معرفی برنامه های متنوع شستشو در ماشین لباسشویی بوش

برنامه های شستشو ماشین لباسشویی بوش

هر خانواده نیازهای متفاوتی دارد، به همین دلیل است که معیارهای انتخاب ماشین لباسشویی برای هر خانواده‌ای متفاوت خواهد بود. برای انتخاب یک ماشین لباسشویی مناسب، عوامل مختلفی را با توجه به نیازها و سبک زندگی خود باید در نظر بگیرید.

عواملی که برای انتخاب یک ماشین لباسشویی مناسب باید در نظر گرفت

برخی از مهم ترین عواملی که برای انتخاب یک ماشین لباسشویی مناسب باید در نظر بگیرید به شرح زیر هستند:

فضا

اینکه چه مقدار فضا در آشپزخانه یا حمام خود برای ماشین لباسشویی دارید تعیین می‌کند که کدام مدل را انتخاب کنید.

قیمت

بودجه شما نقش مهمی در انتخاب مدل ماشین لباسشویی دارد.

تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

ماشین لباسشویی‌ها در دو مدل تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک طراحی می‌شوند. هر دو دستگاه مزایا و معایب خود را دارند. شما باید اطلاعات مربوط به هر دو مدل را بررسی کرده و مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

بار بالا یا جلو

درب برخی از ماشین‌های لباسشویی از جلو و برخی دیگر از بالا باز می‌شوند، با توجه به سلیقه و نیاز خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

سازگاری با محیط زیست

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای گزینه شستشو با آب و انرژی کمتر هستند که هم برای محیط زیست مفید هستند و هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند.

سرعت چرخش

اگر ماشین لباسشویی انتخابی شما با ویژگی سرعت چرخش متغیر طراحی شده باشد، امکانات بیشتری برای محافظت از لباس‌ها هنگام شستشو در اختیار شما قرار می‌دهد.

امکانات

شما باید امکانات ماشین لباسشویی مورد نظر خود را بر اساس نیازهایی که دارید در نظر بگیرید.

مثلا اگر بچه کوچک در خانه داشته باشید، ارزش آن را دارد که روی ماشین‌های لباسشویی دارای قفل کودک سرمایه گذاری کنید.

ظرفیت

اندازه مخزن ماشین لباسشویی نیز با توجه به جمعیت و میزان استفاده شما مهم است و باید آن را بر أساس نیازها و سبک زندگی خود تعیین کنید.

معرفی ماشین لباسشویی بوش

با توجه به عواملی که برای انتخاب ماشین لباسشویی باید در نظر بگیرید، در این بخش قصد داریم یکی از بهترین و معتبرترین برندهای ماشین لباسشویی، یعنی ماشین لباسشویی‌های بوش را به شما معرفی کنیم. لوازم خانگی بوش یکی از باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار هستند و ماشین لباسشویی‌های بوش نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

اگر اولویت شما خرید یک ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا، مصرف انرژی پایین، بی صدا بودن ماشین لباسشویی یا برخورداری از امکانات ویژه و برنامه‌های شستشوی متنوع باشد، بوش طیف وسیعی از ماشین‌های لباسشویی در أنواع مختلف را طراحی کرده است که هرکدام را می‌توانید با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

ماشین‌های لباسشویی بوش زندگی را برای شما آسان‌تر می‌کنند و طول عمر بالایی دارند. به لطف برنامه‌های متنوع شستشو، کار کردن با أن‌ها بسیار ساده است و بهترین نتایج را با کمترین میزان مصرف ارائه می‌دهند.

همچنین ماشین لباسشویی‌های بوش از قابلیت SpeedPerfect برخوردار هستند که زمان شستشو را تا 65 درصد کاهش می‌دهد. به این ترتیب در زمان و انرژی صرفه جویی می‌کنید و می‌توانید به سرعت لباس مورد علاقه خود را بپوشید.

ماشین لباسشویی بوش برنامه های متنوعی را برای شستشوی انواع لباسهای نخی، کتان، پشمی، پرده و … در اختیار شما برای شستشوی تمیز و باکیفیت قرار می دهد. این محصول فوق‌العاده دارای ضمانت نامه، گارانتی و خدمات پس از فروش است که در تولید آن از دانش، تخصص، تکنولوژی و همچنین بهترین مواد و متریال‌ها استفاده شده است. با توجه به تنوع برنامه‌های شستشو ما در این مقاله به معرفی برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی بوش خواهیم پرداخت.

برنامه شستشو ماشین لباسشویی

برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی بوش

اگر به تازگی یک ماشین لباسشویی جدید بوش خریداری کرده‌اید، کنترل پنل آن می‌تواند کمی گیج کننده به نظر برسد. هنگامی که به ماشین لباسشویی خود نگاه می‌کنید متوجه علامت‌ها و اصطلاحات بسیار زیاد و متنوعی می‌شوید. این علامت‌ها برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی هستند که شما را برای نحوه شستن لباس‌ها راهنمایی می‌کنند.

در ادامه قصد داریم برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی بوش را به طور کامل توضیح داده و به شما نشان دهیم در شرایط مختلف، کدام برنامه برای شما مناسب تر است.

تنظیمات صفحه کنترل ماشین لباسشویی

تنظیمات صفحه کنترل ماشین لباسشویی ممکن است بر اساس مدل و برند ماشین لباسشویی شما متفاوت باشد. با این حال، در اکثر ماشین‌های لباسشویی، شما تنظیمات مختلفی را برای برنامه‌های شستشو، دما، سرعت اسپین، تاخیر زمانی و … خواهید داشت. در ادامه، یک راهنمای عمومی برای تنظیمات صفحه کنترل ماشین لباسشویی آورده شده است:

  • تنظیم خشک کن: گاهی نیاز دارید لباس‌های شما بیشتر از یک دوره چرخش خشک کن، خشک شوند و از طریق این تنظمیات می‌توانید تعداد دور چرخه خشک کن ماشین لباسشویی خود را تغییر دهید.
  • تنظیم مدت زمان شستشو: از طریق این تنظیمات می‌توانید مدت زمان شستشو را تغییر دهید و برای لباس‌های کثیف تر آن را روی مدت زمان بیشتری تنظیم کنید.
  • تنظیم دما: شما می‌توانید لباس‌های خود را با دمای مختلف شستشو دهید و در عین صرفه‌جویی در مصرف انرژی، لکه‌ها را از بین ببرید.
  • روشن و خاموش کردن: دکمه‌ای برای روشن و خاموش کردن ماشین لباسشویی وجود دارد. این دکمه معمولاً به‌عنوان یک دکمه قرار دارد یا به صورت دوگانه با دکمه‌های دیگر ترکیب می‌شود.
  • برنامه‌های شستشو: با استفاده از دکمه‌های مربوطه، می‌توانید بین برنامه‌های مختلف شستشو انتخاب کنید. معمولاً دکمه‌ای با عنوان “برنامه شستشو” وجود دارد.
  • تنظیم سرعت چرخش: اگر ماشین لباسشویی دارای تنظیمات سرعت چرخش مختلف است، می‌توانید با استفاده از دکمه‌های مربوطه سرعت چرخش را تغییر دهید.
  • تاخیر زمانی: برخی ماشین‌های لباسشویی به شما اجازه می‌دهند تا زمان شروع عملکرد را با تاخیر تنظیم کنید. این ویژگی به‌طور معمول با دکمه‌هایی مانند “تاخیر زمانی” یا “تنظیم زمان” قابل دسترسی است.
  • تنظیمات ویژه: برخی ماشین‌های لباسشویی دارای تنظیمات ویژه مانند شستشوی سریع، ضد‌آلرژی، تشخیص اتوماتیک و… هستند. از دکمه‌های مربوطه برای دسترسی به این تنظیمات استفاده کنید.
  • ایندیکاتورها و نمایشگرها: برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای نمایشگرها و ایکون‌ها هستند که وضعیت شستشو، دما، سرعت اسپین و سایر تنظیمات را نشان می‌دهند.
  • لغو و شروع دستی: برای لغو یک برنامه در حال اجرا یا شروع دستی یک برنامه، ممکن است دکمه‌های مربوطه وجود داشته باشند.
  • قفل کودک: برخی ماشین‌های لباسشویی دارای قفل کودک هستند تا از تنظیمات تصادفی توسط کودکان جلوگیری شود.

 

ویژگی‌های دیگر یک ماشین لباسشویی در بخش تنظیمات

برخی از تنظمیات دیگری که در ماشین لباسشویی دیده می‌شد به شرح زیر هستند:

  • نمایشگر دیجیتال. این نمایشگر به شما نشان می‌دهد که چقدر زمان برای برنامه شستشوی شما باقی مانده است.
  • تاخیر زمانی. با این تنظیمات می‌توانید زمان شروع شستشوی لباس‌ها توسط ماشین لباسشویی را به دلخواه تنظیم کنید.
  • تنظیم تشخیص بار. با این تنظمیات می‌توانید چرخه شتسشو را نسبت به وزن لباس‌ها به صورت بهینه انتخاب کنند. این ویژگی به شما کمک می‌کند در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی کنید، اما قابلیتی است که فقط در مدل‌های جدیدتر یافت می‌شود.
  • قفل کودک. این ویژگی کمک می‌کند مانع دستکاری تنظمیات ماشین لباسشویی توسط بچه‌ها و کودکان شوید.

برنامه های شست و شوی لباسشویی بوش

برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی بوش

قبل از اینکه لباس‌های خود را بشویید، بهتر است برچسب‌های مراقبت از پارچه را بررسی کرده و دستورالعمل‌های آن‌ها را دنبال کنید. لباس‌ها با پارچه‌های مختلفی طراحی می‌شوند که هرکدام نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند، به همین دلیل بهتر است لباس‌های خود را قبل از شستشو بررسی کنید. پس از آن می‌توانید از برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌ها استفاده کنید. اگر تصمیم خود را برای خرید ماشین لباسشویی خود گرفته‌اید، برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی بوش شامل موارد زیر هستند:

برنامه Cotton برای شستشوی لباس‌های نخی و پنبه ای

یکی از رایج ترین برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی، برنامه شستشوی لباس‌های نخی و پنبه‌ای است. به کمک این برنامه شستشو، می‌توانید لباس‌ها را در دمای بالاتری شستشو دهید یا برنامه را در حالت Asynthetics قرار دهید و لباس‌ها را در دما و سرعت چرخش پایین‌تر بشویید.

برنامه شستشوی Easy care یا مراقبت آسان

برنامه شستشو مراقبت آسان یا برنامه«Easy care» یکی دیگر از برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی بوش است. از این برنامه برای شستشوی لباس‌های غیر نخی، مانند لباس‌های طراحی شده از جنس پلی‌استر و ویسکوز می‌توان استفاده کرد و با شستشو با این برنامه نیاز کمتری به اتوکشی خواهید داشت.

برنامه شستشوی Wool برای شستشوی لباس‌های پشمی

برخی از لباس‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید در دمای پایین تری شسته شوند. این تنظیمات برای لباس‌هایی که به دمای پایین‌تر و حداقل شستشو نیاز دارند، برای پارچه‌هایی که به راحتی آسیب می‌بینند، مناسب خواهد بود.

برنامه شستشوی Sports برای شستشوی لباس‌های ورزشی

برای شستشوی لباس‌های ورزشی که از جنس که از میکروفیبر هستند، این برنامه شستشو برای شما مناسب خواهد بود. این برنامه شستشو برای از بین بردن بوی عرق با چرخه شستشو طولانی‌تر طراحی است، اما در دمای پایین‌تر این کار را انجام می‌دهد تا به پارچه آسیبی نرسد.

برنامه شستشوی Speedwash برای شستشوی سریع لباس ها

برنامه شستشوی سریع برای زمانی که در کمترین زمان به لباس‌های خود نیاز دارید مناسب خواهد بود. برنامه‌های شستشوی سریع بسیار محبوب هستند و همانطور انتظار دارید، این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که لباس‌های خود را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به یک برنامه معمولی بشویید، در برخی شرایط ممکن است این زمان کمتر از 15 دقیقه باشد.

برنامه شستشوی reduced ironing یا حالت ضد چروک

این برنامه شستشو می‌تواند با کوتاه کردن چرخه شستشو یا کاهش سرعت چرخش، از چروک شدن لباس‌ها جلوگیری کند.

برنامه شستشوی Sensitivities یا شستشوی ضد حساسیت

این برنامه شستشو از دمای بسیار بالا یا بخار برای از بین بردن آلاینده‌های آلرژی زا مانند گرد و غبار یا باکتری‌ها از پارچه‌ها استفاده می‌کند.

برنامه شستشوی Rinse/Spin برای آبکشی

می‌توانید از این برنامه شستشو برای آبکشی مجدد لباس‌ها برای پاکسازی بیشتر مواد شوینده استفاده کنید. این یک گزینه خوب برای کسانی است که پوست حساسی نسبت به مواد شوینده دارند.

برنامه شستشوی Eco برای شستشوی اقتصادی

این برنامه شستشو به طور خودکار دما را کاهش می‌دهد تا به شما در کاهش مصرف انرژی کمک کند. در نتیجه می‌توانید در هزینه‌های صورتحساب صرفه جویی کنید و همچنین برای محیط زیست بهتر است.

ماشین لباسشویی بوش

سایر برنامه های ماشین لباسشویی بوش

Gentle spin یک برنامه خشک کن ملایم به شمار می رود که موتور آن 1200 دور در دقیقه است. اگر چنانچه قصد خرید لباسشویی از نمایندگی بوش در تهران را دارید با ما تماس بگیرید.

برنامه Duvet program

از برنامه Duvet program  برای شستشوی لباس های ضخیم و مخملی استفاده می کنند که مدت زمان شستشوی 80 دقیقه ای دارد که درجه تنظیم آب آن 40 درجه سانتی گراد است. برای اطلاع از لیست آخرین قیمت ماشین لباسشویی بوش با ما تماس بگیرید.

برنامه Additional program

از برنامه Additional program برای شستشوی انواع لباس و البسه و حتی پرده و … استفاده می کنند. این برنامه با توجه به تنوع برنامه ها  موجود در زمره برنامه های اضافی ماشین لباسشویی بوش قرار دارد.

برنامه های ماشین لباسشویی Lingerie

از برنامهLingerie برای شستن لباسهای زنانه استفاده می کنند، این برنامه نخستین برنامه اختصاصی برای شستن لباسهای زنانه است. به هنگام شستشو درجه حرارت آب آن 30 درجه است که از لباس های زنانه شما محافظت و تمیزی را به شما هدیه می دهد.

برنامه Dark laundry

از برنامه Dark laundryبرای شستشوی لباسهای تیره و جین استفاده می کنند، طوریکه از ماندن هر گونه پودری بر روی لباس جلوگیری و مانع از چروک شدن لباسهای شما می شود.

برنامه ماشین لباسشویی Curtains

از برنامه Curtains می توانید برای شستشوی پرده های سبک و سنگین استفاده کنید. دور موتور کوتاهی دارد  و طوری کار می کند که کمترین چروکی به پرده ها نمی ماند و از لحاظ تمیزی نیز همه گرد و خاکهای موجود در پرده را پاک می کند.

برنامه های شستشو ماشین لباسشویی

برنامه Power wash 60

از برنامه Power wash 60 برای شستشوی سریع لباس ها در مدت 60 دقیقه استفاده می کنند که برای شستن لباسهای معمولی و همچنین لباس های پارچه ای، پنبه ای و کتان مناسب است. این برنامه مصرف انرژی به نسبت بالایی دارد. توجه داشته باشید با استفاده از لوازم خانگی بوش می توانید دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود را متحول کنید.

برنامه ماشین لباسشویی Outdoor

از برنامه Outdoor برای شستشوی لباس های بیرون استفاده می کنند که پس از تکمیل مراحل خرید اینترنتی لباسشویی می توانید از این برنامه استفاده و لباس های ورزشی و بیرونی خود را بشویید.

برنامه Automatic soft

از برنامه Automatic soft برای شستشوی خودکار لباس های ظریف استفاده می کنند که تنظیم شرایط شستشو در این برنامه بر اساس میزان تمیزی لباس ها صورت می گیرد. قیمت ماشین لباسشویی بوش بسته به مدلهای مختلف متغیر است.

برنامه  Automatic

از برنامه  Automatic پس از خرید لباسشویی همانطور که پیداست برای شستشوی خودکار لباس و البسه استفاده می کنند. مدت زمان شستشوی آن 70 دقیقه است. خرید اینترنتی لباسشویی یک مزیت عمده در عصر حاضر به شمار می رود که لذت یک خرید فراموش نشدنی را به شما هدیه می کند.

برنامه ماشین لباسشویی Night wash

از برنامه Night wash همانطور که از نامش پیداست برای شستشوی لباس ها در شب استفاده می کنند که بهینه ترین مصرف انرژی را به هنگام شستشو برای شما تنظیم می کند. دمای مناسب برای شستشو 40 درجه و زمان پیش فرض 70 دقیقه و درجه دور موتور آن 600 است.

برنامه Drum clean

از برنامه Drum clean برای شستشو و همچنین جرم گیری دیگ لباسشویی استفاده می کنند با استفاده از این برنامه رسوبات پودر شوینده و همچنین سایر کثیفی هایی که در لوله، دیگ و … وجود دارد را تمیز کنید. دمای مورد نظر برنامه برای رسوب زدایی پیش فرض 90 درجه است که مدت آن نیز 70 دقیقه است.

برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی در تنظیم دما

همه ماشین‌های لباسشویی دارای تنظیمات دمایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید لباس‌های خود را برای از بین بردن لکه‌‌ها یا ضدعفونی کردن در آب داغ‌تر بشویید، یا از آب با دمای پایین تر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده کنید.

برخی از ماشین‌های لباسشویی گزینه‌های مستقیم 30 درجه سانتی‌گراد، 40 درجه سانتی‌گراد، 60 درجه سانتی‌گراد و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهند، در حالی که در برخی دیگر، تنظیمات دما با کمی متفاوت خواهد بود

آزمایش‌ها نشان داده‌اند که شستشو در دمای 30 درجه سانتی‌گراد می‌تواند تا 38 درصد در هزینه‌های جاری در مقایسه با شستشو در دمای 40 درجه سانتی‌گراد صرفه‌جویی کند و همچنان لکه‌ها را از بین می‌برد و لباس‌ها را تمیز کند. همچنین شستشو در دمای 20 درجه سانتی گراد 62 درصد انرژی کمتری نسبت به شستشو در دمای 40 درجه سانتی گراد مصرف می‌کند.

نمایش زمان باقی مانده و تشخیص خودکار

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای نمایشگری هستند که شمارش معکوس را تا زمان پایان شستشو نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید متوجه شوید که چقدر زمان تا پایان کار ماشین لباسشویی باقی مانده است. ماشین‌های لباس‌شویی پیشرفته‌تر با وزن کردن لباس‌های موجود در محفظه، تخمینی از مدت زمان شستشو را ارائه می‌دهند.

مدت زمان برنامه ماشین لباسشویی: چرخه شستشو چقدر طول می‌کشد؟

برای برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی، چرخه زمانی خاصی وجود ندارد. مدت زمان برنامه ماشین لباسشویی بر اساس نوع بار، فشار آب، نوع پارچه و تنظیم دما تعیین می‌شود.

کوتاه ترین برنامه‌های شستشو مانند چرخه سریع، حدود 15 دقیقه طول می‌کشد، در حالی که برای لباس‌های بسیار کثیف، برنامه‌های شستشو می‌توانند بیش از 1 ساعت دوام داشته باشند. به یاد داشته باشید که برای کاهش زمان چرخه، می‌توانید مدت زمان چرخش را نیز کاهش دهید، فقط از آب سرد یا ولرم (تا 30 درجه/40 درجه) استفاده کرده و کمتر آبکشی کنید.

معرفی بهترین مدل‌های ماشین لباسشویی بوش

اکنون به طور کامل با ماشین لباسشویی‌های بوش و برنامه‌های شستشو آن‌ها آشنا شده‌اید. در ادامه قصد داریم به معرفی محصولات بوش بپردازیم و چند نمونه از بهترین مدل‌های ماشین لباسشویی‌های بوش را بررسی کنیم.

ماشین لباسشویی بوش سری HomeProfessional WAY32841IR

این ماشین لباسشویی یکی از بهترین مدل‌های ماشین لباسشویی‌های بوش بوده که دارای مخزن ۹ کیلوگرمی و دور موتور ۱۶۰۰ دور در دقیقه است. رتبه انرژی این دستگاه +++A است که پایین ترین مصرف انرژی را نشان می‌دهد. میزان صدای این دستگاه در حالت شستشو ۴۷ دسی بل و در حالت خشک کن ۷۳ دسی بل در نظر گرفته شده است و با کمترین میزان سر و صدا به کار خود ادامه می‌دهد.

سیستم صرفه جویی در مصرف آب، تنظیم اتوماتیک میزان مصرف مواد شوینده، موتوری کم‌صدا با عمر طولانی، قابلیت ضد لرزش، قابلیت عملکرد Paus و شروع دوباره و قفل کودک اشاره کرد.

ماشین لباسشویی توکار بوش سری شش مدل WKD28542EU

ماشین لباسشویی توکار بوش سری شش مدل WKD28542EU با مخزن ۷ کیلوگرمی، دور موتور ۱۴۰۰ دور در دقیقه و سطح صدای ۷۲ دسی بل یکی از بهترین مدل‌های ماشین لباسشویی‌های بوش است که به صورت توکار در فضای آشپزخانه یا حمام قرار می‌گیرد.

این ماشین لباسشویی ۱۴ برنامه شستشو و ۳ برنامه خشک کن دارد و از سیستم صرفه جویی در مصرف آب برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این ماشین لباسشویی می‌توان سیستم تشخیص وزن لباس، سیستم تشخیص کف روی لباس و شستشوی اضافه در صورت نیاز و زنگ هشدار در پایان برنامه را نام برد.

ماشین لباسشویی بوش سری هشت مدل WAW2876XIR

ماشین لباسشویی بوش سری هشت مدل WAW2876XIR یکی از پیشرفته ترین مدل‌های روز دنیا است و مجهزترین برنامه‌های شستشو را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. مخزن این ماشین لباسشویی ۹ کیلوگرم با دور موتور ۱۴۰۰ دور در دقیقه است و یکی از کم مصرف ترین انواع ماشین لباسشویی محسوب می‌شود.

همچنین این ماشین لباسشویی به سیستم تشخیص فوم و تشخیص بار نامتعادل مجهز شده و از قفل کودک برخوردار است. از ویژگی‌های دیگر این ماشین لباسشویی می‌توان به کشوی شوینده خود تمیز کننده و یک کشو تقسیم کننده مواد شوینده مایع اشاره کرد.

برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی یکی از معیارهای اصلی انتخاب مدل مناسب شما در میان تنوع زیاد مدل‌های موجود در بازار است. ماشین لباسشویی بوش با ارائه برنامه‌های متنوع در شستشو و خشک کن و ویژگی‌های منحصر به فردی که در اختیار شما قرار می‌دهند، یک انتخاب مناسب برای همه سلیقه‌ها هستند. برای اطلاع از قیمت ماشین لباسشویی بوش می‌توانید با کارشناسان خانه بوش، مرجع معتبر پخش لوازم خانگی بوش، در تماس باشید.

 

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *