خشک‌شویی مناسب نیستند. اگر مشکلی دارید، ممکن است لازم باشد اندازه لباسس‌های خود را کاهش دهید یا تنظیمات خود را تغییر دهید (مثلاً به حالت “خشک شدن کمد”).

پارچه‌ها را قبل از خشک کردن از هم جدا کنید. این می‌تواند زمان خشک شدن را کاهش دهد و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند و همچنین اطمینان حاصل کنید که انواع پارچه در دمای مناسب خشک می‌شوند.

قبل از اینکه لباس‌ها و ملحفه‌های خود را در خشک کن بگذارید، آنها را تکان دهید. این امر به خشک شدن سریع‎تر لباس‌های شما کمک می‌کند، زیرا پارچه‌های به هم چسبیده به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند.

خشک کن خود را زیاد پر نکنید و از اضافه کردن وسایل بسیار سنگین مانند لحاف و پتو خودداری کنید. ممکن است هوای کافی برای گردش وجود نداشته باشد و ممکن است خشک کن را بیش از حد گرم کنید. دفترچه راهنما را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی را می‌توانید و چه چیزی را نمی‌توانید خشک کنید.

همچنین، فیلترهای پرز را بعد از هر چرخه تمیز کنید تا دستگاه شما در اوج کارایی کار کند و هر چند ماه یک‌بار، مخزن را با سرکه سفید یا تمیزکننده فولاد ضد زنگ پاک کنید تا سنسور به خوبی کار کند. اگر خشک کن کندانسور دارید، راهنمای کاربر خود را بررسی کنید تا دریابید که چگونه مبدل حرارتی (که بخار را دوباره به آب تبدیل می کند) کار می‌کند و سپس آن را زیر شیر آب تمیز کنید.

قیمت ماشین لباسشویی و دستگاه خشک کن

قیمت ماشین لباسشویی و دستگاه خشک کن بسیار متنوع است. عوامل زیادی وجود دارند که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم بر قیمت این دسته از محصولات تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل هنگامی که به بازار مراجعه می‌کنید با انواع و اقسام ماشین لباسشویی و دستگاه خشک کن مواجه می‌شوید که تفاوت زیادی بین قیمت‌های آن‌ها وجود دارد.

همان‌طور که در موارد قبلی نیز به این نکته اشاره کردیم، میزان فناوری‌ها و قابلیت‌های این دسته از محصولات با قیمت آن‌ها رابطه مستقیم دارد. به این ترتیب اگر طالب دستگاهی باشید که امکانات و قابلیت‌های متنوعی را به شما عرضه دهد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

نکته مهم دیگر در این زمینه کیفیت دستگاه است. به عبارت دیگر کیفیت نیز جزو مواردی است که به‌صورت مستقیم بر قیمت خشک کن و لباسشویی تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب با افزایش کیفیت، قیمت نیز بالاتر می‌رود. اما در عوض صاحب دستگاهی می‌شوید که تا چندین سال بدون دغدغه و خرابی‌های مکرر قادر به استفاده از آن خواهید بود.

آنلاین بخرم یا حضوری

آنلاین بخرم یا حضوری این یکی از پرتکرارترین سؤالاتی است که معمولاً اکثر افراد در حین خرید با آن مواجه می‌شوند. امروزه برخلاف گذشته علاوه بر خرید حضوری امکان خرید آنلاین نیز برای شما فراهم است. بنابراین می‌توانید از بین دو گزینه موجود هر کدام را که بهتر ترجیح می‌دهید انتخاب کنید.

در ادامه راهنمای خرید خشک کن اگر سؤال فوق را از ما بپرسید بدون تردید خرید آنلاین را پیشنهاد خواهیم داد. زیرا در خرید آنلاین نیاز به صرف وقت و هزینه برای رفت‌و‌آمد ندارید. همچنین با توجه به امکان دسترسی به سایت‌های فروش مختلف، شرایط برای دریافت اطلاعات بیشتر برای شما مساعدتر می‌شود و گزینه‌های بسیار متنوع‌تری برای انتخاب خواهید داشت.

خوشبختانه این‌روزها با توجه به شرایط موجود امکان خرید آنلاین با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر نیز برای شما فراهم است. فقط کافی است از بین سایت‌های فعال موجود در این زمینه به سراغ مواردی بروید که کالاهای خود را با تضمین کیفیت، تضمین اصالت،‌ گارانتی معتبر، امکان مرجوع و دیگر موارد مشابه به فروش می‌رساند.

خانه بوش ؛ مرجع معتبر خرید خشک کن بوش اصل در ایران 

خانه بوش ارائه دهنده محصولات برند بوش است و با خدماتی که به مشتریان ارائه می‌کند، رضایت مشتریان بوش را همواره کسب کرده است. طبق آمار جهانی، برند بوش به دلیل کیفیت بالا، دوام و ماندگاری قطعات و عملکرد مطلوب جز 10 برند برتر حوزه لوازم خانگی در جهان است. خرید خشک کن بوش تجربه‎ای ماندگار از کیفیت، طراحی و کارکرد مناسب است.

نتیجه گیری

ما سعی کردیم در طول مطالب ارائه شده راهنمای خرید خشک کن را به‌صورت کامل در اختیار شما قرار دهیم. امیدوار هستیم مطالب ارائه شده مورد توجه شما نیز قرار گرفته باشد.

در انتهای مطالب لازم است به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که انتخاب مرجع فروش مناسب، برای خرید نیز جزو نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. چه در خرید آنلاین و چه در خرید حضوری انتخاب مرجع فروش دارای اهمیت زیادی است.

توصیه می‌کنیم هرگز به سراغ موارد ارزان‌تر که فاقد تضمین اصالت و گارانتی معتبر هستند نروید. زیرا این دسته از محصولات فوق‌العاده بی‌کیفیت بوده و هرگز آن چنان که انتظار دارید خواسته‌ها و انتظاراتتان را مرتفع نمی‌سازند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *