نکات خرید اجاق گاز صفحه ای بوش

برای خرید لوازم خانگی، به پرداخت هزینه بالایی نیاز دارید، بنابراین بهتر است هنگام انتخاب مدل و خرید این لوازم گرانبها، به اندازه کافی دقت نمایید تا پس از مدتی ناچار به خرید مجدد نشوید.

کیفیت و طول عمر لوازم خانگی، از فاکتورهایی هستند که برای داشتن آنها، باید هزینه بیشتری بپردازید. اما لوازم خانگی با کیفیت و خوش ساخت، شما را از پرداخت هزینه های تعمیر، تعویض قطعات و خرید مجدد، بی نیاز می کنند. در نتیجه، صرف هزینه بیشتر برای خرید لوازم خانگی باکیفیت، از لحاظ اقتصادی، به نفع شماست.

بوش، یکی از خوش نام ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی جهان بوده و لوازم برقی و گازی این برند پیشگام، به دلیل طول عمر بالا و کیفیت ممتاز این محصولات، همواره با استقبال مصرف کنندگان رو به رو بوده اند.

اگر برای خرید لوازم خانگی، تصمیم به خرید اجاق گاز بوش، هود بوش، فر بوش، یا اجاق گاز صفحه ای بوش گرفته اید، پیش از انتخاب مدل و خرید، به نکات مطرح شده در این مطلب توجه کنید.

 

8 نکته مهم که پیش از خرید اجاق گاز صفحه ای باید در نظر بگیرید

 

اجاق گاز صفحه ای

 

اجاق گاز های رومیزی گاز سوز توکار و اجاق گاز های صفحه ای القایی یا الکتریکی، دو گزینه پیش روی شما برای تکمیل چیدمان آشپزخانه ای مدرن و شیک هستند.

با انتخاب اجاق گاز رومیزی گاز سوز می توانید:

  • از تجربه آشپزی بر شعله های داغ و آبی رنگ لذت ببرید.
  • ظروف آشپزی را روی شعله هایی مطابق با اندازه آنها قرار دهید.
  • اجاق گاز سنتی را به شکل مدرنیزه، و بدون اتلاف فضا، در آشپزخانه امروزی خود جای دهید.
  • در هزینه انرژی صرفه جویی کنید.

 

 

به چند شعله نیاز دارید؟

یک اجاق گاز رومیزی بوش پنج شعله، با یک شعله پلوپز، دو شعله کوچک و دو شعله بزرگ،  زیبا و در عین حال کاربردی است. اجاق گازهای چهار شعله نیز، می توانند نیازهای روزانه شما را تأمین کرده و به دلیل اندازه کوچک تر، زیبایی بیشتری به آشپزخانه شما بدهند.

برای تشخیص اینکه چند شعله برای نیازهای روزانه شما مورد نیاز هست، این نکات را مد نظر قرار دهید:

  • فضای موجود در آشپزخانه
  • عادات آشپزی روزانه شما
  • تعداد افراد خانوار

توجه:

آیا معمولا وعده های غذایی مفصل و پرکاری تهیه می کنید؟ پس بهتر است با خرید یک اجاق پنج شعله، فضای کافی را برای آشپزی، در اختیار خود قرار دهید.

 

چه رنگ و متریالی را می پسندید؟

 

رنگ و متریال اجاق گاز

در این سال ها، اجاق گازهای صفحه ای شیشه ای، بسیار محبوب و پر طرفدار شده اند. یک اجاق صفحه ای مشکی با متریال شیشه نشکن یا سرامیک براق، می تواند زیبایی خیره کننده ای به آشپزخانه شما بدهد.

هرچند اجاق گاز های صفحه ای استیل نیز، هیچ گاه زیبایی خود را از دست نمی دهند.

درست است که، درخشندگی و جلای لوازم خانگی و خصوصا اجاق گاز استیل بوش، بسیار فریبنده است؛ اما باید توجه داشته باشید که نگهداری از اجاق گازهای استیل، کمی سخت تر از اجاق های رومیزی شیشه ای یا سرامیکی است. زیرا استیل، نسبت به برخی مواد شوینده حساس است و ممکن است در تماس با آنها، لکه دار شود.

 

سایز اجاق گاز مناسب آشپزی شما چه قدر است؟

 

سایز مناسب اجاق گاز

اگر تصمیم به خرید گازهای صفحه ای یا رومیزی بوش گرفته اید، می توانید پهنای اجاق را بر اساس نیاز خود انتخاب نمایید. طبیعتا وجود شعله های بیشتر، به معنای پهنای بیشتر اجاق است. اما تعدادی از مدل ها، برای آشپزی با ظروف بزرگ تر و عریض تر تولید می شوند.

اگر معمولا غذاهای پیچیده و پرکاری تهیه نمی کنید، می توانید اجاق گازهایی با عرض کمتر خریداری کنید، اما اگر به صورت همزمان از چند تابه و قابلمه استفاده می کنید، لازم است از اجاق گاز رومیزی بوش با پهنای بیشتر استفاده نمایید.

پیش از خرید، حتما به عادات آشپزی، نیاز های روزمره و خصوصا اندازه کابینتی که اجاق را روی آن نصب می کنید، توجه کنید.

 

آیا ترکیبی از اجاق گاز رومیزی و صفحه ای مناسب است؟

 

برخی افراد دوست دارند از یک صفحه القایی در کنار یک اجاق چهارشعله استفاده کنند. به این صورت می توانید، هم از آشپزی با شعله آتش لذت برده و هم از مزایای اجاق القایی بهره مند شوید. به چنین ترکیب هوشمندانه ای “اجاق هیبرید” نیز می گویند.

 

با چه نوع کنترلی راحت تر هستید؟

همان طور که می دانید اجاق گاز های صفحه ای یا القایی، معمولا به صورت لمسی کنترل می شوند و دارای پنل دیجیتال هستند. در حالی که اجاق گازهای رومیزی، به وسیله ولوم (شیر) کنترل می شوند.

همه محصولات بوش، چه اجاق گازهای رومیزی توکار، و چه اجاق های القایی الکتریکی، به گونه ای طراحی شده اند که کاربر، قادر به تنظیم دقیق میزان شعله و حرارت باشد. بنابراین با داشتن هردو نوع اجاق، (گازی یا الکتریکی) می توانید حرارت را به میزان دلخواه خود تنظیم کنید.

موضوع قابل توجه، این است که برای برخی افراد، کار کردن با پنل های دیجیتال آسان تر بوده و برای برخی افراد، کار کردن با ولوم های سنتی راحت تر است. بنابراین بهتر است با توجه به عادات و نیازهای خود، مدل مناسب را انتخاب کنید.

نکته حرفه ای: مزیت پنل دیجیتال اجاق های صفحه ای، راحتی بیشتر، هنگام نظافت اجاق است، در حالی که نظافت ولوم های سنتی، کمی دشوارتر بوده و به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

تمیز کردن اجاق

 

تمیز کردن اجاق گاز

همه اجاق ها به طور مداوم، نیاز به تمیزکاری دارند. هنوز هیچ اجاقی که بتواند به طور کامل و خودکار، تمیز شود، تولید نشده است. بنابراین بهتر است اجاقی تهیه کنید که تمیز کردن آن تا حد امکان ساده و آسان باشد.

  • به دنبال مدل هایی باشید که قسمت های جداشونده آن، قابلیت نظافت در ماشین ظرفشویی را داشته باشند.
  • پس از آشپزی، قطعات جداشونده اجاق را به خوبی خیس کنید و پس از ساعتی به راحتی بشویید تا جرم و چربی روی آنها انباشته نشود.
  • تجربه نشان داده است اجاق های صفحه ای شیشه ای، با گوشه های گرد، آسان تر از بقیه مدل ها تمیز می شوند. زیرا با این نوع طراحی، فضایی برای انباشته شدن جرم و چربی های سرسخت، وجود ندارد.

 

فضای مناسب برای نصب اجاق

  • قبل از انتخاب مدل اجاق، حتما فضای مورد نظر برای نصب اجاق را به دقت اندازه گیری کنید.
  • بهتر است کابینتی که اجاق را روی آن نصب می کنید، به اندازه کافی، فضای خالی نیز داشته باشد تا بتوانید، لوازم آشپزی را روی آن قرار دهید.
  • برای نصب لوازمی مانند اجاق گاز رومیزی بوش، اجاق صفحه ای بوش، هود بوش یا فر توکار بوش، حتما از نصاب متخصص کمک بگیرید.
  • نازل (شلنگ گاز) و سایر لوازم جانبی اجاق را متناسب با مدل و اندازه ورودی گاز اجاق تهیه کنید تا حادثه ناگواری رخ ندهد.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *