مقایسه ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش، کدام مدل ارزش خرید دارد؟

مقایسه ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش، کدام مدل ارزش خرید دارد؟

ماشین ظرفشویی‌های بوش از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین لوازم خانگی این برند هستند که در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. این محصولات از نظر شکل ظاهری و نحوه قرارگیری در محل به طور کلی به سه دسته ظرفشویی ایستاده، رومیزی و توکار تقسیم می‌شوند. هر کدام از این مدل‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و این بستگی به نیاز مخاطبان دارد که کدام یک را برای خود انتخاب مناسب‌تری بدانند. با توجه به اینکه برخی از کاربران نسبت به کاربردها و ویژگی‌های این محصولات اطلاعات چندانی در اختیار ندارند، ما قصد داریم در این مطلب از خانه بوش با مقایسه ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش، خریداران عزیزی که در تصمیم گیری خود در تردید هستند را همراهی کنیم.

مقایسه ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش

با مقایسه ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش، می‌توانید راحت‌تر محصول موردنیاز خود را انتخاب کنید. خانه بوش انواع و اقسامی از ظرفشویی‌های ایستاده و رومیزی را در مدل‌ها و طرح‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند. از این رو شما در خرید با محدودیتی مواجه نیستید و دستتان در انتخاب یک کالای کاربردی کاملا باز است.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تمامی محصولات بوش کاملا هدفمند طراحی و تولید می‌شوند و هر کدام برای پاسخگویی به نیازهای خاصی به بازار ارائه می‌شوند. پس در مقایسه ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش قرار نیست بگوییم لزوما یک محصول بهتر از دیگری است. ما این دو کالا را از جهات گوناگون بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید متناسب با نیاز و بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید، بهترین و کاربردی‌ترین نوع آن را تهیه کنید. در ادامه به مقایسه این دو محصول می‌پردازیم.

مقایسه ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش

نحوه نصب ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید ماشین ظرفشویی و مقایسه ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش باید به آن توجه داشته باشید، نحوه نصب و چگونگی قرارگیری آن در فضای آشپزخانه است. شما باید قبل از خرید، محل نصب ظرفشویی را تعیین کرده و آن را آماده کرده باشید. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است به سراغ ظرفشویی رومیزی بروید که فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند. این ظرفشویی به راحتی روی کابینت جای می‌گیرد. اما برای نصب ظرفشویی ایستاده به دلیل بزرگ بودن ابعاد دستگاه نیاز به فضای بیشتری است. همچنین دستگاه باید حتما به شیر آب و پریز برق دسترسی خوبی داشته باشد

ظرفیت و گنجایش ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش

ماشین ظرفشویی ایستاده بوش نسبت به مدل رومیزی آن از ظرفیت و گنجایش بیشتری برخوردار است. معمولا خانواده‌های پرجمعیت می‌توانند به سراغ ماشین ظرفشویی بوش سری ۶ و ۸ بروند که بیشترین فضا را برای قرار دادن ظروف کثیف دارند. همینطور خانواده‌هایی که دورهمی و مهمانی زیادی برگزار می‌کنند، بهتر است از یک ظرفشویی ایستاده استفاده کنند که می‌تواند در یک دور شستشو حجم بیشتری ظرف کثیف را تمیز کند. اما در مقابل، ظرفشویی‌های رومیزی به دلیل کوچک بودن مخزن، تعداد کمتری ظرف کثیف را در خود جای می‌دهند و بیشتر مناسب افراد مجرد هستند.

میزان مصرف انرژی ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش

از آن جایی که ماشین ظرفشویی ایستاده از نظر ابعاد و اندازه مخزن بزرگ‌تر از ظرفشویی‌ رومیزی است، میزان برق و آب مصرفی آن‌ بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر به دنبال یک محصول کم مصرف هستید، به سراغ ظرفشویی‌های رومیزی بروید.

مقایسه ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش: مدت زمان شستشو

ماشین ظرفشویی‌های ایستاده به دلیل اینکه حجم ظروف کثیف درون آن‌ها بیشتر است، پروسه شستشو طولانی‌تری نسبت به ظرفشویی‌های رومیزی دارند. اما ظرفشویی‌های رومیزی در مدت زمان کمتری ظروف را می‌شویند.

مدت زمان شستشو

کاربری و نحوه استفاده ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش

ماشین ظرفشویی‌های ایستاده به دلیل بزرگ‌تر بودن مخزن قابلیت شستشوی انواع قابلمه و تابه را دارند. در حالی که در ظرفشویی‌های رومیزی چنین امکانی وجود ندارد. در واقع فاصله کم طبقات در ظرفشویی رومیزی و کوچک بودن مخزن دستگاه باعث می‌شود تا نتوان به راحتی قابلمه‌ها و تابه‌های بسیار بزرگ را درون آن قرار داد. پس اگر جزء افرادی هستید که این موضوع برایتان اهمیت دارد، بهتر است به سراغ ظرفشویی‌های ایستاده بروید.

قابلیت جابجایی و مقایسه ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش

کافیست به ظاهر ماشین ظرفشویی‌های ایستاده و رومیزی نگاهی بیندازید تا متوجه تفاوت فاحش آن‌ها از نظر ابعاد و اندازه بشوید. بزرگ و سنگین وزن بودن ظرفشویی‌های ایستاده باعث می‌شود تا حمل و جابجایی آن‌ها نیز کار سختی باشد. بنابراین در زمان تغییر دکوراسیون یا جابجایی به یک مکان جدید، حمل این وسایل می‌تواند زمانبر باشد. در حالی که جابجایی و حمل ماشین ظرفشویی رومیزی به دلیل ابعاد و وزن کم بسیار راحت و آسان است و افراد می‌توانند بدون نیاز به کمک دیگران به تنهایی و البته با احتیاط آن را به قسمت دیگری از آشپزخانه انتقال دهند.

مقایسه ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش: امکانات و قابلیت‌ها

در مورد امکانات و قابلیت‌های محصولات نمی‌توان به طور قطع گفت محصولی بر دیگری برتری دارد. همانطور که اشاره کردیم، تمامی محصولات بوش در نوع خود بی‌نظیر هستند و اگر به درستی انتخاب و استفاده شوند می‌توانند عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارند. همچنین در ساخت تمامی این محصولات از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره گرفته شده است.

مقایسه ظرفشویی امکانات و قابلیت‌ها

بنابراین از این نظر خریداران می‌توانند با اطمینان خاطر محصولات موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنند. اما مسلما یک سری تفاوت‌ها میان دو نوع ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش وجود دارد. به عنوان مثال ظرفشویی‌های ایستاده به دلیل بزرگ‌تر بودن مخزن به موتور قدرتمندتری مجهز هستند. در برخی از این مدل‌ها نیز امکان شستشوی ظروف با بخار وجود دارد که قابلیت منحصر به فردی به شمار می‌رود. در مقابل ظرفشویی‌های رومیزی نیز با مصرف کمتر انرژی، عملکرد بهینه‌تری دارند و می‌توانند هزینه قبوض شما را کاهش دهند.

قیمت ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش

قیمت ظرفشویی بوش به عوامل مختلفی بستگی دارد. برند بوش روز به روز محصولات خود را با امکانات و فناوری‌های جدیدتری روانه بازار می‌کند و این موضوع بر روی قیمت محصولات نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت محصولات عبارتند از: ابعاد و وزن ظرفشویی، گنجایش ظرفشویی، تعداد برنامه‌های شستشو، میزان مصرف برق و آب، نحوه نصب و… با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی ایستاده امکان شستشوی ظروف بزرگی مانند انواع قابلمه و تابه را دارد و در کل گنجایش مخزن آن نیز بیشتر است، شما باید برای خرید این محصول هزینه بیشتری بپردازید.

نتیجه گیری

با مقایسه ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که کدام محصول برای شما کاربردی‌تر است. هر کدام از این محصولات مزایای خاص خود را دارند و این شما هستید که باید مطابق با نیازهای خود بهترین نوع آن انتخاب کنید. اگر خانواده کم جمعیتی دارید، اهل مهمانی گرفتن‌های بزرگ و پرجمعیت نیستید، به دنبال یک محصول اقتصادی و کم مصرف می‌گردید و همچنین فضای آشپزخانه کوچکی دارید، ماشین ظرفشویی رومیزی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در مقابل اگر خانواده پرجمعیتی دارید، اهل مهمانی‌ها و دورهمی‌های پرجمعیت هستید، فضای آشپزخانه‌تان به اندازه کافی بزرگ است و در خرید خود با محدودیت بودجه روبرو نیستید، ماشین ظرفشویی ایستاده بوش انتخاب ایده آلی برای شماست.

 

 

 

سوالات متداول

هر کدام از این محصولات قابلیت‌ها و امتیازات خود را دارند. اگر خانواده پرجمعیتی دارید و فضای آشپزخانه‌تان محدودیت فضا ندارد، بهتر است ظرفشویی ایستاده تهیه کنید که از گنجایش بیشتری برخوردار است. اما اگر مجرد هستید و نمی‌خواهید برای خرید ظرفشویی هزینه کنید، بهتر است به سراغ ظرفشویی رومیزی بروید

برند بوش در ساخت تمامی محصولات خود از بهترین متریال روز استفاده می‌کند. بنابراین از این نظر نمی‌توان گفت محصولی بر دیگری برتری دارد.
له تمامی محصولات برند بوش با گارانتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *