علت کدر شدن، خش افتادن و لکه‌های سفید ظروف در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی بوش

در زمان استفاده از انواع ماشین ظرفشویی و حتی ماشین ظرفشویی بوش ممکن است متوجه این قضیه بشوید که ظرف ها بعد از شسته شدن دچار لک ها و خش هایی می شوند. در چنین مواقعی اولین فکری که به ذهنتان می رسد این است که نکند مشکل از ماشین ظرفشویی باشد؟ در اینجا لازم است بگوییم این مشکل دلایل گوناگونی به غیر از خرابی ماشین ظرفشویی دارد که به همین دلیل در این مقاله به بررسی علت های لک شدن و بروز خش و کدری در ظرف های شسته شده توسط ماشین ظرفشویی پرداخته ایم.

علت کدر شدن، خش افتادن و لکه‌های سفید ظروف در ماشین ظرفشویی

در بسیاری از مواقع ممکن است که برایتان پیش آمده باشد بعد از اینکه ظرف های داخل ماشین ظرفشویی را از آن خارج می کنید، متوجه وجود چندین لکه سفید و خش می شوید و یا اینکه ظروف آن درخشندگی سابق را ندارند. این مشکل ممکن است در تمامی ماشین ظرفشویی ها از جمله ماشین ظرفشویی بوش پیش بیاید. در چنین مواقعی لازم نیست که نگران خراب بودن ماشین ظرفشویی خود باشید چرا که این موضوع ربطی به عملکرد نادرست ماشین ظرفشویی نداشته و علل دیگری دارد که در ادامه این مقاله مهمترین علل بروز چنین مشکلاتی را در تمامی ماشین ظرفشویی ها و ماشین ظرفشویی بوش را بیان کرده ایم. بنابراین برای اطلاع دلایل لک شدن، خش برداشتن و کدر شدن ظروف بعد از شسته شدن توسط ماشین ظرفشویی تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مصرف مواد شوینده زیاد و آبکش کردن ظرف ها قبل از اینکه در دستگاه قرار داده شوند

شاید فکر کنید که هر چقدر مواد شوینده بیشتری را در ماشین ظرفشویی بریزید باعث تمیز تر و درخشنده تر شدن ظروف می شوید، اما باید بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید، چرا که یکی از مهمترین و اولیه ترین دلایل برای بروز لک های سفید در ظروف آشپزخانه مصرف بیش از اندازه مواد شوینده می باشد. در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی بوش باید دقت کنید که میزان مصرف مواد شوینده را باید با توجه به میزان کثیفی و آلودگی های موجود در سطح ظروف تعیین نمایید. به طور کلی باید حد اعتدال را در مصرف مواد شوینده رعایت نمایید، چرا که اگر مواد شوینده کمتر از موردنیاز مورد استفاده قرار گیرد باعث می شود که ظروف کثیف و کدر باقی بماند.

در بسیاری از مواقع خانم های وسواسی تصور می کنند که اگر ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی بوش آبکشی نمایند، باعث می شود که درخشندگی و تمیزی ظرف ها افزایش پیدا کند. لازم است بگوییم که این یک تصور کاملاً اشتباه می باشد، چرا که با آبکشی کردن ظروف کثیفی و چربی های موجود در سطح آن از بین می رود و مواد شوینده تماس بیشتری را با ظروف برقرار می نمایند. دلیل اینکه نباید ظرف ها را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی آبکشی نمایید این است که در زمان طراحی و تولید مواد شوینده اغلب از مواد سختی استفاده می شود که به ساییدن و شستشوی بهتر ظروف کمک می کند. از این رو اگر مواد شوینده تماس مستقیم و بیشتری با ظروف داشته باشند، باعث خش افتادن در سطح آنها می شوند.

مواد شوینده زیاد

استفاده از مواد شوینده بی کیفیت برای شستشو ظروف

یکی دیگر از دلایل لک شدن، کدر شدن و خش برداشتن ظرف های داخل ماشین ظرفشویی استفاده از مواد شوینده بی کیفیت و تقلبی می باشد. مواد شوینده تقلبی نه تنها باعث آسیب رساندن به ظروف می شوند، بلکه در دراز مدت نیز ممکن است به ماشین ظرفشویی نیز آسیب وارد نمایند. از آنجایی که در زمان خرید ماشین ظرفشویی بوش، به دلیل کیفیت و امکاناتی که دارد هزینه زیادی را پرداخت میکنید، مصرف مواد شوینده بی کیفیت و تقلبی در این ماشین ظرفشویی عاقلانه به نظر نمی رسد. از این رو توصیه می کنیم که در زمان خرید مواد شوینده مورد استفاده در ماشین ظرفشویی بوش، به کیفیت و اصالت آن دقت نمایید.

مواد شوینده بی کیفیت

استفاده نکردن از نمک های مخصوص ماشین ظرفشویی

در قسمت های مختلفی از کشورمان، آب های مورد استفاده توسط شهروندان دارای سختی زیادی می باشد که این عامل به خودی خود باعث می شود که ظرف های قرار داده شده در ماشین ظرفشویی بوش، دچار خش و لک شوند. از این رو توصیه می کنیم که در زمان خرید ظرفشویی بوش، نمک های مخصوص ماشین ظرفشویی را نیز خریداری نمایید تا میزان سختی آب و آسیب دیدگی ظروف را کاهش دهید.

نمک های مخصوص ماشین ظرفشویی

بنابراین توصیه می شود که قبل از خرید ظرفشویی بوش، نکات لازم درباره نحوه استفاده از یک ماشین ظرفشویی را به طور کامل مطالعه کرده تا با انجام چنین اقداماتی باعث آسیب رساندن به ماشین ظرفشویی خود نشوید. فروش ظرفشویی بوش نشان می دهد که این دستگاه، محبوب ترین و پرفروش ترین ماشین ظرفشویی می باشد و کیفیت آن بارها و بارها اثبات شده است. از این رو با خرید این دستگاه می توانید تا سالهای زیادی خیال خود را بابت کیفیت و کارد ماشین ظرفشویی منزل خود راحت نمایید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *