تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه

تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه

اصالت لوازم خانگی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای مشتریان است. از این رو هیچکس دوست ندارد تا دست به خرید یک لوازم خانگی تقلبی و یا غیر اصل بزند. در این میان، محصولات شرکت بوش به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، طرفداران بسیار زیادی را جلب کرده‌اند. کشور ترکیه نیز به دلیل نزدیکی به کشورهای آسیایی در تلاش است تا با مونتاژ محصولات بوش آلمان، نقشی در بازار آن ایفا کند. همین امر موجب شده تا بین محصولات ساخت بوش آلمان و ترکیه تفاوت به وجود بیایید. اما آیا می‌دانید که تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه در چیست؟

لوازم خانگی شرکت بوش آلمان

بدون شک در میان تمامی برندهای تولید کننده محصولات و لوازم خانگی، برند بوش یکی از شناخته شده‌ترین و معتبرترین آن‌ها به شمار می‌رود. از یخچال فریزرها گرفته تا چای ساز و غذاساز بوش، همه‌ و همه کیفیت مثال‌ زدنی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند. شرکت بوش آلمان فعالیت خودش را در سال 1886 و توسط فردی به نام رابرت بوش آغاز کرد. این شرکت که در ابتدا در شهر اشتوتگارت آلمان تأسیس شده، رفته رفته موفق شد تا سهم زیادی در سایر کشورها مانند ترکیه نیز به دست بیاورد.

از این رو شاهد نمایندگی‌های بسیار مختلفی از این شرکت در کشور ترکیه هستیم. اما در این میان نباید از تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه نیز غافل شد. از آن جایی که کشور آلمان یک کشور صنعتی بوده و دستگاه‌ها و ماشین آلات بسیار پیشرفته و به روزی را در اختیار دارد، تعجبی ندارد که محصولات بوش آلمان، کیفیت مثال زدنی داشته باشند. مهندسان و تولیدکنندگان شرکت بوش، قادر هستند تا یک محصول بی‌نظیر با تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها تولید و روانه بازار کنند.

لوازم خانگی بوش

لوازم خانگی بوش ترکیه

اما در این میان، کشور ترکیه نیز در تلاش است تا با استفاده از تولید محصولات بوش آلمان، برای کشور خود سود آوری به دست بیاورد. به همین دلیل امروزه شاهد این نکته هستیم که برخی از محصولات برند بوش، به مانند ظرفشویی بوش در کشور ترکیه تولید و روانه بازار می‌شوند. باید اشاره داشت که محصولات و لوازم خانگی که در کشور ترکیه تولید می‌شوند نیز کیفیت مناسبی خواهند داشت. اما نباید غافل شد که تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه در همین کیفیت آن‌ها نهفته است.

به صورت کلی، کشور ترکیه به مانند کشور آلمان پیشرفته نبود و ماشین آلات و مهندسان بهتری را در اختیار ندارد. همین امر موجب شده تا لوازم خانگی که با مارک و برند بوش آلمان در ترکیه تولید می‌شوند، نتوانند تمامی قابلیت‌ها و مزایای لوازم خانگی بوش آلمان را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. با وجود تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه، اما هنوز هم کشور ترکیه، سهم قابل توجهی از فروش محصولات بوش آلمان را به دست می‌آورد.

مزایای استفاده از لوازم خانگی بوش آلمان

همان‌طور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، کیفیت محصولات و لوازم خانگی بوش آلمان در مقایسه با کیفیت لوازم خانگی بوش که در کشور ترکیه مونتاژ و تولید می‌شوند، بسیار بیشتر خواهد بود. برای مثال، لباسشویی بوش آلمان دارای ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری در مقایسه با لباسشویی بوش تولید شده در ترکیه است. بی شک همه افراد به دنبال آن هستند تا زمانی برای خرید یک محصول، هزینه‌ای پرداخت می‌کنند، بتوانند از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کنند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از محصولات و لوازم خانگی بوش آلمان استفاده کنید. این کشور همچنین توجه ویژه‌ای به طراحی و شکل ظاهری محصولات خود دارد. طراحان و مهندسان آلمانی از جدیدترین طرح‌های چشم‌نواز و جذاب برای جذب حداکثری مشتریان خود استفاده می‌کنند. نکته‌ای که شاید کمتر در محصولات بوش تولید شده در ترکیه شاهد آن باشیم.

مزایای استفاده از لوازم خانگی بوش ترکیه

تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه بی شک در میزان کیفیت محصولات تولید شده است. این کیفیت در کنار عملکرد، می‌تواند در طراحی و جنس مواد تولید شده نیز گسترش پیدا کند. از این رو شاهد این نکته هستیم که لوازم خانگی بوش آلمان، برای مثال یخچال بوش، در مقایسه با یخچال‌های بوش تولید شده در کشور ترکیه، طول عمر بیشتری داشته و نیاز کمتری به تعمیر و یا تعویض قطعات پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر، به دلیل پایین‌تر بودن هزینه‌های تولید و نیروی کار در کشور ترکیه، لوازم خانگی بوش تولید شده در این کشور، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند. شهروندان کشورهای آسیایی می‌توانند با هزینه‌های کمتری از محصولات بوش آلمان با کیفیت پایین‌تر بهره‌مند شوند. به این موارد همچنین باید حمل و نقل ساده‌تر برای ارسال محصولات به کشورهای آسیایی را هم اضافه کرد. با تأسیس نمایندگی‌ها و کارخانه‌های مونتاژ محصولات بوش آلمان در ترکیه، همه آسیایی‌ها قادر خواهند بود تا از لوازم خانگی شرکت بوش، استفاده کنند.

تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه

حال که به صورت کلی با محصولات و لوازم خانگی بوش آلمان و ترکیه آشنا شدید، زمان آن رسیده است تا به صورت اختصاصی در خصوص تفاوت‌های موجود بین این دو محصولات صحبت کنیم. در ابتدا نیاز است تا اشاره کنیم که این تفاوت‌ها بعضاً تفاوت‌های فاحشی به شمار نمی‌روند. به بیان دیگر، کشور ترکیه در تلاش است تا تفاوت‌های محصولات تولیدی بوش خودش را با محصولات اصلی برند بوش، به حداقل کاهش دهد. با این وجود باز هم شاهد برخی از تفاوت‌های بین آن‌ها خواهیم بود. از مهم‌ترین تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت محصولات تولید شده

اصلی‌ترین و مهم‌ترین بحث پیرامون تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه، بحث کیفیت محصولات تولید شده در دو کشور است. تولیدکنندگان آلمان با تکیه بر دانش، تخصص و علم خود قادر هستند تا از مواد و متریال درجه یک برای ساخت لوازم خانگی بسیار پیشرفته استفاده کنند. همین امر موجب افزایش بیش از اندازه کیفیت محصولات شده و مشاهده می‌کنیم که برای مثال جاروبرقی بوش، در مقایسه با سایر جاروبرقی‌های موجود در بازار، طول عمر بیشتری دارد.

حال آنکه محصولات بوش تولید شده در کشور ترکیه، به دلیل در دسترس نبودن مواد درجه یک و متخصصان به روز، از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. این کاهش کیفیت را می‌توان به سادگی در عملکرد و کارایی دستگاه‌ها نیز مشاهده کرد. به نحوی که محصولات بوش تولید شده در ترکیه، ممکن است پس از مدتی فرسوده شده و یا خراب شوند.

محصولات بوش آلمان و ترکیه

طراحی محصولات

فاکتور مهم دیگری که باعث ایجاد تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه شده است، تفاوت در طراحی ظاهری محصولات است. داشتن شکلی عامه پسند و جذاب یکی از مهم‌ترین دلایل فروش بیشتر محصولات بوش آلمان است. از این رو این شرکت از طراحان خبره و متخصص برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند. همین امر می‌تواند منجر به ساخت لوازم خانگی شیک‌تر و مدرن‌تر شود. حال آن که کشور ترکیه نیز در تلاش است تا با تقلید از این طراحی، محصولاتی مشابه با اصل تولید و روانه بازار کند.

نحوه خرید و انتقال به مقصد

بدون شک همه افراد علاقه‌مند هستند تا محصولات اصل تولید شده در کشور آلمان را خریداری کنند. با این‌ وجود هنوز هم مشکلاتی بر سر راه خریداران و محصولات موردنظر، برای مثال چای ساز بوش وجود دارد. از مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به فاصله بسیار زیاد کشورها و در نتیجه کاهش مراودات تجاری و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل را نام برد. همین امر موجب شده تا افراد کمتری در کشورهای آسیایی بتوانند به محصولات اصل بوش آلمان دسترسی پیدا کنند.

با توجه به تمامی این نکات، تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه در بحث قیمت آن‌ها نیز بسیار مشهود است. محصولات بوش آلمان که در کشور ترکیه مونتاژ و ارائه می‌شوند، هزینه‌های ساخت پایین‌تری دارند. از این رو مصرف‌کنندگان قادر هستند تا با پرداخت هزینه‌های کمتر، از آن‌ها استفاده کنند.

قابلیت های موجود در محصول

برند بوش در تلاش است تا از جدیدترین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها در ساخت دستگاه‌های خود استفاده کند. به همین دلیل شاهد این نکته هستیم که برای مثال، قابلیت‌های موجود در فر بوش، در کمتر فری موجود است. از آن جایی که کیفیت ساخت محصولات بوش آلمان در مقایسه با کیفیت محصولات بوش ترکیه بیشتر است، طبیعی خواهد بود که قابلیت‌های محصولات بوش آلمان نیز بیشتر از قابلیت‌های محصولات بوش ترکیه باشد.

از این رو تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه در میزان قابلیت‌های موجود در این محصولات نیز خلاصه می‌شود. از سوی دیگر، کاهش تکنولوژی‌های به کار رفته در محصولات بوش ترکیه، منجر به کاهش قیمت آن‌ها خواهد شد.

گارانتی و ضمانت

وجود گارانتی و ضمانت خرید محصول می‌تواند باعث شود که مصرف‌کنندگان یک خرید مطمئن را تجربه کنند. تمامی محصولات و لوازم خانگی که توسط شرکت بوش آلمان تولید و روانه بازار می‌شود، دارای ضمانت‌نامه و گارانتی بوده و خیال خریداران را از داشتن یک محصول باکیفیت راحت می‌کند. این در حالی است که محصولات بوش ترکیه، به دلیل کیفیت پایین‌تر خود، معمولاً فاقد ضمانت‌نامه و گارانتی خواهند بود.

راه های تشخیص اصل بودن محصولات بوش آلمان

راه های تشخیص اصل بودن محصولات بوش آلمان

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که دست به یک خرید محصولات بوش آلمان زده‌اید، یکی از سه راه زیر را انجام دهید:

  • حتماً نام و کد دستگاه را از فروشنده محصولات لوازم‌خانگی دریافت کرده و سپس به سایت اصلی برند بوش بروید. سعی کنید تا محصول موردنظر خود را در این وب‌سایت پیدا کنید. اگر موفق شدید تا با نام و کد دستگاه، محصول را پیدا کنید، پس محصول شما اصل است. در غیر این صورت، محصول فیک خواهد بود.
  • حتماً از قیمت محصولات اصل آلمان مطلع شوید. درصورتی‌که در یک فروشگاه متوجه تفاوت فاحش قیمت محصول شدید، در اصل بودن آن شک کنید.
  • در هنگام خرید حتماً از فروشنده بپرسید که آیا محصول شما دارای ضمانت‌نامه و گارانتی است یا خیر. دستگاه‌ها و لوازم‌خانگی که گارانتی ندارند، به‌احتمال زیاد تقلبی خواهند بود.

نتیجه گیری

بدون شک خرید یک محصول اصل و باکیفیت، خواسته تمامی افراد است. محصولات بوش آلمان نیز از جمله محصولات و لوازم خانگی بسیار محبوب هستند. اما شاهد این نکته هستیم که برخی از محصولات بوش آلمان در کشور ترکیه تولید و مونتاژ شده‌اند. به همین دلیل تفاوت محصولات بوش آلمان و ترکیه قابل مشاهده است. از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود بین این دو محصول می‌توان به کیفیت کمتر محصولات بوش ترکیه اشاره کرد.

اما از طرف دیگر، محصولات بوش ترکیه در مقایسه با محصولات بوش آلمان، دارای قیمت کمتری هستند. اگر می‌خواهید تا از خرید خود مطمئن شوید، حتماً از فروشنده بخواهید تا ضمانت‌نامه و گارانتی محصول را به شما نشان دهد. محصولات بوش آلمان که در کشور ترکیه تولید می‌شوند، بیشتر ضمانت‌نامه ندارند.

سوالات متداول

کیفیت محصولات بوش آلمان بیشتر بوده و طراحی بهتری دارند. از طرف دیگر این محصولات دارای ضمانت‌نامه هستند. محصولات بوش ترکیه، تنها قیمت کمتری خواهند داشت.
برای اطمینان از اصل بودن محصولات بوش، یا کد محصول را در سایت بوش چک کرده و یا اینکه به قیمت محصول توجه کنید. همچنین از فروشنده بخواهید که برگه ضمانت را به شما نشان دهد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *