مزیت های استفاده از چای ساز چیست؟

مزیت های استفاده از چای ساز چیست

چای یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه ایرانیان از زمان ناصرالدین شاه قاجار بوده است که به پای ثابت تمام میهمانی‌ها و لحظات روزمره زندگی افراد تبدیل شده است. محبوبیت این نوشیدنی دل‌چسب سبب شده است که افراد به دنبال استفاده از وسایل مختلف برای تهیه سریع‌تر این نوشیدنی دبش باشند. از این رو، چای ساز بوش با توجه به مزیت های استفاده از چای ساز خوب، به یک انتخاب ایده‌آل برای اغلب افراد تبدیل شده است.

دم کردن چای فارغ از نوع چای یک هنر است تا لذیذترین و خوش‌طعم‌ترین مزه را از این نوشیدنی پدید آورد. به همین دلیل، علاقه‌مندان به چای معتقد هستند که علاوه بر مهارت در دم کردن چای، باید دستگاه و وسایل مناسبی نیز برای تهیه آن داشت. در کنار شیوه‌های سنتی دم کردن چای که همان کتری و قوری یا چای زغالی است، چای ساز خوب و باکیفیت نیز توانسته است راه خود را به خانه‌ها باز کند. چای ساز بوش به عنوان یک وسیله با کیفیت و جذاب توانسته است دل طرافداران این نوشیدنی گوارا را با خود همراه سازد.

چای ساز بوش همانند دیگر لوازم خانگی بوش از جمله محصولات معتبر و جذابی است که در سال‌های گذشته توانسته است گوی رقابت را از رقیبان پرقدرت خود برباید و به عضوی جداناپذیر از زندگی ایرانیان تبدیل شود. با توجه به اینکه مزیت‌های استفاده از چای ساز بر کسی پوشیده نیست؛ نه تنها در هر خانه‌ای، بلکه در هر محیط کاری و اداری نیز می‌توان نیاز به یک چای ساز خوب را مشاهده کرد.

مزیت های استفاده از چای ساز

مزیت های استفاده از چای ساز

با یک نگاه گذرا به بازار لوازم خانگی، با نام‌های شناخته‌شده یا کمتر شناخته‌شده‌ای روبه‌رو خواهید شد که بر روی طیف متنوعی از چای سازها قرار گرفته‌اند. چای ساز بوش نیز یکی از محبوب‌ترین برندهای موجود در بازار است که می‌توان آن را از نمایندگی بوش در تهران (خانه بوش) تهیه کرد. شاید بتوان اصلی‌ترین مزیت استفاده از چای ساز را کوتاه‌تر کردن زمان دم آوری چای و آب دانست.

سرعت زیاد

در روزگاری که سرعت در کارها و حفظ زمان ارزش بسیار زیادی دارد، استفاده از وسایلی که بتواند در این راه کمک‌کننده باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. کافی است شما کمی آب داغ کتری برقی ریخته و دکمه روشن شدن دستگاه را فشار دهید. در مدت بسیار کوتاهی (کمتر از 15 دقیق)، آب گرم و جوشیده در اختیار شما خواهد بود. علاوه بر این مزیت‌های استفاده از چای ساز، شما می‌توانید در قوری کناری چای ساز بوش، چای یا هر دمنوشی را که دوست دارید، دم کنید.

مزیت‌های استفاده از چای ساز تنها در دم کردن چای و انواع دمنوش خلاصه نمی‌شود. کتری برقی این دستگاه می‌تواند آب داغ مورد نیاز برای انواع مصارف را برای شما فراهم کند. به عنوان مثال، تصور کنید می‌خواهید برنج خود را آبکش کنید. می‌توانید آب داغ مورد نیاز خود را از کتری برقی تامین کرده و از مدت زمان پخت برنج و غذای خود بکاهید.

بی‌خطر بودن

در کنار سرعت بالای کار با چای ساز، بی‌خطر بودن آن را می‌توان از دیگر مزیت‌های استفاده از چای ساز دانست. اگر حتی یکبار تجربه سوزاندن دست خود را با کتری یا سماور داشته باشید، این موضوع را به خوبی درک خواهید کرد. با توجه به اینکه چای ساز بوش و اغلب برندهای دیگر از المنت‌ برای گرم کردن آب استفاده می‌کنند، بدنه آن‌ها به شدت داغ نخواهد شد.

خودکار بودن

از دیگر مزیت‌های استفاده از چای ساز بوش یا دیگر برندهای معتبر و با کیفیت این است که این دستگاه‌ها دکمه خاموش خودکار دارند. این بدان معنی است که خود دستگاه پس از اینکه آب به دمای جوش رسید و شروع به جوشیدن کرد، دستگاه را خاموش می‌کند تا از جوشیدن بیش از حد آب جلوگیری شود. بدین ترتیب، حتی اگر فراموش کرده باشید که کتری برقی خود را روشن کرده‌اید، دستگاه پس از مدتی فعالیت، خود به خود خاموش می‌شود و احتمال سوختن دستگاه بسیار کم است.

دمای مناسب دم کردن چای

همه علاقه‌مندان به چای معتقد هستند که یافتن دمای مناسب برای دم کردن چای اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو، تنظیم دما برای دم کردن چای یا هر نوشیدنی گوارای دیگری، موضوع با اهمیتی است که نباید نادیده گرفته شود. از دیگر مزیت‌های استفاده از چای ساز، قابلیت تنظیم دما است تا نوشیدنی شما را با بهترین کیفیت و طعم فراهم کند.

معایب استفاده از چای ساز

در کنار مزیت‌های استفاده از چای ساز باید به نکات منفی استفاده از این محصول نیز توجه کرد. اصلی‌ترین نکته منفی که در خصوص این محصول می‌تواند وجود داشته باشد، استفاده از چای سازهای با بدنه پلاستیکی است. همانطور که می‌دانید استفاده طولانی مدت از مواد پلاستیکی به خصوص وسایل پلاستیکی که حرارت دیده‌اند یا داغ می‌شوند، اثرات منفی و مضری بر سلامتی می‌گذارد. با انتخاب چای ساز با بدنه سرامیکی یا استیل می‌توانید خیال خود را از سلامتی خود و اطرافیان‌تان راحت کنید.

مزیت های استفاده از چای ساز بوش

قیمت چای ساز بوش

قیمت چای ساز بوش بسته به نوع مدل آن متفاوت است. به صورت کلی، قیمت چای ساز بوش نسبت به کتری برقی تنها به مراتب بیشتر است و به دلیل بهره‌مندی از دو ظرف مجزا (کتری و قوری) کاربرد بیشتری نسبت به مدل‌های ساده‌تر دارد. از همین رو، دست خریداران برای خرید چای ساز بوش باز است.

انواع مدل چای ساز بوش

چای ساز بوش را به دو صورت چای ساز دم آور و چای ساز استند دار در بازار می‌توان یافت.

چای ساز دم آور به مدل‌هایی گفته می‌شود که کتری و قوری بر روی هم قرار گرفته‌اند و آن نیز بر روی یک پایه قرار دارد.

چای ساز استند دار بوش به مدل‌های گفته می‌شود که کتری و قوری به صورت مجزا بر روی یک صفحه گرم کن قرار می‌گیرند.

بهترین مدل چای ساز بوش

اگر قصد خرید چای ساز بوش دارید، مدل‌های متنوعی از چای ساز بوش را می‌توان در بازار یافت. با این وجود، از محبوب‌ترین مدل‌های چای ساز بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

چای ساز بوش مدل TTA5603

اگر به دنبال بهره‌مندی از مزیت‌های استفاده از چای ساز هستید، انتخابی محصولی با 1800 وات انتخابی هوشمندانه است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آب جوش مورد نیاز شما را تامین کند. چای ساز بوش مدل TTA5603 با ظرفیت کتری 1.7 لیتری خود، انتخابی عالی برای محیط‌های کاری و خانواده‌های با جمعیت متوسط و بالا است.

چای ساز بوش مدل TTA5883

چای ساز بوش مدل TTA5883 یک چای ساز با کیفیت و منحصربه‌فرد است که از بدنه استیل و با گنجایش بالا طراحی شده است. این مدل از چای ساز بوش که از نوع چای ساز دم آور است، برای حفظ ایمنی هنگام کار کردن، قفلی بر روی قوری تعبیه شده است تا زمان جوش آمدن آب، درب آن به صورت خودکار قفل شده و از بروز حادثه جلوگیری کند.

چای ساز بوش مدل TTA2201

چای ساز بوش مدل TTA2201 با بهره‌گیری از کتری با ظرفیت 2 لیتری خود توانسته است انتخاب اول بسیاری از شرکت‌ها و ادارات باشد. این محصول مقرون‌به‌صرفه ساخت کشور چک بوده که به صورت اتوماتیک کار می‌کند.

سخن آخر

مزیت‌های استفاده از چای ساز در دنیای پر تکاپوی امروزی بر کسی پوشیده نیست. سرعت عمل بالا، کم خطر بودن و تنظیم دما از مهمترین مزیت‌های استفاده از چای ساز بوش می‌باشد که آن را به یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند معتبر تبدیل کرده است. با انتخاب از میان مدل‌های متنوع و جذاب چای ساز بوش بر اساس نیازهای خود، می‌توانید با آرامش خاطر بیشتری چای دل‌چسب خود را نوش جان کنید.

سوالات متداول

جنس کتری این مدل از پلاستیک با کیفیت و مقاوم در برابر حرارت ساخته شده و جداره داخلی آن از جنس استیل ضد زنگ می‌باشد. جنس قوری آن، شیشه‌ای بوده که از دسته‌های پلاستیک با کیفیت به منظور جلوگیری از لغزندگی ساخته شده است. صافی چای ساز نیز از جنس استیل ضد رسوب می‌باشد.

کتری یا قوری چای ساز بر روی یک صفحه گرم کن قرار گرفته‌اند که سیم برق به صفحه گرم کن متصل می‌شود. از این رو، شما به راحتی می‌توانید کتری و قوری را از روی صفحه برداشته و نگرانی جهت جدا کردن سیم نداشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *