زندگی نامه روبرت بوش (Robert Bosch)

زندگی نامه روبرت بوش

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید، لوازم خانگی‌هایی که خیلی موفق ظاهر شده و مدت زمان طولانی است که افراد مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند، توسط چه کسانی اختراع شده‌اند و چه افراد نابغه و نخبه‌ای بودند که توانسته‌اند این دستگاه‌ها را جزء باکیفیت‌ترین دستگاه‌هایی کنند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و زندگی را راحت‌تر از قبل کرده است. اگر شما هم به لوازم خانگی علاقمند باشید، قطعاً با برند بوش آشنا هستید و می‌دانید که چقدر موفق بوده است، اما اینکه چه کسی این برند را راه‌اندازی کرده و باعث موفقیت چشم‌گیری در این دستگاه‌ها شده، همیشه جای سوال بوده است. در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به زندگی نامه روبرت بوش با شما صحبت کرده و چیزهای جالبی را در مورد او بگوییم که قطعاً در خریدتان برای لوازم خانگی بوش هم موثر خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

بیوگرافی روبرت بوش

برای دانستنِ زندگی‌نامه افراد مهم از جمله زندگی نامه روبرت بوش، باید بدانید بیوگرافی او چیست. روبرت بوش در تاریخ ۲۳ سپتامبر سال ۱۸۶۱ به دنیا آمد. او در روستایی بنامِ آلک در جنوب کشور آلمان متولد شد. خانواده پرجمعیتی داشته که او فرزند یکی مانده به آخر یعنی فرزند یازدهم از خانواده ۱۲ فرزندی بوده است.

پدر او در شغل کشاورزی مشغول به کار بود، اما در روستایی که زندگی می‌کردند، جزء خانواده‌های ثروتمند محسوب می‌شدند و تحصیلات خوبی هم نسبت به مردم آن زمان داشتند. به خاطر همین بوش به دلیل ثروت بالای خانواده‌اش و حمایت آن‌ها توانست تحصیل کند و به درجه بالایی برسد. روبرت از همان کودکی هم بچه خیلی خلاقی بود و علاقه داشت تا با اسباب بازی‌هایی بازی کند که بتواند آنها را از یکدیگر جدا کرده و دوباره سرهم‌بندی داشته باشد و به‌طور کل به کارهایی شبیه حوزه مکانیک علاقه بسیاری داشت.

روبرت بوش

زمان کودکی او به همین شیوه با بازی‌های خلاقانه به اتمام رسید تا اینکه وارد مدرسه فنی حرفه‌ای شد و در آنجا شروع به تحصیل کرد و بعد از آن، دوره کارآموزی مهندسی را به اتمام رساند و بعد وارد دانشگاه شد. بعد از اینکه درسش تمام شد، سریعا در یک شرکت آلمانی کار خودش را آغاز کرد، زیرا نبوغ او در زمینه مهندسی کاملاً مشهود بود. وقتی که در زمینه مهندسی فعالیت کرد، تجربیات زیادی هم به دست آورد.

از آنجایی که آلمان به عنوان یک کشور اروپایی به اندازه آمریکا در زمینه مهندسی از جمله تلفن، سیستم زنگ و نورافکن پیشرفته نبود، به خاطر همین روبرت بوش متوجه شد که اگر بخواهد در آلمان بماند، شاید خیلی نتواند کار بزرگی انجام دهد و در نتیجه زندگی‌اش اینگونه رقم خورد که برای دریافت اطلاعات و کسب تجربیات بالاتر به آمریکا مهاجرت کرد و حتی به عنوان مکانیک هم پیش توماس ادیسون رفت و در کنار او چیزهای زیادی یاد گرفت و ایده‌های زیادی را به مرحله اجرایی رساند و دستگیرش شد که می‌تواند در زمینه مهندسی برق موفق ظاهر شود.

برند بوش از چه زمانی روی کار آمد؟

حال که با زندگی نامه روبرت بوش آشنا شدید و از بیوگرافی او اطلاعات زیادی به دست آوردید، نوبت این است که در مورد تاریخچه برند بوش با شما صحبت کنیم. روبرت بوش جزء افرادی بود که تجربه و انرژی زیادی را صرف انجام کارهایش می‌کرد. او در سال ۱۸۶۳ توانسته بود در زمینه مهندسی برق تا حد زیادی تجربه به دست بیاورد و دو کارگاه کوچک هم تاسیس کرده بود و بعد از این تاریخ تصمیم گرفت که با کمک دو نفر از دوستانش یک کارگاه کوچک دیگری را هم در اشتوتگارت آلمان راه‌اندازی کند. آن‌ها در کارگاه‌شان دستگاه تلفن، ماشین تحریر و لوازم عکاسی را تعمیر می‌کردند و همزمان روبرت به تحقیقاتش هم ادامه می‌داد و توانسته بود در نهایت یک جرقه الکتریکی تولید کند و گاز موتور را مشتعل کند که دستاورد بی‌نظیری محسوب می‌شد. جالب‌تر اینکه؛ زمانی این کار را به انجام رساند که در حال تعمیر یک قطعه‌ دینام بود که مربوط به یک شرکت معروف خارجی می‌شد و باعث شد تا یکی از بزرگترین مشکلاتی که در صنعت خودرو وجود داشت، با استفاده از دینام موتور خودرو بهبود پیدا کند و همین اتفاق منجر به این شد که روبرت بوش سر و صدای زیادی به پا کند و نبوغش برای افراد سرشناس بسیاری به اثبات برسد.

شرکتی که روبرت تاسیس کرده بود تا سال‌های زیادی فقط ۱۵ پرسنل داشت. او مدت زمان زیادی را صرف تحقیقات و آزمایش‌های مختلف کرد و سرمایه‌اش تمام شد تا اینکه مادرش با ثروت خانوادگی که داشت و همچنین وام‌هایی که از بانک گرفته بود، توانست زندگی پسرش را نجات دهد و او را سرپا نگهدارد.

مرگ روبرت بوش

در زندگی نامه روبرت بوش باید در مورد مرگ او هم صحبت کنیم. همانطور که گفتیم بوش در یک خانواده پرجمعیت زندگی می‌کرد. زمانی که از خانواده‌اش جدا شد، دو بار ازدواج کرد. او چهار فرزند داشت و یکی از فرزندان او به خاطر ابتلا به بیماری لاعلاج خیلی زود از دنیا رفت. او همانند پدرش به زمین‌های کشاورزی علاقه زیادی داشت و علاوه بر این که در زمینه مهندسی فعالیت می‌کرد، کشاورز هم بود و در جنوب مونیخ به کشاورزی مشغول بود. او کشاورز و مهندس فعالی محسوب می‌شد و در اوقات فراغتش هم شکار می‌کرد اما در طول زندگی راحت نبود و چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته بود تا اینکه در سن ۸۰ سالگی به عفونت خیلی شدید دچار شد. این عفونت او را  از پا در اورد و باعث مرگش شد. مراسم خاکسپاری او به خاطر جایگاه دولتی که داشت از سمت دولت برگزار شد. او قبل از مریضی اقدامات زیادی انجام داده بود و به پیشرفت علم و تکنولوژی کمک زیادی کرده بود و در نتیجه هیچ‌کس نام او را فراموش نکرد و آوازه‌اش برای همیشه باقی ماند.

برند بوش

لوازم خانگی بوش

خیلی از افراد به دنبال این هستند که ببیند برند بوش در چه وسیله‌هایی سرآمد است و چه لوازم خانگی دارد، زیرا آوازه آن را شنیده‌اند و می‌دانند که این برند آلمانی می‌تواند برای تهیه لوازم خانگی بهترین باشد. در این قسمت به شما خواهیم گفت که علاوه بر زندگی نامه روبرت بوش، لوازم خانگی آن را هم بشناسید تا بتوانید از کیفیت بالای لوازم خانگی‌ها بهره مند شوید. در این قسمت با انواع لوازم خانگی برند بوش آشنا خواهید شد.

یخچال ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید بوش یکی از بهترین‌ها است که قیمت بالایی هم دارد، اما قطعاً می‌تواند یخچالی باکیفیت باشد و بیش از ۲۰ سال بدون مشکل از آن استفاده کنید. این یخچال‌ها سیستم ضدبرفک بسیار قوی دارند. خنک‌کنندگی آن‌ها بسیار سریع و قوی است و قطعا با کیفیت‌تر از سایر یخچال‌ها در بین همه برندهای خارجی محسوب می‌شود.

یخچال فریزر ساید بای ساید بوش سری 6 مدل KAG90AW204

 

آلت تصویر

  • 27 فوت
  • سری 6
  • قابلیت آبریز و یخ ساز

ماشین لباسشویی

اگر به دنبال یک ماشین لباسشویی با کیفیت هستید، به شما ماشین لباسشویی بوش را پیشنهاد می‌کنیم. این لباسشویی‌ها امتحان خود را در این زمینه پس داده‌اند و جزء باکیفیت‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. زمانی که می‌خواهید مایع نرم‌کننده داخل‌شان بریزید سیستم درجه‌بندی دارند و شما می‌توانید کارتان را خیلی دقیق انجام دهید و در استفاده از محصولات هم زیاده‌روی نداشته باشید.

ماشین لباسشویی بوش سری 2 مدل WAJ2017SGC

 

آلت تصویر

  • ظرفیت: 7 کیلوگرم
  • دور موتور: 1000 دور در دقیقه
  • سری 2

ماشین ظرفشویی

اگر به دنبال ماشین ظرفشویی می‌گردید که عمر طولانی داشته باشد و از طرفی سر و صدای زیادی هم ایجاد نکند، بدانید که ماشین ظرفشویی بوش یکی از بهترین لوازمی است که می‌توانید تهیه کنید و آنها را در منزل به کار بگیرید. ماشین ظرفشویی‌های بوش سه سبده هستند و قابلیت خشک کردن ظروف هم در آنها وجود دارد.

ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مدل SMS6HMW27Q

 

آلت تصویر

  • 13 نفره
  • سری 6
  • 3 سبد کشویی

مایکروویو  توکار

خیلی از شما با خواندن زندگینامه روبرت بوش متوجه شدید که فرد بسیار نکته‌سنجی بوده و توانسته برند عالی و معتبری را خلق کند که انواع لوازم خانه در این برند وجود دارد. حتی فر و ماکروویو بوش هم عرضه می شود که یک فن خنک‌کننده داخل آن وجود دارد و از جنس استیل ضدزنگ است. درب این فر و ماکروویو، روان، راحت و سبک باز و بسته می‌شود و شرایط آشپزی را برای شما راحت‌ترخواهد کرد.

فر برقی توکار بوش سری 8 مدل HBG635BB1

 

آلت تصویر

  • 71 لیتر
  • سری 8
  • 13 روش گرمایشی

جاروبرقی

برای جاروبرقی هیچ چیز به اندازه کم صدا بودن و قدرت مکش بالا اهمیت ندارد که جاروبرقی بوش دقیقاً شما را به این دو مورد مهم می‌رساند. محیط اطراف را به عالی‌ترین شکل ممکن غبارروبی می‌کند و گرد و خاک را از بین می‌برد، بدون اینکه صدای زیادی ایجاد کند، خیلی نرم و راحت و سبک حرکت کرده و مصرف انرژی در آن پایین است.

جاروبرقی بوش مدل BGL8POW2

 

آلت تصویر

  • توان 650 وات
  • ظرفیت مخزن XXL
  • ساخت کشور آلمان

غذاساز

غذاساز بوش یکی از بهترین لوازم خانگی بوش محسوب می‌شود که قابلیت تنظیم سرعت در آن است و یک مخلوط‌کن بسیار عالی هم محسوب می‌شود. موتوری که داخل آن استفاده شده یک موتور بسیار قدرتمند است و از کیفیت بالایی هم برخوردار است و تا مدت‌ها برایتان کار خواهد کرد.

غذاساز بوش مدل MC812M865

 

آلت تصویر

  • توان 1250 وات
  • ظرفیت 3.9 لیتر
  • دارای عملکرد لحظه ای

نتیجه‌گیری

با مطالعه زندگی نامه روبرت بوش و رازهایی که در مورد زندگی و شخصیت او متوجه شدید؛ دریافتید که او فرد بسیار بزرگی بوده و در زمینه تکنولوژی و مهندسی برق یک نخبه و نابغه محسوب می‌شده است و توانسته در آن زمان با امکانات کمی که وجود داشته، یک برند ماندگار از خودش به جای بگذارد که البته بخش زیادی از این موفقیت‌ها به خاطر این است که مدت زمانی شاگرد توماس ادیسون بوده و باعث شده که از او چیزهای زیادی یاد بگیرد. این روزها هم خیلی از افراد به دنبال این هستند که از این برند آلمانی استفاده کنند، زیرا برند بوش امتحان خود را در زمینه لوازم خانگی پس داده و شاید یکی از موفق‌ترین برندهای لوازم‌خانگی باشد که ما می‌توانیم برای منزلمان خریداری کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *