راهنمای تکنولوژی ماشین لباسشویی

راهنمای تکنولوژی ماشین لباسشویی

تکنولوژی ماشین لباسشویی شامل موارد مختلفی است. به‌عبارت دیگر در حال‌ حاضر ماشین‌های لباسشویی مدرن با پشتیبانی از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مختلف امکانات و قابلیت‌های بیشتری را عرضه می‌دهند. به‌همین دلیل موارد جدید موجود در بازار در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر کاربردهای بیشتری دارند. البته نوع و برند محصول نیز در این زمینه مهم است.

به‌عنوان‌مثال مدل‌های جدید ماشین لباسشویی بوش در کنار کیفیت از نظر امکانات نیز نسبت به محصولات هم رده خود مجهزتر هستند. در ادامه مطالب تصمیم داریم در رابطه با موضوعات مختلف پیرامون ماشین لباسشویی توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

اگر درصدد کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تکنولوژی ماشین لباسشویی و نکات مهم خرید آن هستید پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب به همراهی خود با ما ادامه دهید.

بهترین برندهای ماشین لباسشویی 2022

امروزه ماشین لباسشویی توسط تولیدکنندگان مختلفی به بازار عرضه می‌شود. اما واقعیت این است که همه تولیدکنندگان فعال در این زمینه عملکرد یکسانی ندارند. به‌عنوان‌ مثال کمپانی بوش با در اختیار داشتن به‌روزترین تکنولوژی ماشین لباسشویی در این زمینه پیشتاز بوده و محصولات با کیفیت‌تر و کاربردی‌تری را راهی بازار می‌کند.

بنابراین اگر قرار باشد بهترین برندهای ماشین لباسشویی ۲۰۲۲ را معرفی کنیم بدون شک برند بوش در راس همه قرار خواهیم داد. علاوه بر برند بوش کمپانی‌های ال‌جی و سامسونگ نیز در این زمینه عملکرد خوبی دارند. در بین برندهای داخلی نیز مواردی نظیر پاکشوما، دوو و سپهر الکتریک نسبت به سایر موارد بیشتر در کانون توجه قرار دارند و از امکانات و قابلیت‌های بالاتری بهره‌مند هستند.

البته ممکن است در این زمینه شما با ما هم عقیده نباشید و دیگر برندهای داخلی را بیشتر ترجیح دهید. اما در رابطه با برتری برند بوش در بین همه برندهای داخلی و خارجی بعید به‌‌نظر می‌رسد برخلاف ما نظر دهید.

تکنولوژی ماشین لباسشویی

همان‌طور که گفتیم تکنولوژی ماشین لباسشویی در مدل‌های مختلف متفاوت است. به‌همین دلیل برخی موارد نسبت به برخی دیگر از فناوری‌های بیشتری بهره‌مند هستند. اما در این میان برخی از فناوری‌ها که به‌عنوان فناوری عمومی خوانده می‌شوند تقریباً در همه محصولات موجود در این زمینه وجود دارند.

اما بعضی از فناوری‌ها خاص بوده و فقط برخی از مدل‌های رده‌ بالا به آن‌ها مجهز هستند. در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین فناوری‌های عمومی و اختصاصی موجود در ماشین‌های لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم.

فناوری هوشمند ماشین لباسشویی

فناوری هوشمند

فناوری هوشمند از جمله مواردی است که در تکنولوژی ماشین لباسشویی اهمیت بالایی دارد. فناوری هوشمند از قابلیت‌هایی است که در اکثر ماشین‌های لباسشویی مدرن به چشم می‌خورد.

این فناوری قابلیت‌های متعددی را به این دسته از محصولات ارائه می‌دهد و به‌نحوی عملکرد آنها را بهینه‌تر و کارآمدتر می‌کند. برخی از مهم‌ترین فناوری‌های هوشمند قابل‌ ذکر برای ماشین لباسشویی شامل مواردی نظیر اتصال Wi-Fi، بلوتوث و NFC است.

آن دسته از محصولاتی که از فناوری‌های نامبرده پشتیبانی می‌کنند، به‌راحتی قابل‌ کنترل هستند. به‌عبارت دیگر اگر صاحب یکی از مدل‌های جدید لباسشویی باشید، می‌توانید از طریق بلوتوث یا وای‌فای به‌ واسطه تلفن همراه، ماشین لباسشویی‌ خود را تنظیم و همچنین کنترل کنید.

فناوری اکو

یکی دیگر از فناوری‌های مهم در تکنولوژی ماشین لباسشویی شامل فناوری اکو است. این فناوری که به‌عنوان فناوری اکوبابل نیز خوانده می‌شود مطابق با فرمول‌های ویژه اقدام به ایجاد یک‌سری حباب‌ها می‌کند.

به این ترتیب شرایطی فراهم می‌شود که مواد شوینده می‌تواند سریع‌تر از حد معمول به بافت لباس‌ها نفوذ کند. محصولاتی که از فناوری اکو پشتیبانی می‌کنند مصرف آب کمتری دارند. همچنین فناوری فوق برای کاهش مصرف انرژی نیز بسیار کاربردی است.

زیرا این فناوری با دمای آب ۱۵ درجه لباس‌های کثیف را بسیار با کیفیت می‌شوید. به‌عبارت دیگر لباس‌هایی که برای شستشو نیاز به درجه آب ۴۰ یا بالاتر دارند با درجه 15 آب نیز قابل شستشو هستند. به‌طور کلی فناوری اکو با ایجاد حباب‌ها می‌تواند مصرف انرژی را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

این فناوری جزو تکنولوژی‌های جدید به‌شمار می‌رود. بنابراین اگر شما درصد داشتن دستگاه لباسشویی با قابلیت فوق هستید، باید به سراغ مدل‌های جدید و مدرن بروید.

تشخیص دوز، وزن و آب خودکار

تشخیص دوز، وزن و آب خودکار در تکنولوژی ماشین لباسشویی نیز جزو مواردی است که به‌شکل خاصی مورد توجه قرار دارد. در حال‌حاضر ماشین‌های لباسشویی با سنسورهای مختلفی نظیر سنسور تشخیص میزان دما تشخیص، سنسور تشخیص میزان تشخیص، سنسور نشتی و سنسور تشخیص سطح آب در بازار وجود دارند.

سنسور تشخیص وزن لباس و مصرف سطح آب موجب می‌شود عملکرد دستگاه به‌شکل قابل ملاحظه‌ای بهینه‌تر شود. هنگامی‌که وزن لباس به اندازه استاندارد برسد، دستگاه به‌صورت خودکار شروع به کار می‌کند.

همچنین سنسور تشخیص سطح آب موجب می‌شود از سر رفتن آب جلوگیری به عمل آید. به این‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که تشخیص وزن و سطح آب در لباسشویی، نقش غیرقابل انکاری در کاهش مصرف انرژی و آب دارند.

موتورهای براشلس

موتورهای براشلس نسل جدیدی از موتورها هستند که برای ماشین‌های لباسشویی به کار می‌رود. این دسته از موتورها همان موتورهای فاقد تسمه هستند که مصرف انرژی کمتری دارند. به این‌ترتیب آن دسته از مواردی که به این نوع موتور مجهز هستند بسیار آرام و عمل می‌کنند و با لرزش و نویز کمتری به همراه هستند.

پس استفاده از آن‌ها در همه ساعات روز و شب امکان‌پذیر است و محدودیت خاصی ندارد. ماشین‌های لباسشویی که مجهز به موتور بدون تسمه یا موتور براشلس هستند دارای جت‌های آبی قدرتمند بوده و به همین دلیل سرعت عمل بسیار خوبی برای شستشو انواع لباس دارند.

اضافه کردن به شستشو

دیگر تکنولوژی ماشین لباسشویی که امروزه به‌صورت خاص مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته قابلیت اضافه کردن به شستشو است. در واقع بر خلاف مدل‌های قدیمی‌تر ماشین‌های لباسشویی مدرن به‌نحوی طراحی‌ شده‌اند که می‌توانید در حین شستشو همه لباس‌های کثیف فراموش‌شده را نیز اضافه کنید.

از بین بردن لکه

یکی از معضلاتی که ماشین‌های لباسشویی قدیمی داشتند این بود که نمی‌توانستند لکه‌ها را از بین ببرند. خوشبختانه با حضور مدل‌های جدید لبا‌شویی در بازار این مشکل از بین رفته است. به‌عبارت دیگر مدل‌های جدید ماشین لباسشویی دارای امکانات و فناوری‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای از بین بردن لکه بهره برد.

تکنولوژی ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی جزو آن دسته از لوازمی است که با تنوع بسیار بالایی در بازار وجود دارد. به همین دلیل ممکن است در حین خرید این وسیله برای انتخاب مورد مناسب دچار سردرگمی شوید.

برای آنکه بتوانید از بین همه موارد موجود در بازار، بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید، باید سطح انتظارات و نوع نیاز خود را در نظر بگیرید. همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان کردیم تکنولوژی ماشین لباسشویی نسبت به گذشته با تغییرات چشمگیری به‌همراه شده ‌است.

به همین دلیل در حال‌حاضر مدل‌های مختلف این دسته محصولات از نظر قابلیت‌ها و امکانات تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر دارند. اما علاوه بر قابلیت‌ها و امکانات، موارد دیگری نیز وجود دارند که در حین خرید ماشین لباسشویی لازم است به آن‌ها توجه کنید. در ادامه مهم‌ترین نکات خرید ماشین لباسشویی را شرح خواهیم داد.

اندازه و ظرفیت

ماشین‌های لباسشویی از نظر اندازه و ظرفیت با یکدیگر متفاوت هستند و هر اندازه ظرفیت ماشین بالا باشد، به‌تبع ابعاد و اندازه آن نیز بزرگ‌تر می‌شود. انتخاب لباسشویی با ظرفیت مناسب باید متناسب با تعداد اعضای خانواده صورت بگیرد.

به‌عنوان‌مثال اگر یک خانواده دو یا سه نفره هستید یک دستگاه با ظرفیت ۵ کیلو نیز جوابگوی نیازهای‌تان خواهد بود. اما اگر تعداد اعضای خانواده شما بیشتر از 3 نفر باشد، باید به سراغ مواردی که ظرفیت بیشتری دارند بروید.

همچنین انتخاب دستگاهی با ابعاد مناسب زمانی صورت‌می‌گیرد که انتخاب خود را بر حسب فضایی که برای قرارگیری آن در نظر دارید، انجام دهید. معمولاً بهترین فضا برای قرار گیری ماشین لباسشویی فضایی است که کاملاً بسته باشد.

به این‌ترتیب سعی کنید ابعاد دستگاه را به‌نحوی انتخاب کنید که از هر جهت فقط به‌اندازه یک اینچ با محل قرارگیری خود فاصله داشته‌ باشد. فاصله استاندارد بین ماشین لباسشویی و دیوار نیز حدوداً ۶ اینچ است و معمولاً این فضا جهت ایجاد اتصالات و عبور کابل‌ها در نظر گرفته می‌شود.

نکته مهم دیگری که در انتخاب وسیله فوق برای آشپزخانه نیاز به توجه دارد، نحوه باز و بسته‌ شدن درب آن است. به‌عبارت دیگر شما باید متناسب با فضایی که در دسترس دارید دستگاه را به‌نحوی انتخاب کنید که امکان باز و بسته کردن درب آن به‌راحتی برایتان مقدور باشد. به‌طور کلی درب لباسشویی یا از قسمت جلو و یا از سمت بالا باز می‌شود.

برچسب انرژی

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید ماشین لباسشویی برچسب انرژی آن است. معمولاً تمامی لوازم برقی خانه و آشپزخانه مجهز به برچسب انرژی هستند. برچسب انرژی نشان دهنده بازدهی دستگاه است. اگر به سراغ موارد به‌روز برید، صاحب دستگاهی با مصرف انرژی کمتر خواهید شد.

زیرا اکثر ماشین‌های لباسشویی مدرن به‌دلیل برخورداری از یکسری فناوری‌ها و قابلیت‌های به‌روز مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.

سرعت گردش خشک‌کن

سرعت گردش خشک‌کن لباسشویی معیار دیگری است که در حین خرید این وسیله باید به آن توجه کنید. هرچه سرعت گردش خشک‌کن دستگاه بالاتر باشد فرآیند خشک کردن لباس‌ها بهتر و سریع‌تر صورت‌ می‌گیرد.

بنابراین اگر به‌دنبال وسیله‌ای هستید که در کنار شستشو استاندارد انواع لباس، از قابلیت خشک کنندگی ایده‌آلی بهره‌مند باشد، باید به سراغ مواردی بروید که دارای سرعت گردش خشک‌کن بیشتری هستند.

کنترل حرارت آب دیگر نکته مهم در بحث خرید ماشین لباسشویی توجه به کنترل حرارت آب آن است. محصولاتی که به سیستم حرارتی مجهز هستند دمای آب را به‌صورت خودکار کنترل می‌کنند.

به این ترتیب برحسب میزان کثیفی و نوع بافت، فرایند شستشو با دمای مناسبی صورت می‌گیرد. این قابلیت هم موجب کاهش مصرف برق می‌شود و هم از آسیب و چروک شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

عملکرد ماشین لباسشویی

نوع عملکرد

انواع ماشین لباسشویی از نظر نوع عملکرد شامل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک است. معمولاً دستگاه‌هایی که تمام‌اتوماتیک هستند قیمت بالاتری دارند. اما در عوض امکانات بیشتری نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.

معمولاً ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک به‌نحوی طراحی شده‌اند که برخی از کارها را باید خود شما به شخصه انجام دهید. به‌عنوان‌مثال باید آب و ماده شوینده را خودتان به چرخه شستشو اضافه کنید.

همچنین قرار دادن ولوم دستگاه روی تخلیه آب بر عهده خود شما است. اما ماشین‌های لباسشویی تمام‌ اتوماتیک نیاز به انجام هیچ کدام از موارد نام‌برده ندارند. بلکه فقط کافی است لباس‌های کثیف را درون مخزن شستشو آن قرار دهید و درب دستگاه را ببندید.

سپس متناسب با برنامه شستشوی در نظرگرفته، مراحل شستشو بدون آنکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهید، به اتمام می‌رسد.

نویز و صدا

ماشین‌های لباسشویی در حین کار صدا ایجاد می‌کنند. اما در برخی موارد در حین کار میزان صدای کمتری نسبت به دیگر موارد ایجاد می‌کنند. بنابراین اگر تمایل دارید صاحب دستگاهی با نویز و صدای کم باشید، توصیه می‌کنیم، به سراغ آن دسته از محصولاتی بروید که فاقد تسمه هستند.

به‌عبارت دیگر ماشین‌های لباسشویی به‌صورت تسمه‌ای و بدون تسمه‌ای عرضه می‌شوند. آن دسته از محصولاتی که بدون تسمه هستند، قیمت بالاتر اما میزان مصرف انرژی کمتری دارند.

دیگر مزیت قابل‌ ذکر برای ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه وجود سنسور تشخیص وزن لباس است. به‌ نحوی‌ که هرگاه ظرفیت دستگاه به‌ حد واسط استاندارد برسد فرآیند شستشو در آن آغاز می‌شود.

لوازم‌خانگی بوش

لوازم‌ خانگی بوش شامل محصولات بسیار متنوعی هستند. بنابراین اگر در شمار علاقمندان به محصولات بوش قرار دارید و معتقد هستید که این برند بهترین، متنوع‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم منزل را راهی بازار می‌کند، محدودیتی برای خرید محصول مورد نظر با برند بوش ندارید.

به عبارت دیگر می‌توانید، همه ابزارهای کاربردی آشپزخانه خود را با این برند خرید کرده و مورد استفاده قرار دهید. برند بوش از جمله تولیدکنندگانی است که به‌روزترین و کاربردی‌ترین محصولات را ارائه می‌دهد.

پس هر وسیله‌ای را که احساس کنید برای آشپزخانه خود نیاز دارید، می‌توانید در لیست محصولات این برند به‌ راحتی پیدا کنید. معرفی محصولات بوش به‌ صورت کامل بحث مفصلی دارد. محصولات بوش شامل دسته بندی‌های مختلفی هستند که هر بخش دربردارنده موارد بسیار متنوعی است. به‌طور کلی دسته‌بندی اصلی محصولات بوش شامل موارد زیر است:

  • پخت و پز
  • شستشو و نظافت
  • نوشیدنی ساز
  • خردکن و غذاساز
  • یخچال و فریزر

خرید ماشین لباسشویی بوش

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده می‌توان نتیجه گرفت که برای خرید ماشین لباسشویی بوش گزینه‌های بسیار مختلف پیش‌ روی شما وجود دارد. برای آنکه بتوانید از بین همه موارد موجود گزینه‌ای مناسب و متناسب با نیاز خود را بخرید لازم است به همه نکاتی که در این باره وجود دارد دقت کنید.

نکته بسیار مهم دیگری که در خرید ماشین لباسشویی بوش باید به آن توجه کنید اصالت محصول است. همان‌طور که متوجه شدید برند بوش طرفداران بسیار زیادی دارد. این برند نه فقط در کشور ما بلکه در همه جای دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است. همین امر سودجویان و فرصت‌طلبان ترغیب می‌کند، فرصت را غنیمت شمرده و نمونه‌های تقلبی تولیدات این برند را روانه بازار کنند.

برای آنکه بتوانید محصول اصل را از فیک تشخیص دهید، راهکارهای مختلفی وجود دارد. اما بهترین و منطقی‌ترین اقدام در این زمینه انتخاب مرجع فروش مناسب و قابل‌ اعتماد است. به‌ عنوان‌ مثال جهت اطمینان‌ خاطر از اصالت محصولی که می‌خرید، می‌توانید به نمایندگی رسمی بوش در تهران مراجعه کنید.

نمایندگی بوش همه محصولات را با گارانتی، تضمین کیفیت و اصالت به فروش می‌رساند. از این‌رو دیگر جایی برای نگرانی از اصل نبودن گزینه انتخابی جهت خرید باقی نمی‌ماند.

قیمت ماشین لباسشویی بوش

قیمت ماشین لباسشویی بوش در مقایسه با موارد مشابهی که توسط دیگر برندها راهی بازار می‌شود گران‌تر است. همان‌طور که گفتیم این برند بهترین و باکیفیت‌ترین و همچنین کارآمدترین محصولات را در همه دسته‌بندی‌ها به بازار عرضه می‌دهد.

از آنجایی‌که تولید باکیفیت بالا مستلزم صرف هزینه بیشتر است، قیمت محصولات بوش در مقایسه با دیگر موارد در سطح بالاتری قرار دارد. البته تولیدات بوش از نظر قیمت نیز متنوع هستند و می‌توانید خیلی راحت متناسب با بودجه خود گزینه مناسب را پیدا کنید.

برای آنکه در این باره عملکرد درستی داشته‌ باشید توصیه می‌کنیم انتخاب خود را به‌نحوی انجام دهید که گزینه انتخابی بیشترین تناسب را با نیازهای شما داشته‌ باشد. به‌عبارت دیگر انتخاب محصولات گران‌ قیمت با امکانات و برنامه‌های بیشتر به‌ منزله خرید مطلوب نیست. زیرا ممکن است حتی یک‌بار هم از برنامه‌هایی که بابت آن‌ها هزینه می‌پردازید استفاده نکنید.

نتیجه گیری

تکنولوژی ماشین لباسشویی در مقایسه با گذشته بسیار تغییر کرده ‌است. همین عامل سبب شده‌ امروزه ماشین‌های لباسشویی نسبت به گذشته کارآمدتر باشند.

به این‌ترتیب هنگامی‌ که تصمیم به خرید ماشین لباسشویی می‌گیرید گزینه‌های بسیار زیادی پیش‌روی شما هستند که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بهترین عملکرد را در این باره داشته باشید باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. زیرا در غیر این صورت وسیله‌ای که خرید می‌کنید آن‌چنان که باید برای رفع نیازهای شما کاربردی نخواهد بود.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *