10 وسیله آشپزخانه که میتوانید هدیه دهید!

10 وسیله آشپزخانه که میتوانید هدیه دهید

وسیله‌های آشپزخانه و لوازم برقی به طور کلی به دو گروه اصلی و تجهیزات مکمل تقسیم می‌شوند. وسایلی مانند یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و تجهیزات این چنینی در دسته وسایل تجهیزات اصلی و وسایل دیگر نظیر قهوه ساز، میکسر، آبمیوه‌گیری و غیره نیز در گروه تجهیزات مکمل جای دارند. وسایل مکمل یک مزیت اصلی دارند و آن هم این است که می‌توان آن‌ها را به عزیزان خود هدیه دهید. ممکن است این سؤال برای شما مطرح شود که کدام یک از تجهیزات مکمل آشپزخانه می‌توانند برای هدیه دادن مناسب باشند؟! در حقیقت با توجه به این که وسایل آشپزخانه طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد انتخاب یک وسیله به عنوان هدیه کار دشواری است. به همین علت ما در این قصد داریم برخی از بهترین وسیله آشپزخانه برای هدیه دادن را به شما معرفی خواهیم کرد.

وسیله آشپزخانه برای هدیه دادن

آسیاب قهوه بوش

آسیاب قهوه بوش را می‌توان به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه دادن در نظر گرفت. همان طور که می‌دانید لوازم خانگی بوش یکی از برند‌های معروف و شناخته شده در ایران است و این وسیله برای دوستداران قهوه یک گزینه عالی به شمار می‌رود. با استفاده از آسیاب قهوه بوش عزیزان شما می‌توانند طعم واقعی و بی‌نظیر قهوه را احساس کنند. آسیاب قهوه هم به صورت دستی و هم به صورت الکترونیکی و برقی تولید و عرضه می‌شود و انتخاب هر یک از آن‌ها به بودجه شما بستگی دارد.

آسیاب قهوه بوش به گونه‌ای طراحی و تولید شده که می‌تواند دانه‌ها را به تفاله تبدیل کرده تا بتوان بلافاصله آن را برای آماده کردن قهوه مورد استفاده قرار داد. مکانیسم‌هایی که برای تولید آسیاب‌های قوه بوش به کار رفته یا آسیاب‌های حفره‌ای هستند و یا آسیاب‌های تیغه‌ای؛ که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. این دو نمونه تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

اگر می‌خواهید یک آسیاب قهوه با قیمت مناسب را خریداری کنید، بهتر است به سراغ آسیاب‌های تیغه‌ای بروید؛ چرا که با قیمت مقرون به صرفه‌ای عرضه شده‌اند. این در حالی است که آسیاب‌های حفره‌ای یا حفره دار به آسیاب مداوم تمایل دارند و در نهایت شما یک قهوه آسیاب شده یکنواخت را خواهید داشت. بنابراین در زمان خرید آسیاب قهوه برند بوش این نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین وسیله آشپزخانه برای هدیه دادن را انتخاب کنید.

سرخ کن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن را با نام هواپز نیز می‌شناسند. این وسیله یکی از وسایل ضروری آشپزخانه به شمار می‌رود و در سال‌های گذشته با استقبال بسیاری از افراد مواجه شد. سرخ کن‌های بدون روغن به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید بسیاری از مواد غذایی مانند گوشت، شیرینی، سبزیجات، بیسکویت و غیره را بدون نیاز به روغن سرخ کنید. این تجهیزات می‌توانند بهترین هدیه برای افرادی باشند که به رژیم غذایی خود اهمیت زیادی می‌دهند و همیشه نگران افزایش کلسترول بد هستند.

بنابراین می‌توانید هواپز را به عنوان یک هدیه شیک برای دوستان و خانواده خود در نظر بگیرید و خریداری نمایید. اگر می‌خواهید این تجهیزات را تهیه کنید باید دقت داشته باشید که هواپز‌هایی می‌توانند مناسب و با کیفیت باشند که دستگیره آن ضد حرارت بوده و پایه‌های ضد لغزش نیز داشته باشد. این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا استفاده از سرخ کن‌های بدون روغن راحت‌تر باشد.

این سرخ کن‌ها معمولاً دارای سبد‌هایی آلومینیومی هستند که پوشش آن‌ها کاملاً نچسب است و پس از هربار استفاده می‌توان آن را به راحتی تمیز کرد.

مایکروویو

مایکروویو‌ها تجهیزاتی هستند که می‌توانند با قابلیت‌های مختلف خود در زمینه‌های مختلف به خانم‌ها کمک کنند. مایکروویو‌ها را می‌توان در اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف مشاهده کرد که هر یک از آن‌ها می‌توانند قابلیت‌های خاصی داشته باشند. از جمله قابلیت‌های این تجهیزات وسیله به آبپز کردن، پخت کباب و برشته کردن اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت مایکروویو می‌تواند یکی از تجهیزات همه کاره برای آشپزخانه و یک گزینه ایده‌آل برای هدیه باشد.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص این محصول آن را به یکی از محصولات پر فروش در بین تمام برند‌ها تبدیل کرده است. همان طور که اشاره کردیم مایکروویو‌ها تقریباً همه کاره هستند و می‌توانند بسیاری از نیاز‌های کدبانو‌ها را رفع کنند. به همین دلیل ما آن را در لیست ده تایی بهترین وسیله آشپزخانه برای هدیه دادن آورده‌ایم.

همزن بوش

همزن‌ها از جمله تجهیزاتی هستند که برای آماده کردن محصولات غذایی مختلف نظیر نان، شیرینی‌های مختلف، کیک، کوکی و غیره به آن نیاز دارید. مواد اولیه شیرینی‌های مختلف و خوشمزه را تنها می‌توان با همزن‌های برقی هم زد و آماده کرد. بنابراین با هدیه دادن همزن بوش دنیای از خوشمزگی‌ها را به عزیزان خود هدیه می‌دهید و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کنید تا بتوانند انواع خوراکی‌های خوشمزه را با آن آماده کنند.

همزن‌های برقی در دو مدل ایستاده و متحرک طراحی و تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویزگی‌هایی خاصی دارند. منظور از همزن‌های متحرک همزن‌هایی است که می‌توان آن را در حین آشپزی در دست گرفت و عملیات هم زدن را با آن انجام داد. در مقابل مدل های ایستاده همزن‌هایی هستند که در طول کار جایی ثابت دارند و نیازی نیست که آن را نگه دارید.

همزن‌های بوش دارای پایه‌های نگهدارنده‌ای هستند که می‌توانند کاسه محصول را نیز نگه دارند و نیازی ندارید تا کاسه همزن را ثابت نگه دارید. کار کردن با این نوع همزن‌ها بسیار راحت است و شما تنها باید مواد مورد نظر خود را به کاسه اضافه نمایید. بنابراین اگر فردی که قرار است برای او هدیه بخرید به پخت کیک و شیرینی علاقه دارد مناسب‌ترین هدیه برای می‌تواند یک همزن بوش ‌ایستاده باشد.

بهترین وسیله آشپزخانه برای هدیه دادن

توستر بوش

توستر‌ بوش یکی دیگر از محصولات پرطرفدار و محبوب برند بوش به شمار ‌می‌رود. توستر‌ها می‌توانند یک جایگزین مناسب برای افرادی باشند که قصد استفاده از مایکروویو را ندارند. توستر‌ها را به عنوان یکی از تجهیزات همه کاره می‌شناسند، دلیل این امر این است که توستر‌ها می‌توانند به عنوان فر شیرینی پزی، توستر و حتی کباب پز نیز عمل کنند. دوستان شما می‌توانند با استفاده از توستر‌ها یک صبحانه گرم و لذیذ برای خود آماده کنند، بنابراین آن‌ها می‌توانند بهترین وسیله آشپزخانه برای هدیه دادن باشند.

برخی از نمونه‌های توستر بوش دارای درجه‌بندی‌های مختلف است تا بتوان به وسیله آن برای پخت هر مواد غذایی درجه خاص آن را تنظیم کرد. برای مثال شما می‌توانید برای پخت گوشت درجه مناسب و برای پخت سبزیجات درجه مناسب سبزیجات را آماده کنید. به علاوه ممکن است برخی از آن‌ها دارای درجه گرم کن نیز باشند. اکثر توستر‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت پیش برنامه‌ریزی داشته و می‌توان زمان پایان کار آن‌ها را تنظیم کرد. می‌توانید این تجهیزات را از نمایندگی بوش در تهران تهیه کنید و آن را به عزیزان خود هدیه دهید.

آبمیوه گیری

از دیگر تجهیزاتی که به عنوان یکی از وسیله‌های مناسب برای هدیه دادن شناخته می‌شود، آبمیوه‌گیری است. آبمیوه‌گیری‌های بوش از جمله تجهیزات پرکاربرد و محبوب به شمار می‌رود. قطعاً خوردن یک لیوان آبمیوه طبیعی در طول روز می‌تواند انرژی از دست را به شما برگرداند. با استفاده از آبمیوه‌گیری می‌توان انواع آبمیوه‌ها و تنقلات خوشمزه را آماده کرد، بنابراین از بین تجهیزات مکمل آشپزخانه آبمیوه‌گیری برای هر فردی جایگاه ویژه‌ای دارد و می‌تواند یک گزینه عالی برای هدیه دادن باشد.

برخی از آبمیوه‌گیری‌ها دارای بخش مخصوص برای گرفتن آب مرکبات نیستند. بنابراین اگر می‌خواهید هدیه شما یک هدیه خاص و متفاوت باشد، به دنبال خرید آبمیوه‌گیری‌هایی باشید که می‌تواند هم آب معمولی و هم آب مرکبات بگیرد. جالب است بدانید نمونه جدیدی از آبمیوه‌گیری‌ها وجود دارد که به آن‌ها عصاره گیر می‌گویند.

این تجهیزات می‌توانند با فشار دادن سبزیجات و میوه‌ها آب آن‌ها را خارج نمایند. این یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ ویتأمین‌های موجود در مواد است. زمانی که میوه‌ها و سبزیجات فشرده می‌شوند تمام املاح و مواد موجود در پوست آن‌ها نیز به آب موجود افزوده می‌شود. بنابراین اگر به هر دلیلی تمایلی به خرید آبمیوه‌گیری‌های معمولی ندارید، می‌توانید عصاره گیر را به عنوان هدیه انتخاب کنید. آن‌ها یکی از بهترین‌های وسیله آشپزخانه برای هدیه دادن هستند.

چای ساز بوش

از دیگر محصولات محبوب برند بوش، می‌توان به چای ساز بوش اشاره کرد. با توجه به این که اغلب ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به نوشیدن چای داریم، بنابراین در هر خانه‌ای وجود وسیله‌ای برای دم کردن چای ضروری است. اگر دوستان شما جز آن دسته از افرادی هستند که علاقه زیادی به نوشیدن چای دارند و در هر وعده غذایی خود چای را جای می‌دهند، می‌توانید با هدیه دادن چای ساز بوش آن‌ها را خوشحال کنید.

چای ساز‌ها در نمونه‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. به طور کلی می‌توان چای ساز‌ها را در سه گروه زیر دسته‌بندی کرد.

  • قوری روی کتری قرار خواهد گرفت
  • قوری در کنار صفحه گرم تعبیه شده کنار کتری قرار خواهد گرفت
  • سبد مخصوص برای قرار دادن چای خشک درون دستگاه در کتری برقی تعبیه شده است.

مدل اول و دوم معمولاً برای افرادی که خانواده پرجمعیت دارند و به نوشیدن چای علاقه زیادی دارند، مناسب است. اما اگر فرد مورد نظر زیاد اهل نوشیدن چای نباشد، می‌توان مدل سوم را به او هدیه داد.

مخلوط کن

گاهی اوقات رنده کردن یا استفاده از چنگال برای له کردن مواد لازم برای تهیه اسموتی، ماست میوه‌ای یا شیرموز کار دشواری است، این جا وجود یک مخلوط کن می‌تواند نیاز شما را رفع کند. مخلوط کن‌هایی که کیفیت بالایی داشته باشند، توانایی خرد کردن یخ را نیز دارند و شما می‌توانید به آب میوه خوشمزه خود تکه‌های یخ را نیز اضافه کنید.

هدیه دادن یک مخلوط کن به عزیزان خود به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند علاوه بر نوشیدنی‌های خوشمزه، خمیر فلافل، پوره کدو حلوایی و غیره را نیز آماده کنند. بنابراین اگر دوستان شما افرادی خوش اشتها هستند، مخلوط کن می‌تواند یک هدیه عالی برای آن‌ها باشد.

وسیله آشپزخانه برای هدیه

خرد کن بوش

خرد کن بوش همان طور که از نامش پیداست، برای خرد کردن و تکه کردن مواد غذایی مختلف کاربرد دارد. خرد کن‌ها برای زمانی که عجله دارید و نیاز به آماده کردن یک شام سریع دارید، می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. این تجهیزات مواد مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرد خواهند کرد.

با استفاده از خردکن‌ها می‌توان بسیاری از مواد غذایی نظیر گوشت، پیاز، سیر و غیره را خرد کرد و دیگر نیازی نیست نگران ماندن بوی بد این مواد روی دست خود باشید. اگر دوستان شما اهل آشپزی کردن هستند، می‌توانید خردکن را به عنوان یک وسیله کاربردی به آن‌ها هدیه دهید.

پلوپز و آرام پز

پلوپز و آرام پز از جمله تجهیزاتی هستند که از گذشته تا به امروز مورد استفاده گرفته و به عنوان وسایلی بسیار کاربردی و پرمصرف شناخته می‌شود. این تجهیزات به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر نوع مواد غذایی را به راحتی بپزید و نیازی نیست هر چند دقیقه یک بار به آن سر بزنید. این تجهیزات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان با استفاده از آن‌ها همه مدل مواد غذایی را آماده کرد. به علاوه شما می‌تواند درجه این تجهیزات را تنظیم کنید تا هر نوع مدل مواد غذایی  در دمای مناسب خود آماده شود.

آرام پزها همان طور که از نامشان پیداست می‌توانند انواع مواد را با درجه حرارت بسیار پایین آمده نمایند. بنابراین از آنجایی که آرام پز‌ها حرارتی ملایم و آرام دارند، می‌توانند بسیاری از مواد نظیر خورشت‌ها را به خوبی آماده کنند. پلوپز و آرام پز‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای هدیه دادن به عزیزانتان باشند؛ چرا که آشپزی کردن را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کنند. این محصولات در لوازم خانه بوش در انواع مدل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی هستند و شما باید با توجه به سلیقه عزیزانتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

جمع بندی

هدیه دادن یکی از کار‌هایی است که می‌تواند عزیزان و دوستان شما را بسیار خوشحال کند. انتخاب این که چه چیزی می‌تواند برای هدیه دادن مناسب باشد، کار دشواری است. لوازم آشپزخانه از جمله تجهیزاتی هستند که برای افراد مخصوصاً خانم‌ها کاربرد‌های زیادی دارند و می‌توانند بهترین گزینه برای هدیه دادن باشند. خرید تجهیزات آشپزخانه برای خانم‌ها قطعا آن‌ها را بسیار خوشحال خواهد کرد.

با توجه به این که لوازم آشپزخانه تنوع زیادی دارند، انتخاب یک هدیه مناسب کار راحتی نیست. به همین علت ما در این مطلب سعی کردیم ده نمونه از بهترین وسیله آشپزخانه برای هدیه دادن را که گزینه مناسب هستند، به شما معرفی کنیم. هر یک از تجهیزات معرفی شده در مطالب فوق به نوعی می‌توانند برای آماده کردن مواد غذایی آشپزخانه مفید باشند. به همین علت توصیه می‌کنیم با توجه به سلیقه دوستان خود آن‌ها را با خرید این تجهیزات خوشحال کنید.

سوالات متداول

تجهیزات مکمل مناسب ترین وسایل برای هدیه دادن به عزیزانتان هستند.
با توجه به اینکه همزن‌های ایستاده ثابت هستند، می‌توانند بهترین گزینه برای هدیه دادن باشند.
برای چنین افرادی چای سازهایی که قوری در کنار کتری و روی کتری قرار گرفته، مناسب‌ترین گزینه هستند.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *