در روز چند بار میتوان از ماشین لباسشویی استفاده کرد

در روز چند بار میتوان از ماشین لباسشویی استفاده کرد

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانه است که بدون آن فرایند شستشوی البسه بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. معمولا کاربرانی که نسبت به استفاده از لوازم خانه خود حساس هستند، تمایل دارند تا قبل از استفاده از هر وسیله‌ای، شیوه صحیح استفاده از آن را بدانند. یکی از سوالاتی که اغلب در رابطه با ماشین لباسشویی پرسیده می‌شود این است که در روز چند بار می‌توان از آن استفاده کرد؟ قطعا پاسخ دقیق به این سوال به شما کمک می‌کند تا به طرز درستی از این وسیله استفاده کرده و از روشن کردن بیش از حد آن نیز جلوگیری کنید. در این مطلب تصمیم داریم دقیقا در مورد تعداد دفعات مجاز استفاده از ماشین لباسشویی و نکات مربوط به آن صحبت کنیم.

ماشین لباسشویی را چند بار روشن کنیم؟

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های افراد در زمان استفاده از ماشین لباسشویی این است که چگونه عمل کنند تا دستگاه طول عمر بیشتری داشته باشد. معمولا حجم لباس کثیف در خانواده‌های پرجمعیت بیشتر است و ممکن است حتی لازم باشد در طول یک روز، چندین بار مخزن لباسشویی را پر و خالی کرد. همچنین در زمان بازگشت از سفر و خانه تکانی هم میزان استفاده از لباسشویی بیشتر می‌شود. سوالی که اینجا ذهن برخی را به خود مشغول کرده این است که تعداد دفعات مجاز استفاده از ماشین لباسشویی در روز چقدر است و آیا روشن خاموش کردن‌های پیاپی و کار کشیدن مرتب از این دستگاه ممکن است باعث خرابی یا آسیب به آن شود؟

آن چه که در مورد تعداد دفعات مجاز استفاده از ماشین لباسشویی عنوان شده این است که تا حد امکان در طول روز تنها یک بار اقدام به شستشوی لباس‌ها با ماشین لباسشویی کنید. در صورتی که حجم البسه کثیف شما بیش از اندازه بوده و نیاز هست که حتما این البسه کثیف شسته شوند، می‌توانید این تعداد را به نهایتا ۲ بار در روز افزایش دهید. البته نباید اینگونه باشد که همه هفت روز هفته این عمل را انجام دهید. روشن کردن بیش از حد ماشین لباسشویی قطعا باعث ایجاد اصطکاک میان قطعات آن شده و سبب استهلاک و خرابی دستگاه می‌شود. نکته مهم دیگر این است که حتما پس از یکبار چرخه کامل لباسشویی و خاموش شدن آن، اجازه دهید حداقل نیم ساعت بگذرد و سپس مجددا آن را روشن کنید.

تعداد دفعات مجاز استفاده از ماشین لباسشویی

اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی

برخی افراد تصور می‌کنند با داشتن یک ماشین لباسشویی مدرن و امروزی می‌توانند برای سالیان سال با خیالی آسوده از آن استفاده کنند. درست است که برخی برندهای لوازم خانگی از نظر امکانات، کیفیت ساخت و یک سری قابلیت‌ها بهتر از دیگر محصولات عمل می‌کنند. اما اینگونه نیست که شما به هر شکلی که تمایل داشته باشید از آن‌ها استفاده کنید.

با خرید ماشین لباسشویی بوش که جزء بادوام‌ترین و خوش ساخت‌ترین لوازم خانگی در بازار به شمار می‌رود، باز هم نباید انتظار داشته باشید که دستگاه بر اثر استفاده بیش از حد، کارایی زیادی برای شما داشته باشد. یک سری اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی هستند که در صورت مرتکب شدن آن ها، رفته رفته از دوام و عمر دستگاه کاسته می‌شود. این اشتباهات را در ادامه به تفصیل شرح خواهیم داد.

پر بودن بیش از اندازه مخزن

حتی اگر تعداد دفعات مجاز استفاده از ماشین لباسشویی را رعایت کنید، تا زمانی که نسبت به پر بودن بیش از حد مخزن لباسشویی بی‌اعتنا باشید، باز هم عملا کاری را انجام داده‌اید که به ضرر دستگاه است. همه ماشین‌های لباسشویی یک ظرفیت مشخص دارند که تجاوز از این ظرفیت برای شستن لباس‌ها می‌تواند فشار زیادی به دیگ لباسشویی وارد کند.

اگر به دنبال محصولات برند بوش هستید، می‌توانید به سراغ ماشین لباسشویی بوش سری ۴ بروید که در ظرفیت‌های مختلف ۷، ۸ و ۹ کیلویی به بازار عرضه می‌شود. در پر کردن مخزن نیز بهتر است پس از قرار دادن لباس ها، دست خود را درون دیگ ببرید و مطمئن شوید که در قسمت بالای مخزن حداقل به اندازه یک دست فضای خالی وجود داشته باشد.

کثیف بودن فضای داخلی ماشین لباسشویی

تصور کنید ماشین لباسشویی شما مدام در حال شستن لباس باشد، بدون اینکه توجهی به تمیز بودن فضای داخلی آن کنید. این موضوع خصوصا برای افرادی که در طول روز بیشتر از یک بار از لباسشویی خود استفاده می‌کنند، ضرورت بیشتری دارد. کثیف بودن لاستیک دور درب لباسشویی، کثیف بودن محفظه شوینده، کثیفی مخزن و درزها، علاوه بر اینکه باعث می‌شود لباس‌ها به درستی تمیز نشوند، می‌تواند بوی ناخوشایندی را در آن‌ها ایجاد کند. پس اگر خیلی روی تعداد دفعات مجاز استفاده از ماشین لباسشویی فوکوس کرده‌اید، بهتر است به مسئله کثیفی قطعات داخلی دستگاه نیز دقت داشته باشید. وگرنه طولی نخواهد کشید که مجبور می‌شوید برای تعمیر یا تعویض دستگاه هزینه‌های هنگفتی بپردازید.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

شما به ازای هر بار که از ماشین لباسشویی خود استفاده می‌کنید، تمامی بخش‌ها و قطعات آن را به کار می‌گیرید تا با شدت و فشار زیاد فعالیت کنند و البسه شما را به بهترین شکل ممکن شستشو دهند. با هر بار روشن کردن لباسشویی باید درون محفظه شوینده نیز از مایع یا پودر لباس پر شود. در صورتی که بیشتر از حد نیاز از شوینده استفاده کنید، مخزن آن دچار رسوب شده و همچنین در عملکرد کلی دستگاه نیز مشکلاتی به وجود می‌آید.

مناسب نبودن دمای آب

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند باعث کاهش طول عمر لباسشویی شود، تنظیم نبودن درست دمای آب است. این نکته مهمی است که باید همیشه به خاطر داشته باشید. چرا که دمای آب در صورت تنظیم نبودن می‌تواند هم به دستگاه و هم به البسه شما آسیب بزند.

با اینکه برندهای سازنده قابلیتی را برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند که بتوان دمای آب دستگاه را بسیار داغ کرد. اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که استفاده از این دما همیشه مجاز نیست و نباید به صورت مداوم از این حالت استفاده کنید. چرا که قطعا به قطعات داخلی دستگاه آسیب‌های جدی وارد خواهد شد.

این موضوع را بیشتر به آن دسته از افرادی گوشزد می‌کنیم که در طول روز بیش از یکبار از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند. دمای بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد می‌تواند بهترین دمای ممکن برای شستشوی لباس‌ها باشد.

دفعات مجاز استفاده از ماشین لباسشویی

عدم سرویس دهی ماشین لباسشویی

تمامی ماشین‌های لباسشویی حتی بهترین برندهای حال حاضر در بازار باید به صورت دوره‌ای سرویس دهی شوند. نمایندگی لباسشویی بوش تهران در این مورد آماده است تا در صورت نیاز، کارشناسان خود را جهت سرویس دهی به محصولات به محل مورد نظر اعزام کند. سرویس دهی دوره‌ای تنها برای این نیست که مشکل پیش آمده حل شود. بلکه بهتر است قبل از اینکه لباسشویی با مشکل خاصی مواجه شود، برای اطمینان از درست بودن قطعات و بخش‌های مختلف آن، ارزیابی دقیقی روی آن صورت گیرد. بنابراین توصیه می‌شود حداقل هر ۶ ماه یک بار از خدمات سرویس دهی ماشین لباسشویی استفاده کنید.

نتیجه گیری

تعداد دفعات مجاز استفاده از ماشین لباسشویی در روز ۱ بار است و تنها در صورت ضرورت است که می‌توان دستگاه را ۲ بار در روز روشن کرد، آن هم با شرط اینکه حداقل بین هر بار استفاده، حداقل نیم ساعت فاصله بیفتد. استفاده بیش از اندازه از لباسشویی به معنی پر و خالی شدن مداوم دیگ لباس، پر شدن محفظه شوینده، به گردش درآمدن آب گرم درون مخزن و روشن بودن دائم موتور آن است. تمامی این موارد به نوبه خود می‌توانند به مرور زمان باعث استهلاک لباسشویی شده و طول عمر آن را کم کنند. پس، از روشن و خاموش کردن پیاپی لباسشویی آن هم در یک روز جدا خودداری کنید.

سوالات متداول

به هیچ عنوان در طول یک روز بیشتر از دو بار از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. آن هم تنها در صورتی که ناچارید، این کار را انجام دهید. وگرنه روشن کردن زیاد لباسشویی نه تنها در یک روز بلکه در یک هفته هم می‌تواند باعث کاهش طول عمر آن شود.

خیر، برای روشن کردن مجدد لباسشویی حداقل اجازه دهید ۳۰ دقیقه زمان بگذرد و سپس آن را برای شستشوی دوباره روشن کنید.

ماشین لباسشویی یک وسیله پرکاربرد و البته گران قیمت است که تعمیر یا تعویض آن کار چندان راحت و کم هزینه‌ای نیست. بنابراین باید تمامی نکات ایمنی و اصول صحیح استفاده از آن را به خوبی رعایت کرد. روشن کردن لباسشویی بیشتر از دو بار آن هم در یک روز، احتمال استهلاک آن را چندین برابر می‌کند و چیزی نخواهد گذشت که مجبورید یا اقدام به تعویض قطعات آن کنید و یا باید به طور کل محصولی جدید را جایگزین نمایید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “در روز چند بار میتوان از ماشین لباسشویی استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *