راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای بوش

خرید اجاق گاز صفحه ای بوشش

در دنیای امروز که فضای داخل خانه‌ها نسبت به گذشته خیلی کم‌تر شده‌است باید از فضای موجود استفاده‌ای بهینه کرد. اجاق گازهای صفحه‌ای بسیار کمتر از اجاق گازهای ایستاده فضا می‌گیرند و همچنین مدرن‌تر هم هستند. اجاق گاز یکی از وسایل ضروری در آشپزخانه است که حداقل یک بار در روز از آن استفاده می‌شود. با زندگی پر مشغله امروزی بهتر است اجاق گازی انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت، دردسرهای کمتری هم داشته باشد. بوش یکی از شرکت‌هایی است که توانسته با استفاده از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا و مواد اولیه مرغوب اجاق گازهای صفحه‌ای بسیار متنوع طراحی و تولید کند. گازهای صفحه‌ای بوش راحت‌تر تمیز می‌شوند و در نقاط مختلفی از آشپزخانه، حتی به صورت جزیره می‌توان آن‌ها را به کار برد. خرید گاز صفحه‌ ای بوش کاملا به عواملی مثل عادات آشپزی و فضای میزکار شما بستگی دارد. اجاق گازهای صفحه‌ای بوش در مدل‌های متنوع برای هر سلیقه‌ای مناسب هستند.

قیمت اجاق گاز صفحه ای بوش

چرا اجاق گاز صفحه ای بوش

اجاق گازهای صفحه‌ای بوش دارای امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که می‌توانند هر خریداری را به خرید این محصول ترغیب کنند. امکاناتی که اجاق گازهای صفحه‌ای بوش دارند عبارتند از:

  • تنوع بالا در مدل‌ها
  • مجهز به فندک
  • دارای تنوع در تعداد شعله‌ها، اندازه و ابعاد
  • طراحی زیبا و مدرن
  • طراحی و ساخت بدنه‌ای محکم و مقاوم
  • استفاده از بهترین متریال در ساخت اجاق گازها
  • دارای سیستم امنیت در هنگام خاموش‌شدن شعله و نشت گاز
  • Flame select

نکته خیلی مهم در خرید گاز صفحه‌ای بوش این است که این اجاق گازها مجهز به ترموکوپل هستند و ایمنی بیشتری دارند. اگر به هر دلیلی شعله اجاق گاز خاموش شود، به صورت اتوماتیک، ترموکوپل جریان گاز را قطع می‌کند بنابراین خطر انتشار گاز در فضای خانه و به دنبال آن خطر آتش‌سوزی از بین می‌رود. این امکان برای خانواده‌هایی که در خانه کودک دارند بسیار ضروری است.

شرکت بوش روی اجاق گازهای صفحه‌ای خود امکان Flame select را قرار داده‌است. این ویژگی باعث می‌شود که دیگر نیازی به بررسی شعله گاز در حین پخت‌وپز نباشد. حالت Flame select با تکنولوژی جدید بوش برای تنظیم ولوم شعله‌های گاز در نظر گرفته شده‌است و 9 سطح مستقل برای تنظیم دقیق این ولوم‌ها و شعله گاز دارد.

بیشتر بخوانید: نکاتی که باید هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای بوش در نظر بگیرید

عوامل تاثیرگذار برای خرید اجاق گاز صفحه ای بوش

اجاق گاز صفحه ای بوش

به طور کلی یک اجاق گاز باید نیازهای شما در آشپزی را پاسخ بدهد اگر خانواده‌ای پرجمعیت یا کم جمعیت دارید یا اهل پختن غذاهای متنوع هستید باید انتظارات خود را از یک اجاق گاز بررسی کنید. به خاطر تنوع بالا در اجاق گازهای صفحه‌ای بوش، عواملی که در خرید گاز صفحه‌ای بوش اثر می‌گذارند را بررسی می‌کنیم تا بهترین انتخاب ممکن را نسبت به انتظارات خود از بین این اجاق گازها داشته باشید.

انواع اجاق گاز های صفحه ‌ای

اجاق گازهای صفحه‌ای بوش به دو دسته گازی و برقی تقسیم می‌شوند. در ایران گاز نسبت به برق ارزان‌تر است پس بنابراین اجاق گازهای صفحه‌ای با سوخت گاز به صرفه‌تر هستند و فروش بیشتری دارند. اجاق گازهای صفحه‌ای بوش با مصرف برق دارای سطح صاف و یکدستی هستند بنابراین تمییزکردن آن‌ها راحت‌تر است و همچنین حرارت به صورت یکنواخت‌تری پخش می‌شود. اجاق گازهای برقی هر چقدر که حرارت بالا باشد به رنگ و جنس ظروف آسیبی نمی‌رسانند. اجاق گازهای صفحه‌ای برقی سریع‌تر از اجاق گازهای معمولی هستند و همچنین تنظیم حرارت در آن‌ها بسیار ساده‌تر است. در هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش با مصرف گاز به این موضوع توجه کنید که داخل آشپزخانه باید شیر گاز داشته باشید در غیر اینصورت باید نوع برقی این اجاق گازها را تهیه کنید.

طراحی آشپزخانه

اجاق گازهای صفحه‌ای بوش در ظاهر مدرن یک آشپزخانه تاثیر زیادی دارند زیرا ظرافت خاصی در طراحی دارند و فضای کم‌تری اشغال می‌کنند که باعث می‌شوند کابینت‌ها زیباتر به چشم بیایند. اجاق گازهای شیشه و سرامیکی بوش برای آشپزخانه‌هایی که به سبک مدرن طراحی شده‌اند مناسب‌تر هستند اما اگر سبک آشپزخانه‌تان مدرن نیست می‌توانید نوع استیل آن را انتخاب کنید. در هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش باید اجاقی را انتخاب کنید که با تم، طرح و رنگ آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد به طور مثال اگر کابینت‌ و کمدهایی با درب فلزی در آشپزخانه دارید می‌توانید یک اجاق گاز استیل بخرید. اجاق گازهای سرامیکی بوش در دو رنگ سفید و مشکی هستند که می‌توانید متناسب با تیره و روشن بودن فضای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

در هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش، این نکته را مد نظر داشته باشید که اجاق گازهای صفحه‌ای روی کانتر یا کابینت نصب می‌شوند و برای نصب آن‌‌ها قسمتی از روی کابینت برش می‌خورد و پس از نصب دیگر امکان جابجایی وجود ندارد. پیش از هر کاری بهتر است نسبت به محل نصب این اجاق گازها اطمینان حاصل کنید زیرا دیگر راه برگشتی ندارید.

ابعاد اجاق گاز

ابعاد فضای آشپزخانه، مقدار پخت‌وپز و تعداد اعضای خانواده از جمله عواملی هستند که روی خرید گاز صفحه‌ای بوش تاثیر می‌گذارند. اگر فضای آشپزخانه‌تان کم است باید استفاده بهینه‌ای از این فضا داشته باشید که اجاق گاز صفحه‌ای بهترین انتخاب نسبت به اجاق‌گازهای ایستاده هستند. اجاق گازهای صفحه‌ای ابعاد کمتری نسبت به اجاق گازهای ایستاده دارند و همچنین ظاهر مدرن‌تری به فضای آشپزخانه می‌دهند. این نکته هم مهم است که بدانید اجاق‌گازهای صفحه‌ای فر ندارند.

اگر تعداد اعضای خانواده شما کم است یا در وعده‌های غذایی، تنوع بالایی ندارید می‌توانید هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش، اجاق‌هایی با تعداد شعله‌های کمتر انتخاب کنید. تعداد شعله‌های اجاق گاز از عواملی است که تاثیر مستقیم روی ابعاد و قیمت گاز صفحه‌ای بوش دارد. اجاق گازهای صفحه‌ای بوش در اندازه‌های 90 سانتی‌متری، 75 سانتی‌متری، 60 سانتی‌متری و 30 سانتی‌متری تولید می‌شوند و شما می‌توانید در هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش با توجه به فضایی که در آشپزخانه برای اجاق گاز در نظر گرفته‌اید انتخاب کنید.

شعله‌ های اجاق گاز

موقع خرید گاز صفحه‌ای بوش زمانی که به تعداد شعله‌های مورد نیاز خود فکر می‌کنید باید ابعاد تابه‌ و قابلمه‌هایی که استفاده می‌کنید را در نظر بگیرید و مقدار جایی که اشغال می‌کنند را بررسی کنید. اجاق گاز 60 سانتی‌متری 3 یا 4 شعله دارد ولی به دلیل نزدیکی مشعل‌ها به هم یا اندازه ظروف، دسترسی به بعضی از مشعل‌ها مشکل می‌شود و نهایتا 3 قابلمه به راحتی روی آن جا می‌شود. اگر از ظروف بزرگ‌تری در پخت‌وپز استفاده می‌کنید بهتر است یک اجاق گاز 5 شعله را در نظر بگیرید. در اجاق گازهای بزرگ‌تر مثل اجاق گاز 80 یا 90 سانتی‌متری، شعله بزرگ‌تر یا شعله وک، جدا از بقیه شعله‌ها یا در مرکز قرار گرفته و این اجازه را می‌دهد که با محدودیت کم‌تری از مشعل‌های دیگر استفاده کنید. اجاق گازهای صفحه‌ای بوش با اندازه 90 سانتی‌متر دارای 5 شعله است که می‌توانید به صورت همزمان چند نوع غذا را آماده کنید و اگر می‌خواهید وعده‌های غذایی مفصل تهیه کنید این اجاق گاز بهترین گزینه ‌است. قبل از خرید گاز صفحه‌ای بوش حتما به تعداد شعله‌هایی که نیاز دارید فکر کنید.

شعله‌های وک در اجاق گازهای صفحه‌ای بوش دارای جریانی سریع و شدید هستند که برای پخت‌وپز و جوشاندن در کم‌ترین زمان مناسب هستند زیرا زودتر از بقیه شعله‌ها گرم می‌شوند. این شعله‌ها به خاطر ابعادی که دارند برای قابلمه و تابه‌های بزرگ بهترین انتخاب هستند. شما باید چیدمان شعله‌های یک اجاق گاز را به نسبت قابلمه و تابه‌هایی که استفاده می‌کنید در نظر بگیرید.

جنس اجاق گاز صفحه ‌ای

اجاق گاز صفحه ای بوش

در هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش باید به جنس آن هم توجه کنید. به طور کلی این اجاق گازها در انواع زیر تولید می‌شوند:

  1. اجاق گازهای صفحه‌ای استیل

محیط آشپزخانه پر از بخار و رطوبت است به همین دلیل در تولید اجاق گازهای صفحه‌ای از استیل استفاده می‌شود تا در برابر رطوبت مقاوم باشند و زنگ نزنند. بدنه استیل اجاق گازها به شدت گرم می‌شوند اما باز هم مقاومت بالایی دارند. گازهای صفحه‌ای استیل بوش خطر شکستن ندارند و در برابر ضربه هم مقاومت بالایی دارند. تمیزکاری این نوع گازهای بوش نسبت به نوع شیشه‌ای سخت‌تر است و در حین تمیزکاری ممکن است دچار خط و خش شوند و براقی روزهای اول خود را از دست بدهند. نکته مهم در این اجاق گازها این است که نگهداری و تمیز نگه‌داشتن این نوع گازها مقداری دشوار است. اگر ظاهر استیل را می‌پسندید این نکته را بدانید که اجاق گازهای صفحه‌ای بوش با جنس استیل، دارای روکش مقاوم در برابر اثر انگشت است و احتمال لکه‌دارشدن آن کم‌تر شده و پاک‌کردن مواد ریخته‌شده روی اجاق گاز راحت‌تر ‌است.

  1. اجاق گازهای صفحه‌ای شیشه‌ای و سرامیکی

بوش در تولید اجاق گازهای صفحه‌ای خود از شیشه‌های سرامیکی با مقاومت بالا استفاده کرده‌است که در عین مقاومت بالا بسیار زیبا هم هستند. تمیزکردن گازهای شیشه‌ای بوش بسیار راحت است و هر میزان چربی را به راحتی می‌توان پاک کرد. این گازها از سرامیک مقاوم در برابر حرارت ساخته‌شده‌اند که حتی با ریختن آب سرد روی سطح داغ هم ترک برنمی‌دارند.

در برخی از مدل‌های گاز صفحه‌ای بوش، هم استیل و هم شیشه و سرامیک به کار برده‌ شده‌است که در نوع خود بسیار منحصر به فرد و مدرن است. این مدل گاز صفحه‌ای برای افرادی که هم مقاومت استیل و هم زیبایی شیشه را می‌پسندند مناسب است.

اگر تعداد افراد خانواده شما زیاد است و حجم بالایی غذا در طول روز آماده می‌کنید بهتر است هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش، نوع استیل آن را انتخاب کنید زیرا می‌توانید از قابلمه‌های بزرگتری روی آن استفاده کنید. هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش این نکته را بدانید که شعله‌های اجاق گاز صفحه‌ای بوش و پایه‌های آن از جنس چدن مرغوب ساخته شده‌اند که رنگ مشکی آن ماندگار است. این اجاق‌ گازهای بوش از مواد اولیه با کیفیت ساخته‌شده‌اند و برای تمییزکردن پایه‌های آن کافی است لکه‌های سطحی آن را پاک کنید سپس برای شست‌وشوی عمیق‌تر، آن‌ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

ولوم گاز های صفحه ‌ای بوش

برخی از اجاق گازهای صفحه‌ای بوش ولوم‌های لمسی دارند و برخی دیگر دارای ولوم‌های برجسته و فیزیکی هستند. اگر فضای آشپزخانه شما سبکی مدرن دارد، در خرید گاز صفحه‌ای بوش، بهتر است اجاق گازهای با ولوم لمسی را انتخاب کنید. ولوم‌های فیزیکی این نوع گازها از جنس مرغوب ساخته‌شده‌اند که در برابر حرارت و داغ‌شدگی مقاوم هستند. این ولوم‌ها به راحتی از جای خود در می‌آیند و قابل شست‌وشو هستند.

بودجه

در هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش حتما بودجه خود را زمان انتخاب مدل در نظر بگیرید. قیمت گاز صفحه‌ای بوش با مصرف برق، به خاطر قدرتی که دارد گران‌تر از اجاق گازهای صفحه‌ای با مصرف گاز است. اجاق گازهایی که در ابعاد بزرگ‌تر تولید شده‌اند یا اجاق گازهایی که دارای تعداد شعله‌های بیشتری هستند، قیمت بالاتری هم دارند.

‌تشخیص اصل بودن اجاق گاز های صفحه‌ ای بوش

خرید اجاق گاز صفحه ای بوشش

همان طور که‌ می‌دانید امروزه محصولات بوش با استقبال زیادی روبرو شده‌است و همین موضوع باعث‌شده افراد سودجو به هر نحوی بخواهند خریداران را گول بزنند و هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش، نمونه محصولات تقلبی بوش را با قیمت خیلی پایین‌تر از محصولات اصل بوش به آن‌ها بفروشند. بهتر است در خرید گاز صفحه‌ای بوش دقت کنید و خرید خود را از فروشگاه‌های مطمئن مثل سایت خانه بوش انجام دهید. به هر حال نمونه‌های تقلبی اجاق گازهای صفحه‌ای بوش در بازار بسیار زیاد است و در ادامه شیوه تشخیص گازهای صفحه‌ای تقلبی و اصل را بیان کنیم.

راه‌ های تشخیص گاز صفحه‌ای بوش تقلبی

  • قیمت

افراد سودجو قیمت گاز صفحه‌ای بوش را با قیمت پایین‌تری به خریدارن می‌گویند و سعی می‌کنند خریداران را گول بزنند بنابراین اگر فردی این محصول را با قیمت پایین‌تری نسبت به بازار به شما معرفی کرد حتما به آن شک کنید و سعی کنید قیمت محصول را با سایت‌های معتبر مثل خانه بوش یا فروشندگان دیگر مقایسه و بررسی کنید.

  • وب سایت اصلی بوش

برند بوش برند شناخته‌شده‌ای در جهان است و سایت بسیار معتبری هم دارد. در این سایت انواع محصولات بوش قرار دارد و در هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش، اسم مدل اجاق ‌گاز را در این وب سایت رسمی جست‌وجو کنید. اگر این مدل اصل باشد حتما داخل این سایت وجود دارد.

  • برچسب تقلبی

چسباندن برچسب تقلبی روی اجاق گازهای صفحه‌ای بوش یکی از شیوه‌های فروشندگان متقلب است و افرادی که اطلاعات زیادی در این زمینه ندارند زمان خرید گاز صفحه‌ای بوش با دیدن برچسب، لوگو و برند بوش به راحتی به فروشنده اعتماد می‌کنند. از این راه فروشنده‌ها محصول تقلبی را با قیمت محصول اصلی به فروش می‌رسانند. همیشه نمی‌توان این گونه نتیجه‌گیری کرد که هر محصولی با برند بوش و قیمت بالا یک محصول اصلی است.

  • لوگوی محصول

در خرید گاز صفحه‌ای بوش، نکته مهم در تشخیص اصل بودن اجاق گاز، نوع بسته‌بندی محصول و نام لوگو روی آن است. فروشندگان متقلب لوگوی برندهای معروف را طراحی و چاپ می‌کنند و به راحتی گاز صفحه‌ای تقلبی را می‌فروشند. در هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش اگر کمی روی نوع فونت برچسب دقت کنید می‌توانید تا حدودی مطمئن شوید به طور مثال لوگوی مارک اصلی با ناخن کنده نمی‌شود. البته ممکن است متقلبان با چاپ‌های لیزری اقدام به چاپ لوگو و برچسب کنند که تشخیص آن به این راحتی نیست. یادتان باشد برندهای معروف مثل بوش، پرچم کشور خود را به عنوان لوگو روی محصولات قرار نمی‌دهند. بسته‌بندی محصولات اصل باید کاملا تمیز و درست باشد بنابراین در زمان خرید گاز صفحه‌ای بوش هر بهانه‌ای را در مورد خراب‌بودن بسته‌بندی قبول نکنید.

  • گارانتی

یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل‌بودن گاز صفحه‌‌ای بوش، گارانتی محصول است. معمولا محصولات بوش دارای گارانتی، کارت ضمانت و خدمات پس از فروش هستند. ممکن است هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش برخی فروشندگان از کارت گارانتی جعلی هم استفاده کنند.

در هنگام خرید گاز صفحه‌ای بوش حتما به سراغ محصول دارای جعبه و کارتن سالم بروید. حتما مدل اجاق گاز را در وب سایت رسمی جست‌وجو کنید و شماره سریال روی بسته‌بندی را با شماره سریال روی اجاق گاز بوش چک کنید تا کاملا با هم مطابقت داشته باشند.

از کجا بخریم

به پیشنهاد ما، بهترین و مطمئن‌ترین راه خرید گاز صفحه‌ای بوش، خرید از یک فروشگاه یا نمایندگی معتبر در کشور ایران مثل خانه بوش است. با خرید گاز صفحه‌ای بوش از نمایندگی‌های رسمی شرکت بوش راه فروشندگان متقلب بسته می‌شود و شما هم خریدی مطمئن خواهید داشت. خانه بوش، مرکزی است که کالاهای با برند بوش را عرضه می‌کند و دارای سابقه‌ای درخشان در این زمینه است. این مرکز همواره سعی دارد رضایت خریداران را کسب کند که بسیار هم موفق عمل کرده‌است. تمامی محصولاتی که در این مرکز برای خرید عرضه شده‌اند دارای گارانتی معتبر و اصالت هستند.

در آخر

اجاق گاز از لوازم واجب در هر آشپزخانه‌ای است که امروزه استقبال گسترده‌ای از اجاق گازهای صفحه‌ای شده‌است. در این مقاله تلاش کردیم نکات خرید اجاق گاز صفحه‌ای بوش را بیان کنیم تا بهترین خرید ممکن را با توجه به نیاز و انتظارات خود داشته باشید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *