جاروبرقی سیمی یا جاروشارژی

جاروبرقی سیمی یا جاروشارژی

اغلب بانوان در خرید وسایل منزل حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. خرید جارو یکی از این موارد است. معمولا انتخاب نوع جارو و برند سازنده آن از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که جارو تاثیر زیادی در تمیزی و آراستگی خانه دارد و می‌بایست از عملکرد خوبی برخوردار باشد. در این میان تنوع محصولات باعث می‌شود تا انتخاب کمی سخت شود. جاروبرقی و جاروشارژی دو گزینه پیشنهادی هستند که هر کدام از قابلیت‌های خاصی برخوردارند. اگر در تردید هستید که کدام یک از این محصولات می‌توانند برای شما کاربردی‌تر باشند، در این مطلب همراه ما باشید. می‌خواهیم در ادامه بررسی کنیم که چه انتخابی مناسب‌تر و به صرفه‌تر است؟ انتخاب جاروبرقی یا جاروشارژی؟

جاروبرقی یا جاروشارژی بخریم؟

نظافت منزل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان خانه دار است و آن‌ها معمولا از لوازم و تجهیزات مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند. جاروبرقی و جاروشارژی دو محصول پرکاربرد و کلیدی برای نظافت کردن هستند که فرایند جارو کردن و جمع آوری زباله‌ها را تا حد زیادی سرعت می‌بخشند. هر کدام از این محصولات طرفداران خاص خود را دارند و در برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

ما قصد داریم به طور خاص در مورد لوازم خانگی بوش و محصولات ارائه شده توسط این کمپانی صحبت کنیم و دو کالای پرطرفدار این برند یعنی جاروبرقی و جاروشارژی بوش را مورد مقایسه قرار دهیم. ابتدا بهتر است به این نکته مهم اشاره کنیم که محصولات برند بوش تنها توسط نمایندگان و شعب معتبر این برند به بازار داخلی عرضه می‌شوند. این یعنی شما برای تهیه محصولات اصل برند بوش می‌بایست به نمایندگی بوش در تهران مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید در دو راهی «جاروبرقی یا جاروشارژی» بوش، یک انتخاب درست و به جا داشته باشید، به توضیحاتی که در ادامه در خصوص هر کدام از این محصولات ارائه می‌کنیم دقت کنید.

جاروبرقی بوش

خب ابتدا بهتر است با جاروبرقی بوش و عملکرد آن آشنا شویم. بیایید ببینیم این وسیله کاربردی که تقریبا در همه خانه‌ها یافت می‌شود، برای چه مکان‌ها و فضاهایی مناسب است و اساسا در این زمینه چه تفاوتی میان جاروبرقی بوش و جاروشارژی بوش وجود دارد؟

جاروبرقی‌ها معمولا در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و هر کدام از آن‌ها دارای قدرت و توان مختلفی هستند. بنابراین عملکرد جاروبرقی ارتباط مستقیمی با قدرت موتور آن دارد. این محصولات را می‌توان در دو نوع پاکتی و بدون پاکت تهیه کرد.

اگر مساحت خانه شما بالاست و در واقع قرار است تمیزکاری اتاق‌ها، سالن پذیرایی، آشپزخانه، راهروها و… برای ساعاتی طول بکشد، بهتر است از جاروبرقی استفاده کنید. جاروبرقی توانایی بیشتری در تمیز کردن مکان‌های بزرگ و وسیع دارد. همچنین می‌تواند گردوخاک موجود در محیط را با مکش بیشتری جذب کرده و از این رو نظافت را با کیفیت بالاتری انجام ‌دهد. پس اگر منزل شما بیش از حد ریخت و پاش است یا وسعت زیادی دارد، برای تمیز کردن آن بهتر است از جاروبرقی بوش استفاده کنید.

جاروشارژی بوش

اگر نگاهی به ظاهر جاروشارژی بیندازید، می‌توانید مطمئن شوید که برای تمیز کردن یک خانه بزرگ نمی‌شود روی آن حساب باز کرد. پس اینجاست که بین جاروبرقی یا جاروشارژی، می‌توانید به سرعت جارو برقی را انتخاب کنید. اما جاروشارژی برای چه کاری مفید است؟ معمولا از این وسیله برای تمیز کردن و نظافت فضاهای کوچک استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای تمیز کردن آلودگی‌ها در مناطقی که جاروبرقی نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد، می‌توان از جاروشارژی استفاده کرد.

گوشه‌های دیوار، سطوح مختلف از جمله مبلمان، میز، سطوح کابینت و… از جمله مواردی هستند که می‌توان به کمک جاروشارژی اقدام به تمیز کردن آن‌ها کرد. جارو شارژی نیز مانند جاروبرقی در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. معمولا دو دسته‌بندی کلی این جاروها عبارتند از جاروشارژی دستی و جاروشارژی پارویی. جاروهای شارژی دستی معمولا از نظر ابعاد و اندازه نسبت به نوع پارویی کوچک‌تر هستند و به دلیل وزن کمی که دارند، کار و جابجایی آن‌ها بسیار راحت‌تر است.

این جاروها همچنین به دلیل ابعاد کوچکی که دارند، فضای کمتری از خانه را اشغال می‌کنند و برای نظافت سطوح باریک بهترین گزینه هستند. اما جاروهای پارویی به نسبت ابعاد بزرگ‌تری که دارند برای تمیز کردن قسمت‌های بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. جاروشارژی را می‌توانید با مدل چند منظوره تهیه کنید. مدل‌های چند منظوره این قابلیت را دارند که آب و خاک موجود روی یک سطح خاص را به طور همزمان پاک و تمیز کنند.

مزایای جاروبرقی

مزایای جاروبرقی

اینکه بین جاروبرقی یا جاروشارژی کدام یک می‌تواند برای شما کاربردی‌تر باشد، کاملا بسته به نیاز و انتظارات شما از محصول است. برای اینکه بتوانید در پروسه خرید، کالای مناسبی را انتخاب کنید، نیاز دارید تا به شناخت کاملی از مزایا و معایب این محصولات برسید. در این بخش با مزایای جاروبرقی آشنا می‌شویم. از مهم‌ترین مزایای جاروبرقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جاروبرقی معمولا از قدرت مکش بسیار بالایی برخوردار است. البته که قدرت مکش در این دستگاه‌ها بسته به نوع طراحی و مدل آن می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کل، جاروبرقی در مقایسه با جاروشارژی دارای قدرت مکش بیشتری است. این عامل باعث می‌شود تا بتوان به کمک جاروبرقی، عملیات تمیز کردن خانه و هر فضای دیگر را کیفیت بالایی انجام داد.
  • جاروبرقی‌ها معمولا از طول عمر و دوام بالایی برخوردار هستند و در صورتی که از اعتبار و اصالت محصول اطمینان داشته باشید، می‌توانید برای سال‌ها از آن‌ها به خوبی استفاده کنید.
  • کیسه‌های به کار رفته در جاروبرقی معمولا از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و به راحتی ظرفیت آن‌ها تکمیل نمی‌شود.
  • اصولا از جاروبرقی برای محیط‌های بزرگ استفاده می‌شود.
  • موتور به کار رفته در جاروبرقی در مقایسه با جاروشارژی از قدرت بیشتری برخوردار است.

معایب جاروبرقی

خب طبعا هیچ محصولی وجود ندارد که خالی از عیب باشد. البته منظور ما از معایب جاروبرقی صرفا این نیست که این محصول شایستگی خرید ندارد. بلکه منظور ما این است که جاروبرقی‌ها هم می‌توانند نکاتی قابل تامل داشته باشند که بهتر است در هنگام انتخاب بین جاروبرقی یا جاروشارژی آن‌ها را مد نظر داشته باشید. از معایب جاروبرقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به ابعاد و نحوه عملکرد جاروبرقی این دستگاه‌ها از مصرف برق بالایی برخوردار هستند. همانطور که از نام محصول پیداست، برای فعالیت جاروبرقی به برق مداوم نیاز است. این دستگاه‌ها بعد از اتصال به برق می‌توانند کار خود را شروع کنند و در تمام مدت جاروکشی از انرژی برق استفاده می‌کنند. بنابراین طبیعی است که مصرف برق آن‌ها بالا باشد.
  • در صورت قطع شدن برق نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • با اینکه تولیدکنندگان همیشه در تلاش هستند تا محصولات خود را به بهترین شکل ممکن به بازار عرضه کنند، اما جاروبرقی وسیله‌ای است که در هر صورت از نظر ابعاد و اندازه بسیار بزرگ است و این می‌تواند یک عیب برای آن به شمار رود. همین اندازه بزرگ، فرایند جارو کشیدن و حمل جاروبرقی را کمی سخت می‌کند.
  • از جاروبرقی معمولا نمی‌توان برای تمیز کردن و نظافت مکان‌های کوچک و سطوح باریک استفاده کرد. همیشه تمیز کردن بخش‌هایی از خانه که دسترسی به آن‌ها سخت است، کار مشکلی است که متاسفانه جاروبرقی از عهده این کار برنمی آید یا شاید نتواند آنچنان که باید این مناطق را تمیز کند.
  • بسته به اندازه و ظرفیت کیسه، لازم است هر چند وقت یک بار، کیسه جاروبرقی را تمیز یا تعویض کنید.

مزایای جاروشارژی

مزایای جاروشارژی

خب برای تصمیم گیری بهتر، لازم است با مزایای جاروشارژی هم آشنا شویم. اگر می‌خواهید بدانید جاروبرقی یا جاروشارژی کدام یک امتیازات بیشتری برای شما به همراه دارند، بهتر است نکات مثبت جاروشارژی را نیز مد نظر داشته باشید.

  • جاروشارژی همانطور که می‌دانید از ابعاد و اندازه کوچک‌تری برخوردار است. از همین رو وزن کمتری دارد. عامل سبک وزن بودن به یک مزیت برای این محصولات تبدیل شده است، چرا که حمل و جابجایی آن‌ها را در فرایند تمیز کردن خانه آسان می‌کند.
  • از این وسیله به راحتی می‌توان برای تمیز کردن محیط‌های کوچک و غیرقابل دسترس استفاده کرد. در واقع بیشترین هدف از طراحی و ساخت جاروشارژی برای تمیز کردن نقاط کور و سخت خانه است.
  • همانطور که از نام این محصولات پیداست، این جاروها شارژی هستند و با باتری کار می‌کنند. بنابراین قطع شدن برق محدودیتی برای کار این لوازم ایجاد نمی‌کند. پس با شارژ بودن باتری می‌توان حتی در زمان قطعی برق نیز از جاروشارژی استفاده کرد.
  • جاروشارژی‌ها قابلیت مکش و تمیز کردن مایعات را نیز دارا هستند. بدنه و بخش‌های داخلی این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با مکش مایعات، هیچ گونه مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

معایب جاروشارژی

از مهم‌ترین معایب جاروشارژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم‌ترین معایب جاروشارژی که باعث می‌شود نتوان از آن در تمیز کردن کل خانه استفاده کرد، قدرت مکش پایین این دستگاه است. به طور کل جاروشارژی قدرت پایینی در مکش آلودگی‌ها دارد و تنها برای نظافت برخی سطوح باریک و کوچک کاربردی است.
  • ظرفیت و گنجایش مخزن این جارو بسیار کم است و به سرعت پر می‌شود.
  • با توجه به طراحی خاصی که برای این محصولات در نظر گرفته شده، توان موتور آن‌ها بسیار پایین است. بنابراین نمی‌توانید فشار زیادی روی دستگاه وارد کنید و از آن انتظار کار زیادی داشته باشید.
  • میزان دوام و مقاومت این دستگاه‌ها بسیار پایین است.
  • بسته به میزان کاری که از دستگاه در طول روز می‌کشید، نیاز خواهید داشت تا آن را چندین بار شارژ کنید. بنابراین نیاز مداوم به شارژ یکی دیگر از معایب جاروشارژی است.
  • باتری به کار رفته در این محصولات عمر محدودی دارد و بعد از مدت زمانی می‌بایست این باتری تعویض شود.

تفاوت‌های جاروبرقی و جاروشارژی

احتمالا تا این بخش با مهم‌ترین تفاوت‌های موجود میان جاروبرقی و جاروشارژی آشنا شده‌اید. با توجه به مزایا و معایبی که برای هر کدام از آن‌ها عنوان کردیم، می‌توان به این امر پی برد که هر کدام از آن‌ها دارای چه توانمندی و قابلیت‌هایی هستند و برای چه فضاها و مکان‌هایی مناسب هستند. اما در این بخش می‌خواهیم با یک مقایسه کلی به بررسی برخی از تفاوت‌های ناگفته میان جاروبرقی و جاروشارژی اشاره کنیم.

میزان صدای جاروبرقی یا جاروشارژی، کدام بیشتر است؟

یکی از فاکتورهای مهم در خرید جاروبرقی یا جاروشارژی، تن و میزان صدای تولید شده توسط این دستگاه‌ها است. اگر بخواهیم به یک مقایسه کلی بپردازیم. جاروشارژی به دلیل ابعاد و اندازه کوچک‌تر و به خصوص موتور کم توان‌تر از میزان صدای کمتری نسبت به جاروبرقی برخوردار است. معمولا بیشترین صدای تولید شده از جاروها برخواسته از موتور آن‌ها است و به هر میزان که موتور بزرگ‌تر و قدرتمندتر عمل کند، صدای تولید شده نیز بیشتر است.

قابلیت مکش آب و خاک

همانطور که قبلا اشاره کردیم، جاروهای شارژی معمولا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند آب و انواع مایعات را به خوبی تمیز کنند. این در حالی است که جاروبرقی از این قابلیت محروم است. جاروهای برقی در اثر مکش آب یا هر نوع مایعات دیگر، دچار اختلال و آسیب‌های جدی خواهند شد. سیستم برق این وسایل در اثر تماس با رطوبت دچار اتصالی شده و از کار خواهد افتاد.

قابلیت حمل و جابجایی در سفر

در این مورد می‌توان حدس زد که از بین جاروبرقی و جاروشارژی کدام یک برنده ماجرا خواهد بود. جاروهای شارژی معمولا به دلیل وزن کم خود، امکان حمل و جابجایی آسان‌تری دارند. بنابراین برای سفر بهترین گزینه به شمار می‌روند.

جاروبرقی یا جاروشارژی بخریم

جاروبرقی یا جاروشارژی، کدام ارزان‌تر است؟

در مورد قیمت جاروبرقی و جاروشارژی نمی‌توان به طور قطع و با یقین نظر داد. نمی‌توان گفت یک محصول به دلیل ابعاد و اندازه بزرگ‌تر قطعا گران‌تر است و دیگری نیز ارزان تر. عوامل مختلفی در تعیین قیمت این محصولات نقش دارند. جاروهای برقی و جاروهای شارژی هر کدام در مدل‌ها و برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

بسته به طراحی محصول، بروز بودن فناوری‌ها و قابلیت‌های آن، تکنولوژی‌ها و استانداردهایی که در ساخت محصولات به کار رفته، میزان اعتبار و شهرت برند تولید کننده، کیفیت عملکرد دستگاه و… قیمت‌های متفاوتی برای این محصولات در نظر گرفته می‌شود. ممکن است یک جاروشارژی که توسط یک برند مطرح و معتبر در دنیا ساخته شده است، از یک جاروبرقی سطح متوسط گران‌تر باشد. بنابراین در خصوص قیمت نمی‌توان گفت یک محصول لزوما گران‌تر و دیگری ارزان‌تر است.

نتیجه گیری

اما اگر از بحث اصالت و کیفیت محصولات بگذریم، جاروبرقی و جاروشارژی بوش، هر کدام دارای فناوری‌ها و امکانات مخصوص به خود هستند که با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید با مشخصات و عملکرد آن‌ها بیشتر آشنا شوید و تشخیص دهید که برای شما جاروبرقی سیمی مناسب‌تر است یا جاروشارژی؟

سوالات متداول

هر دوی این دستگاه‌ها برای نظافت منزل استفاده می‌شوند و هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.
بله جاروشارژی بر خلاف جاروبرقی با مکش مایعات دچار اختلال و خرابی نمی‌شود.
خیر، این باتری‌ها عمر محدودی دارند و پس از مدتی استفاده باید تعویض شوند.
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *