راهنمای کامل استفاده از مایکروویو بوش + هر آن چیزی که لازم است بدانید

استفاده از مایکروویو بوش

استفاده از مایکروویو بوش در بین کاربران دنیای پرسرعت امروز رایج است. نقش این کالای برقی خانگی در زندگی امروز اساسی است و می‌تواند تا اندازه قابل توجهی به صرفه‌جویی در وقت و انرژی کمک کند. از مایکروویو بوش برای کاربری‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. مایکروویو بوش در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر نوع دارای چند مدل متنوع است. طراحی این محصول بوش نیز مانند دیگر کالاهای این برند، بی‌نقص و منحصربه‌فرد است. مایکروویو بوش با هر دکوراسیونی هم‌خوانی دارد و می‌تواند به زیبایی هر چه بیشتر محیط آشپزخانه کمک کند.

در این مقاله قصد داریم راهنمای استفاده از مایکروویو بوش را با کاربران این محصول به اشتراک بگذاریم تا بتوانند از تمام امکانات و قابلیت‌های این کالای چندمنظوره استفاده کنند. موضوعاتی که در این مقاله بررسی می‌کنیم عبارتند از:

  • مایکروویو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • معرفی انواع مایکروویو بوش
  • چگونه مایکروویو بوش را راه‌‌اندازی کنیم؟
  • ویژگی‌ها و قابلیت‌‌های مهم مایکروویو بوش
  • درست‌ترین روش استفاده از مایکروویو بوش
  • طرز استفاده از برنامه‌های پخت متنوع مایکروویو بوش
  • بهترین روش تمیز کردن مایکروویو بوش
  • مزیت استفاده از مایکروویوهای توکار نسبت به مایکروویوهای معمولی
  • امتیازات مایکروویو بوش در یک نگاه
  • روش خرید مطمئن مایکروویو بوش اصل
  • کلام پایانی

مایکروویو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرید مایکروویو بوش

کلمه مایکروویو از ترکیب دو واژه انگلیسی MICRO و WAVE تشکیل شده که مایکرو به معنی کوچک و ویو به معنی موج است. ترکیب این دو واژه بیان‌کننده مفهوم استفاده این دستگاه از امواجی با طول موج کوتاه است. در واقع این دستگاه برای پخت غذاهای آب‌دار در مدت زمان کوتاه کاربرد دارد. امواج الکترومغناطیسی دستگاه با اثر روی مولکول‌های آب موجود بافت ماده غذایی، فرآیند پخت و گرم کردن را انجام می‌دهد.

این دستگاه شناخته‌شده در موارد متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پخت غذا، پخت نان، کیک، شیرینی و پیتزا از جمله موارد استفاده از مایکروویو بوش است. در بعضی از مدل‌های مایکروویو بوش، برنامه گریل و بخارپز نیز تعبیه شده که موارد استفاده از مایکروویو بوش را افزایش می‌دهد.

در مدل‌هایی که مجهز به برنامه گریل هستند، پایه نگهدارنده غذا در جعبه دستگاه قرار داده شده است. گریل کردن غذاهای مختلف به طعم منحصر به فرد مواد غذایی منجر می‌شود. افرادی که به طعم و کیفیت پخت غذا اهمیت می‌دهند، از این برنامه پخت بیشتر استفاده می‌کنند.

بعضی از مدل‌های مایکروویو بوش دارای برنامه بخارپز هستند که موجب سهولت کار آشپزی برای افراد پرمشغله است که فرصت کافی برای آشپزی در طول روز را ندارند. این کاربران با استفاده از مایکروویو بوش می‌توانند مواد غذایی خام را از شب قبل در دستگاه قرار دهند و با فعال کردن حالت بخارپز دستگاه، غذای پخته‌شده، خوش‌طعم و سالم را از مایکروویو تحویل بگیرند.

یخ‌زدایی از دیگر برنامه‌های کاربردی مایکروویو بوش است که برای باز کردن یخ مواد غذایی با حفظ طعم اصلی آنها استفاده می‌شود.

انواع مایکروویو بوش دارای چند سطح توان موتور هستند که قابلیت تنظیم توسط کاربر را دارند. گرمایش با توان 90، 180، 360، 600 و 900 وات، به افزایش استفاده از مایکروویو بوش برای پخت غذاهای مختلف منجر می‌شود. اغلب مایکروویوهای برند بوش دارای دو روش گرمایشی مایکروویو و گریل کوارتز هستند.

معرفی انواع مایکروویو بوش

یکی از مواردی که باعث محبوبیت برند بوش بین کاربران لوازم خانگی می‌شود، تنوع مدل‌های هر دستگاه است. مایکروویو بوش نیز از امتیاز برخوردار است و در دو نوع توکار و روکار در چندین مدل مختلف با قابلیت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود.

مایکروویو توکار بوش یکی از انواع پرفروش این کالا در سطح جهان است. همان‌طور که از نام این نوع مایکروویو پیداست، داخل کابینت نصب می‌شود و فقط صفحه جلویی دستگاه در معرض دید است. این نوع مایکروویو بوش انتخاب اول افرادی است که به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه و نظم موجود در محیط اهمیت می‌دهند.

مایکروویو روکار یا مایکروویو مبله بوش دستگاهی است که روی سطوح مختلف مانند کابینت، میز آشپزخانه، کانتر و… قرار می‌گیرد و امکان جابه‌جایی آن در محیط آشپزخانه وجود دارد. این نوع دستگاه نیز طرفداران خاص خود را دارد و البته قیمت آن نسبت به مایکروویو توکار پایین‌تر است.

چگونه مایکروویو بوش را راه‌‌اندازی کنیم؟

راه اندازی مایکروویو بوش

بعد از اینکه مایکرویو را در محل مورد نظر خود قرار دادید، در مرحله اول پلاستیک و نایلون‌های محافظ دستگاه را از بدنه جدا کنید. سپس سینی مخصوص دستگاه و پایه فلزی نگهدارنده غذا را داخل محفظه مایکروویو قرار دهید. بهتر است برای استفاده از مایکروویو بوش آن را به محافظ برق وصل و از بروز آسیب‌های احتمالی ناشی از نوسانات برق جلوگیری کنید.

ویژگی‌ها و قابلیت‌‌های مهم مایکروویو بوش

از آنجا که برند بوش در طراحی و ساخت لوازم برقی خانگی سابقه درخشانی دارد، در تولید انواع مایکروویو بوش از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره گرفته است. مایکروویو توکار بوش از محصولات پرفروش این شرکت است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در این بخش به توضیح آنها می‌پردازیم.

توان مصرفی مایکروویو

برند بوش انواع مایکروویو را با توان‌های مصرفی متنوعی تولید می‌کند و دست کاربر را در انتخاب این کالا باز می‌گذارد. توان مصرفی بالای یک کالای برقی منجر به کاهش مصرف انرژی و سرعت بیشتر عملکرد دستگاه می‌شود.

ظرفیت مایکروویو

اگر به استفاده از مایکروویو بوش تمایل دارید، هنگام خرید این محصول حتما گنجایش محفظه دستگاه را در نظر بگیرید. ظرفیت مایکروویو بوش با لیتر معرفی می‌شود که کاربر متناسب با تعداد افراد خانواده و نوع استفاده از مایکروویو بوش می‌تواند هنگام خرید این کالای پرکاربرد، ظرفیت آن را انتخاب کند.

کیفیت جنس بدنه و قطعات داخلی

قیمت خرید مایکروفر بوش

کیفیت و دوام جنس بدنه و قطعات دستگاه از جمله مواردی است که باید هنگام انتخاب مایکروویو به آن توجه کنید. از آنجا که برای خرید مایکروویو لازم است بودجه قابل توجهی را خرج کنید، طول عمر دستگاه و کیفیت بدنه از اهمیت زیادی برخوردار است. برند بوش طول عمر محصولات خود را در صورت استفاده صحیح از آنها با ارائه ضمانت‌نامه کالا به مشتری، تضمین می‌کند.

برنامه‌های متنوع یخ‌زدایی

برای باز کردن یخ مواد غذایی منجمد می‌توانید به تناسب نوع ماده غذایی از برنامه‌های مختلف یخ‌زدایی مایروویو بوش استفاده کنید. این ویژگی یکی از دلایلی است که کاربران را به استفاده از مایکروویو بوش ترغیب می‌کند.

تکنولوژی موجود در درب مایکروویو بوش

درب مایکروویو بوش مجهز به تکنولوژی باز و بسته شدن نرم است که کمترین صدا را تولید کرده و به عمر مفید دستگاه کمک قابل توجهی می‌کند. این تکنولوژی در انواع مایکروویو بوش به کار رفته است.

برنامه‌های پخت خودکار و قابل تنظیم

این ویژگی مایکروویو بوش دلیل اصلی انتخاب برند بوش برای خرید این محصول است. برنامه‌های پخت خودکار امکان تهیه انواع غذا را با لمس یک دکمه برای کاربر فراهم می‌کند. مایکروویو بوش به سیستم تشخیص وزن مواد غذایی مجهز است و با توجه به آن زمان و برنامه مناسب برای پخت غذا را به طور خودکار انتخاب می‌کند.

برنامه‌های گریل، بخارپز و گرم کردن غذا از دیگر برنامه‌ای پخت کاربردی دستگاه هستند که استفاده از مایکروویو بوش را برای کاربر آسان می‌کنند. برای استفاده از این برنامه‌ها لازم است نوع گرمایش و مدت زمان کار دستگاه را تعیین کنید.

قابلیت تمیز کردن خودکار محفظه داخلی

این قابلیت فرآیند تمیز کردن محفظه داخلی مایکروویو را برای کاربر بسیار آسان می‌کند. این سیستم بافت مواد معلق در فضای داخل دستگاه را سست کرده و امکان تمیز کردن آنها را فقط با دستمال کشیدن فراهم می‌کند.

صفحه نمایشگر مایکروویو بوش

از دیگر امکاناتی که استفاده از مایکروویو بوش را لذت‌بخش می‌کند، وجود صفحه نمایشگر روی بدنه دستگاه است. این صفحه مواردی مانند زمان باقی‌مانده پخت، نوع برنامه پخت و تنظیمات اعمال‌شده را نمایش می‌دهد.

لامپ LED داخل محفظه

یکی از مزایای انواع مایکروویو بوش این است که کاربر می‌تواند بدون باز کردن درب مایکروویو، فرآیند پخت را در طول کار دستگاه مشاهده کند. داخل محفظه لامپ LED تعبیه شده که به خوبی فضای داخل دستگاه و سطح غذای در حال پخت را روشن می‌کند.

درست‌ترین روش استفاده از مایکروویو بوش

بهترین دستگاه‌های برقی برای ارائه بهترین عملکرد خود نیاز به دقت و روش صحیح استفاده دارند. به منظور افزایش طول عمر مایکروویو بوش بهتر است مواردی را رعایت کنید:

  • یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام استفاده از مایکروویو بوش لازم است در نظر بگیرید، انتخاب زمان درست برای پخت یا گرم کردن هر ماده غذایی است.
  • زمانی که دستگاه در حین کار است، درب آن را باز نکنید تا از بروز اختلال در عملکرد مایکروویو جلوگیری کنید.
  • ظروف کنسروی، ظروف فلزی و تخم مرغ را در مایکروویو قرار ندهید.
  • بعد از هر بار کار دستگاه، داخل محفظه را خوب تمیز کنید.

طرز استفاده از برنامه‌های پخت متنوع مایکروویو بوش

مایکروفر بوش

برنامه‌های پخت و گرم کردن غذا در مایکروویو بوش بسیار متنوع است اما لازم است طرز استفاده از مایکروویو بوش را به خوبی بدانید و در جریان کاربرد هر برنامه قرار داشته باشید. به همین منظور در این بخش به معرفی برنامه‌های پخت انواع مایکروویو بوش می‌پردازیم.

  • برای روشن و خاموش کردن دستگاه دکمه ON/OFF را لمس کنید.
  • از ولوم چرخشی برای تنظیم زمان پخت یا گرم کردن غذا استفاده کنید.
  • با استفاده از دکمه STOP/START می‌توانید عملکرد دستگاه را فعال یا متوقف کنید.
  • با لمس دکمه M می‌توانید به تنظیمات دستگاه برای استفاده از برنامه‌های پخت دسترسی پیدا کنید.
  • درجه حرارت پخت یا گرم کردن را تعیین کنید.
  • برای گریل کردن مرغ، گوشت، ماهی، سبزیجات و… گزینه Grill را انتخاب کنید. در این حالت غذا توسط المنت‌های حرارتی از بالا و پایین گریل می‌شود.
  • برای یخ‌زدایی مواد غذایی منجمد از گزینه defrost استفاده کنید و طعم مواد غذایی را به بهترین شکل حفظ کنید.
  • برای گرم کردن مواد غذایی مختلف با تعیین درجه حرارت دستگاه از گزینه Micro استفاده کنید.
  • به منظور استفاده از قابلیت پخت چندکاره دستگاه گزینه Combi را لمس کنید.
  • برای ترد کردن غذاهای مختلف از گزینه Crispy استفاده کنید.

بهترین روش تمیز کردن مایکروویو بوش

انواع مایکروویو بوش به سیستم Self-Clean مجهز هستند. این سیستم ذرات معلق چربی و آلودگی را پودر می‌کند و کاربر با دستمال کشیدن می‌تواند سطح داخلی دستگاه را بدون صرف انرژی فیزیکی به سادگی تمیز کند.

مزیت استفاده از مایکروویوهای توکار نسبت به مایکروویوهای معمولی

در مورد قابلیت‌ها و امکانات کاربردی مایکروویو بین مدل‌های توکار و روکار تفاوتی وجود ندارد. مزیت مهم مایکروویو توکار بوش به نقش این محصول در زیبایی و نظم محیط آشپزخانه مربوط است. افرادی که آشپزخانه کوچک دارند، لوازم توکار را ترجیح می‌دهند و بهترین استفاده را از فضای داخل کابینت‌ها می‌کنند.

امتیازات مایکروویو بوش در یک نگاه

  • مدل‌های توکار مایکروویو بوش دارای 5 سطح تنظیم توان هستند.
  • مایکروویو بوش دارای روش‌های گرمایشی متنوعی است که کاربری این دستگاه را چندمنظوره می‌کند.
  • اغلب مایکروویوهای جدید برند بوش دارای 14 برنامه خودکار پخت هستند که فرآیند آشپزی را از صفر تا صد به صورت خودکار انجام می‌دهد.
  • تمام مدل‌های مایکروویو بوش بخارپز ندارند اما اغلب آنها به قابلیت گریل مجهز هستند.
  • در جعبه دستگاه یک توری، یک تابه شیشه‌ای و پایه نگهدارنده غذا برای حالت گریل قرار داده شده است.
  • طراحی و ساخت انواع مایکروویو بوش با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا صورت گرفته و تمام محصولات این برند دارای عمر مفید بالا و استحکام فوق‌العاده‌ای هستند. ظاهر جذاب محصولات بوش از امتیازهای اساسی این برند است.
  • تمام مایکروویوهای بوش دارای صفحه نمایش لمسی هستند که دسترسی به تنظیمات دستگاه را آسان و سریع می‌کند. در این صفحه نمایش می‌توان حرارت باقی‌مانده، مدت زمان پخت، مدت زمان باقی‌مانده از کار دستگاه، تنظیمات اعمال‌شده توسط کاربر و برنامه پخت در حال استفاده به کاربر نشان داده می‌شود.
  • درب مدل‌های توکار مایکروویو بوش از سمت راست باز می‌شود و داخل محفظه توسط لامپ LED روشن می‌شود که امکان نظارت بر عملکرد دستگاه را برای کاربر فراهم می‌کند.
  • سیستم باز و بسته شدن نرم درب که در انواع مایکروویو بوش تعبیه شده، عمر مفید دستگاه را افزایش می‌دهد.

بهترین روش خرید مایکروویو بوش اصل 

راهنمای استفاده مایکرویو بوش

برای خرید مایکروویو بوش لازم است نکات مهمی را در نظر بگیرید. از آنجا که کالاهای برقی تقلبی در بازار زیاد هستند و تشخیص آنها برای همه افراد آسان نیست، بهتر است از نمایندگی‌های رسمی برند بوش آلمان در ایران خرید مایکروویو بوش را انجام دهید. خانه بوش نمایندگی رسمی این برند در تهران است که می‌توانید برای خرید مایکروویو بوش اصل به آن مراجعه کنید.

کارشناسان متخصص خانه بوش راهنمایی‌های لازم را برای خرید محصولی متناسب با نیازهای کاربر به خریداران این محصول ارائه می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدل‌های مختلف مایکروویو بوش با کارشناسان فروش خانه بوش تماس بگیرید. تمام محصولات بوش را همراه با ضمانت‌نامه اصل کالا و خدمات پس از فروش از خانه بوش تحویل بگیرید.

کلام پایانی

در زندگی مدرن استفاده از لوازم برقی خانگیبه منظور صرفه‌جویی در وقت و انرژی بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کالاهای کاربردی آشپزخانه مایکروویو است که برند بوش آن را در دو نوع توکار و رومیزی طراحی و تولید می‌کند. سری 8 مایکروویو بوش شامل جدیدترین مدل‌های ماکروویو است که در ساخت آنها از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده شده است.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی این محصول، افراد را به خرید مایکروویو بوش ترغیب کرده و فرآیند آشپزی را برای کاربران خود آسان و خوشایند می‌کند. گرمایش در مایکروویو بوش  دارای چند حالت است که کاربر به تناسب نوع غذا می‌تواند آن را انتخاب کند. تمام مدل‌های مایکروویو بوش دارای تنظیمات مختص پخت پیتزا هستند که امکان پخت پیتزا با بهترین کیفیت را در خانه فراهم می‌کند.

قیمت مدل‌های روکار مایکروویو بوش نسبت به مدل‌های توکار پایین‌تر است. این اختلاف قیمت به طراحی ظریف و خاص مایکروویو توکار بوش مربوط است. افرادی که به زیبایی دکوراسیون منزل اهمیت می‌دهند، خرید مایکروویو بوش را به دیگر برندهای موجود ترجیح می‌دهند. طراحی برند بوش حرف اول را در صنعت ساخت لوازم برقی خانگی می‌زند.

برای اطلاع از قیمت دقیق و جزییات مربوط به هر مدل از انواع مایکروویو بوش با کارشناسان مجرب خانه بوش تماس بگیرید و اطلاعات لازم برای خرید مناسب‌ترین مایکروویو بوش متناسب با نیازهای خود را کسب کنید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *