کدام مدل هود بوش با آشپزخانه شما هماهنگ است؟

کدام مدل هود بوش با آشپزخانه شما هماهنگ است؟

حتما هنگامی که در حال ساختن منزل جدید هستید، یا آشپزخانه قدیمی خود را بازسازی می کنید، برای تکمیل امکانات آشپزخانه جدید و زیباتر شدن دکوراسیون آن، یک دستگاه هود نیز خریداری می کنید.

قطعا در این هنگام، خرید هود بوش یکی از بهترین گزینه های شما خواهد بود. هودهای آشپزخانه بوش، در مدل ها، رنگ ها و قیمت های گوناگونی تولید و عرضه می شوند. اما شاید در هنگام خرید و انتخاب هود، به این مشکل برخورد کنید که:

کدام یک از مدل های هود بوش با آشپزخانه من هماهنگ تر است؟

در این مقاله انواع مدل های هود و آشپزخانه را بررسی کرده و بهترین مدل ها را بر اساس رنگ و چیدمان آشپزخانه پیشنهاد می کنیم.

انواع مدل های هود بوش

  • هود جزیره ای
  • هود زیر کابینتی
  • هود شیب دار
  • هود توکار بوش یا مخفی
  • هود شومینه ای

مسیر تهویه هود

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام بازسازی آشپزخانه و انتخاب هود باید در نظر بگیرید، محل مسیر تهویه هود است. بهتر است مسیر تهویه را طوری طراحی کنید که نیازمند وصل کردن چندین متر  لوله خرطومی نباشید. چنانچه برای نصب تهویه هود، ناچار به کشیدن لوله هستید، فضایی برای مخفی کردن آن در نظر بگیرید. کابینت های کوچک بالایی، فضایی مناسب برای مخفی کردن این لوله های بزرگ و بدشکل هستند.

بسیاری از مردم به دلیل غفلت از این موضوع در هنگام طراحی و ساخت آشپزخانه، ناچار می شوند، لوله های تخلیه هوا را به طور آشکار در بالای کابینت ها قرار داده یا از سقف آویزان کنند، که باعث ایجاد منظره نامطلوبی شده و کل چیدمان آشپزخانه را تحت تأثیر قرار می دهد.

مسیر تهویه هود

انتخاب هود بر اساس رنگ و تم طراحی آشپزخانه

برای ساخت و طراحی یک آشپزخانه جدید، می توانید از کابینت ها، یخچال فریزر، اجاق گاز و هود با رنگ های متفاوتی استفاده کنید.

این که چه رنگی برای چیدمان آشپزخانه شما بهتر است، یک موضوع کاملا شخصی است و به سلیقه شما بستگی دارد. بهتر است لوازم برقی آشپزخانه را با توجه به رنگ کابینت ها و همچنین دیوارهای آشپزخانه انتخاب نمایید.

همچنین باید توجه نمایید که هود را طوری انتخاب کنید که با رنگ و مدل اجاق گاز بوش نیز هماهنگی داشته باشد.

تند و پرهیجان:

برای ایجاد جلوه ای گرم و پر انرژی، می توانید از طیف رنگ های گرم و تند (مانند قرمز، نارنجی، صورتی اشباع و … ) استفاده کنید. در این صورت هود مشکی، استیل یا همرنگ با کابینت ها، ترکیب زیبایی با چیدمان شما ایجاد می کند.

رنگ تند و پرهیجان

سرد و با وقار:

برای ایجاد حس متانت و وقار، می توانید از رنگ های تیره و سرد (مانند سرمه ای، سبز تیره، آبی اشباع و …) استفاده کنید. در چنین حالتی نیز هود مشکی یا استیل در کنار کابینت ها و لوازم تیره رنگ، تناسب خوبی خواهد داشت.

رنگ سرد و با وقار

آرامش بخش:

اگر دوست دارید آشپزخانه شما حس آرامش بیشتری را منتقل کند، می توانید از رنگ های ملایم و پاستلی استفاده کنید. رنگ های کرمی، پسته ای،زرد روشن، صورتی ملایم،  آبی روشن، یا قهوه ای روشن، نمونه هایی از رنگ های ملایم و آرامش بخش هستند. هود سفید یا همرنگ با کابینت ها، می تواند انتخاب مناسبی برای هماهنگی با چنین دکوراسیونی باشد. البته نصب هود توکار، نیز راه بسیار مناسبی است.

رنگ آرامش بخش:

مدرن و فلزی:

ممکن است برای ایجاد جلوه ای مدرن و امروزی، از رنگ نقره ای و بافت استیل استفاده کنید. امروزه دکوراسیون استیل، طرفداران زیادی دارد.

طبعا هود استیل، بهترین انتخاب برای آشپزخانه هایی با تم استیل و مدرن است.

مدرن و فلزی:

طبیعی:

بسیاری از افراد، از کابینت ها و لوازمی با طرح های چوبی و طبیعی استفاده می کنند. برای به دست آوردن بهترین هماهنگی با چنین چیدمانی، می توانید، از هود مخفی یا توکار استفاده کنید تا ترکیب چوبی آشپزخانه را مختل نکند. برای این کار، باید یک کابینت یا محفظه مخصوص (هم شکل کابینت ها) در نظر بگیرید.

در برخی موارد  محفظه های گچ گاری شده یا سنگی، نیز می توانند گزینه های مناسبی برای نصب هود مخفی باشند.

طبیعی:

کلاسیک و سنتی:

اگر طرفدار طرح های کلاسیک  هستید، هود شومینه ای و هود مخفی بهترین انتخاب برای آشپزخانه شما خواهد بود. با انتخاب هود توکار یا مخفی می توانید از محفظه ای هماهنگ با طرح کلاسیک آشپزخانه خود، استفاده کنید.

هودهای شومینه ای نیز، در مدل های مختلفی تولید می شوند و می توانند پاسخ گوی نیاز شما در طراحی آشپزخانه کلاسیک باشند.

کلاسیک و سنتی:

انواع دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه های سنتی یا بسته

آشپزخانه های سنتی یا بسته، به گونه ای طراحی شده اند که از بقیه قسمت های خانه جدا هستند و به وسیله دیوار و در از آنها جدا می شوند. برخی از این  آشپزخانه ها، علی رغم سنتی بودن، دارای چیدمان شیک و به روزی هستند.

به عنوان مثال، ممکن است شما آشپزخانه ای جداگانه (با در و دیوار بسته) داشته باشید، اما چیدمان و لوازم داخل این آشپزخانه کاملا مدرن و امروزی باشد. در این حالت طبیعتا بهتر است مدل متناسب با چیدمان آشپزخانه و لوازم آن را انتخاب نمایید. هود شیب دار بوش، هود زیر کابینتی، هود شومینه ای و هود مخفی، همگی گزینه های مناسبی برای این نوع آشپزخانه ها به شمار می روند.

تصویر زیر نمونه ای از آشپزخانه بسته با چیدمان امروزی است.

آشپزخانه های سنتی یا بسته

آشپزخانه اوپن یا باز

امروزه آشپزخانه های اوپن بسیار متداول هستند. این آشپزخانه ها، نه کاملا بسته و جدا از فضای خانه، و نه کاملا باز و بدون حفاظ هستند (مانند آشپزخانه های جزیره ای)

آشپزخانه های اوپن می توانند چیدمان متفاوتی داشته باشند. بهتر است در چنین آشپزخانه هایی، انتخاب هود را بر اساس رنگ کابینت ها و سایر لوازم انتخاب نمایید. همچنین بهتر است مدلی را انتخاب کنید که باعث ایجاد منظره زیبایی بشود؛ چرا که آشپزخانه های اوپن از بقیه قسمت های خانه قابل دیدن هستند و رعایت اصول زیبایی در آنها بسیار مهم است.

در صورتی که از چیدمان مدرن استفاده می کنید، هود های شیب دار (در رنگ هایی مانند مشکی و استیل) می توانند جلوه بسیار زیبایی به آشپزخانه شما بدهند.

آشپزخانه اوپن یا باز

آشپزخانه جزیره ای

آشپزخانه های جزیره ای، نیز در سالهای اخیر بسیار محبوب و متداول شده اند. این آشپزخانه ها بدون هیچ گونه دیوار جداکننده ای به فضای نشیمن متصل هستند.

موضوعی که باعث می شود تا این آشپزخانه ها به این نام خوانده شوند (جزیره ای) وجود یک میز ثابت در وسط آَشپزخانه است. در اکثر موارد زیر این میز، کابینت هایی قرار دارند. روی جزیره، ممکن است سینک ظرفشویی یا اجاق گاز نصب شود یا ممکن است مانند یک میز ناهار خوری معمولی، برای صرف غذا از آن استفاده شود.

در صورتی که اجاق گاز، روی جزیره نصب شده باشد، تنها گزینه شما خرید هود جزیره ای خواهد بود. هودهای جزیره ای در رنگ های مختلفی تولید می شوند و با توجه به سایر لوازم آشپزخانه می توانید رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

آشپزخانه جزیره ای

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *