بهترین هود مناسب آشپزخانه شما

بهترین هود مناسب آشپزخانه شما

در صورتی که قصد خرید بهترین هود برند بوش را دارید، ممکن است با گزینه‌های زیادی در بازار مواجه شوید و در مورد تفاوت آن‌ها اطلاعات زیادی نداشته باشید. از یاد نبرید که تفاوت مدل‌های مختلف هود، عامل تعیین کننده در رنج قیمتی آن‌ها نیز خواهد بود. در بازار ایران به هر حال خرید محصولات شرکت‌های خارجی کار سختی است. ما با تحریم‌های زیادی مواجه هستیم و شاید در مورد محصولات، آن‌طور که باید و شاید اطلاعات نیز در دسترس نباشد. با این تفاسیر، قصد معرفی چند مدل از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین هودهای آشپزخانه برند آلمانی بوش را خواهیم داشت که می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید.

بوش است که بیش از یک قرن تجربه در طراحی لوازم خانگی دارد و به‌ویژه به‌خاطر فناوری بی‌صدا خود شناخته شده است. برای کمک به شما در بررسی گزینه‌های خود، ما این لیست از برترین انتخاب‌های خود را برای بهترین هودهای مدل 2023 را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نکات مهم حین خرید و انتخاب بهترین هود آشپزخانه

خرید بهترین هود آشپزخانه

بیشتر اجاق‌ها یا اجاق‌های آشپزخانه از هودهای مخصوص آشپزخانه بهره می‌برند. چه برای کنترل دود فاجعه‌بار ماهیتابه و چه برای جمع کردن بخار قابلمه ماکارونی، هودهای ظرفشویی بهترین دوست آشپز هستند.

با هر نوع آشپزخانه شما، یک هود قابل تطبیق وجود دارد: سبک سایبان پرطرفدار و ارزان قیمت، سبک دودکش با درجه معماری، جریان‌های پایین، فن‌های چرخشی در مایکروویو و حتی درج هود در محدوده سفارشی. انتخاب هود شما به اندازه آشپزخانه، چیدمان، ترجیحات آشپزی و قیمت موردنظر شما بستگی دارد.

رنج هود چیست؟

هود برد که به عنوان هود هواکش یا هود اجاق گاز نیز شناخته می‌شود، دود، چربی‌های موجود در هوا، بو و گرما را از اجاق گاز پاک می‌کند، همه چیز را به بیرون هدایت می‌کند یا با واحدهای بدون کانال، آن را دوباره به داخل خانه می‌چرخاند. یک فن الکتریکی هوا را از طریق فیلتر به سمت بالا (گاهی اوقات، به سمت پایین یا به طرفین) حرکت می‌دهد.

کیفیت ساخت هود

در مورد کیفیت ساخت نمی‌توان به طور کلی چیز زیادی گفت. این موضوع را باید به صورت فیزیکی روی محصولات یک شرکت بررسی کنید. مثلاً در مورد انواع بهترین هودهای موجود در بازار می‌توان گفت که کیفیت به عوامل کلیدی زیادی بستگی دارد که یکی از آن‌ها متریال ساخت بدنه و به طبع در کنار آن، قدرت موتور، کیفیت طراحی و پیکربندی موتور و… خواهد بود.

انواع هودهای بوش

همه هودهای برد یکسان نیستند. انواع مختلفی از هودها را پیدا خواهید کرد که با آشپزخانه و سبک آشپزی شما سازگار هستند.

هودهای سایبان یا زیر کابینت

هودهای سایبان معمولاً در زیر کابینت‌های دیواری آشپزخانه نصب می‌شوند. نصب آسان و مقرون به صرفه، هودهای سایبانی دود را از دیوار یا سقف می‌فرستند. برخی از مدل‌ها در حال چرخش هستند، بنابراین نصب آن‌ها را آسان‌تر و ارزان‌تر می‌کند.

هودهای دودکشی یا جزیره‌ای

هودهای دودکش از یک هود روی اجاق گاز تشکیل شده است که یک دودکش عمودی یا دودکش از بالای هود بالا می‌رود. دودکش از سقف آشپزخانه، اتاق زیرشیروانی و سپس از پشت‌بام خارج می‌شود.

هودهای دودکشی به‌اندازه‌ای انعطاف‌پذیر هستند که می‌توانند در هر جای آشپزخانه، حتی در وسط آشپزخانه بر روی یک جزیره قرار گیرند. هودهای دودکش اصلاً محجوب نیستند. با این حال آنها استعداد خاص خود را دارند و به سبک کلی آشپزخانه کمک می‌کنند.

هود یا میکرو هود مایکروویو

اگر می‌خواهید یک مایکروویو توکار در بالای اجاق گاز داشته باشید، می‌تواند به عنوان یک هود نیز عمل کند.

میکرو هودها یا هوا را به بیرون می‌فرستند یا هوا را فیلتر کرده و به داخل چرخش می‌دهند. میکرو هودها به حداقل 16 اینچ عمودی بین کف مایکروویو و اجاق‌گاز نیاز دارند.

بهترین هود

ناگفته‌هایی در مورد خرید هود در بازار ایران

بازار پر است از محصولاتی که در بازار با نام‌ها و برندهای مختلف دیده شده و برخی از آن‌ها چینی، ارزان و از برندهای ناشناخته، برخی ایرانی و برخی دیگر نیز تحت لیبل‌های موفق و معتبر عرضه می‌شوند. با این تفاسیر اگر در مورد خرید هود آشپزخانه سؤالاتی دارید یا به دنبال خرید بهترین هود بوش هستید، پیشنهاد می‌کنیم که نیم نگاهی به این راهنمای خرید داشته باشید.

فاکتورهای محدوده مکش هود آشپزخانه

خرید هود را بر اساس تهویه، مکان، نصب و هزینه انجام دهید. دقت کنید که یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در مورد خرید انواع هودهای آشپزخانه این است که حتماً بر اساس نیاز شما و ابعاد آشپزخانه تهیه شوند. فراتر از این موضوعات، این مسئله را از یاد نبرید که هود آشپزخانه بخش مهمی از سیستم تهویه را در دست می‌گیرد و به طبع ضعیف بودن آن یک مشکل کلیدی و بزرگ است.

ظرفیت تهویه

اگر مرتب غذاهای حجیم می‌پزید و اجاق‌گاز شما BTU بالایی تولید می‌کند، یک هود با ظرفیت تهویه بیشتر می‌خواهید. اگر به‌ندرت آشپزی می‌کنید و وعده‌های غذایی‌تان ساده است، می‌توانید با حداقل ظرفیت هود مانند هود مایکروویو با برد بیش از حد یا هود زیر کابینتی سایبان تهیه کنید.

یک توصیه کوچک این است که BTU اجاق گاز خود را بر 100 تقسیم کنید تا به ظرفیت هود CFM یا فوت مکعب در دقیقه برسید؛ بنابراین، اجاقی که 20000 BTU را روشن می‌کند بر 100 تقسیم می‌شود تا به هود برد با ظرفیت 200 CFM برسد.

محل نصب هود

جایی که می‌خواهید اجاق گاز خود را قرار دهید، اندازه و نوع هود را تعیین می‌کند.

به‌عنوان یک مثال، اگر قصد دارید از جزیره آشپزخانه واقع در مرکز اتاق آشپزی کنید، بهترین انتخاب شما هودهای جزیره‌ای به سبک دودکش یا هودهای محدوده پایین جریان است.

نصب و راه‌اندازی

خودتان این کار را انجام دهید، کسانی که هودهای برد خود را نصب می‌کنند، هودهای سایبان و مایکروویو را برای نصب ساده خواهند یافت. طبق تعریف، نصب هر نوع هود بدون کانال نسبت به هر واحد کانالی آسان‌تر است.

هزینه

اگر چه هود یک خرید مهم در بازسازی آشپزخانه است، اما تعداد کمی از صاحب‌خانه‌ها می‌خواهند قیمت هود آنها بیشتر از وسایلی مانند یخچال، اجاق گاز یا فر باشد.

پیداکردن هود با قیمتی متناسب با هزینه بازسازی آشپزخانه نسبتاً آسان است، زیرا هودهای برد برای واحدهای سایبان با چرخش یک سرعته می‌توانند حداقل 50 دلار هزینه داشته باشند، و برای هودهای مسی پرچین شده و چکش‌کاری شده تا 6000 دلار هزینه دارند.

ظرفیت‌های هود برد

یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی که باید در انتخاب بهترین هود در بازار به آن دقت کنید. واحد خروجی است. این واحد مبحثی اساسی به‌حساب می‌آید و کم درنظر گرفتن آن باعث می‌شود که شما نتوانید نیاز خود را بر این‌ اساس برآورده سازید. از طرفی، حتماً در هنگام خرید هودها، به این موضوع توجه کنید که ممکن است دستگاه بر اساس واحد سنجشی که روی بسته‌بندی و کاتالوگ آن درج شده است، واقعاً خروجی خوبی نداشته باشد.

در کنار BTUهای اجاق گاز، مجرای خانه شما نیز رتبه CFM هود را تعیین می‌کند. قطر کانال، طول مجرا، پیچ‌های کانال و درپوش‌های سقف به حداقل ظرفیت CFM اضافه می‌کنند.

داکت قطر کانال حداقل CFM موردنیاز
6 – 8 اینچ 400 – 600
7 – 10 اینچ 700 – 900
8 – 12 اینچ 900 – 1,200
10 اینچ + 1,200+

هود برند بوش مدل HCP86641UC

این مدل از سری 36 اینچی هود دودکش هرمی سایبان سری 800 دارای چهار سرعت فن است و تا 600 CFM قدرت تهویه را ارائه می‌دهد. ساخته شده از فولاد ضدزنگ مشکی براق و شیک، نقطه کانونی قابل توجهی را در هر آشپزخانه‌ای ایجاد می‌کند. این دستگاه بوش که به دلیل عملکرد بی‌صدا خود شناخته می‌شود، سطح صدایی به‌اندازه 4.6 Sones تولید می‌کند که تقریباً معادل 50 dBA است.

صفحه نمایش لمسی LCD دستی تغییر تنظیمات هود را آسان می‌کند و فیلترهای مشبک آلومینیومی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی تمیز نگه‌داشتن فیلترها را آسان می‌کند. نورپردازی هالوژنی کم‌نور به شما کمک می‌کند تا برای ظروف کاملاً پخته شده در هرزمان مراقب فرایند پخت خود باشید و برای تکمیل همه چیز، یک کیت اختیاری (فروش جداگانه) به شما امکان می‌دهد در صورت تمایل دستگاه را از کانالی به چرخش مجدد تبدیل کنید. مزیت مهمی که در مورد این هود وجود دارد این است که بدنه آن فوق‌العاده مقاوم بوده و به‌راحتی نیز تمیز می‌شود. در واقع چنین مزیت و خصیصه‌ای، در بیشتر مدل‌های هود برند بوش دیده می‌شود.

هود مدل HCP50652UC برند بوش

به سراغ یکی دیگر از برترین گزینه‌های هود شرکت بوش در بازار ایران خواهیم رفت که از نظر رده‌بندی، در دسته‌بندی مدل‌های لوکس و البته پرفروش قرار می‌گیرد.

این سری 500 30 اینچی. هود دیواری دودکش سایبان هرمی تا 600 CFM قابلیت تهویه را فراهم می‌کند. چیزی که این دستگاه را متمایز می‌کند، اتصال WiFi آن است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از برنامه Home Connect™ بوش در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود، از هرکجا با آن تعامل داشته باشید. یک صفحه‌نمایش LCD با چهار کنترل لمسی سرعت نیز انتخاب تنظیمات مناسب را برای نیازهای شما آسان می‌کند.

فیلترهای مشبک آلومینیومی با روکش فولاد ضدزنگ قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، بنابراین هرگز نیازی به‌صرف زمان زیادی برای تمیز کردن آنها نخواهید داشت. روشنایی LED سازگار با محیط‌ زیست فضای آشپزی روشن و دلپذیری ایجاد می‌کند و در عین حال هزینه برق شما را کم می‌کند و در نهایت، یک تایمر قابل‌ برنامه‌ریزی به شما امکان می‌دهد دقیقاً مدت زمان تهویه هود پس از اتمام پخت‌وپز را تنظیم کنید و به شما امکان می‌دهد به کارهای دیگر بروید.

هود مناسب آشپزخانه شما

بهترین هود بوش در رنج قیمتی معمول: HCG56651UC

بوش همواره توانسته باعرضه بهترین تولیدات در رنج‌های مختلف قیمتی، محصولات باکیفیت را عرضه کند. لوازم‌خانگی بوش، از هر نظر گزینه مناسب برای استفاده متمادی خواهند بود. ما به عنوان نمایندگی بوش در شریعتی، توضیحات لازم در مورد کیفیت این محصولات را در اختیار شما قرار خواهیم داد و شما با خرید هرکدام از مدل‌ها، گارانتی تضمین کیفیت و اصالت کالا دریافت خواهید کرد. هود بوش مدل HCG56651UC که با نام هود بنچمارک نیز شناخته می‌شود. یک گزینه متداول خواهد بود که در لیست بهترین هود بوش در بازار قرار می‌گیرد.

این 36 اینچی مدرن هود دودکش سایبان شیشه‌ای سری بنچمارک جلوه‌ای شیک به هر آشپزخانه‌ای می‌بخشد و سرعت تهویه تا 600 CFM را ارائه می‌دهد. کنترل‌های لمسی نمایشگر LCD چهار‌سرعته به شما این امکان را می‌دهد تا هر بار تنظیمات را مطابق با نیازهای خود به راحتی تنظیم کنید.

برای ایمنی بیشتر، دمنده این هود در صورت احساس گرمای بیش از حد در ناحیه به طور خودکار روشن می‌شود. فیلترهای توری آلومینیومی آنودایز شده برای تمیزکردن آسان در ماشین ظرفشویی قابل‌شستشو هستند و می‌توانید روی یادآوری فیلتر حساب کنید تا در صورت نیاز به یاد داشته باشید که آنها را تمیز کنید. دو چراغ هالوژن فضای آشپزی شما را روشن نگه می‌دارد و پس از اتمام پخت، می‌توانید تایمر مفید را طوری تنظیم کنید که تا زمانی که نیاز دارید به تهویه ادامه دهد.

هود مدل HCB56651UC بوش

این 36 اینچی هود دودکش سایبان جعبه‌ای سری 500 بوش به لطف نمای بیرونی براق و فولادی ضدزنگ ظاهر هر آشپزخانه‌ای را ارتقا می‌دهد. دارای یک دمنده قدرتمند 600 CFM است که همچنین گرمای بیش از حد را در فضای آشپزی شما حس می‌کند و در صورت نیاز روشن می‌شود. هود دارای چهار کنترل لمسی سرعت با صفحه‌نمایش LCD است که تغییر تنظیمات را آسان می‌کند.

وقتی پخت‌وپز تمام شد، تایمر دستی را تنظیم کنید تا زمانی که نیاز دارید، تا یک ساعت به تهویه ادامه دهد. فیلترهای قابل‌شستشو در ماشین ظرفشویی با روکش‌های فولادی ضدزنگ به شما این امکان را می‌دهد که آنها را بدون هیچ تلاشی تمیز کنید و یک سیگنال روی LCD به شما یادآوری می‌کند که زمان آن فرارسیده است.

هود آشپزخانه HDD86051UC برند بوش

این 36 اینچی هود جمع شونده روبه‌پایین از سری 800 طوری طراحی شده است که در صورت عدم استفاده خود را پایین بیاورد و به شما کمک می‌کند ظاهر شیک و مدرن آشپزخانه خود را حفظ کنید. هنگام استفاده، ارتفاع آن به 13 اینچ می‌رسد و به شما امکان می‌دهد بخار را از اکثر قابلمه‌ها و تابه‌های استاندارد استخراج کنید.

ظاهر این هود با پنل جلویی بهبود یافته است که هم فیلترهای مشبک خود را پنهان می‌کند و هم محافظ در برابر پاشش و در مورد فیلترها، اینها قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، بنابراین نیازی به‌صرف زمان و انرژی برای تمیزکردن آنها نخواهید داشت. این هود همچنین دارای فناوری بی‌صدا بوش است که تنها 1.4 سون در سرعت کم تولید می‌کند که تقریباً برابر با تقریباً بی‌صدا 32 dBA است. با سه سرعت برای انتخاب در این هود، همیشه می‌توانید فقط یکی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

هود بوش مدل DWA097E51

هودهای برند بوش، به کم‌صدا و بادوام بودن معروف هستند و همواره در بازار جهانی فروش خوبی را به دست می‌آورند.

این مدل از هودهای برتر بوش، سری 6 به‌حساب می‌آید و در آلمان طراحی شده است. توان مصرفی آن در سطح پایین و حدود 136 وات است و کم‌ترین میزان صدا را تولید می‌کند. ازاین‌رو یک گزینه عالی به حساب می‌آید. ظاهر آن بسیار جذاب است و مشابه یک هود سلطنتی، می‌تواند جلوه فوق‌العاده‌ای به آشپزخانه شما بدهد. این هود مناسب کسانی است که به دنبال مناسب‌ترین هزینه برای یک دستگاه مکشی با فرم و طراحی جذاب و ارگونومی هستند.

هود بوش مدل DWK09M760

این هود نیز در آلمان طراحی شده، سری 8 است و موتور آن بسیار قدرتمند محسوب می‌شود. تعداد دور موتور آن سه بوده و توان مصرفی کمی بالاتر نسبت به نسخه قبلی یعنی 210 وات را خروجی می‌دهد. اگر قصد خرید بهترین هود برند بوش را دارید، می‌توانید روی این سری حساب ویژه‌ای باز کنید که در دسته‌بندی بالارده‌های شرکت قرار می‌گیرد.

توان مصرفی، قدرت و همین‌طور جلوه ظاهری و جنس بدنه، از جمله مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ارکانی است که در این هود ایفای نقش می‌کند. صدای هود نیز بسیار کم است و در بیشترین حالت، بسیار ناچیزتر از آن است که تصورش را می‌کنید.

چگونه هود مناسبی را برای خود انتخاب کنیم؟

با تمامی تفاسیری که در مورد انتخاب بهترین هود بیان کردیم، مدل‌های عرضه شده در بازار تفاوت‌های کوچک و بزرگ زیادی با هم دارند که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن‌ها صحبت کرد. قیمت هود بوش یکی دیگر از مزیت‌های آن در بازار جهانی است. البته این مقوله در ایران کمی متفاوت خواهد بود.

به همراه تهویه، مکان، نصب و هزینه، موارد زیر را در فرایند تصمیم‌گیری خود هنگام خرید هود بگنجانید:

کانالی یا بدون مجرا: در صورت امکان کانالی را انتخاب کنید. اما اگر در یک خانه آپارتمانی، گاندو، یا هر مکان زندگی دیگری زندگی می‌کنید که در آن کانال‌کشی پرهزینه یا طاقت‌فرسا است، به سراغ مدل بدون کانال بروید.

فیلتراسیون: فیلترهای فلزی بافل و توری حجم هوای بیشتری را به همراه دارند و همچنین قابل تمیز کردن هستند. فیلترهای زغالی در مدل‌های بدون کانال هزینه بیشتری دارند، حجم کمتری از هوا را از خود عبور می‌دهند و تمیز نمی‌شوند.

داکت با هود CFM داخلی: اگر هنوز کانال‌ها را نصب نکرده‌اید، می‌توانید خرید هود خود را مهندسی معکوس کنید. با کشیدن کانال به نزدیک‌ترین نقطه خروجی بیرونی ممکن و اضافه‌کردن خم‌های کم یا بدون خمیدگی، نیازهای CFM هود را کاهش می‌دهید و مجموعه هودهای برد قابل‌خرید را تا حد زیادی گسترش می‌دهید.

اندازه اجاق‌گاز: هود باید به‌اندازه عرض اجاق‌گاز باشد، به‌علاوه تا 3 اینچ دیگر در هر طرف.

ویژگی‌های اضافی: مانند خرید یک ماشین جدید، اغلب ویژگی‌های اضافی هستند که به شدت هزینه را بالا می برند. چند سرعت فن، خاموش شدن خودکار، سنسورهای گرما، چندین نوع چراغ و ظرفیت Wi-Fi تنها تعدادی از ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند به‌سرعت هزینه کاپوت را بالا ببرند. در نظر بگیرید که آیا این موارد اضافی برای شما ارزش دارند یا خیر.

سخن پایانی

بوش یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های حال حاضر بازار اروپا و آسیا است و توانسته به زعم تولید سطح بالا محصولات زیادی را عرضه نماید. ازاین‌رو اگر قصد خرید هود یا انواع لوازم برقی برند بوش را دارید، می‌توانید به سراغ گزینه‌های پرفروشی بروید که با گارانتی عرضه می‌شوند.

همان‌طور که پیش‌ از این هم در خانه بوش اشاره کردیم، هودهای بوش بهترین گزینه برای آشپزخانه شما خواهند بود. موضوع تعصب روی یک برند خاص نیست؛ بوش توانسته با سال‌ها حضور فعال در این حوزه گستره مهمی از بازار را در اختیار بگیرد و تحت عنوان یک برند و شرکت مرجع تولید لوازم خانه و آشپزخانه شناخته می‌شود. با این تفاسیر می‌توان گفت که هرکدام از مدل‌ها، می‌توانند گزینه‌های خوبی پیش و روی شما باشند. با خرید بهترین هود مناسب آشپزخانه خود بر اساس توان و ظرفیت، می‌توانید نیاز خود را در هر سطحی برآورده سازد.

فراتر از این موضوع، اگر به دنبال خرید هود بوش با امکانات پایه هستید، مدل‌های ارزان‌ قیمت‌تر توسط این برند تولید شده‌اند که به هر حال گزینه به مراتب بهتری نسبت به هم رده‌های خود خواهند بود.

سوالات متداول

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *