تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی

چگونه اصل بودن جاروبرقی بوش را تشخیص دهیم

همه ما دوست داریم جنسی که خریداری می‌کنیم کاملاً با اطلاعات در زمان خرید هماهنگی داشته باشد. اگر در زمان خرید از فروشنده خواسته‌ایم که به ما جاروبرقی بوش اصل را برای ما تهیه کند، باید همان وسیله اصلی را با خود به خانه بیاوریم. اما گاهی اوقات، سودجویی و زیاده‌خواهی برخی از افراد سبب می‌شود تا به جای جنس اصلی، محصولی تقلبی به شما فروخته شود. آیا شما می‌دانید تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی چگونه انجام می‌شود؟ دراین مطلب به شما چند راهکار ساده را آموزش خواهیم داد.

اولویت همه افراد در زمان خرید، اصل بودن کالای خریداری شده است. مهم نیست از کدام برند و چه محصولی خریداری می‌شود، همین که بدانیم محصول خریداری شده اصل است، احساس آرامش بیشتر و اطمینان خاطر تمام وجود آدم را در بر می‌گیرد. احتمال اینکه افراد سودجو به دنبال جابه‌حایی هر محصول اصلی با محصولات متفرقه باشند، بسیار زیاد است. با وجود این که از نظر بسیاری از افراد تشخیص جنس اصل از تقلبی تنها در مورد برندهای خارجی مطرح است؛ اما بسیاری از نام‌های معتبر ایرانی نیز می‌توانند مورد این قبیل از سودجویی‌ها قرار بگیرند و جنس تقلبی درجه سه از یک برند ناشناس جایگزین آن شود.

جابه‌جا کردن اجناس اصلی با تقلبی  در مورد تمام محصولات صادق است؛ اما این موضوع را به وضوح در مورد وسایل خانگی می‌توان مشاهده کرد. یکی از محصولاتی که مشتریان آن اغلب با این مشکل مواجه هستند، جاروبرقی است. از این رو، یافتن ترفندهای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی اهمیت بسیار زیادی دارد.

روش های تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم خانگی بوش

با توجه به این که برند لوازم خانگی بوش از نام‌های شناخته‌شده و محبوب در سراسر جهان است؛ طرفداران فراوانی نیز در داخل کشور دارند. همین موضوع سبب شده است تا افراد سودجو از این موضوع سو استفاده کرده و مدل‌های تقلبی این محصول را روانه بازار کنند. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا روش‌های صحیح تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی برند بوش را به شما معرفی کنیم تا در زمان خرید با خاطری آسوده جاروبرقی بوش اصل را خریداری کنید.

جاروبرقی بوش در یک نگاه

جاروبرقی بوش از جمله لوازم پر مصرفی است که ما روزانه از آن برای نظافت منزل استفاده می کنیم که مدلهای مختلفی منجمله کیسه ای، مخزن دار و شارژی را شامل می شود که بسته به نوع مدل از قدرت مکش بالایی نیز برخوردار است که تمیزی کامل سطوح مختلف خانه، اداره، محیط کار، ماشین و … را برای شما به ارمغان می آورد، دارای برچسب انرژی پایینی است که صرفه اقتصادی زیادی را برای شما به همراه دارد.

دور موتور این محصول بسته به مدلهای مختلف متغیر است که شما به راحتی می توانید سرعت و مکش جاروبرقی بوش را خودتان تنظیم کنید، صدای کمی را تولید می کند که آزار دهنده نیست و تمیزی خانه و کاشانه را برای شما به ارمغان می آورد که ماندگاری بالایی دارد و سالهای سال با همان قدرت روز اول برای شما کار می کند. قیمت جاروبرقی بوش بسته به تنوع محصولات و همچنین نوسانات بازار ارز متغیر است.

جاروبرقی بوش در یک نگاه

اصلی ترین روش تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی

در ادامه به معرفی چند روش ساده و کاربردی برای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی به شما می‌پردازیم.

شماره 1- بررسی تصویر جاروبرقی خریداری شده با تصاویر اصلی آن در سایت‌های معتبر

زمانی که تصمیم به خرید جاروبرقی گرفته‌اید، حتماً پیش از خرید در مورد مشخصات و تصاویر آن در اینترنت و سایت‌های معتبر جستجو کنید. به عنوان مثال، برای خرید جاروبرقی بوش می‌توانید به وب سایت خانه بوش سری بزنید و تصاویر انواع مدل‌های جاروبرقی بوش را در آنجا مشاهده کنید. به این ترتیب در زمان خرید محصول به راحتی می‌توانید تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی را انجام دهید. اگر تصویر مشاهده شده از جاروبرقی اصل با نمونه خریداری شده هماهنگ نبود، مطمئن باشید محصول تقلبی است.

شماره 2- نحوه نگارش نام برند

یکی از روش‌های کلاه‌برداری که افراد سودجو انجام می‌دهند، استفاده از نام خود برند است که آن را به نحوی که حداقل میزان تفاوت را داشته باشد، بر روی محصول چاپ می‌کنند. اگر قصد خرید جاروبرقی بوش اصل را دارید، بهتر است با دقت به فونت نوشته بوش بر روی جاروبرقی و جعبه آن توجه کنید.

شماره 3- بررسی جعبه محصول

اکثر لوازم خانگی به همراه جعبه اصلی خود فروخته می‌شوند. از همین رو، اگر به دنبال راهکاری برای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی هستید، می‌توانید جعبه جاروبرقی را با دقت بررسی کنید. جعبه اصلی جاروبرقی بوش، کارتنی تمیز و مرتب با رنگ روشن است که تمامی اطلاعات در مورد جاروبرقی مورد نظر بر روی آن چاپ شده است. از این رو، اگر محصول خریداری شده در جعبه بی‌کیفیت و پاره ارائه شده، به تقلبی بودن آن شک کنید.

شماره 4- توجه به بارکد محصول

یکی از دقیق‌ترین راه‌ها برای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی، بررسی بارکد محصول است. بارکد هر محصولی همانند کد ملی می‌باشد که منحصربه دستگاه خاصی بوده و امکان جعل آن تقریباً وجود ندارد. برای این منظور می‌توانید یک برنامه بارکد خوان را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. سپس با اتصال به اینترنت و اسکن بارکد محصول، تمامی اطلاعات محصول در اینترنت برای شما به نمایش در می‌آید. اگر محصول خریداری شده تقلبی باشد، اطلاعات اشتباه به شما نشان داده می‌شود یا این که هیچ اطلاعاتی برای شما پیدا نخواهد شد.

شماره 5- بررسی شلنگ جاروبرقی

اگر در زمان خرید جاروبرقی به وبسایت برند مورد نظر سری زده باشید، بدون شک با مشخصات محصول خریداری شده آشنایی خواهید داشت. به عنوان مثال، در بخش معرفی مدل‌های جاروبرقی بوش در خانه بوش می‌توانید با انواع مدل‌های جاروبرقی بوش و ویژگی‌های هر یک آشنا شوید. اصلی‌ترین ویژگی جاروبرقی‌های بوش که می‌تواند راهکاری عالی برای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی باشد، شلنگ خرطومی جاروبرقی است. شلنگ به کار رفته در جاروبرقی بوش، کنفی است و انعطاف بسیار خوبی دارد. اما معمولاً نمونه‌های تقلبی آن دارای شلنگ‌های پلاستیکی است.

شماره 6- کیسه جاروبرقی

از دیگر متغیرهایی که می‌تواند در شناسایی اصل بودن محصول خریداری شده شما کمک کند، کیسه جاروبرقی است. با بررسی ظرفیت و مدل کیسه جاروبرقی انتخابی اصل با نمونه خریداری شده در وبسایت‌های معتبر و بر روی جعبه و بدنه جاروبرقی می‌توانید از اصالت محصول خریداری  شده مطمئن شوید.

شماره 7- مطابقت جاروبرقی خریداری شده با سایت اصلی

یکی از ترفندهایی که بسیاری از افراد سودجو آن را برای گمراه کردن خریداران انجام می‌دهند، ایجاد یک نام جعلی برای جاروبرقی تقلبی است. به عبارت دیگر، محصول تقلبی را که با جعبه درست و حتی بارکد مشخص می‌باشد، تحت عنوان محصول جدید یک برند خاص همانند بوش به خریداران معرفی می‌کنند. بهترین راه برای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی به این روش، مراجعه به سایت اصلی شرکت بوش است. به عنوان مثال، وبسایت خانه بوش به عنوان نمایندگی بوش در ایران، مرجع خوبی برای بررسی صحت محصول مورد نظر است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت آن، نام مدل مورد نظر را سرچ کرده و آن را با مدلی که فروشنده به شما معرفی کرده است، مقایسه کنید. به این ترتیب، به راحتی می‌توانید به تفاوت‌ها و اصل بودن یا نبودن محصول پی ببرید.

چگونه اصل بودن جاروبرقی بوش را تشخیص دهیم

شماره 8- طراحی؛ کلید یافتن اصالت محصول

برندهای مطرح جهانی، محصول تولیدی خود را دقیقاً مطابق با آنچه در وبسایت‌های خود عنوان می‌کنند، طراحی و روانه بازار می‌نمایند. از این رو، اگر با محصولی مغایر با طراحی اصلی در سایت مواجه شدید، مطمئن باشید که این محصول بی شک، تقلبی است. یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی این موضوع، توجه به دکمه‌های دستگاه است. دستگاه‌های تقلبی و فیک معمولاً از دکمه‌های بی‌کیفیت  و بدساخت استفاده می‌کنند که سبب تفاوت آن‌ها با نمونه‌های اصلی می‌شود.

شماره 9- وزن دستگاه

شاید توجه به وزن دستگاه برای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی کم‌تر مورد توجه قرار گرفته باشد. اما بهتر است بدانید که با توجه به اینکه جاروبرقی اصل به دلیل استفاده از متریال مرغوب و قطعات اصلی، معمولاً وزن کمتری نسبت به نمونه‌های تقلبی خود دارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از خرید جاروبرقی از وزن و ابعاد دستگاه اطلاعات کامل داشته باشید.

شماره 10- تفاوت قیمت

با یک جستجوی ساده در بازار و اینترنت می‌توانید با قیمت حدودی محصولات آشنا شوید. شاید تفاوت قیمت‌ها بین تمام فروشندگان حدود 200 هزار تومان باشد. یکی از راه‌هایی که افراد سودجو تلاش می‌کنند شما را به سوی خود کشیده و محصول تقلبی خود را بفروشند، ارائه جاروبرقی با قیمت کمتر است. تفاوت قیمت بین جاروبرقی اصل با تقلبی قابل توجه شود. جاروبرقی بوش اصل به دلیل برخورداری از تکنولوژی بالا و قابلیت‌های جذاب و کاربردی به مراتب قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های تقلبی خود که از فناوری ساده‌تری برخوردار هستند، دارد.

شماره 11- خرید از فروشگاهی مطمئن

تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی با توجه به تمامی ویژگی‌ها و راهکارهایی که بیان شد، برای بسیاری از افراد دشوار است و نیازمند دقت بالایی است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آنکه بی شک یک جاروبرقی اصل خریداری کنید، خرید از فروشگاهی مطمئن است. بر همین اساس، اگر قصد خرید از برند مطرح خارجی همچون جاروبرقی بوش را دارید، می‌توانید به سایت اصلی آن یا نمایندگاهی مجاز آن در کشور مراجعه کرده و بدون دغدغه لوازم خانگی اصل را خریداری کنید.

قیمت جاروبرقی بوش

آیا تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی را با توجه به بخش‌های مختلف دستگاه می‌توان انجام داد؟

اگر جاروبرقی اصل باشد، تمام ویژگی‌ها و مشخصات محصول باید کاملاً مطابق با مشخصات درج شده در دفترچه همراه آن و وبسایت برند باشد. با بررسی قسمت‌های مختلف جاروبرقی می‌توان از اصالت آن اطمینان حاصل کرد. برای این کار می‌توانید بخش‌های زیر را در جاروبرقی خریداری شده با مشخصات آن در سایت اصلی مقایسه کنید.

  • جنس بدنه
  • رنگ جاروبرقی
  • مدل و تعداد چرخ‌های جاروبرقی
  • وزن و ابعاد دستگاه
  • نوع فیلتر دستگاه
  • میزان قدرت و مکش آن
  • سایز جاروبرقی
  • جنس و اندازه شلنگ خرطومی جاروبرقی
  • ظرفیت کیسه جاروبرقی

اگر قسمت‌های گفته شده کاملاً با مشخصات محصول در دفترچه و وبسایت اصلی آن هماهنگ بود، می‌توان اطمینان حاصل کرد که محصول اصل است.

در زمان خرید جاروبرقی اصل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

علاوه بر روش‌های گفته شده برای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی، بهتر است موارد زیر را در زمان خرید لحاظ کنید تا خیالتان برای یک خرید مطمئن آسوده باشد.

  • جاروبرقی خریداری شده باید از گارانتی معتبر برخوردار باشد.
  • جاروبرقی اصل باید دارای کارتن باشد. از خرید محصول بدون کارتن خودداری کنید.
  • قطعات دستگاه را در زمان خرید بررسی کنید.
  • از صحت و سلامت سیم برق دستگاه خریداری شده اطمینان حاصل کنید.
  • به ویژگی‌های ظاهری و رنگ جاروبرقی در زمان خرید توجه کنید.
  • به کیفیت لوگوی چاپی بر روی محصول و جعبه آن دقت کنید.

نتیجه گیری

خرید کردن آسان است اما یافتن یک محصول کارآمد و اصلی گاهی دشوار است. با آگاهی از روش‌های تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی می‌توانید مدل‌های مختلف جاروبرقی را بررسی کرده و با خیالی راحت نمونه اصلی را خریداری کنید. اگر  هنوز هم در مورد نحوه تشخیص اصالت محصولات شک دارید، بهترین توصیه به شما خرید از سایتی مطمئن یا نمایندگی‌های فروش معتبر آن برند هستند.

سوالات متداول

برای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی به وب سایت رسمی بوش مراجعه و مدل جاروبرقی و عکس آن را جستجو کنید اگر مدل و عکس مورد نظر در وب سایت رسمی شرکت بوش بود به معنی این است که جاروبرقی اصل در غیر این صورت تقلبی است.
بسیاری از جاروبرقی های تقلبی بوش توسط سودجویان به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می شوند.
برای خرید جاروبرقی بوش اصل به فروشگاه های معتبر و همچنین نمایندگی های رسمی این شرکت از جمله نمایندگی رسمی این شرکت در تهران یعنی خانه بوش مراجعه و خرید خود را به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام دهید.
2.3/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی

    • خانه بوش گفته:

      سلام دوست عزیز
      به صفحه مربوط به جاروبرقی ها مراجعه کنید اطاعات کلی هر جاروبرقی نوشته شده

  1. آرزو گفته:

    سلام . ممنون بابت مطالب مفیدتون. ممنون میشم اگه تمامی مدل های جاروبرقی اصل بوش را بگین ؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *