کدام ماده شوینده برای ماشین ظرفشویی شما مناسب است ؟

شوینده ماشین ظرفشویی شامل موارد مختلفی است که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. ماشین ظرفشویی نسبت به دیگر لوازم کاربردی برای شستشو، مدرن‌تر بوده و استفاده از آن نیز روزبه‌روز رایج‌تر می‌شود. این وسیله بسیار کاربردی بوده و نقش مهمی در کاهش زحمت شما دارد.

اما برای آنکه مطابق با انتظارتان کار کند و هیچ اخلالی در عملکرد و کیفیت کار آن مشاهده نکنید، باید استفاده درست و بهینه‌ای از آن داشته باشید. یکی از نکات بسیار مهم در استفاده از ماشین ظرفشویی بوش انتخاب شوینده مناسب است.

در حال‌حاضر شوینده‌های مختلفی نظیر پودر، ژل، قرص و انواع جرم‌گیرها برای ماشین ظرفشویی وجود دارد که انتخاب درست از بین آن‌ها بسیار مهم است. در بین موارد نام برده پودر ماشین ظرفشویی مناسب‌ترین قیمت دارد و قرص‌ها برای شستشوی ظروف خیلی کثیف و ژل برای شستشوی ملایم‌تر استفاده می‌شود.

اکثر کاربران ماشین های ظرفشویی، در بیشتر مواقع از شوینده هایی مانند پودر و مایع، استفاده می کنند. انتخاب شوینده مناسب ظرفشویی، به جز عادات کاربران، به عوامل دیگری همچون برند ماشین ظرفشویی، میزان کثیفی ظروف، جنس و اندازه ظروف، میزان سختی آب و برنامه شستشو، بستگی دارد.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید، بهترین شوینده را برای ماشین ظرفشویی بوش خود انتخاب کنید، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

در این مقاله از بلاگ خانه بوش، به بررسی انواع شوینده های مناسب برای ماشین ظرفشویی و کاربرد هریک از آنها می پردازیم. برای خرید انواع ماشین ظرفشویی بوش و بررسی دیگر مدل ها میتوانید به سایت خانه بوش مراجعه کنید.

بررسی انواع شوینده ماشین ظرفشویی

اگر پس از پایان کار ماشین ظرفشویی، لکه های غذا هنوز هم روی ظروف باقی مانده اند، احتمالا مشکل از ماده شوینده مورد استفاده شما است. شوینده های ماشین ظرفشویی، مانند صابون، ترکیب ساده ای ندارند. بلکه از فرمولاسیون پیچیده ای مشتمل بر مواد شیمیایی گوناگون ساخته شده اند که در کنار یکدیگر، می توانند کار شستشوی ظروف را انجام دهند.

شوینده ماشین ظرفشویی در انواع مختلفی وجود دارد و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به‌ خود هستند. با پیشرفت علم و تکنولوژی هر روزه زندگی ما در معرض تغییر و تحول قرار دارد.

ماشین ظرفشویی از جمله لوازمی است که استفاده از آن به تازگی بسیار رایج شده و این دستگاه در مدل‌های متنوعی وجود دارد. پس از انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی مناسب در بین موارد موجود، باید بتوانید از آن به درستی استفاده کنید.

در غیر این‌صورت نه تنها از عملکرد آن راضی نخواهید بود، بلکه طول‌عمر مفید آن نیز نسبت به آن چیزی که انتظارش را دارید کاهش پیدا می‌کند. یکی از مقوله‌های مهم در استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی انتخاب شوینده مناسب است.

در حال‌حاضر شوینده‌های ماشین ظرفشویی در انواع مختلف وجود دارد. همه موارد موجود ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای استفاده مناسب هستند. منتهی مهمترین اصل در این باره انتخاب درست و استفاده بهینه است. به‌عبارت دیگر هرکدام از موارد موجود در شرایط مختلف کارایی بهتری دارند و باید در مواقع نیاز استفاده شوند.

به‌طورکلی انواع شوینده ماشین ظرفشویی متناسب با شکل و ماهیتی که دارند، دارای ۳ دسته‌بندی مجزا بوده که شامل پودر، قرص و ژل هستند. همچنین علاوه‌بر موارد نام برده شوینده‌های مخصوص برای جرم‌گیری نیز وجود دارند و برای جرم‌زدایی دستگاه و ظروفی که جرم گرفته‌اند به‌کار می‌رود.

نتیجه انتخاب شوینده مناسب این است که در شرایط مختلف ظروف تمیزتر شستشو می‌شوند. ناگفته نماند که انتخاب درست در میزان مصرف انرژی، آب و شوینده موثر است. به همین دلیل انتخاب درست شوینده موجب می‌شود استفاده اقتصادی‌تری از ماشین ظرفشویی خود داشته باشید. در ادامه مطالبی انواع شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

مواد شوینده ماشین ظرفشویی از چه ترکیباتی ساخته ‌‌شده اند؟

ترکیبات مورد استفاده در مواد شوینده ماشین ظرفشویی

مهم ترین ترکیبات فعال ماشین ظرفشویی، بلیچ و تعدادی از آنزیم ها هستند. وظیفه بلیچ از بین بردن لکه های باقی مانده  روی ظروف است. بلیچ می تواند لکه های غیر چرب، مانند لکه های قهوه و چای، را پاک کند. آنزیم ها نیز می توانند لکه های به جا مانده از مواد چرب، پروتئین ها و جرم ها را به خوبی از بین ببرد.

هردوی این ترکیبات پاک کننده به یک اندازه مهم هستند و در شوینده هایی مانند پودر و قرص ماشین ظرفشویی وجود دارند. نکته قابل توجه این است که بلیچ و آنزیم نمی توانند، هردو با هم در ژل ماشین ظرفشویی، وجود داشته باشند، چرا که بلیچ در شوینده هایی با شکل  مایع، بیشتر  آنزیم ها را از بین می برد.

شوینده قرصی شکل ماشین ظرفشویی

همانطور که گفتیم؛ تقسیم‌بندی انواع شوینده ماشین ظرفشویی بر حسب شکل ظاهری و ماهیتی که دارند صورت می‌گیرد. بر این اساس یکی از اشکال رایج شوینده دستگاه ظرفشویی قرص است. این دسته از شوینده‌ها نیز انواع مختلفی دارد که شامل ۳ نوع قرص همه‌کاره، قرص معمولی و قرص کوانتوم است.

اگر جزو کسانی هستید که تمایل دارید استفاده راحت‌تری از ماشین ظرفشویی داشته باشید و ظرف‌وظروف خود را با راحتی توامان شستشو کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ انواع مختلف قرص شستشو بروید.

در بین موارد نام برده استفاده از قرص کوانتومی نسبت به سایر موارد محدودیت کمتری دارد و برای هر نوع ماشین ظرفشویی قابل استفاده است.

دیگر مزیت انواع قرص مناسب برای ماشین ظرفشویی نسبت به سایر موارد، تمیزی بیشتر است که در این رابطه نیز قرص کوانتومی در مقایسه با دیگر انواع قرص عملکرد بهینه‌تری دارد. از اینرو‌ استفاده از آن برای ظروفی که باید اساسی‌تر شستشو شوند و بسیار کثیف هستند، بیشتر توصیه می‌شود.

قرص‌های ماشین ظرفشویی حالت جامدی دارند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. برای استفاده فقط کافیست قرص را در محفظه مخصوص پودر دستگاه قرار دهید. علت عملکرد بهینه قرص نسبت به پودر و ژل در این است که این گزینه ترکیبی از همه موارد بوده و از مزیت‌های کاربردی همه آن‌ها در فرآیند شستشو بهره‌ می‌برد.

به‌عبارت دیگر قرص ماشین ظرفشویی شکل فشرده شده پودر است که در ترکیبات آن مقادیری هم ژل وجود دارد. همچین مقادیری ماده جلادهنده و نمک نیز در ترکیبات ژل یافت می‌شود. به همین دلیل درصورت انتخاب هر نوع قرص شوینده ماشین ظرفشویی دیگر نیازی به استفاده از نمک یا ماده جلا‌دهند نیست.

دیگر مزیت قابل ذکر برای انواع قرص چربی زدایی آسان است که این ویژگی از وجود برخی آنزیم‌های حلال چربی در ترکیبات آن نشات می‌گیرد.

برخلاف پودر و ژل، قرص به مرور حل می‌شود و در کل چرخه شستشو وجود دارد. به این ترتیب دیر آب شدن قرص سیب می‌شود، هر نوع آلودگی و چربی موجود در سطح ظروف به‌راحتی از بین برود. در ادامه انواع قرص ماشین ظرفشویی را با ذکر جزییات بیشتری معرفی خواهیم کرد.

قرص کوانتومی

قرص کوانتومی به دلیل بهره‌مندی از پوسته‌ ژله‌ای به‌راحتی در آب حل می‌شود و برای استفاده نیازی به کندن پوست آن نیست. همانطور که گفتیم این نوع قرص بهترین و راحت‌ترین شوینده ماشین ظرفشویی به‌شمار می‌رود و نسبت به سایر موارد طرفداران بیشتری دارد.

همترین تفاوت قرص کوانتومی نسبت به سایر موارد در این است که این گزینه به دلیل بهره‌مندی از فناوری منحصربه‌فرد موجب درخشش فوق‌العاده ظرف‌وظروف می‌شود.

قرص همه کاره

قرص شوینده همه کاره نیز یکی دیگر از انواع شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی به‌شمار می‌رود که توسط برندهای مختلفی راهی بازار شده است. در فرمولاسیون این نوع شوینده علاوه‌بر موارد موجود در قرص‌های معمولی جلادهنده و نمک نیز وجود دارد.

همانطور که در مطلب قبلی عنوان کردیم در ساختار قرص کوانتومی نیز مقادیری نمک و جلادهنده وجود دارد. منتهی تفاوت موجود بین این دو گزینه در این است که قرص‌های کوانتومی بر خلاف قرص‌های همه کاره از فناوری درخشش فوق‌العاده نیز پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل عملکرد بهتری برای شستشوی ظروف دارند.

قرص معمولی

قرص‌های معمولی موجود برای شستشوی ظرف‌وظروف قدیمی‌ترین حالت قرص شوینده ماشین ظرفشویی به‌شمار می‌روند و نسبت به دو مورد معرفی شده قیمت ارزان‌تری دارند.

شوینده پودری ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از انواع شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی شامل شوینده پودری است که ارزان‌ترین و همچین قدیمی‌ترین نوع شوینده برای این منظور به‌شمار می‌رود. اگر بتوانید مارک‌های باکیفیت و اصل موجود در این زمینه را بخرید، مسلما از عملکرد این گزینه نیز راضی خواهید بود.

ما در صورت خرید گزینه‌های بی‌کیفیت نه تنها نتیجه دلخواه خود را به‌دست نخواهید آورد بلکه دستگاه شما نیز در معرض آسیب قرار خواهد گرفت. پس مهم‌ترین اصل در استفاده از شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی پودری انتخاب برند خوب و اصل است.

پودرهای بی‌کیفیت هم به‌یکدیگر می‌چسبند و هم آنکه منجر به ایجاد کف فراوان روی ظروف داخل دستگاه می‌شوند.

شوینده ژله‌ای ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از انواع شوینده ماشین ظرفشویی شامل ژل است. این گزینه نیز قدیمی بوده و قیمت مناسبی دارد و از آن به‌عنوان بی‌ضررترین نوع شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی یاد می‌شود. عملکرد ژل ظرفشویی مخصوص برای دستگاه ظرفشویی تقریبا مشابه با عملکرد پودر است.

منتهی ژل یک‌سری مزیت‌هایی نسبت به پودر دارد. ژل با کنترل بیشتری وارد دستگاه می‌شود و دارای حلالیت بالایی است و بسیار سریع در آب حل می‌شود. همچنین استفاده آن، از ایجاد کف زیاد و تجمع رسوب در دستگاه جلوگیری می‌کند و در هر مرحله از شستشو با ریختن اندکی ژل درون مخزن پودر، ظرف‌وظروف شما کاملا تمیز می‌شود.

برخلاف پودر و قرص، استفاده از نمک و جلادهنده‌ها به‌همراه ژل نه تنها محدودیتی ندارد، بلکه موجب افزایش کیفیت شستشو نیز می‌شود. به این ترتیب اگر ژل را به‌همراه نمک و جلادهنده‌ها به‌کار ببرید، همه ظرف‌وظروف داخل دستگاه به بهترین شکل ممکن تمیز می‌شوند.

مقایسه پودر، ژل و قرص ماشین ظرفشویی

مقایسه پودر و ژل و قرص ماشین ظرفشویی

دیان هافمن، یکی از مدیران ارشد محصولات شوینده فینیش می گوید:

بیشتر مصرف کنندگان تصور می کنند پودر ظرفشویی، به خوبی در ماشین حل نشده و روی ظروف باقی می ماند. به همین دلیل هم بیشتر به مصرف ژل ماشین‌ ظرفشویی تمایل دارند. حتی پس از عرضه قرص های ظرفشویی در دهه 90 میلادی، مصرف کنندگان باز هم به خرید ژل تمایل بیشتری نشان می دادند.

اما نکته ای که مصرف کنندگان باید به آن توجه داشته باشند این است که در فرم های مایع مانند ژل، تنها می توانید یکی از ترکیبات شوینده اصلی (آنزیم یا بلیچ) را  در اختیار داشته باشید. اگر ژل شوینده شما حاوی بلیچ باشد، نمی تواند لکه های نشاسته ای را پاک کند. بنابراین آلودگی هایی مانند باقی مانده سیب زمینی و برنج، با استفاده از بلیچ به تنهایی پاک نخواهند شد. برای یک شستشوی کامل و بی نقص، باید از شوینده ای استفاده شود که هردو ترکیب پاک کننده اصلی (آنزیم و بلیچ) را در خود جای دهد و چنین امکانی، تنها در پودر و قرص ماشین ظرفشویی وجود دارد.

آلوین چان، یکی از مدیران ارشد محصولات ظرفشویی بوش، می گوید:

اکثر مصرف کنندگان نمی دانند که ژل ظرفشویی، نمی تواند ظروف کثیف و لکه های روی آنها را به خوبی پودر و قرص تمیز کند. پودر ظرفشویی، در صورتی که به درستی نگهداری و استفاده شود، بهترین گزینه برای یک شستشوی کامل است. بسیاری از کاربران، تصور می کنند پودر ماشین ظرفشویی، به خوبی نمی تواند، جلوه ای براق و درخشان به ظروف بدهد. در صورتی که مشکل از جانب پودر شوینده نیست. دلیل این امر نگهداری نامناسب از پودر ظرفشویی است.

نکات مهم برای نگهداری پودر های ماشین ظرفشویی

اکثر ما پودر ماشین ظرفشویی را زیر سینک ظرفشویی نگهداری می کنیم. جایی که رطوبت زیادی دارد و احتمال خیس شدن پودر ظرفشویی در آن بسیار بالا است. پودر ظرفشویی، تا قبل از مصرف، به هیچ عنوان نباید، خیس شود. هنگامی که آب و رطوبت، با پودر ماشین ظرفشویی تماس پیدا می کند، ترکیبات پاک کننده آن، فعال شده و کار خود را داخل بسته بندی انجام می دهند. به همین دلیل، پودر ظرفشویی خیس شده، تأثیر پاک کننده خود را از دست می دهد و نمی تواند آنچنان که باید، جلوه ای براق و شفاف روی ظروف ایجاد کند.

همان طور که مشاهده می کنید در چنین مواردی مشکل از نحوه نگهداری مواد شوینده است، و نه خود ماده شوینده. مشکل اصلی قرص ماشین ظرفشویی، هزینه آن است. قرص های ظرفشویی معمولا بسیار گران تر از پودر هستند و هزینه شستشوی ظروف با قرص، در هر بار روشن کردن دستگاه، حدود دو برابر هزینه پودر است.

اما آسانی و راحتی استفاده از قرص بسیار بیشتر از سایر فرم های مواد شوینده است. استفاده از قرص ظرفشویی، نه تنها ساده تر است، بلکه نگهداری از آن نیز آسان تر است و  فضای کمتری اشغال میکند. به طور کلی، قرص ماشین ظرفشویی، در میان سایر مواد شوینده، قدرت تمیز کنندگی بیشتری داشته و استفاده و نگهداری از آن نیز راحت تر است.

اما پودر ماشین ظرفشویی، در عین داشتن قدرت پاک کنندگی بالا، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از قرص است. ژل ماشین ظرفشویی، می تواند آخرین انتخاب شما باشد، چرا که  قدرت پاک کنندگی کمتری دارد و در عین حال،  نسبت به پودر قیمت بیشتری دارد. برای اطلاع از قیمت ظرفشویی بوش میتوانید به سایت خانه بوش مراجعه کنید.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی برای آب سخت

آلوین چان میگوید:

یکی از مزیت های پودر ماشین ظرفشویی، نسبت به ژل و قرص، این است که پودر، به خوبی می تواند در آب سخت نیز تأثیر پاک کنندگی خود را حفظ کند. میزان سختی آب، می تواند مستقیما روی عملکرد ماشین ظرفشویی تأثیرگذار باشد. آب سخت، در ترکیب با مواد شوینده، می تواند روی سطح ظروف، لکه های سفید، رگه های مات و حالت کدورت ایجاد کند و از شفافیت ظروف بکاهد. در مناطقی با سختی  آب بالا، استفاده از پودر می تواند بهترین راه باشد، چرا که هنگام استفاده از پودر، کاربر می تواند مقدار ماده شوینده را به صورت دستی تنظیم کند.

نمک ماشین ظرفشویی، ضروری یا لوکس؟

یکی از دیگر از انواع شوینده ماشین ظرفشویی نمک مخصوص است. به‌عبارت دیگر همه ماشین‌های ظرفشویی مجهز به مخزن مجزا برای نمک هستند. توصیه مهم ما در این باره این است که در هر مرحله از شستشو، مخزن نمک دستگاه را چک کنید و هرگز اجازه ندهید ماشین‌ ظرفشویی شما بدون نمک کار کند.

زیرا کار کردن دستگاه بدون نمک مخصوص، آن را در مجاورت سختی آب قرار داده و در نتیجه ماشین ظرفشویی شما آسیب می‌بیند. به این ترتیب می‌توان گفت که مهمترین کاربرد نمک در سیستم شستشوی ماشین ظرفشویی جذب سختی آب و افزایش طول‌عمر دستگاه است.

همه ماشین‌های ظرفشویی در ته خود ماده‌ای به‌نام رزین دارند. رزین ماده‌ای است که بر پایه تبادلات یونی ساخته می‌شود و منجر به کاهش سختی آب می‌شود. به این ترتیب در پی آن ظروف با کیفیت بیشتری شستشو می‌شوند.

استفاده از نمک مخصوص و باکیفیت در چرخه شستشو عملکرد رزین را تحت تاثیر قرار داده و موجب تحریک آن‌ها می‌شود. به این ترتیب دستگاه به‌دلیل سختی آب در معرض خرابی و آسیب قرار نمی‌گیرد.

مزیت استفاده از نمک فقط خلاصه در جذب سختی آب نمی‌شود، بلکه از ایجاد رسوب در دستگاه نیز جلوگیری کرده و از این نظر نیز عملکرد آن را بهینه‌تر می‌کند. به همین دلیل حتی در صورت استفاده از قرص هم توصیه می‌کنیم هرگز مخزن نمک دستگاه خود خالی نگذارید.

خانه بوش، ارائه کننده لوازم خانگی بوش

جلا دهنده ها

یکی دیگر از انواع شوینده ماشین ظرفشویی جلا دهنده‌ها یا به‌عبارت دیگر روغن‌های براق کننده است که استفاده از این مورد طی چند سال اخیر رایج شده است.

اگر شما صاحب ماشین ظرفشویی رده بالا و مدرن برندهای معتبری نظیر بوش هستید، نیاز است که برای شستشوی کامل و تمیز ظرف‌وظروف خود از جلادهنده‌ها نیز استفاده کنید. زیرا در مدل‌های جدید و به‌روز این دسته از محصولات المنت خشک کن دستگاه حذف شده است.

از جلادهنده باید در آخرین مرحله و ۵ الی ۱۰ دقیقه آخر باقیمانده از سیکل شستشو به همراه بخار استفاده کنید. استفاده از جلادهنده منجر به براق و خشک شدن ظروف می‌شود و تمام لک‌های احتمالی موجود در روی ظروف را از بین می‌برد. در صورتی که نوع شوینده شما قرص کوانتومی باشد می‌توانید استفاده از جلادهنده را نسبت به سایر موارد محدودتر کنید.

بو گیر

یکی دیگر از انواع شوینده ماشین ظرفشویی شامل بو گیر است که استفاده از آن مانع از انتشار بوی بد درون دستگاه می‌شود. درون ماشین ظرفشویی همواره دارای رطوبت است و زمانی که ظروف غذا داخل آن باقی می‌ماند موجب ایجاد و انتشار بوی بد درون آن می‌شود.

جهت رفع و پیشگیری از انتشار بوی بد درون دستگاه می‌توانید بو گیرهای باکیفیت مخصوص ماشین ظرفشویی موجود در بازار را بخرید و در طبقه بالای دستگاه آویز کنید. بو گیر علاوه‌بر رفع بوی بد، باکتری‌های موجود در دستگاه را نیز از بین می‌برد.

چند نکته مهم برای انتخاب درست شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی

همانطور که در موارد قبلی به این نکته مهم اشاره کردیم استفاده درست از ماشین ظرفشویی بسیار مهم است. یکی از مهمترین مواردی که منجر به ارتقای کیفیت استفاده ماشین ظرفشویی می‌شود، انتخاب شوینده مناسب و به‌کارگیری صحیح آن است. در ادامه مطالب برخی از مهمترین نکات موجود در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دقت بیشتر در انتخاب جلا دهنده

در انتخاب جلادهنده‌ها نیاز است که دقت بیشتری به خرج بدهید. زیرا استفاده از جلادهنده‌های بی‌کیفیت و تقلبی سبب می‌شود ناحیه زیرین و کف دستگاه به شدت دچار خوردگی و زنگ زدگی شود.

خودداری از استفاده شوینده های دیگر در دستگاه ماشین ظرفشویی

استفاده از دیگر شوینده‌ها برای ماشین ظرفشویی به هیچ‌ عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا شوینده‌های دیگر کف زیادی تولید می‌کنند و استفاده از آن در این باره موجب بیرون ریختن کف از دستگاه می‌شود. همچنین به شدت به سیستم ماشین ظرفشویی آسیب می‌زند.

در مواردی که حجم زیادی از ظرف‌ و ظروف روی هم انباشته شده باشد و نیاز به استفاده از ماشین ظرفشویی دارید، اما شوینده ماشین ظرفشویی مناسب در دسترس شما نیست، می‌توانید استثنائا چند قطره مایع ظرفشویی معمولی را به همراه جوش شیرین در درون محفظه مخصوص شوینده ماشین بریزید. در این شرایط همه ظرف‌وظروف با کیفیت مناسب شستشو می‌شوند.

عدم استفاده از شوینده ماشین ظرفشویی در موارد دیگر

از شویندهای ماشین ظرفشویی در دیگر موارد جدا خودداری کنید. زیرا فرمولاسیون شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی کاربری خاصی دارد و فقط برای این وسیله تولید شده است و در صورت عدم توجه به این امر دچار پیامدهای احتمالی آن خواهید شد. زیرا استفاده از شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی برای موارد دیگر مضر است و یک‌سری زیان‌هایی را در پی دارد.

انتخاب شوینده مناسب برحسب نوع ظروف

برای شستشوی لکه‌های سوختگی موجود روی ظروف استفاده از پودر نتیجه بهتری در پی دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای شستشوی انواع قابلمه و ماهیتابه از پودر استفاده کنید.

شستشوی ظروف کریستال و بلوری با قرص نسبت به سایر موارد بهتر است و سبب درخشندگی آن‌ها می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم جهت شستشوی ظرف‌وظروف کریستال و بلوری به‌سراغ انواع قرص شوینده ماشین ظرفشویی بروید.

اگر پس از مدتی استفاده از قرص کوانتومی متوجه شدید که عملکرد و کارایی دستگاه نسبت به گذشته کم شده است، استفاده از قرص را متوقف کرده و برای چند سری از ژل مخصوص استفاده کنید. زیرا ژل حاوی ترکیباتی است که منجر به احیای رزین داخل دستگاه ظرفشویی می‌شود و به این ترتیب عملکرد دستگاه را به حالت اولیه برمی‌گرداند.

انتخاب شوینده باکیفیت و اصل

متاسفانه نظیر خود دستگاه شوینده‌های تقلبی و بی‌کیفیت نیز به‌فور در بازار یافت می‌شود. به همین دلیل در حین خرید شوینده باید به این نکته نیز توجه کرده و مرجع معتبری برای خرید انتخاب کنید.

درصورت استفاده از شوینده تقلبی و بی‌کیفیت یا به‌کارگیری نادرست قرص شوینده ظروف کدر می‌شوند و شستشوی آن‌ها به‌درستی صورت نمی‌گیرد. دیگر توصیه مهم در این باره استفاده از محصولات یک برند، البته برند خوب و قابل اعتماد است.

شوینده را به شکل صحیح استفاده کنید

باید قرص و همچین دیگر شوینده‌ها به شکل صحیح در مخزن پودر قرار بگیرند. همچنین شوینده‌های مختلف باید به‌صورت دوره‌ای استفاده شوند و از استفاده مکرر یک نوع شوینده در طولانی مدت باید خودداری کنید. زیرا در غیر این‌صورت رزین موجود در ماشین خراب خواهد شد.

نحوه جرم‌گیری ماشین ظرفشویی به چه صورت است؟

در مطلب قبلی انواع شوینده ماشین ظرفشویی را به‌همراه نکات مهم مرتبط با آن‌ها معرفی کردیم در این قسمت جهت تکمیل مطلب، تصمیم داریم فرآیند جرم گیری این دستگاه را نیز برای شما شرح دهیم.

لوله‌ها و منافذ ماشین ظرفشویی همواره در معرض تجمع چربی و رسوبات قرار دارد. به همین دلیل برای افزایش طول‌عمر و عملکرد بهینه آن نیاز است در بازه‌های زمانی مناسب اقدام به جرم‌گیری و پاکسازی اساسی دستگاه کنید.

بهترین زمان برای جرم گیری ماشین ظرفشویی، پس از ۶۰ بار استفاده از آن است. اگر در انجام اقدام فوق مداومت کنید و همچین آن را به درستی انجام دهید، وسیله شما بسیار کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد و مدت زمان استفاده از نیز ارتقا می‌یابد.

نتیجه گیری

در این مطلب انواع مختلف شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی را به همراه نکات مهم استفاده صحیح از آن‌ها مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که ملاحظه فرمودید انواع شوینده ماشین ظرفشویی شامل قرص ، ژل و پودر، جلادهنده‌ها، جرم‌گیرها و نمک است.

 با توجه به مطالب ارایه شده باید در انتخاب نوع شوینده برای ماشین ظرفشویی دقت عمل بیشتری به‌کار بگیرد. هرکدام از موارد نام برده ویژگی‌های مخصوص به‌خود را دارند و اگر بتوانید به درستی آن‌ها را به‌کار ببرید، علاوه‌بر شستشوی تمیز ظرف‌وظروف، طول‌عمر دستگاه خود را نیز ارتقا می‌دهید.

استفاده از شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی هرگز کاربری چند منظوره ندارد و اگر صرف مصارف دیگر شود واقعا مضر است و پیامدهایی را در پی خواهد داشت. همچنین استفاده از موارد شوینده دیگر برای ماشین نیز توصیه نمی‌شود و دستگاه شما را در معرض آسیب قرار خواهد داد.

خانه بوش، ارائه کننده لوازم خانگی بوش

اگر تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی بوش گرفته اید، می توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاه خانه بوش، انواع محصولات و ماشین های ظرفشویی بوش را به همراه مشخصات و ویژگی های آنها مشاهده کرده و پس از بررسی مدلها، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه خانه بوش، نسبت به بازدید و خرید حضوری لوازم خانگی بوش، اقدام نمایید. خانه بوش ارائه دهنده لوازم خانگی بوش  و نمایندگی بوش در تهران می‌باشد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *