تأثیر تکنولوژی اینورتر در مصرف انرژی ماشین لباسشویی

تاثیر تکنولوژی اینورتر در مصرف انرژی ماشین لباسشویی

با پیشرفت فناوری، یکی از ارزشمندترین وسایل اختراع شده توسط بشر، پا به زندگی انسان‌ها گذاشت تا زندگی روزمره را آسان‌تر کند. با اختراع ماشین لباسشویی، دیگر نیازی نیست افراد بخش طولانی از روز خود را صرف شستن انواع البسه کنند یا لباس‌های کثیف خود را بر تن  نمایند. البته پیشرفت تکنولوژی در ساخت ماشین لباسشویی تا اینجا متوقف نشده است و هر روز شاهد پیشرفت‌های جدیدی در این زمینه هستیم. آیا از تأثیر تکنولوژی اینورتر در مصرف انرژی ماشین لباسشویی آگاهی دارید؟

نزدیک به یک قرن است که ماشین لباسشویی پا به زندگی انسان‌ها گذاشته است. درست است که نمونه‌های اولیه ماشین لباسشویی شباهت بیشتری با شستشوی دستی البسه داشت؛ اما با پیشرفت تکنولوژی به ویژه بعد از جنگ جهانی و گسترش لوله‌کشی آب به منازل همه افراد، طراحی و توسعه ماشین لباسشویی نیز پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای را به دنبال داشت. تا جایی که شاید هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که روزگاری بتواند با یک ماشین لباسشویی فوق‌العاده مانند ماشین لباسشویی 9 کیلویی بوش در مدت زمان کوتاهی پتوهای خود را بشوید.

پیشرفت تکنولوژی در زمینه ماشین لباسشویی تنها به افزایش ظرفیت لگن لباسشویی و امکان شستشوی انواع البسه محدود نمی‌شود. طراحان شرکت‌های بزرگ تولید ماشین لباسشویی، با به کارگیری و طراحی قطعات جدید در طراحی ماشین لباسشویی‌های نوین خود، قابلیت‌های بی‌شماری را همچون کم صدا بودن، بدون لرزش کار کردن، مصرف بهینه برق و آب، کنترل میزان مصرف مواد شوینده، شستشوی بهتر البسه بدون آسیب دیدن بافت آن‌ها، خشک کردن هرچه بهتر بافت پارچه پس از شستشو و آبکشی و ضدعفونی کردن البسه در طراحی‌های خود به ماشین لباسشویی اضافه کردند.

یکی از تکنولوژی‌های جالبی که در طراحی ماشین لباسشویی به کار گرفته شده است، تکنولوژی اینورتر است. پیش از اینکه در مورد تأثیر تکنولوژی اینورتر در مصرف انرژی ماشین لباسشویی بدانیم، بهتر است در مورد خود تکنولوژی اینورتر و تفاوت آن با نمونه‌های مشابه آن آگاهی یابیم.

تکنولوژی اینورتر در مصرف انرژی ماشین لباسشویی

تکنولوژی اینورتر چیست؟

تکنولوژی اینورتر، فناوری است تأثیر شگفت‌انگیزی بر موتور ماشین لباسشویی دارد و با بهینه کردن سرعت چرخش دیگ لباسشویی، نه تنها از اصطکاک ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند؛ بلکه از مصرف انرژی ماشین لباسشویی نیز می‌کاهد. برای روشن‌تر شدن این موضوع بهتر است بدانید که در  مدل‌های قدیمی ماشین لباسشویی، سرعت چرخش ماشین لباسشویی، چه زمانی که داخل آن انبوهی از البسه بود چه بدون لباس، یکسان بود. در حقیقت، ماشین لباسشویی فارق از حجم و میزان البسه با یک سرعت شروع به چرخش می‌کرد. همین موضوع سبب می‌شد تا به مرور زمان به موتور ماشین لباسشویی فشار آمده و علاوه بر مصرف انرژی ماشین لباسشویی، باعث خرابی دستگاه نیز می‌شد.

تکنولوژی اینورتر از طریق سنسورهای هوشمندی که در لباسشویی به کار رفته است و وزن و حجم البسه را تعیین می‌کند، دور موتور، سرعت آن و مدت زمان شستشو را تعیین کرده و بدین ترتیب از اعمال فشار نادرست به موتور می‌کاهد. همین موضوع سبب می‌شود تا مصرف انرژی لباسشویی نیز کاهش یافته و بر طول عمر مفید دستگاه شما نیز افزوده شود.

تکنولوژی اینورتر نه تنها تأثیر مثبتی بر روی موتور دستگاه و مصرف انرژی ماشین لباسشویی دارد؛ بلکه، با توجه به طراحی ویژه آن و عدم استفاده از تسمه در آن، موتور دستگاه در کمترین میزان سر و صدا کار می‌کند. به عبارت دیگر، تکنولوژی اینورتر، لباسشویی‌های بی‌صدا و بدون لرزشی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد که با آن می‌تواننند حجم زیادی از البسه را بدون نگرانی بشویند.

تأثیر تکنولوژی اینورتر در مصرف انرژی ماشین لباسشویی چیست؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد، تکنولوژی اینورتر به ماشین لباسشویی کمک می‌کند تا بر اساس حجم و وزن البسه موجود در دیگ لباسشویی، مناسب‌ترین سرعت چرخش و دور موتور را مشخص کرده و بر مبنای آن مدت زمان شستشو را اعلام کند. بهینه شدن فرآیند شستشو و دور موتور، از اعمال فشار بر موتور می‌کاهد. این موضوع سبب می‌شود تا موتور با مصرف کمتر انرژی و به صورت روان‌تر کار کند.

نکته حائز اهمیت بعدی، کاهش میزان اصطکاک در ماشین لباسشویی مجهز به تکنولوژی اینورتر است. عدم وجود تسمه و دنده و کاهش اصطکاک، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شده و مصرف انرژی ماشین لباسشویی را پایین می‌آورد.

آیا قیمت ماشین لباسشویی اینورتر از مدل‌های قدیمی بیشتر است؟

با توجه به اینکه استفاده از تکنولوژی اینورتر در ماشین لباسشویی سبب افزایش طول عمر آن، بی‌صدا و بدون لرزش شدن دستگاه و نیز کاهش مصرف انرژی ماشین لباسشویی می‌شود؛ اغلب شرکت‌های تولیدکننده ماشین لباسشویی از این تکنولوژی در طراحی‌های خود بهره می‌برند. این فناوری نسبت به ماشین لباسشویی‌های قدیمی‌تر قیمت به مراتب بیشتری دارد. با این حال، با در نظر گرفتن مزایای بی‌شمار و اثر شگفت‌انگیز آن در مصرف انرژی، انتخاب ماشین لباسشویی مجهز به تکنولوژی اینورتر هوشمندانه می‌باشد. به عنوان مثال، قیمت ماشین لباسشویی بوش با موتور اینورتر نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر آن کمی بیشتر بوده اما میزان مصرف انرژی ماشین لباسشویی کمتر شده و طول عمر مفید دستگاه نیز بیشتر شده است.

فرق موتور اینورتر و یونیورسال چیست؟

یکی دیگر از طراحی‌های منحصربه‌فرد برای ماشین لباسشویی، موتور یونیورسال است که می‌تواند با سرعت بالایی شروع به کار کند و برق مورد نیاز فعالیت خود را هم به صورت متناوب و هم جریان مستقیم تأمین می‌کند. با وجود این ویژگی‌ها، موتور لباسشویی که از تکنولوژی اینورتر بهره‌مند شده باشد، طول عمر بالاتری دارد و با توجه به میزان کمتر اصطکاک، سر و صدای کمتر و مصرف انرژی ماشین لباسشویی را کاهش می‌دهد.

تاثیر تکنولوژی اینورتر در مصرف انرژی لباسشویی

برخی از معروف‌ترین مدل‌های ماشین لباسشویی بوش مجهز به تکنولوژی اینورتر

ماشین لباسشویی بوش مدل WAU28T6DO

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ماشین لباسشویی بوش در نمایندگی لباسشویی بوش تهران، مدل WAU28T6DO است که از طراحی‌های سری 6 برند بوش است. این مدل جذاب با ظرفیت 8 کیلویی خود، مجهز به موتور اینورتر، موتور Eco Silence، فناوری تنظیم خودکار میزان مواد شوینده، صفحه نمایش لمسی و موتوری با سرعت چرخش 1400 دور در دقیقه است.

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW32640AU

یکی از دیگر از مدل‌های محبوب ماشین لباسشویی بوش، مدل WAW32640AU است. این مدل بی‌نظیر از موتوری با سرعت چرخش 1600 دور در دقیقه بهره می‌برد که امکان خشک کردن کامل البسه پس از شستشو را فراهم می‌کند. ماشین لباسشویی بوش مدل WAW32640AU از طراحی‌های سری 8 برند بوش است که از آخرین تکنولوژی‌های این برند بهره برده است. ازجمله قابلیت‌های خارق‌العاده این مدل می‌توان به ظرفیت 9 کیلویی دستگاه، موتور اینورتر بسیار ساکت، استفاده از فناوری Eco Silence Drive، فناوری تنظیم خودکار میزان مواد شوینده، فناوری Vario Perfect برای تعیین سرعت چرخش و زمان شستشو، برنامه‌های شستشوی متنوع و ویژه البسه حساس و ورزشی نام برد.

سخن آخر

ماشین لباسشویی ازجمله وسایل دنیای امروزی است که هر روز با قابلیت‌های جدید و طراحی‌های منحصربه‌فرد خود می‌تواند زندگی افراد را راحت‌تر و دل‌پذیرتر نماید. استفاده از تکنولوژی اینورتر در ماشین لباسشویی علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه، با تنظیم سرعت چرخش موتور می‌تواند شسشتوی بی‌صدا و آرامی را با مصرف کمترین میزان انرژی با خود به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

به صورت کلی، تکنولوژی اینورتر سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش هزینه برق مصرفی، شستشوی دقیق‌تر و بهتر البسه، کاهش لرزش و صدا هنگام شستشو، افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور دستگاه می‌شود.

به صورت کلی، طول عمر ماشین لباسشویی بوش مجهز به موتور اینورتر نسبت به سایر مدل‌های قدیمی به مراتب بیشتر است. با این وجود، نحوه نگهداری از ماشین لباسشویی، تعمیرات منظم و دوره‌ای، نحوه استفاده از دستگاه، حجم البسه بارگذاری شده در هر شستشو و کیفیت ساخت دستگاه در طول عمر ماشین لباسشویی خریداری شده تأثیرگذار است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *