آموزش یخچال فریزر دوقلو بوش + راهنمای تنظیمات دما

آموزش یخچال فریزر دوقلو بوش

به این دلیل که نکات فارسی در دفترچه راهنمای یخچال فریزر دوقلو بوش دیده نمی‌شود، نصب و تنظیمات آن برای بسیاری از افراد دشوار است. آن‌ها می‌خواهند به نکاتی پیرامون شیوه نگهداری، ویژگی‌ها و نحوه تنظیم کردن دمای یخچال خود نیز پی ببرند که اصلا جای نگرانی نیست. در این مطلب آموزش یخچال فریزر دوقلو بوش را داریم تا به وسیله آن، فورا دستگاه خود را راه بیاندازید.

نحوه نصب یخچال بوش چگونه است؟

در قدم اول از آموزش یخچال فریزر دوقلو بوش باید یخچال خود را در مکان مناسبی که همیشه مایل به استفاده از آن هستید، قرار دهید. حال نوبت به مراحل نصب این یخچال می‌رسد که آن قدر هم کار دشواری نخواهد بود. تنها با طی کردن همین دستورالعمل شاهد کار کردن دستگاه‌تان هستید:

  • بعد از قرار دادن یخچال در جای درست، تمام پلاستیک‌های وصل شده از آن را خارج کنید. این پلاستیک‌ها نشان‌گر نو بودن دستگاهتان هستند.
  • معمولا طبقات و کشوهای یخچال و فریزر به صورت جداگانه به مشتری می‌رسد. بنابراین اکنون باید آن‌ها را سر جای خود قرار داده و سپس سر وقت قرار دادن طبقات یخچال بروید. انجام این کار بسیار راحت است و اگر مشکلی از بابت قرار دادن قسمت‌های یخچال در سر جای واقعی‌شان دارید، بهتر است تصاویر آن روی جعبه یا ویدئوهایی را در اینترنت مشاهده کنید.
  • شیر آب ورودی برای آب سرد یخچال در این مرحله باید نصب شود که این هم از سری مراحل نسبتا ساده است.
  • در پایان آموزش یخچال فریزر دوقلو بوش، امکان تنظیم دمای یخچال و اتصال به برق برایتان فراهم است تا بتوانید از محصول خود استفاده کنید. اگر در مورد تنظیم دما چیزی نمی‌دانید، در بخش‌های بعدی به آن اشاره می‌شود.

راهنمای تنظیمات دما یخچال فریزر دوقلو

چطور یخچال فریزر دوقلو بوش را جابجا کنیم؟

شیوه تکان دادن و رساندن یخچال تا مقصد برای استفاده، نکته بسیار مهمی است و به همین سادگی‌ها نباید از آن گذشت؛ زیرا جابجایی غیراصولی ممکن است سبب خرابی دستگاهتان شود.

  • در هر بار جابجایی دستگاه، تمام طبقات را خارج کنید تا این کار برایتان ساده‌تر باشد.
  • برای این که درب به صورت ناگهانی باز نشود، دور آن را با چسب یا پلاستیک بپوشانید و سپس جابجایی را انجام دهید.
  • زوایای یخچال از جمله بخش‌هایی هستند که شاید در زمان تکان دادن به آن‌ها ضربه وارد شود. پس شاید بهتر باشد آن‌ها را با ابزارهایی مثل یونولیت بپوشانید.
  • یکی از عواقب جابجا کردن غیراصولی در آموزش یخچال فریزر دوقلو بوش، خالی شدن گاز یا صدمه به درون آن است. راهکار درست، تکان دادن دستگاه به صورت عمودی است، در حالی که عده زیادی بدون دانستن این نکته ساده، آن را به طور افقی بلند می‌کنند. متاسفانه گاز یخچال از این طریق خارج می‌شود و استفاده کنندگان را وادار به تعمیر خواهد کرد.

یخچال فریزر بوش چه امکاناتی دارد؟

امکاناتی که در یخچال فریزر بوش وجود دارد، شاید در دیگر دستگاه‌ها مشاهده نشود. همین باعث محبوبیت بیشتر این محصول به نسبت محصولات مشابه شده است. در این بخش از مقاله مروری بر امکانات این یخچال داریم:

  • نمایشگر LED برای نمایش درجه حرارت و اطلاعات مهم دیگر روی بدنه این یخچال وجود دارد.
  • برچسب انرژی برای این که به میزان مصرف انرژی واقعی آن پی ببرید. از مزایای این یخچال، مصرف انرژی کم را باید نام برد.
  • صدای یخچال بوش در مقایسه با یخچال‌های دیگر بسیار کمتر است.
  • روی بدنه این یخچال دکمه‌های کنترلی برای اعمال تنظیماتی مانند درجه حرارت یافت می‌شود. ضمنا این دکمه‌ها به اندازه‌ای دور هستند که کودکان به آن‌ها دسترسی پیدا نکنند.
  • یکی از راهکارهای خراب نشدن مواد غذایی و عدم مصرف بیش از اندازه برق توسط تیم سازنده در زمان باز ماندن درب برای مدتی طولانی، صدا دادن به همراه چشمک زدن است. البته این مورد در نسل‌های قدیم یخچال‌های این برند هم وجود داشت، اما اکنون با تکنولوژی‌های بیشتری آمیخته شده است.
  • برخلاف بسیاری از یخچال‌ها که کشوها و طبقاتی نازک را برایشان در نظر می‌گیرند، یخچال فریزر بوش در این خصوص فوق‌العاده عمل کرده است. این کشوها به حدی مقاوم ساخته شده‌اند که در اثر ضربات آرام یا متوسط خراب نشوند. این کشوها به صورت نشکن عرضه شده‌اند و حتی قابلیت جداسازی برای آن‌ها وجود دارد.

راهنمای صفحه نمایشگر یخچال فریزر بوش

همان‌طور که در قسمت آموزش یخچال فریزر دوقلو بوش گفته شد، دکمه‌های مختلفی روی صفحه نمایشگر این یخچال به چشم می‌خورد. وجود این دکمه‌ها اگر چه خوب است و قابلیت‌های مختلفی را نشان می‌دهد، اما ندانستن و استفاده نادرست از آن‌ها باعث خراب شدن تنظیمات و بعضا خود یخچال می‌شود. پس این شما و این هم راهنمایی برای تمام دکمه‌های این یخچال:

  • Home: از طریق این دکمه همواره به منوی تنظیمات و صفحه اصلی نمایشگرتان دسترسی خواهید داشت. این یعنی اگر دکمه‌های دیگری زدید و می‌خواهید به بخش اصلی بروید، زدن این دکمه به شما کمک خواهد کرد.
  • Refrigerator: از این دکمه بیشتر به منظور تغییر دمای یخچال استفاده می‌شود.
  • Freezer: جدا از تغییر دما یخچال به تغییر دمای فریزر هم نیاز دارید. این دکمه برای رسیدن به چنین هدفی ساخته شده است.
  • Ice plus: اگر مایل به یخ‌سازی بیشتر توسط دستگاهتان هستید، این دکمه را فشار دهید.
  • Door Alarm: هشدارهای متفاوتی از سوی یخچال به استفاده کنندگان ارسال می‌شود که این با چراغ یا صدا همراه است. با زدن این دکمه روی این هشدارها مدیریت خواهید داشت.
  • Lock: هر زمان نیازمند قفل کردن یخچال بودید، تنها باید روی این دکمه ضربه بزنید.

تنظیم دما در یخچال فریزر بوش چگونه است؟

در بالا وعده داده بودیم که به بخش تنظیم دما در یخچال فریزر بوش خواهیم رسید. بدون طی کردن این مرحله، عملا یخچال شما راه‌اندازی نمی‌شود در این جا سعی داریم با بیان راهنمای گام به گام تنظیم دما، به شما کمک کنیم مراحل پایانی نصب یخچال خود را به اتمام برسانید.

  • نخستین و اصلی‌ترین دکمه برای تنظیم دمای خود یخچال، فشردن دکمه Refrigerator است. با فشار دادن و نگه داشتن این دکمه، دمای دلخواهتان را تعیین خواهید کرد. معمولا دمای داخل یخچال را حدود 3 درجه سانتی‌گراد در نظر می‌گیرند. اگر دمای بیشتر یا کمتری برای یخچالتان مد نظر دارید، ایرادی ندارد، اما میانگین به همین صورت است.
  • فریزر هم تقریبا به همین طریق عمل می‌کند. روی دکمه Freezer در بدنه یخچال ضربه زده و آن را نگه دارید. سپس فریزر خود را خیلی راحت در دمای ایده‌آلتان خواهید یافت. بهترین دما برای فریزر تقریبا -18 درجه است.

بهترین دمای یخچال بوش در فصول سرد و گرم

انتخاب درجه در فصل‌های سرد و گرم، تفاوت‌هایی با هم دارد. همین باعث کارایی و بازدهی بهتر دستگاه برند بوش تا سالیان سال خواهد شد. کارشناسان عقیده دارند دمای یخچال بوش در فصول گرم مانند تابستان باید 4 و فریزر آن هم -19 درجه سانتی‌گراد باشد. برای فصول سرد همچون زمستان نیز دمای یخچال و فریزر بوش به ترتیب 3 و -16 درجه اعمال می‌شود. البته این اعداد در شرایط خاصی مانند زندگی در مناطق گرم یا سردسیر متغیر است و شاید بد نباشد در این زمینه با متخصصان مشورت کنید.

راهنمای تنظیمات دما یخچال فریزر دوقلو بوش

نکات ایمنی در زمان استفاده از یخچال بوش

رعایت یک سری از نکات ایمنی در هنگام استفاده از یخچال فریزر دوقلو بوش نه تنها سبب طول عمر بالای آن می‌شود، بلکه ایمنی استفاده کنندگان را تضمین خواهد کرد. برخی از نکات کاملا بدیهی هستند و شاید نیاز به اشاره آن‌ها نباشد.

  • پریز برق بهتر است پشت یخچال قرار نگیرد. این جدا از این که خطرات برق گرفتگی یا خرابی دستگاه را به دنبال دارد، افراد را در زمان کشیدن پریز با مشکل مواجه می‌کند.
  • سیم‌کشی برق برای یخچال را بیش از اندازه خم نکرده و اجازه عبور جریان را به آن بدهید. ضمنا هیچ وسیله سنگینی را روی آن قرار ندهید.
  • از قرار دادن وسایل سنگین مانند تزئینات و دکوراسیون روی یخچال خودداری کنید.
  • یخچال بوش باید همواره دور از وسایل خطرناک آشپزخانه مانند اجاق گاز قرار داشته باشد.
  • مواد قابل انفجار و اشتعال هرگز نباید داخل یخچال یا فریزر باشد؛ زیرا هر لحظه امکان ترکیدن آن‌ها وجود دارد.
  • یک راهکار اشتباه دیگر، قرار دادن یخچال روی زمین و سطحی ناصاف است که این باعث افتادن دستگاه در زمان باز و بسته کردن درب خواهد شد.
  • تا جای ممکن داروها و مواد آزمایشگاهی را داخل یخچال نگذارید.
  • در زمان بهره بردن از امکانات یخچال، از اتصال آن روی زمین مطمئن شوید.
  • هرگز با دست خیس به سیم یا پریز یخچال دست نزنید.

راهکارهای افزایش طول عمر یخچال فریزر بوش

با وجود این که خود یخچال‌های بوش تا مدت‌های طولانی برایتان کار می‌کند، اما اعمال برخی راهکارها و نکات سبب طول عمر بیشترش می‌شود. برای نمونه پیشنهاد می‌کنیم یخچال دور از وسایل گرم مانند اجاق گاز در آشپزخانه باشد تا بازدهی آن افزایش پیدا کند. اگر تغییر دمای غیرعادی را در این یخچال دیدید و دیگر عملکرد سابق را نداشت، بهتر است برای تعمیر آن توسط نمایندگی یخچال و فریزر بوش اقدام کنید. در پایان فراموش نکنید سرویس یخچال هر چند وقت یک بار الزامی است تا از بروز خرابی‌ها جلوگیری کرده باشید.

سوالات متداول

برای تنظیم دمای یخچال باید از دکمه Refrigerator و برای تنظیم دمای فریزر از دکمه Freezer استفاده کنید.

بهترین دما برای یخچال و فریزر دوقلو بوش در فصل تابستان، به ترتیب 4 و منفی 19 است. در فصل زمستان هم باید دمای یخچال 3 و دمای فریزر منفی 16 باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *