چگونه داخل فر بوش را تمیز کنیم

فر برقی بوش مدل HBG6764S1I

امروزه فر بوش به خاطر کیفیت و عملکردی که دارد در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود. افراد وقتی که تصمیم می‌گیرند به سراغ فر‌های باکیفیت و شیک بروند باید تمیز کردن آن را نیز در نظر بگیرند و به صورت حساس‌‌تری به این مسئله اهمیت دهند. اگر که به صورت مرتب از فر استفاده می‌کنید مطمئنا دیده‌اید که محفظه شیشه‌ای، توری، شیشه بیرونی، سینی وغیره احتیاج به تمیز کردن دارد. اما چگونه و از چه روشی می‌توان این کار را انجام داد؟ روش‌ها و راه حل‌های بسیاری برای تمیز کردن فر بوش وجود دارد که افراد باید قبل از هر چیز با این مراحل آشنا شوند و اطلاعات کاملی را در این خصوص کسب کنند.

تمیز کردن فر ممکن است برای خیلی از افراد کار سخت و طاقت فرسایی باشد؛ حال اگر با این کار آشنایی کافی را نداشته باشند زحمتشان دوبرابر خواهد شد. امروز ما قصد داریم در این مقاله روش‌های اصولی و درست را به شما توضیح دهیم که با استفاده از آن بتوانید ‌‌به‌راحتی فر خود را تمیز کنید. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

راهنمای استفاده از سیستم تمیز کننده خودکار فر بوش

برای تمیز کردن فر بوش به صورت خودکار باید مراحلی را انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

آماده کردن فر

قبل از اینکه برای تمیز کردن فر بوش اقدام کنید در ابتدا تمام بخش‌های آن مثل قابلمه، قطعات بزرگ، قفسه‌ها، سینی، محفظه فویل‌ها وغیره را جدا کنید و بشویید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این کار را انجام دهید؛ چراکه اگر این کار را انجام ندهید رک‌های فلزی تغییر رنگ می‌دهند و سر خوردن کار را دشوار خواهد کرد.

قفل کردن درب

هر چند که در برخی مواقع، هنگام تمیز کردن فر بوش درب آن به صورت خودکار قفل می‌شود ولی بهتر است که باز هم آن را چک کنید و در صورت باز بودن قفل کنید.

روشن کردن تهویه

مطمعن شوید که تهویه خانه به درستی کار می‌کند. بهتر است که از فن یا هود برای از بین بردن گرما استفاده کنید.

خشک شدن کامل فر

تا زمانی که فر به خوبی خشک نشده است به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. بهتر است که از یک حوله برای خشک کردن آن استفاده کنید که باقیمانده مواد به کلی پاک شود.

چگونه داخل فر را تمیز کنیم؟

فر برقی بوش

هر چند که در برخی از فرهای امروزی می‌توان بدون دخالت دست درون آن را تمیز کرد ولی تکنیک‌های ساده‌‌‌ای نیز وجود دارد که می‌توانند گزینه مناسبی برای تمیز کردن فر بوش باشند. در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تمیز کردن سینی

تمیز کردن سینی درون فر بوش از جمله اقدامات اولیه است که باید به صورت اصولی آن را انجام داد. در روش اول برای این کار باید در ابتدا سینی را خارج کرده و سینک را با استفاده از محلول آب و صابون پر کنید و سپس سینی را درون آن بگذارید.

بهتر است که سینی به مدت ۲۰ دقیقه درون این محلول باقی بماند و سپس از طریق یک اسفنج، مواد غذایی و مواد چسبانده به سینی را پاک کنید. اگر که مواد غذایی چسبناک یا سوخته روی آن قرار گرفته باشد کار شما کمی سخت‌‌تر خواهد شد.

ولی نگران نباشید یک راه حل بهتر برای رفع این مشکل سراغ داریم. می‌توانید ‌‌به‌راحتی به وسیله سرکه این مواد غذایی را از بین ببرید. چراکه سرکه قدرت بسیار بالایی در پاک کردن این نوع مواد غذایی دارد و به آسانی آن را از روی سینی فر بوش پاک خواهد کرد.

روش دوم استفاده از کیسه زباله است. شاید برایتان جالب باشد ولی با قرار دادن سینی در کیسه زباله و اضافه کردن آمونیاک می‌تواند در تمیز کردن فر بوش نقش موثری داشته باشد. بعد از این کار ۲۴ ساعت به آن وقت دهید که داخل کیسه بماند. سپس آن را از کیسه دربیاورید و با باز کردن تمامی‌پنجره‌ها گاز آمونیاک را خارج کنید؛ چراکه این گاز برای بدن انسان بسیار ضرر دارد. بعد از آن سینی را بشویید و تمیز کنید.

در روش سوم نیازی نیست که سینی فر را جدا کنید. به همان صورت که سینی در جای خود قرار گرفته، مواد شوینده یا محلول را اسپری کرده و بعد از مدت زمان ۲ ساعت آن را پاک کنید. البته اگر که سینی فر شما بسیار کثیف است روش اول و دوم گزینه مناسب‌‌تری است.

تمیز کردن قفسه ها

برای تمیز کردن فر بوش ابتدا قفسه‌ها را جدا کنید و بعد هر دندانه را درون آب گرم و محلول پاک کننده قرار دهید. بعد از اینکه کاملا تمیز شدند اجازه دهید خشک شود و بعد آن را در جای خود قرار دهید.

تمیز کردن خودکار فر بوش با بخار

برای استفاده از تمیز کردن خودکار فر بوش باید آب را در انتهای محفظه فر بریزید و سپس درب دستگاه را ببندید. فراموش نکنید که در این مدت زمان به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید و بعد از این کار بگذارید فر خنک شود. این کار تنها به یک ساعت زمان نیاز دارد.

تمیز کردن توری داخلی فر بوش

توری‌های فلزی که در فر‌های بوش قرار گرفته است باعث جذب چربی‌های بسیاری می‌شود. بدون شک تمیز کردن توری فر و شستن آن به شدت وقت گیر و دشوار است. ولی نیاز نیست نگران باشید یک راه حل اصولی و عالی برای شما داریم.

شما خیلی راحت می‌توانید از طریق آب و صابون یک محلول درست کنید و آن را درون این محلول قرار داده و بشویید با استفاده از این روش توری‌ها کاملا تمیز و فاقد چربی خواهند شد. این نکته را فراموش نکنید که توری‌ها نیاز دارند که مدت زمان بیشتری در این محلول قرار بگیرند تا به کلی تمیز شوند.

بعد از اینکه حس کردید چربی روی آب جمع شده و مدت زمان زیادی گذشته است حال باید به وسیله یک فرچه زبر آن را به کلی تمیز کنید.

گاهی اوقات پیش می‌آید که لکه‌ها و کثیفی‌ها سرسخت‌‌تر از آن چیزی هستند که از بین بروند در این زمان پیشنهاد می‌کنیم که از محلول شیمیایی استفاده کنید. مطمئنا این روش توری را تمیز و براق خواهد کرد.

تمیز کردن فضای داخلی و خارجی فرهای بوش

تمیز کردن قسمت‌های داخلی فر از اهمیت بسیاری برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز اول باقیمانده مواد غذایی را به وسیله جاروبرقی پاک کنید و سپس برای تمیز کردن فر بوش از آب گرم، سرکه، جوش شیرین و آبلیمو بهره ببرید.

بدون شک محلول‌های خانگی خیلی بهتر از محلول شیمیایی هستند به گونه‌‌‌ای که از طریق آن شگفت‌زده می‌شوید. برای اینکار پیشنهاد می‌کنیم که محلول را به صورت اسپری دربیاورید و سپس آن را روی سطوح کثیف اسپری کنید و سپس جوش شیرین را روی آن نقاط بپاشید.

برای اینکه تاثیر مثبتی از این کار دریافت کنید سعی کنید که فوری آن را پاک نکنید و بگذارید مدت زمانی روی آن باقی بماند و سپس به وسیله فرچه نرم یا دستمال آن را کاملا پاک و تمیز کنید.

تمیز کردن درب شیشه ای فر بوش

این قسمت نیز به آب گرم، کف و اسفنج نیاز دارد. درب شیشه که در قسمت جلویی قرار گرفته است بیشتر از هر چیزی خیلی زود کثیف می‌شود و نمای زشتی را به خود می‌گیرد. بهترین راه حل برای پاک کردن درب شیشه‌‌‌ای محلول آب و سرکه است.

تمیز کردن محفظه فر بوش

تمیز بودن محفظه بسیار مهم است و زمانی که از فر استفاده می‌کنید سعی کنید که بعد از یک مدت دستگاه فر را تمیز کرده و گرد و خاک آن را پاک کنید. بهتر است که هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید. یادتان باشد که تعداد دفعاتی که باید فر را تمیز کرد بستگی به میزان کثیفی، نوع و میزان مواد غذایی آن بستگی دارد.

برای تمیز کردن محفظه نیز می‌توانید از روش‌های قبلی استفاده کنید؛ به این صورت که یک محلول از آب و صابون با مواد شوینده تهیه کرده و سپس از طریق اسفنج یا اسکاچ درون آن را تمیز کنید.

چند روش خانگی برای تمیز کردن فر بوش

فر توکار بوش

محلول‌های خانگی وجود دارند که بهتر از محلول‌های شیمیایی عمل می‌کنند و در عین حال هیچ ضرری را به بدن انسان نمی‌رسانند. در ادامه برخی از این محلول‌ها را معرفی خواهیم کرد.

تمیز کردن با جوش شیرین و سرکه

یکی از روش‌های ساده و خانگی که برای تمیز کردن فر وجود دارد جوش شیرین است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم که تمام بخش‌های فرتان را جدا کنید و هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه تمیز نمایید. برای تمیز کردن داخل فر باید جوش شیرین را به صورت خمیری شکل دربیاورید و سپس داخل فر بریزید.

به مدت زمان ۲۴ ساعت صبر کنید که جوش شیرین تغییر رنگ دهد و قهوه‌‌‌ای شکل شود. بعد از آن سرکه را اضافه کنید و در مدت زمان کوتاهی دوباره صبر کنید و سپس از طریق دستمال مرطوب آن را تمیز نمایید. از جوش شیرین می‌توان برای تمامی‌قسمت‌های فر، حتی نزدیک به شعله استفاده کرد.

استفاده از لیمو

لیمو از دیگر روش‌های خانگی است که برای پاک کردن چربی‌ها موثر است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم که از دو عدد لیمو، مقداری آب، ظرف و اسکاچ نرم استفاده کنید. سپس آب یکی از لیموها را درون ظرف بریزید و یک سوم آب اضافه کنید.

بعد آن را درون فر با دمای ۲۵۰ درجه قرار داده و صبر کنید ۳۰ دقیقه بماند. این کار باعث می‌شود که بخار لیمو به قسمت‌های چرب فر نفوذ کرده و آن را تمیز کند. زمانی که این کار انجام شد سپس از طریق اسکاچ نرم لکه‌ها و جرم رو پاک کنید و در آخر با استفاده از حوله آن را خشک کنید.

دستگاه فر بوش از چه تکنولوژی برای تمیزی خود استفاده می کند؟

جالب است بدانید که فر بوش از طریق دمای بالا و بخار برای تمیز کردن خود استفاده می‌کند. هر کدام از تکنولوژی‌ها با توجه به روش خاصی مشغول ‌‌به‌کار می‌شوند و در داخل دستگاه‌های خاصی نیز نمایش داده می‌شوند.

گفتنی است که در برخی از دستگاه‌ها این دو تکنولوژی تعبیه شده است که می‌توانید از هر دوی آن استفاده کنید. از دیگر موارد مهم که باید قبل از تمیز کنندگی فر آن را در نظر بگیرید تمیز کردن ذرات آلودگی یا تکه‌های مواد غذایی از داخل محفظه دستگاه است. این کار سبب خواهد شد که فر بهتر تمیز شود و از همه مهمتر قدرت و کارایی دستگاه به صورت ایده‌آل مصرف خواهد شد.

چگونه فر برقی بوش را تمیز کنیم؟

فر برقی از نوع محبوب‌‌ترین مدل‌های فر است که برای تمیز کردن آن باید محلول سرکه و جوش شیرین را داخل فر اسپری کنید. بعد از ۱۰ دقیقه به وسیله اسفنج مرطوب مواد غذایی را تمیز کنید. البته محلول آب و صابون نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد و همین‌طور نتیجه آن می‌تواند بهتر باشد.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم که روش‌های ساده و خانگی را برای تمیز کردن فر بوش به شما عزیزان ارائه دهیم. فراموش نکنید که این کارها را هر چند مدت یکبار انجام دهید تا هنگام پخت و پز غذای شما بوی نامطبوعی به خود نگیرد و بازدهی دستگاه افت نکند. برای اطلاع بیشتر درمورد مشخصات و قیمت فر بوش با کارشناسان خانه بوش در ارتباط باشید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *