آیا می توان با ماشین لباسشویی پتو شست

آیا میتوان با ماشین لباسشویی پتو شست

شستن البسه از کارهای روزانه‌ای است که از قدیم‌الایام وجود داشته است. به لطف پیشرفت فناوری‌های نوین و توسعه آن در جنبه‌های مختلف زندگی مدرن امروزی، دیگر شستن البسه عملی نامطلوب و خسته‌کننده نیست. تنها کافی است یک ماشین لباسشویی خوب داشته باشید تا با بهره‌گیری از قابلیت‌های فوق‌العاده آن نه تنها البسه روزانه خود، بلکه وسایل بزرگتری همچون پتو را با آن بشویید. البته نکاتی که باید در شستشوی پتو با ماشین لباسشویی بوش رعایت شود را نباید نادیده گرفت.

لوازم خانگی بوش یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در دنیای امروزی است. حتی اگر هنوز هم یک نمونه از لوازم خانگی بوش را در خانه نداشته باشید، حتما نام آن را شنیده‌اید. یکی از با دوام‌ترین و محبوب‌ترین محصولات تولیدی برند بوش، ماشین لباسشویی بوش است. این محصول جذاب و کاربردی که هر ساله مطابق با فناوری‌های روز دنیا، مجهز شده و نیازهای مشتریان خود را برطرف می‌کند، از اصلی‌ترین لوازم آشپزخانه‌های امروزی به شمار می‌آید.

اگر پس از خرید ماشین لباسشویی بوش به دنبال استفاده درست از آن برای شستشوی پتو هستید، بهتر است نکات مهم شستشوی پتو با ماشین لباسشویی بوش را بدانید تا صدمه‌ای به آن وارد نکنید. برای آموزش نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی بوش ابتدا باید نکاتی را در مورد پتویی که قصد شستن آن را داریم، بدانیم.

شست و شوی پتو با ماشین لباسشویی بوش

آیا امکان شستشوی پتو با ماشین لباسشویی وجود دارد؟

پیشرفت تکنولوژی به تولید ماشین لباسشویی‌های مجهزی کمک کرده است که امکان شستشوی پتو و البسه بزرگ را با آن فراهم می‌کند. البته نباید از این موضوع غافل شد که برخی از مدل‌ها ماشن لباسشویی قادر به شستن البسه بزرگ و پتو نیستند. خشک کن بوش و ماشین لباسشویی بوش ازجمله محصولاتی هستند که قادر به شستشوی پتو می‌باشند. از این رو، پیش از شستشوی پتو با ماشین لباسشویی خود بهتر است به قابلیت‌ها آن و امکاناتش توجه کنید. زیرا عدم رعایت این موارد می‌تواند صدمه جدی به ماشین لباسشویی و البته پتوی شما وارد کند.

آیا تمامی مدل های پتو را می‌توان با ماشین لباسشویی بوش شست؟

در کنار هر البسه، برچسبی وجود دارد که محدودیت‌های شستشو اعم از امکان شستشو با ماشین لباسشویی، عدم استفاده از آب داغ یا عدم استفاده از مواد رنگ‌بر را نشان می‌دهد. با نگاه کردن به این برچسب‌ها می‌توانید متوجه شوید که آیا امکان شستوی پتو مورد نظر با ماشین لباسشویی وجود دارد یا خیر. اگر امکان شستشوی پتو با ماشین لباسشویی باشد، راهنمایی نیز در خصوص نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی که نشان دهنده دما و امکان یا عدم امکان استفاده از مواد شوینده رنگ‌بر در زمان شستشو است. بهتر است بدانید که برخی از مدل‌های پتو را نمی‌توان با ماشین لباسشویی‌های خانگی شست و باید شستشوی آن‌ها را به خشک‌شویی سپرد.

آیا وزن لباسشویی در قابلیت شستشوی پتو تأثیرگذار است؟

بهتر است بدانید که منظور از وزن لباسشویی، وزن البسه‌ای که داخل محفظه لگن دستگاه قرار میگیرند و خیس می‌شوند، می‌باشد. با توجه به اینکه، پتو جزو البسه بزرگ به شمار می‌آید که پس از خیس شدن، وزن آن زیادتر می‌شود؛ از این رو، به ماشین لباسشویی که قادر به شستشوی پتو و البسه بزرگ باشد، نیاز خواهید داشت. به صورت کلی، ماشین لباسشویی‌های 7 کیلویی الی 12 کیلویی برای شستن پتو مناسب هستند.

چه نکاتی در زمان شستشوی پتو با ماشین لباسشویی باید در نظر گرفته شود؟

برای شستن درست و بدون مشکل پتو با ماشین لباسشویی بهتر است موارد زیر را انجام دهید.

1- آماده کردن و بررسی پتو پیش از شستشو

برای اینکه از خراب شدن دستگاه خود جلوگیری کنید، باید از ورود هر گونه آشغال، مو و کرک که احتمالاٌ بر روی پتو وجود دارند، جلوگیری کنید. بدین منظور، پیش از شستشو، پتو را به خوبی تکان داده و هر گونه آشغال لابه‌لای آن را خارج کنید.

از آنجایی که ممکن است برخی از البسه رنگ خود را در زمان شستو رها کرده و سبب تغییر رنگ سایر البسه شوند؛ بهتر است از رنگ دادن آن یا سایر البسه‌اس که همراه آن داخل ماشین می‌اندازید، مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید یک گوشه از البسه یا پتو مورد نظر را در داخل یک تشت خیس کنید و پس از چند دقیقه آن را خارج کنید. یک دستمال سفید رنگ را برداشته و داخل آن بپیچید. اگر دستمال رنگی شد، یعنی احتمال آزاد شدن رنگ آن وجود دارد. این دسته از البسه و پتوها را باید به صورت مجزا از سایر البسه شست.

نکته حائز اهمیت بعدی این است که پتو پس از خیس شدن، وزن آن 2 الی 3 برابر افزایش می‌یابد. از این رو، بهتر است مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما قادر به شستشوی چنین وزنی خواهد بود. زیرا شستن البسه با وزن بیشتر از تحمل دستگاه می‌تواند باعث افتادگی لگن و آسیب جدی به موتور و ماشین لباسشویی شود.

شستن پتو با ماشین لباسشویی

2- شستن پتو با ماشین لباسشویی

حال که پتو را برای شستشو آماده کرده‌اید، زمان شستن آن با ماشین لباسشویی فرا رسیده است. برای این کار:

  • پتو را داخل ماشین لباسشویی بی اندازید. توجه داشته باشید که پتو را به درستی داخل محفظه ماشین قرار دهید و از گوله کردن آن خودداری کنید.
  • مقدار مناسبی پودر لباسشویی یا مایع شستشو در محفظه جاپودری بریزید.
  • اغلب ماشین‌های لباسشویی، برنامه مجزایی برای شستشوی البسه بزرگ و پتو دارند. با انتخاب این برنامه، دستگاه خود را برای شستشو آماده کنید.
  • اگر پتو بسیار کثیف بود، می‌توانید با انتخاب برنامه پیش شستشو (pre wash) ابتدا پتو خود را در داخل ماشین خیس کنید تا پس از آن شستشو آغاز شود.
  • اکنون، دکمه شستشو ماشین لباسشویی خود را فشار دهید تا فرآیند شستشوی پتوی شما آغاز شود.

سخن آخر

خرید ماشین لباسشویی بوش بی شک یک انتخاب هوشمندانه برای شستن انواع البسه است. بهتر است برای خرید مطمئن این محصولات جذاب به نمایندگی بوش تهران رفته یا با مراجعه به وبسایت آن، با تنوع بی‌نظیر انواع خشک کن بوش و ماشین لباسشویی بوش آشنا خواهید شد. علاوه بر این، با بررسی قابلیت‌ها و امکانات هر مدل از ماشین لباسشویی بوش می‌توانید گزینه مناسب بر اساس نیازهای خود را بیابید.

سوالات متداول

نکته بسیار مهم در زمان شستشوی پتو با ماشین لباسشویی توجه به وزن پتو و وزن ماشین لباسشویی است. اگر از ماشین لباسشویی 8 کیلویی بوش به بالا استفاده می‌کنید و پتو دو نفره شما وزن بالایی ندارد، می‌توانید آن را بشویید.

برنامه شستشوی پتو در ماشین لباسشویی بوش عموماً کلمه Duvet بوده اما ممکن است با نام‌های دیگری همچون bulky large، bedding یا blanket course روبه رو شوید.

به صورت کلی، تا زمانی که فضای خالی بالای پتوی قرار داده شده در دستگاه وجود داشته باشد، مشکلی برای دستگاه پیش نخواهد آمد و می‌توانید چندین پتو را با هم بی اندازید. اما فراموش نکنید که به وزن پتوها پس از خیس شدن و وزن لباسشویی خود توجه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *