لیست لوازم خانگی برای شروع زندگی چیست؟

لیست لوازم خانگی برای شروع زندگی چیست

دیگر فرقی نمی‌کند که قصد دارید تا خانه خود را مجهز کنید و یا اینکه می‌خواهید برای یک نو عروس، جهیزیه تهیه کنید. یکی از اولین قدم‌هایی که باید بردارید، دست‌یافتن به لیست لوازم خانگی خواهد بود. به لطف حضور لوازم مدرن و پیشرفته، دیگر کارهای خانه زحمتی را برای بشر نخواهند داشت. شما می‌توانید به کمک این لوازم و تجهیزات خانگی به سرعت همه کارهای خودتان را انجام داده و زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید. ما در ادامه قصد داریم تا لیستی از مهم‌ترین لوازم خانگی را به شما معرفی کنیم.

لیست لوازم خانگی که باید بدانید

شاید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر خانواده و یا عروسی، یافتن لیستی کامل از تمامی لوازم و تجهیزات خانگی است. البته باید اشاره کرد که این لیست برای هر کسی می‌تواند متفاوت از دیگران باشد. چرا که سبک زندگی افراد با یکدیگر فرق می‌کند. بسته به این که فرد چه ساعاتی را در خانه و آشپزخانه حضور دارد و قصد استفاده از چه لوازمی را خواهد داشت، لیست لوازم خانگی نیز برای او متفاوت خواهد بود. با این حال، هرکسی برای شروع زندگی خود، به لوازم و تجهیزات به خصوصی نیاز خواهد داشت.

لیست لوازم خانگی که باید بدانید

از سوی دیگر باید اشاره کرد که نیازی نیست تا همه این لوازم را در شروع زندگی خود خریداری کنید. می‌توانید آن دسته از لوازمی که برای شروع زندگی ضروری نیستند را در ادامه مسیر نیز تهیه کنید. به یاد داشته باشید که اولویت خرید خودتان را به لوازم و تجهیزات خانگی اختصاص دهید که مطمئناً هستید به آن‌ها نیاز دارید. برای این که بتوانید دست به یک انتخاب مطمئن و صحیح بزنید، ما در ادامه لیستی از لوازم و تجهیزات مهم را به شما معرفی خواهیم کرد.

یخچال فریزر

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین تجهیزات که در لیست لوازم خانگی وجود دارد، یخچال فریزرها هستند. زندگی بدون حضور این تجهیزات تقریباً غیر ممکن شده است. از این رو زمان خرید جهیزیه، باید قسمتی از بودجه خودتان را به خرید یخچال فریزر اختصاص دهید. امروزه انواع مختلفی از این تجهیزات در بازار وجود دارد.

به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید یک یخچال فریزر مطمئن و بادوام بخرید که سالیان سال به شما کمک کند، باید به مارک شرکت تولید کننده آن توجه زیادی کنید. یخچال فریزر بوش از جمله یخچال فریزرهای بسیار کارآمد بوده که تنوع محصولی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل دست شما در انتخاب یکی از آن‌ها، کاملاً باز خواهد بود.

اجاق گاز

نام دیگری که در کنار یخچال فریزرها در لیست لوازم‌خانگی ضروری وجود دارد، اجاق‌های گاز هستند. در صورتی که بخواهید دست به آشپزی بزنید، بدون شک به یکی از آن‌ها احتیاج خواهید داشت. شما می‌توانید از یکی از اجاق گازهای مبله، اجاق گازهای کشویی، اجاق گازهای صفحه‌ای و یا اجاق گازهای رومیزی استفاده کنید.

البته که انتخاب یکی از میان آن‌ها، کاملاً به سلیقه و فرم آشپزخانه‌تان بستگی خواهد داشت. در خرید یک اجاق گاز، لازم است تا به خوبی به جنس صفحات آن توجه کنید. اجاق گازها می‌توانند دارای صفحات استیل، شیشه‌ای، استیل – شیشه‌ای و یا سرامیک باشند. همچنین برخی از اجاق گازهای موجود از برق و برخی دیگر آن­‌ها از گاز جهت ایجاد حرارت استفاده می­‌کنند.

ماشین ظرفشویی

زحمت شستن ظروف را زمانی می‌توانید احساس کنید که یک مهمانی پرجمعیت را پشت سر گذاشته باشید. آن زمان است که کوهی از ظرف‌های نشسته انتظار شما را می‌کشند. اما امروزه ماشین‌های ظرفشویی به کمک افراد آمده تا دیگر شستن ظرف‌های کثیف مانند گذشته، آزاردهنده نباشد.

به همین دلیل، ماشین ظرفشویی را هم باید در لیست لوازم خانگی قرار داد که به احتمال زیاد به آن احتیاج پیدا می‌کنید. اگر شما هم قصد خرید یک ماشین ظرفشویی را دارید، باید نکات مهمی را توجه کنید. یکی از این نکات، توجه به حجم و اندازه ماشین ظرفشویی است. یکی دیگر هم، توجه به برند سازنده. ماشین ظرفشویی بوش از جمله ماشین‌های ظرفشویی بسیار کارآمد در بازار است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ماشین لباسشویی

نام دیگر در لیست لوازم‌خانگی مهم، ماشین‌های لباسشویی هستند. دیگر زمان شستن لباس‌ها با دست و چنگ‌زدن آن‌ها تمام شده است. کافی است تا یک ماشین لباسشویی مدرن و حرفه‌ای خریداری کنید تا حجم عظیمی از لباس‌های چرک خودتان را در کمترین زمان ممکن و با صرف کم­ترین انرژی لازم شستشو دهید.

ماشین لباسشویی بوش، در کنار این که لباس‌های شما را شستشو می‌دهد، قابلیت‌های منحصر به فرد دیگری هم دارد. از مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به آب­گیری کردن از لباس­‌ها، خشک‌کردن لباس­‌ها، ضدعفونی کردن آن‌ها، داشتن ترموجت، شستشو با بخار، شستشو سریع و … اشاره کرد.

تلویزیون

اما یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی که به شدت به آن احتیاج پیدا می‌کنید، تلویزیون‌ها هستند. این لوازم و دستگاه‌های صوتی و تصویری می‌توانند برنامه‌های موردعلاقه شما را نمایش داده و اوقات فراغت شما را به‌خوبی پر کنند. امروزه تنوع تلویزیون‌ها به‌قدری زیاد شده است که شاید انتخاب یکی از میان همه آن‌ها برای شما هم سخت باشد.

از جمله انواع تلویزیون‌ها می‌توان به تلویزیون‌های HD، LCD ها، تلویزیون‌های پلاسما، LEDها و OLEDها اشاره کرد. هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خودشان بوده و قیمت‌های متنوعی دارند. شما در ابتدا باید بدانید که هدفتان از خرید یک تلویزیون چیست، سپس بسته به هدف و سلیقه خود، یکی را از میان همه آن‌ها انتخاب کنید.

غذاساز

اما اگر می‌خواهید تا لیست لوازم خانگی شما تکمیل شود، بدون شک باید غذاساز را هم به آن اضافه کنید. غذاسازها لوازم و تجهیزاتی هستند که در زمان پخت‌وپز می‌توانند به شما کمک فراوانی کنند. این دستگاه‌ها قادر هستند تا مواد مختلف را له کرده، آن‌ها را پوره و یا خورد کنند. اما این موارد همه کارایی یک غذاساز نخواهد بود.

غذاساز بوش در می‌تواند به شما در آسیاب کردن، مخلوط کردن، رنده کردن، ساطوری کردن، ریز کردن و حتی آبمیوه گرفتن هم کمک کند. با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این لوازم، به سادگی متوجه خواهید شد که تا چه اندازه حضور آن‌ها در آشپزخانه‌ها ضروری و حیاتی خواهد بود.

 چای ساز

اما چه چیزی به جز یک فنجان چای می‌تواند خستگی شما را برطرف کند؟ چایی سازها نه تنها جزو دستگاه‌هایی هستند که در لیست لوازم خانگی برای شروع زندگی می‌توانند قرار بگیرند، بلکه می‌توانید از آن‌ها در محل کار و هر کجای دیگر نیز استفاده کنید.

به‌صورت کلی، چای سازها از دو قسمت کتری و قوری تشکیل شده‌اند. کافی است تا قسمت کتری را پر از آب کرده و اجازه دهید تا به کمک برق، جوش بیایید. سپس می‌توانید به کمک قوری آن، یک چای لذیذ و خوش طعم را برای خود آماده کنید. از جمله بهترین چای سازهای موجود در بازار، می‌توان به چای ساز بوش اشاره کرد.

جاروبرقی

جاروبرقی‌ها از دیگر لوازم و تجهیزاتی هستند که بدون شک برای شروع یک زندگی به آن‌ها احتیاج پیدا خواهید کرد. به کمک این دستگاه‌ها قادر خواهید بود تا تمامی آلودگی‌ها، آشغال‌ها و گرد و خاک‌های محیط را جمع‌آوری کرده و خانه خود را تمیز کنید.

جاروبرقی‌ها قادر هستند تا با مکش خود، هرگونه آلودگی موجود در محیط را برطرف کنند. در صورتی که قصد خرید این لوازم را داشته باشید باید به توان موتور، توان مکش، وزن، صدای تولید شده توسط دستگاه، کیسه، فیلتر تصفیه هوا  و از همه مهم‌تر به برند سازنده آن توجه کنید.

چرخ گوشت

اگر قصد آشپزی کردن را داشته باشید، ممکن است بخواهید تا در ابتدا گوشت و یا سایر مواد خودتان را چرخ کنید. در این صورت به یک چرخ گوشت با کارایی بالا احتیاج دارید تا در کمتری زمان ممکن، تمامی مواد غذایی را برای شما چرخ کنند. چرخ‌گوشت‌ها به‌عنوان یکی از لوازم مهم در لیست لوازم‌خانگی قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها امروزه توانایی تولید سویس و یا همبرگر را هم دارند.

یک چرخ گوشت زمانی قادر است تا تمامی نیازهای شما را برطرف کند که از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی برخوردار باشد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به توان قدرتی بالا، سر و صدای کم، انرژی مصرفی پایین، تیغه‌های قدرتمند و بادوام و … اشاره کرد. اگر به دنبال چنین چرخ گوشتی هستید، می‌توانید دست به خرید چرخ گوشت بوش بزنید.

آبمیوه گیری

از دیگر لوازم متداول موجود در لیست لوازم خانگی، باید به آبمیوه گیری‌ها اشاره کرد. این دستگاه‌ها قادر هستند تا به‌سادگی آب انواع میوه و سبزیجات را گرفته و یک میان وعده خوشمزه و البته مقوی را تهیه کنید. اگر در خصوص خرید یک دستگاه آبمیوه‌گیری اطلاعات کافی را ندارید، باید اشاره کرد که حتماً پیش از خرید به حجم و گنجایش، قدرت و توان، صدا و لرزش دستگاه، سرعت، جنس تیغه‌ها و مصرف انرژی آن توجه کنید. آبمیوه گیری بوش از جمله دستگاه‌های آبمیوه گیری بسیار کاربردی است که همه این قابلیت‌ها را در خود قرار داده است.

دیگر لوازم‌خانگی مهم برای شروع زندگی

دیگر لوازم خانگی مهم برای شروع زندگی

در قسمت قبل به برخی از مهم‌ترین لوازم خانگی که باید برای شروع زندگی تهیه کنید، اشاره کردیم. البته که این موارد همه دستگاه‌ها و لوازمی نیستند که شما باید دست به خرید آن‌ها بزنید. اما می‌توان آن‌ها را جزو اصلی‌ترین و ضروری‌ترین لوازم‌خانگی برای شروع زندگی دانست. در این قسمت نیز لیست لوازم‌خانگی دیگری که به احتمال زیاد به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید را آورده‌ایم:

  • اتو
  • قهوه‌ساز
  • همزن
  • ترازو دیجیتالی
  • سرخ‌کن
  • بخارپز
  • تستر
  • ساندویچ‌ساز
  • بخارشوی
  • مایکروویو
  • کولر
  • پلوپز
  • زودپز
  • و …

نتیجه‌گیری

در صورتی که شما هم قصد دارید تا یک زندگی مشترک را شروع کنید، بدون شک به لوازم و تجهیزاتی احتیاج خواهید داشت که برخی از وظایف را از دوش شما بردارند. امروزه دست یافتن به یک لیست کامل از لوازم خانگی برای شروع زندگی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها همه خانواده بدل شده است. باید اشاره داشت که نیازی نیست تا همه لوازم و تجهیزات ذکر شده در لیست انواع لوازم خانگی را در همان شروع زندگی تهیه کنید.

سعی کنید تا در ابتدا اصلی‌ترین و ضروری‌ترین این لوازم را تهیه کرده و سپس به مرور زمان، لیست خودتان را تکمیل کنید. برخی از مهم‌ترین لوازمی که در لیست لوازم خانگی ضروری قرار می‌گیرند می‌توان به یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، غذاساز، چرخ گوشت، آبمیوه‌گیری و … اشاره کرد. شرکت بوش یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی است که محصولات بسیار باکیفیت و بادوامی را تهیه و روانه بازار می‌کند. شما می‌توانید از تمامی لوازم خانگی بوش برای رسیدن به یک خانه رؤیایی استفاده کنید.

1/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “لیست لوازم خانگی برای شروع زندگی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *