آموزش شستن اجزا جاروبرقی بوش

در حال حاضر جاروبرقی، یکی از لوازم پر مصرف و عضو جدانشدنی، اکثر خانواده‌ها محسوب می‌شود. همانطور که وجود جاروبرقی، برای تمیزی خانه مهم است. تمیزی  خود جاروبرقی هم، برای کارایی بهتر آن، بسیار مهم است. شستن فیلتر جاروبرقی، تعویض یا تمیز کردن کیسه‌ی آن و… از جمله مواردی است، که باید در استفاده از جاروبرقی، همیشه در نظر داشته باشیم.
در این مقاله از خانه بوش، به روش‌های تمیز کردن، قطعات و فیلترهای جاروبرقی و مواردی از این قبیل خواهیم پرداخت، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نحوه شستن فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی در اکثر مدل‌ها، درون جاروبرقی و پشت کیسه قرار دارد. برای شستن فیلتر جاروبرقی ابتدا مطمئن شوید، که این فیلتر مناسب شستشو است یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع، مطالعه دفترچه راهنما، یا نگاه کردن به خود فیلتر می‌تواند به شما کمک کند.
به عنوان مثال در فیلتر جاروبرقی بوش، اگر فیلتر قابل شستشو باشد، شما می‌توانید، کلمه W را در کنار شماره‌ی حک شده، روی فیلتر مشاهده کنید. در غیر اینصورت یعنی، فیلتر قابل شستشو نیست و برای تمیز کردن و گرفتن گردوخاک  فیلتر بهتر است، به فیلتر باد بدهید، یا اینکه فیلتر را بتکانید.
برای این کار، بهتر است جلوی دهان وبینی خود را بگیرید، تا از ورود گردوخاک، به بدن خود جلوگیری کنید.
اگر فیلتر جاروبرقی شما مدت طولانی روی، جاروبرقی بوده است (حدود 5-6 ماه) بهتر است، که فقط به شستن فیلتر اکتفا نکنید، بلکه فیلتر را تعویض کنید، فیلتر جدید را به همان صورت که فیلتر قبلی رل خارج کردید، در جای مخصوص خود قرار دهید.

نحوه تمیزکردن و شستن کیسه جاروبرقی

کیسه جاروبرقی هم مانند فیلتر جاروبرقی و حتی بسیار بیشتر از آن، در معرض گردوخاک، پرز و موارد دیگر است. پس بهتر است، همانطور که در بخش شستن فیلتر جاروبرقی اشاره کردیم، برای اینکه سلامتی خود را حفظ کنید، ابتدا جلوی دهان وبینی خود را بگیرید، سپس کیسه را از درون جاروبرقی خارج کنید.
اگر کیسه شما جزو کیسه‌های پارچه‌ای و چند بار مصرف است، بعد از خارج کردن کیسه، آن را بتکانید، تا آشغال‌های داخل آن خالی شود. سپس برای تمیزی بیشتر آن، با آب و مایع ظرفشویی، به وسیله یک دستمال، کیسه را تمیز کنید. برای کیسه جاروبرقی هم بهتر است، هر چند وقت یکبار، کیسه را تعویض کنید.
برای کیسه‌های یکبار مصرف و کاغذی هم نیازی به تمیز کردن نیست، بلکه بعد از پر شدن کیسه، آن را دور انداخته و کیسه‌ی جدیدی را جایگزین آن کنید. برای تعویض و تمیز کردن کیسه و هر بخش دیگر، از جاروبرقی، بهتر است، دفترچه راهنمای جاروبرقی را مطالعه کنید.
در برخی از مدل‌های جاروبرقی، کیسه وجود ندارد، بلکه یک مخزن یا سطل، جایگزین کیسه شده است. برای تمیز کردن مخزن جاروبرقی، ابتدا آشغال‌های جمع شده، داخل آن را خالی کنید، سپس با آب و مایع به وسیله یک برس آن را تمیز کنید.

تمیز کردن برس و غلتک جاروبرقی

بعد از شستن فیلتر جاروبرقی و تمیز کردن کیسه نوبت به تمیز کردن برس و غلتک جاروبرقی می‌رسد. گیر کردن آشغال، پرز و مو در این قسمت باعث می‌شود، که جلوی مکش جارو برقی گرفته شود و کشش کمتری داشته باشد.
برای تمیز کردن برس جاروبرقی، با یک قیچی یا چاقو موها و پرزهای گیر کرده در این قسمت را جدا کنید. برای تمیز شدن بیشتر، میتوانید این قسمت را زیر آب قرار دهید، تا فشار آب، آشغال‌های ریز، را هم بیرون بیاورد.

تمیز کردن و شستن لوله خرطومی جاروبرقی

هنگام استفاده از جاروبرقی ممکن است، اجسامی مانند، سکه یا هر چیز دیگری از این قبیل را به داخل جاروبرقی بکشید. اما این اجسام به جای اینکه، به کیسه زباله جاروبرقی بروند، درون لوله خرطومی یا لوله استیل جاروبرقی، گیر می‌کنند و مانع از  کشش صحیح جاروبرقی می‌شوند.
در این مواقع، برای تمیز کردن لوله‌ها، می‌توانید، ابتدا درون لوله را نگاه کنید، وقتی اطمینان حاصل کردید، که جسمی داخل لوله گیر کرده، لوله را به آرامی چند بار به زمین بزنید، تا آن جسم خارج شود. برای تمیزی بیشتر لوله‌ها، می‌توانید داخل لوله‌ها آب گرم بگیرید، تا ذرات کوچکتر و چسبیده به کناره لوله‌ها، هم خارج شوند.

تمیز کردن برس‌ها و سری‌های اضافه جاروبرقی

علاوه بر شستن فیلتر جاروبرقی و مواردی از این قبیل ، که جزو اجزای مهم جاروبرقی هستند، و تمیزی آنها نقش مهمی، در عملکرد بهتر جاروبرقی دارد، شستن قطعات جانبی جاروبرقی مانند، سری‌های اضافه، هم بسیار مهم است.
ممکن است از این سری‌ها، خیلی کم استفاده کنید، اما توجه داشته باشید، که کثیفی این قطعات باعث می‌شود، تا هنگام جارو کردن، جلوی مکش صحیح جارو گرفته شود. در این صورت موتور جارو باید، برای مکش بهتر، تلاش بیشتری انجام دهد، و این موضوع سبب آسیب به جاروبرقی می‌شود.
برای تمیز کردن این سری‌ها، ابتدا برس‌های آنها را تمیز کنید، به اینصورت که با چاقو یا قیچی، موارد گیر کرده مانند، پرز یا مو را جدا کنید. سپس این قطعات را با آب گرم، تمییز بشویید، تا ذرات باقی مانده هم تمیز شوند.

نحوه صحیح تمیز کردن موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی یکی از قسمت‌های، حساس جاروبرقی است. و تمیز کردن آن با تمیز کردن سایر قسمت‌ها متفاوت است. به این صورت هم می‌توان گفته که، اگر هنگام شستن فیلتر جاروبرقی مشکلی برای فیلتر ایجاد شود، به راحتی و با هزینه کمتری می‌توانید، یک فیلتر دیگر جایگزین کنید.
اما اگر موتور جاروبرقی آسیب ببیند، تعمیر آن به راحتی انجام نمی‌گیرد و هزینه‌ی زیادی هم برای شما خواهد داشت. پس بهتر است، قبل از تمیز کردن این قسمت، نگاهی به دفترچه راهنما بیندازید، تا با آگاهی بیشتری، بتوانید موتور جاروبرقی را تمیز کنید.
بهتر است با یک پارچه که کمی نم دارد، به آرامی اطراف و روی موتور را تمیز کنید، توجه کنید که، پارچه، آب زیادی نداشته باشد و نباید اجازه دهید، حتی یک قطره آب، داخل موتور جاروبرقی برود.

 

فیلتر جاروبرقی بوش

 

نحوه تعویض و شستن فیلتر جاروبرقی بوش

فیلتر جاروبرقی بوش و تمامی جاروبرقی‌ها، نقش مهمی بر عهده دارند. در واقع یک سد دفاعی در مقابل موتور جاروبرقی هستند و از نفوذ و ورود، ذرات ریز به آن جلوگیری می‌کنند. در جاروبرقی بوش، به طور معمول دو عدد فیلتر وجود دارد.
برای استفاده از فیلتر جاروبرقی بوش، 6 ماه الی 1 سال مدت زمان مناسبی است. البته این مدت زمان تقریبی است، اگر احساس کردید، که فیلتر جاروبرقی شما بعد از شسته شدن هم، کیفیت خوبی ندارد، پس در سریع‌ترین زمان آن را تعویض کنید.
برای شستن فیلتر جاروبرقی بوش، به این مورد توجه کنید، که فیلتر آیا قابل شستشو است یا خیر؟ چون دو نوع فیلتر برای این جاروبرقی‌ها وجود دارد. اگر علامت W روی آن وجود داشته باشد، پس می‌توانید، فیلتر را بشویید، در غیر اینصورت فقط گردوخاک آن را بگیرید.
برای عوض کردن فیلتر، در جاروبرقی را باز کنید، فیلتری که پشت کیسه جاروبرقی است و همین طور فیلتری که در قسمت بالایی کیسه قرار دارد، را می‌بینید، حال هر کدام از فیلترها را که می‌خواهید، یا هر دوی آنها را خارج کنید، به نوع قرار گیری فیلترها توجه کنید!سپس فیلتر تازه‌ای که در اختیار دارید، را به آرامی در جای مخصوص خود قرار دهید.

سخن پایانی
تعویض و شستشوی مرتب فیلترها و دیگر اجزای جاروبرقی، تاثیر زیادی در عمر مفید جاروبرقی و عملکرد صحیح آن دارد. اما بعد از شستشوی تمامی قطعات و اجزا، تا خشک شدن کامل آنها صبر کنید و بعد از آنها استفاده کنید. چون اگر آب باقی بماند، ممکن است، وارد موتور جاروبرقی شود و به آن آسیب برساند. در سایت خانه بوش مدل‌های متنوعی از جاروبرقی بوش موجود می‌باشد. اگر در انتخاب جاروبرقی مورد نیاز خود را دچار شک شدید، کافیست با کارشناسان ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *