علت آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی

علت آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی

گاهی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای لوازم خانگی به وجود می‌آید می‌تواند از ایجاد آسیب‌های جدی به آن وسیله جلوگیری کند. آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی نیز یکی رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند برای این دستگاه ایجاد شود. همچنین آشنایی با مشکلاتی که سبب آبگیری غیر معمول ماشین ظرفشویی می‌شود به شما کمک خواهد کرد که روش‌های رفع مشکل را به درستی و به موقع به کار بگیرید تا بتوانید از بروز خسارت‌های بیش‌تر جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که پس از شستشو ظروف توسط ماشین ظرفشویی باقی ماندن مقدار کمی آب طبیعی است‌. در واقع وجود آب در ماشین ظرفشویی زمانی نگران‌کننده خواهد بود که مقدار آن بیش از حد طبیعی باشد. در ادامه این مطلب از نمایندگی بوش با ما همراه باشید.

هنگام آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی چه مواردی را بررسی کنیم؟

آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی دلایل بسیار ساده هستند که می‌توانید با یک بررسی اجمالی مشکل را رفع کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که مشکل جدی باشد حتما باید تعمیر مشکل به وجود آمده را به افراد متخصص بسپارید. در صورتی که با مشکل آبگیری زیاد ماشین ظرفشویی مواجه شدید، ابتدا شناور ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. درواقع شناور  همان سنسور آب تعیین‌کننده سطح آب داخل ماشین ظرفشویی است. بنابراین خرابی سنسور آب می‌تواند مشکل آبگیری بیش از حد را به وجود آورد و سبب سرازیر شدن آب شود.

هنگام آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی چه مواردی را بررسی کنیم؟علاوه‌بر این هنگامی که با آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی مواجه شدید، باید مونتاژ شناور دستگاه را نیز بررسی کنید. مونتاژ شناور ماشین ظرفشویی با باز شدن شیر ورودی آب به داخل سینک وارد می‌شود. مونتاژ شناور وظیفه قطع جریان آب، هنگامی که شناور به سطح مخصوص میکروسوئیچ برسد را دارد. علاوه‌بر مونتاژ شناور، بررسی میکروسوئیچ شناور نیز هنگام آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی نیز حائز اهمیت است. در واقع قطعه میکروسوئیچ شناور در بخش زیرین شناور قرار دارد. این قطعه وظیفه جلوگیری از ورود بیش از حد آب به داخل ماشین ظرفشویی را دارد که به همین دلیل هنگام مواجه شدن با مشکل آبگیری زیاد باید میکروسوئیچ و اتصالات آن بررسی شود.

مسدود شدن فیلتر رایج ترین علت آبگیری بیش از حد

مسدود شدن فیلتر یکی از دلایل رایج بیش از حد در ماشین ظرفشویی است. مسدود شدن فیلتر می‌تواند منجر به جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی هنگامی که دستگاه خاموش است نیز شود. توجه نمایید که اگر این آب کثیف باشد در واقع نشانه‌ای از وجود مشکل در مسیر فاضلاب است‌. اگر با مشکل آبگیری غیر معمول در ماشین ظرفشویی مواجه شدید، می‌توانید فیلتر را بررسی کنید و مطمئن شوید چیزی داخل آن گیر نکرده است. اگر ظروفی که داخل ماشین ظرفشویی می‌گذارید را از ذرات کوچک غذا به خوبی پاک نکنید، به مرور زمان می‌توانند در فیلتر گیر کنند و سبب مسدودی آن شوند. این فیلتر در انتها بخش داخلی دستگاه و زیر بازو اسپری پاش قرار گرفته است که برای باز کردن آن باید فیلتر را خلاف عقربه‌های ساعت چرخانده و سپس بالا بکشید.

مسدود شدن فیلتر رایج ترین علت آبگیری بیش از حد

خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

پمپ تخلیه یکی از اصلی‌ترین دلایل آبگیری زیاد در ماشین ظرفشویی‌های بوش است که می‌تواند به دلیل وجود مشکل در تخلیه آب یا بمب آبپاش باشد. در صورتی که مشکل از بمب تخلیه باشد ابتدا باید شلنگ تخلیه را بررسی کنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که پمپ تخلیه در ماشین‌های ظرفشویی تعمیر نمی‌شوند و در صورتی که این قطعه خراب شود باید آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید برای خرید و تعویض پمپ تخلیه حتما از طریق فروشگاهی معتبر اقدام نمایید تا قطعه‌ای اورجینال متناسب با برند ماشین ظرفشویی خود خریداری کنید.

اختلال در عملکرد شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی؛ یکی از دلایل آبگیری بیش از حد

یکی از مواردی که هنگام مواجه شدن با مشکل آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی باید آن را بررسی کنید، شلنگ تخلیه دستگاه است. شلنگ تخلیه می‌تواند به دلایل مختلفی عملکرد صحیح خود را ارائه ندهد. به عنوان مثال در صورتی که مدت زمان زیادی است که از ماشین ظرفشویی خود استفاده می‌کنید یا ظروف را بدون پاک کردن ذرات باقی‌مانده غذا درون ماشین می‌گذارید، احتمالا شلنگ تخلیه دچار گرفتگی شده است. در واقع ذرات باقیمانده غذا به مرور زمان شلنگ را مسدود خواهند کرد که منجر به آبگیری بیش از حد خواهد شد. توجه داشته باشید که عملکرد نادرست شلنگ تخلیه تنها به دلیل مسدود شدن آن نیست و می‌تواند به دلیل شلنگ پیچ خورده یا پاره شده باشد.

سخن پایانی

یکی از موارد مهمی که هنگام بررسی و تعمیر مشکلات به وجود آمده برای همه لوازم خانگی باید به آن توجه نمایید برند وسیله است. به عنوان مثال تعمیر مشکلات رایج یا تعویض قطعات لوازم خانگی برند بوش می‌تواند در مقایسه با دیگر برندهای موجود در بازار متفاوت باشد. به همین دلیل است که اگر با مشکل آبگیری بیش از حد در ماشین ظرفشویی برند بوش مواجه شدید، توصیه می‌شود تعمیر دستگاه خود را به پرسنل مجرب نمایندگی بوش بسپارید. اگر قصد خرید هر یک از محصولات بوش همچون ماشین ظرفشویی را دارید، توصیه می‌شود از طریق فروشگاهی معتبر اقدام نمایید تا به بهترین قیمت ظرفشویی بوش دست یابید. در خانه بوش یا نمایندگی‌های مختلف بوش می‌توانید خرید ماشین ظرفشویی سری 8 بوش یا دیگر مدل‌های این وسیله کاربردی را با خیال راحت‌تری نسبت به اورجینال بودن محصول انجام دهید.

 

سوالات متداول

مسدود شدن شکاف هوا به دلیل جمع شدن ذرات مواد غذای رخ می‌دهد. مسدود شدن پوشش شکاف هوا سبب می‌شود آب در ماشین ظرفشویی حتی در حالت خاموش جمع شود.
خرابی شلنگ تخلیه یا مسدود شدن آن مرسوم‌ترین دلیلی است که سبب می‌شود آب در کف ماشین ظرفشویی جمع شود. برای تست مسدودی شلنگ تخلیه می‌توانید آن را باز کرده درون سینک یا یک سطل نگه دارید و سپس آب را با فشار زیاد داخل شلنگ وارد کنید. در صورتی که آب تخلیه نشود، شلنگ توسط ذرات باقی‌مانده غذا یا یک جسم خارجی دچار انسداد شده است.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *