ماشین لباسشویی چند کیلویی بخریم؟

ماشین لباسشویی چند کیلویی بخریم

ماشین لباسشویی، نقش یک دستیار را برای بانوان ایفا می‌کند که می‌تواند در زمانی کوتاه حجم زیادی از لباس‌های کثیف را شسته و تمیز کند. خوشبختانه ماشین‌های لباسشویی از نظر فناوری و تکنولوژی ساخت آنچنان متنوع هستند که هر فردی با هر میزان بودجه‌ای می‌تواند متناسب با نیاز خود محصول مورد نظرش را خریداری کند. یکی از سوالاتی که اغلب برای خریداران پیش می‌آید این است که ماشین لباسشویی چند کیلویی بخریم؟ قطعا برای پاسخ به این سوال موارد متعددی از قبیل ظرفیت دیگ لباسشویی و تعداد اعضای خانواده را می‌بایست در نظر داشت. اما برای راهنمایی بهتر شما عزیزان قصد داریم در ادامه با انواع ماشین لباسشویی و ظرفیت هر کدام از این دستگاه‌ها آشنا شویم. همچنین بررسی می‌کنیم که هر کدام از این محصولات نیاز چه تعداد از اعضای خانواده را رفع می‌کنند؟

ماشین لباسشویی را با توجه به حجم لباس‌های خود بخرید

اولین سوالی که برای خرید ماشین لباسشویی ممکن است برای همه ما پیش آید این است که ماشین لباسشویی چند کیلویی بخریم تا بتوانیم با یک بار استفاده از آن تمام البسه کثیف خود را به یک باره شستشو دهیم؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است تا با انواع ظرفیت ماشین لباسشویی آشنایی کاملی داشته باشیم. احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی تصمیم به خرید ماشین لباسشویی دارید، با عباراتی از قبیل لباسشویی ۶ کیلویی، ۸ کیلویی یا ۱۰ کیلویی روبرو شوید.

خرید ماشین لباسشویی با توجه به حجم لباس

منظور از لباسشویی ۸ کیلویی وزن دستگاه نیست. در واقع این عدد وزن لباسشویی را بیان نمی‌کند، بلکه معرف ظرفیت دیگ ماشین است. اینکه دیگ ماشین قابلیت شستشوی ۸ کیلوگرم البسه کثیف را به طور همزمان دارد. البته به این نکته مهم بایستی دقت داشته باشید که وقتی می‌گوییم ۸ کیلوگرم، یعنی ۸ کیلوگرم لباس خشک. حتما به خوبی مطلع هستید که البسه خیس وزن بیشتری دارند و از این رو بهتر است برای جلوگیری از آسیب به لباسشویی همیشه دیگ آن را کمی کمتر از ظرفیت معمول پر کنید.

اما حالا که متوجه شدیم هر ماشین لباسشویی دارای ظرفیت خاصی برای شستشو است، به نظرتان بهتر است در هنگام انتخاب، ماشین لباسشویی چند کیلویی بخریم؟ برای پاسخ دقیق به این سوال، لازم است تا فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشیم که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کن.

نکته مهم در خصوص وسایل بزرگ

یکی از مواردی که در خصوص ظرفیت ماشین لباسشویی بایستی بدانید، محدودیت ماشین در استفاده از اقلام و وسایل بزرگ است. ماشین لباسشویی با هر میزان ظرفیتی که به شما ارائه شود توان خاصی برای شستشوی لباس دارد. وسایلی همچون پرده، پتو و یا ملحفه‌های بسیار بزرگ و ضخیم که بعد از خیس خوردن، وزن بیشتری هم پیدا می‌کنند نمی‌توانند در دیگ لباسشویی چرخش مناسبی داشته و به خوبی شسته شوند. بنابراین حتی اگر لباسشویی ۱۰ کیلویی هم خریداری می‌کنید، بهتر است چنین وسایل بزرگی را برای تمیز کردن تحویل خشکشویی دهید و از انداختن آن‌ها درون دیگ لباسشویی خودداری کنید تا ماشین نیز طول عمر بیشتری داشته باشد.

انتخاب ماشین لباسشویی بر اساس میزان بودجه

برای اینکه بدانیم بهتر است ماشین لباسشویی چند کیلویی بخریم، بایستی نگاهی به بودجه و سرمایه خود بیاندازیم. اصولا ماشین لباسشویی‌هایی که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، قیمت بیشتری هم دارند. پس لازم است در هنگام خرید، به تناسب میان بودجه خود با ظرفیت ماشین لباسشویی دقت داشته باشیم.

تعداد اعضای خانواده

اینکه ماشین لباسشویی چند کیلویی بخریم ارتباط مستقیمی با تعداد اعضای خانواده ما دارد. بایستی پیش از انتخاب محصول بررسی کنیم که با توجه به تعداد نفرات خانواده در طول روز یا هفته چه مقدار لباس کثیف برای شستن تولید می‌شوند و بر اساس آن اقدام به خرید لباسشویی کنیم.

انتخاب ماشین لباسشویی براساس تعداد اعضای خانواده

در صورتی که ظرفیت لباسشویی متناسب با تعداد نفرات خانواده نباشد، ممکن است البسه ما به خوبی شسته و تمیز نشوند. از طرفی اگر ظرفیت ماشین لباسشویی بیش از حد نیاز ما باشد ممکن است آب و برق بیشتری مصرف شود و این هزینه‌های ما را افزایش خواهد داد.

پس به این نکته دقت داشته باشید که تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی با توجه به تعداد اعضای خانواده می‌تواند تاثیر زیادی در مصرف انرژی و آب داشته باشد. اما برای هر خانواده چه ماشین لباسشویی با چه ظرفیتی مناسب است؟

تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی متناسب با تعداد نفرات

  • اگر جزء خانواده‌های یک الی دو نفره هستید، بهترین گزینه برای شما ماشین لباسشویی با ظرفیت ۵ الی ۶ کیلوگرم است.
  • اگر جزء خانواده‌های دو تا سه نفره هستید، می‌توانید ماشین لباسشویی با ظرفیت ۷ کیلوگرم را انتخاب کنید.
  • اگر تعداد اعضای خانواده شما به ۴ نفر می‌رسد، لباسشویی با ظرفیت ۸ کیلوگرم مورد مناسبی برای شما خواهد بود.
  • و خانواده‌های ۴ الی ۵ نفره نیز می‌توانند از ماشین لباسشویی با ظرفیت ۹ یا ۱۰ کیلوگرمی استفاده کنند.

انواع ماشین لباسشویی بوش بر اساس میزان ظرفیت

تولیدکنندگان لوازم خانگی بوش همیشه یک گام فراتر از حد انتظارات خریداران گام بر می‌دارند و محصولاتی به بازار عرضه می‌کنند که از بیشترین قابلیت‌ها و توانمندی‌ها برخوردار باشند. ماشین لباسشویی بوش یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولات برند بوش در بازار است که از نظر ظرفیت دیگ تنوع بالایی دارد و می‌تواند به نیازهای مختلف کاربران پاسخی درخور و شایسته دهد.

یکی از اقدامات ویژه‌ای که برند بوش در خصوص تولیدات لباسشویی خود انجام داده، دسته‌بندی آن‌ها به سری‌های مختلف است. در واقع زمانی که تصمیم به خرید ماشین لباسشویی دارید، انواعی از ماشین لباسشویی بوش در سری ۲، ۴، ۶ و ۸ به شما عرضه می‌شوند که هر کدام از فناوری‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی برخوردار هستند و همین تنوع باعث می‌شود تا خریداران در هنگام انتخاب محصول کمتر سردرگم و گمراه شوند.

اگر کیفیت شستشوی لباس برایتان بسیار حائز اهمیت است، اگر محدودیت بودجه دارید، اگر نیاز به یک لباسشویی با ظرفیت دیگ ۱۰ کیلویی دارید و… می‌توانید سری به لیست محصولات برند بوش بزنید. تمامی انواع ماشین لباسشویی بوش در سری‌های مختلف با بالاترین ظرفیت (۱۰ کیلوگرم) موجود هستند که تنها در برخی فناوری‌های خاص متفاوت از یکدیگرند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به تمام نیازهای کاربران خود به خوبی پاسخ دهند. اما اگر اطلاعات کاملی در خصوص ماشین لباسشویی بوش و انواع آن ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به راهنمای جامعی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌دهیم توجه داشته باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

از آن جایی که لیست محصولات برند بوش در بازار بسیار گسترده و متنوع هستند، نمی‌توان به تمام محصولات این برند اشاره کرد. اما برای اینکه بدانیم از برند بوش ماشین لباسشویی چند کیلویی بخریم؟ در ادامه با چند نمونه از محصولات این برند و ویژگی‌های هر کدام آشنا می‌شویم:

ماشین لباسشویی بوش سری ۲

ماشین لباسشویی سری 2 بوش در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. از ویژگی‌های بسیار مهم این ماشین لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماشین لباسشویی سری ۲ با طراحی درب از جلو
  • با ظرفیت‌های مختلف ۶، ۷ و ۸ کیلوگرمی مناسب خانواده‌های ۲، ۳ و ۴ نفره
  • با کلاس انرژی +++A
  • در رنگ‌بندی سفید و نقره‌ای
  • همراه با فناوری‌های مختلفی از قبیل؛ سیستم ضد لرزش
  • با دور موتور ۱۰۰۰ دور در دقیقه

این ماشین لباسشویی جزء اولین سری از محصولات برند بوش است که نسبت به دیگر کالاها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک محصول مرغوب و مقرون به صرفه از این برند هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

ماشین لباسشویی بوش سری ۴

این سری از ماشین‌های لباسشویی برند بوش از فناوری معمولی برخوردار هستند، اما قدرت بسیار بالایی در شستشو دارند. قیمت این محصولات نسبت به سری ۶ و ۸ مناسب‌تر و اقتصادی‌تر است. از جمله ویژگی‌های ماشین لباسشویی سری ۴ بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماشین لباسشویی با ظرفیت ۸ ، ۹ و ۱۰ کیلوگرمی مناسب خانواده‌هایی با جمعیت بالای ۳ نفر
  • با دور موتور ۱۲۰۰ دور در دقیقه
  • طراحی درب از جلو
  • مجهز به فناوری شستشوی بهداشتی
  • مجهز به قفل کودک
  • در رنگ‌بندی‌های سفید و نقره‌ای
  • ایمنی بسیار بالا
  • مجهز به سیستم ضد لرزش و…

ماشین لباسشویی بوش سری ۶

قطعا با افزایش سری در ماشین‌های لباسشویی بوش، محصولات کمی پیشرفته‌تر و گران قیمت‌تر خواهند شد. با اینکه این محصولات در برخی از فناوری‌های ساخت متفاوت از یکدیگر هستند، اما تمامی آن‌ها از بالاترین استانداردها برخوردار بوده و کیفیت ساخت بالایی نیز دارند. به همین جهت محصولات برند بوش به دوام، ماندگاری و طول عمر بالای خود شهرت دارند. از ویژگی‌های ماشین لباسشویی سری ۶ بوش عبارتند از:

  • لباسشویی با دیگ‌های مختلف در ظرفیت ۸، ۹ و ۱۰ کیلوگرمی
  • در رنگ‌بندی‌های سفید و نقره‌ای
  • رده انرژی +++A
  • با دور موتور ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ دور در دقیقه
  • مجهز به دکمه‌های کنترل لمسی
  • قابلیت شستشوی ملایم البسه
  • قابلیت کنترل مواد شوینده و حذف باقیمانده آن‌ها از روی لباس

ماشین لباسشویی بوش سری ۸

ماشین لباسشویی سری ۸ بوش را می‌توان جدیدترین و خاص‌ترین محصول از این برند معرفی کرد که از خاص‌ترین فناوری‌های روز دنیا بهره‌مند است. تکنولوژی به کار رفته در این سری از ماشین لباسشویی بوش بسیار حرفه‌ای و خلاقانه است و از نظر کیفیت عملکرد و فناوری در رتبه بهتری نسبت به دیگر تولیدات برند بوش قرار می‌گیرد. این سری از لباسشویی‌های بوش مجهز به فناوری Home Connect هستند که می‌توان از طریق اتصال لباسشویی به اینترنت و با استفاده از نرم افزارهای نصب شده روی گوشی تلفن همراه، دستگاه را از راه دور کنترل کرد.

 

ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم به چه معناست؟

ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم اشاره به حداکثر وزن لباس‌ها و مواد قابل شستشو در هر دوره شستشو می‌باشد. به عبارت دیگر، این عدد نشان‌دهنده مقدار لباسی است که می‌توان در هر دسته شستشوی ماشین لباسشویی قرار داد. به طور معمول، ظرفیت ماشین لباسشویی به کیلوگرم اعلام می‌شود.

برای مثال، اگر ماشین لباسشویی شما دارای ظرفیت 8 کیلوگرم باشد، این به این معناست که شما می‌توانید حداکثر 8 کیلوگرم لباس را در هر دوره شستشوی ماشین قرار دهید. توجه داشته باشید که این عدد به عنوان حداکثر وزن مجاز محموله لباس‌ها در دستگاه در نظر گرفته می‌شود و از پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد ظرفیت خودداری کنید، زیرا این ممکن است به عملکرد دستگاه و کیفیت شستشو آسیب برساند.

پس در خرید ماشین لباسشویی، توجه به ظرفیت آن بسیار مهم است تا به تعداد و نوع لباس‌هایی که به طور معمول شسته می‌شود، احتیاجات خانواده و فضای موجود در محل نصب دقت کنید.

 

ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم مربوط به لباس‌های مرطوب است یا خشک

ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم معمولاً مربوط به وزن لباس‌های خشک است و نه وزن لباس‌های مرطوب. این به این معناست که وزن لباس‌ها قبل از شستشو و آبکشی از دستگاه در نظر گرفته می‌شود.

در هنگام اندازه‌گیری و تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی، معمولاً سبکی از لباس‌ها به دستگاه اضافه می‌شود و دوره‌ای از شستشو و آبکشی انجام می‌شود تا لباس‌ها خشک شوند. این عمل باعث کاهش وزن لباس‌ها می‌شود. به همین دلیل، وزن معمولاً در دستگاه‌های تست بر اساس لباس‌های مرطوب اندازه‌گیری می‌شود.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *